Mélyen hallgat sajátos szerződéseiről Fellegi minisztériuma

Fő tevékenységként ruházati kiskereskedelemmel foglalkozó cég készített elemzéseket az Európai Digitális Menetrendhez.

Sajátos tartalmú szerződéseket kötött a Fellegi Tamás vezette Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, elsősorban kommunikációs feladatokra. A Boost Branding Kft.-vel két szerződést is kötött a szaktárca, a megbízások mindegyike tavaly decembertől szólt három, illetve hat hónapra. A cég másfél millió forintért kutatásokat és elemzéseket készített a miniszter, az államtitkárok és a helyettes államtitkárok „közéleti és szakmai tevékenységével, megítélésével kapcsolatban”.

A másik megbízásuk négymillió forintról szólt, ezért a közúti közlekedésbiztonsági akcióprogram stratégiai dokumentuma alapján „magas színvonalú, elegáns kiadvány” készítését rendelték meg „a stakeholderek számára”. A hivatalos kormányzati dokumentumban helytelenül „steakholdernek” írták a vonatkozó kifejezést, holott nyilván a célcsoportra és nem a sült marhahúsra gondoltak.

A szaktárca szerződést kötött egy Lemongrass Kft. nevű céggel is tavaly év végén. Egyik megbízásuk alig egy hónapra szólt, és a magyar EU-elnökség előkészítéséhez „kapcsolódó felkészítő és kommunikációs anyagokat” kellett elkészíteniük angol és magyar nyelven. Ezért kétmillió forintot kaptak. Szintén ezt a céget bízták meg az EU-elnökség „kiemelt területeihez” kapcsolódó felkészítő és kommunikációs anyagok kidolgozásával, a „releváns EU-s fejlemények feldolgozásában és az összefoglalásában való” közreműködéssel. Emellett elemzéseket is készítettek az Európai Digitális Menetrend és az Európai Hálózati és Információs Biztonsági Ügynökség szabályozásához „kapcsolódó aktuá­lis eseményekről és tevékenységekről”. Ez utóbbiért 1,8 millió forintot kapott a vállalkozás. A megbízás érdekessége, hogy a kft. fő tevékenysége a cégadattár szerint – bár szerepel a megadott körök között az üzletviteli tanácsadás is – hat éve ruházati kiskereskedelem. Próbáltuk megkeresni a Lemongrass képviselőit, de sem telefonszámot, sem internetes elérhetőséget nem találtunk a céghez.

Dobos Ádám, a Boost Branding ügyfélkapcsolati igazgatója lapunknak azt mondta: a megbízásokra meghívás alapján pályáztak, a kutatások és javaslatok a szaktárca tulajdonai, így azokat – az NFM hozzájárulása nélkül – nem áll módjukban hozzáférhetővé tenni.

A Népszabadság ezzel kapcsolatban a fejlesztési tárcához fordult, de kérdéseinkre több mint két hete nem kaptunk választ.

Update: A cikk megjelenése után nem sokkal megérkezett a várva várt válasz a minisztériumtól. Eszerint "a Boost Branding Kft. a szerződés megkötése óta az abban foglaltak szerint havonta egy, azaz összesen hat darab tanulmányt készített, amelyben a tárca vezetőit és szakterületeit érintő, a sajtóban széles körben tárgyalt, stratégiai témák elemzését végzi el a követendő szakpolitikai és kommunikációs irányok meghatározása, döntések előkészítése érdekében.

A Lemongrass Kft. kiválasztása mellett ügyvezetőjének szakmai tapasztalata, az ágazatban nyújtott közel két évtizedes elméleti és gyakorlati, magas színvonalú hazai és nemzetközi munkája és kiváló szaknyelvi tudása szólt. A két szerződés összege összeszámításuk esetén sem éri el a közbeszerzési értékhatárt."

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.