Metróval a Déli pályaudvarról Gödöllőre?

Összekötnék a HÉV-et és a 2-es metrót az Örs vezér terénél, így a metró egészen Gödöllőig járna – legalábbis a Budapesti Közlekedési Központ tervei szerint. A szerelvények egy hídszerű építményen magasvasútként haladnának az autók és a gyalogosok feje fölött.

Magasvasút lehet a gödöllői HÉV-ből, illetve a 2-es metróból – értesült a Blikk. A napilap úgy tudja, a vonatok egyfajta hídszerű építményen, az autók és a gyalogosok fölött haladnának: a két sínpár a föld fölött jó pár méterrel találkozna, így a metró egészen Gödöllőig járna.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) európai uniós támogatást kapott a tervek elkészítésére.

– Nincs még döntés, hogy melyik megoldást választjuk, de mindenképp az olcsóbbikat. Lehetséges, hogy lábakon áll majd a pálya – erősítette meg a lapnak Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. – Ez a technika nem zajosabb, mint a jelenlegi, földfelszíni közlekedés, és az Örs vezér terén, illetve a XVI. kerületben sem zavarná a városképet.

A HÉV pályáját csak ott emelnék fel a magasba, ahol most fénysorompóval keresztezi a merőleges utakat. Azért szüntetnék meg a kereszteződéseket, hogy semmiféle közlekedési baleset ne akadályozhassa a HÉV haladását, különben időről időre az egész 2-es metró leállna – írja a Blikk.

A költségeket még nem tudni pontosan. A HÉV és a metró pályájának összekapcsolása 10-15 milliárd forintba kerülne, ez azonban csak a költségek kisebb része. A teljes HÉV-vonalat is át kellene építeni, már csak azért is, mert itt még bal oldali menetiránnyal járnak a szerelvények, mint a II. világháború előtt, így például a biztosítóberendezéseket és a menetirányító lámpákat is át kellene szerelni az ellenkező oldalra. A sok évtizedes zöld HÉV-szerelvényeket is ki kellene cserélni, ugyancsak több tízmilliárd forintból.

A BKV évekkel ezelőtt a 2-es metró felújításakor milliárdokat költött az Örs vezér téri végállomásra, ami egy magasvasút kialakítása esetén megszűnne, a sínpár ugyanis már a Pillangó utca környékén elkezdene emelkedni a felüljáróra, hogy elég magasan keresztezhesse az Örs vezér terét és a Fehér utat. Itt, vagy a jelenlegi metróállomás, vagy a mostani HÉV-végállomás fölött lehetne fel- és leszállni, immár a felüljárón. A metrók egy része egy állomással kijjebb, Rákosfalvánál visszafordulna, egy része pedig továbbindulna Gödöllő felé – írja a Blikk.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.