belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Elátkozott debreceni villamosok

Átok sújtja az új villamosokat vásárolni akaró Debrecent, mert a közberszerzésen vesztes cégek újra jogorvoslati kérelemmel fordultak a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz. Az ügyről a debreceni városháza egyik főosztályvezetője korábban azt mondta: "el vagyunk keseredve, mert úgy néz ki, mintha a hivatalban hülyék dolgoznának, akik nem képesek összeállítani egy ajánlatot, holott erről szó sincs".

NOL| 2011. augusztus 5. |33 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

proskit | 2011. augusztus 6. | 16:48:27

dömdödöm:
igen, azok maygar trolik debrecenben

sportszelep:
Amit a magyar ipar lépítéséről írsz, azt igaz.
Csak éppen a Ganz járműgyártó részlege az, amelyik -halálos sebekkel ugyan- de túlélte ezt. A menyiségi termelés átment minőségbe. Ezért kellett pl. az a troliknál az Ikarus helyett másik kocsiszekrény beszállítót keresni, mert nem felelt meg a minősége. Villamos ügyben: A Ganz az utóbbi két évtizedben a trolira koncentrált, mert ebben tudta megelőzni a versenytásrait, pl. a GAndz csinálta az első hibrid (felsővezetékes és akkumulátoros) üzemű troliflottáját, amely Rómában közlekedik. Mindenesetre a debreceni KCSV6-os villamosok a maguk idejében (15 éve) nagyon korszerűek voltak, és ne feledkezzünk meg arról, hogy a Ganz az ipari csuklósok korszerűsítésével a Combino-nál jó 10 évvel korábban készített visszatáplálós energiatakarékos villamost Budapest számára.

dömdöm | 2011. augusztus 6. | 12:12:25

sportszelep: Nem tudom mitől lenne nevetséges széria amikor mindenki elégedett vele aki használja és mai napig nem tűnik elavultnak.

sportszelep | 2011. augusztus 6. | 10:47:02

Icipicit fékezzünk már!
A Ganz gyárai a történelem során a hazai villamosok elenyésző részét gyártotta, Utoljára pont Debrecenbe egy nevetséges szériát vagy 15 éve.
Budapesten az "ipari csúklóst" is több évtizede, a többség - a Tátrák előtt - mind a BKV vagy annak elődei gyártmányúak!!! A régi, Debrecenben is ismert Bengálik is!
Tehát ne keressünk már egy nem létező (vagy csak nevében élő) céget, amit az antallék - más hasonló hazai gyárral egyetemben - roppant hamar tettek tönkre!

sportszelep | 2011. augusztus 6. | 10:36:48

Mit nem ért ezen senki???
Benne van a cikkben a válasz, a "hivatalnok" szövegében:

"S hogy miért kellett a villamosok beszerzésére már a hatodik ajánlatot kiírni?"

Ugyanis az aki VENNI akar, a nem ajánlatot ír... Hanem pályázatot tesz közzé!
És az arra pályázók adnak arra AJÁNLATOT!

Naná, hogy nem megy, ha nem írnak ki pályázatot, hanem kapásból ajánlatot maguknak...

dömdöm | 2011. augusztus 6. | 09:26:19

Nagyon jók ezek a magyar villamosok tapasztalatból mondom. Azóta sem készült magyar villamos. Fut itt korszerű troli is vagy húsz, azok tényleg nagyon jók, szinte luxus járművek. Skoda és Solaris, nem tudom van-e bennük magyar technika vagy sem, de jók.
A város valóban nagyon eladósodott. A DKV egy vicc, hetente kétszer változik a menetrend a jegy és a bérlet is nagyon drága, de úgy is nagy a veszteség. Kósa Pr-je sokkal nagyobb mint a valós teljesítmény már elég régen. Régen jobb volt, lényegesen.
Igaz az előtte lévő polgármesternél nagyon álltak a dolgok de a pártállásához képest meglepő módon nem adott el semmit külföldi szolgáltatóknak és ezek mellett a villamosok mellett is akkor döntöttek.

Uszui | 2011. augusztus 6. | 00:12:26

proskit, nem az a fontos, hogy legyen magyar villamosgyártás, hanem hogy egyetek sok magyar dinnyét. A pesti jegesmedve is megmondta a zállatkertben.

Uszui | 2011. augusztus 6. | 00:01:13

"Holott erről szó sincs..." Röhej.

Mandos kutyája | 2011. augusztus 6. | 00:01:02

Szóval nagyon be akarják szedni az új buszok árát - egyébként az is árulkodó, h a bérletrendszert is oda-vissza variálták az elmúlt években Debr-ben..

