Menthetők az Etele úti fák!

Az 1-es villamos vonalának meghosszabbítása és összekötése a Kelenföld vasútállomással rendkívül hasznos terv, de nem úgy, ahogy azt tervezik. A főváros környezetvédő szervezetei úgy látják, hogy a jelenlegi tervek szerint történő kivitelezése túlzott faáldozattal jár. Pedig van más megoldás.
A Szerémi úton a fasor helyére tervezték a villamost, ami 37, hat méter széles koronájú fa kivágásával járt. A Hengermalom úton a középső fasor helyére tervezték a vágányokat, ami huszonöt szépen kifejlődött koronájú fa beáldozásával járt.

A zöldek sokáig abban reménykedtek, hogy az Etele úti továbbvezetés nem a középső fasor terhére történik. Tévedtek. A közzétett dokumentáció több mint 120 fa sorsát pecsételte meg.

A Védegylet, a Magyar Közlekedési Klub, a Levegő Munkacsoport és a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) szerint a tervek készítői nem voltak tekintettel a környezetvédelemre – a zöldek úgy látják, hogy legalább az Etele úti fasor megmenthető.

Elgondolásuk szerint a villamos vezetése a középső fasor két oldalán megoldható, és a szélső közúti sávok, amelyeket most autóparkolásra használnak, közúti sávként működhetnének. A parkolás megoldható lenne a szélső fasorok fa-helyei között, természetesen a fák számára megfelelő fizikai védelmet nyújtva. Meggyőződésük, hogy a fák koronájának szükség szerinti szakszerű metszése összehasonlíthatatlanul kevesebb lombveszteséggel járna, mint a szépen kifejlődött, értékes középső fasor teljes megszüntetése.

A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójának, Vitézy Dávidnak írt levelükben új tervek elkészítését kérik.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.