Mandos kutyája | 2011. augusztus 5. | 23:58:44

Egyébként viszont ami durva, nagyon durva, az az, h most néztem, s a bkv honlapján az van, h egy diák havi "Budapest bérlet" 3850... na egy Debr-i diákbérlet 3300 - ami azért kemény, figyelembe véve, hogy mekkora a két bérlettel igénybe vehető közlekedési hálózat nagysága között a különbség... Szóval a Debr-i bérlet "kicsit" drága..
Most nézem egyébként Szegeden 2855 egy diákbérlet, Pécsett 2640...

proskit | 2011. augusztus 5. | 23:57:34

Igenis lehet magyar villamost csinálni, ugyanúgy ahogy magyar troli is van. A GANZ-ban gyártják. A céget ma Ganz-Skoda néven említik, de a Skoda itt csak a tulajdosnosi kört jelöli. A teljes tervezés magyar munka, az
összeszerelés magyar munka, függetlenül attól, hogy egyes alkatrészek, sőt a fő alaktrészek külföldi gyárak termékei. Pl. Az új budapesti Ganz trolik lengyel (Solaris) kocsiszekrénnyel késztülnek, de a hajtások, az elektronika, a fedélzeti számítógépek mind magyar fejlesztésűek, ezért jobb a Soláris kaszniba csomagolt Ganz troli, mint a teljesen Solaris fejlesztésű (kinézetre hasonló) járgány. Igenis Deberecen városának az elbírálásnál előnyben kellett volna részesíti a magyar ajánlatot, másodiknak jöhetnek lengyel barátaink, és csak a legvégén a bohém spanyolok.

TeaLeo | 2011. augusztus 5. | 22:31:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nocsak! | 2011. augusztus 5. | 21:39:39

Hammada Patrol X | 2011. augusztus 5. | 16:59:17

Ott a pont!
Hol a 10%?
Ha lesz, lesz villamos is.

Hammada Patrol X | 2011. augusztus 5. | 16:59:17

Nyilván nem bírják felfogni, hogy az kapja az üzletet, akitől a legtöbb jattot kapta a kósa lali. Ő se tehet mást, havi több mint félmilliót kell leperkálnia a svájci frankos tartozásai után, otthon meg sírnak a purdék, mert nem jut Danone joghurtra. Szóval, kell a pénz, nincs mese. Teccettek volna többet csúsztatni a borítékba, akkor most nem kéne bíróságra futkározni.

vektorviktor | 2011. augusztus 5. | 16:40:03

Értelmes beszélgetést nem lehet itt folytatni nyugger és tea miatt, de azért leírom, hogy iszonyatosan buta volt a régi debreceni tanács, amelyik megszüntette még a 70-es években Debrecen villamos vonalait. A rendszerváltás óta nem volt elég 20 év rendezni a problémát, csak a mostani vezetés foglalkozik érdemben vele.
A legfájóbb pontosan a Hatvan utca-Böszörményi út vonal elvesztése volt, ezt tudná pótolni a mostani beruházás. Mit tehettek régen? Buszt kellett venni az Ikarusztól, pártutasításra, ehhez építettek utakat, felszedték a síneket. Naccerű. Most meg pár okosnak az is fáj, hogy a múlt hibáit kijavítanák.

TeaLeo | 2011. augusztus 5. | 16:24:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vektorviktor | 2011. augusztus 5. | 16:19:52

nyugger69 | 2011. augusztus 5. | 15:54:22

Mi a helyzet nyugger69?
Mi fáj? Háziorvosod szabin van? :)

A "lessz" az "lesz" egyébként.

A villamos és a stadion összemosása pedig nem állja meg a helyét.
Mit kavarsz itt össze? Te is tudod nyugger, ami tejre-kenyérre van azt nem költöd villanyszámlára és fordítva.

nyugger69 | 2011. augusztus 5. | 15:54:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vektorviktor | 2011. augusztus 5. | 15:17:57

Ne bosszants TeaLeo!
Többször és minden egyes alkalommal az MSZP kormányok alatt meszelték el a debreceni villamost!

vektorviktor | 2011. augusztus 5. | 15:16:31

TeaLeo | 2011. augusztus 5. | 14:59:56

":-))) Egy éve 2/3 van, szóval visszamutogatás nem ér.
Valami más okot kell kitalálni, ez gyenge."

Te vagy gyenge, nézz utána a történetnek, utoljára az MSZP vezérlés alatt kaszálták el a debreceni tendert!
Ejnye!!! Te találj olyan vitapartnert, aki hasonlóan tájékozatlan mint te.

TeaLeo | 2011. augusztus 5. | 15:02:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

TeaLeo | 2011. augusztus 5. | 14:59:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vektorviktor | 2011. augusztus 5. | 14:54:53

TeaLeo | 2011. augusztus 5. | 14:43:42

Rosszul sejted.
A legutóbbi időkig a villamos közbeszerzést úgy kaszálták el Debrecenben, hogy MSZP volt kormányon. Nem a 2/3 felügyelte.
Most pedig nem kaszálták el, csak óvtak a vesztesek. Azt meg szabad. Az MSZP időkben szoktatták rá őket! Eddig mindig óvtak, helyt adtak. Ismétlem, mindez az MSZP kormányzás alatt történt!

vektorviktor | 2011. augusztus 5. | 14:51:38

Mandos kutyája | 2011. augusztus 5. | 14:16:24

Igazad van Mandos.
Amiben egyetértünk, nagyon kellene az a 2-es villamos, fő ütőerén megy a városnak.
A DKV hiányát pedig meg kellene oldani, csak hát ez valahogy sehol nem megy az országban, beleértve akár a MÁV-ot is, veszteséges a közösségi és tömegközlekedés, én nem tudom miért, de mindez nem debreceni sajátosság, beláthatjuk.

TeaLeo | 2011. augusztus 5. | 14:43:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mandos kutyája | 2011. augusztus 5. | 14:16:24

Tisztelt vektorviktor - elhiszem, bár én kevesebb, mint egy évtizede rontom itt a levegőt.. Igazából úgy látom, h mióta a dkv átvette a buszokat is, megkaptuk a szép új légkondis buszokat (bár mondjuk nekem a régiekkel sem volt nagy bajom, talán a zöld metánbuszokat leszámítva, mert azokon olyan állott volt sokszor a levegő, hogy nem lehetett meglenni rajtuk - volt, hogy le kellett szállnom hamarabb, mert kezdtem rosszul lenni), szóval vannak szép új buszok meg új trolik, ami tök jó (pl. a pestivel össze sem lehet hasonlítani a járműpark minőségét), csak ugye - ahogy halljuk - a nyereség nem jön, ezt pedig állandó menetrend-buherálással próbálják kompenzálni.. S kicsit túl sok a változtatás már mostanában, s követhetetlen..
de akár még jó is lehetne, ha meglenne az új villamos, a felszabaduló buszokat (a 31-es, 32-es nyomvonaláról) meg felhasználják, hogy a város keresztirányú közlekedését erősítsék - mert az Újkert/Sestakert környékéről a Kassaira eljutni pillanatnyilag sztem bicajjal a legbiztosabb :) )

Pasinszki | 2011. augusztus 5. | 14:14:34

„El vagyunk keseredve, mert úgy néz ki, mintha a hivatalban hülyék dolgoznának, akik nem képesek összeállítani egy ajánlatot, holott erről szó sincs, a munkatársaink szerintem igenis jó munkát végeztek.”
Biztos benne?

vektorviktor | 2011. augusztus 5. | 13:49:52

Mandos

Egyetértek!
Egyébként nem tudom mióta élsz ott, de az "a" és "y" jelű járatok a kezdetek óta léteznek, én 40 évre emlékszem vissza! (tudom mostanában sok volt a változás, de azért tudod értelmezni, nem? :) )

vektorviktor | 2011. augusztus 5. | 13:46:22

Magyar villamos gyártás nincs, csak szólok, gugli első találata:

http://www.vallalkozoinegyed.hu/20101109/feltamadhat-a-magyar-villamosgyartas-ganz

A cikk szerint Miskolcon is meghiúsult a villamosok közbeszerzése, ezért a polgármester felvetette a magyar gyártást.
Igaz, akkor is nyílt közbeszerzés kellene törvény szerint, jöhetnének az olcsóbb spanyolok.
Továbbra sem értem Kartalan kollégát!

Mandos kutyája | 2011. augusztus 5. | 13:43:02

Szóval a francot sem érdekli, hogy milyen bíróság mit mond, csak JÁRJON MÁR AZ A VILLAMOS!!!!!!!

Mandos kutyája | 2011. augusztus 5. | 13:41:36

Ezt a kettes villamost eredetileg vmikor 2008 tájára ígérték...
De most már aztán tessék gyorsan megcsinálni, mivel épp' csak a fél város van feltúrva, szóval akkor most már legyen villamos, mégpedig nagyon záros határidőn belül!!!
Ja, és nem kéne állandóan buherálni a buszmenetrendet, mert
1. a fene se tudja követni, h melyik megvariált járat hova, merre jár (10a, 10y, 15y - van itt már minden)
2. a régi, bevált járatok meg vagy nem közlekednek, vagy másfelé, összevonva (40, 28, 24)

vektorviktor | 2011. augusztus 5. | 13:40:33

Kartalan!
Hol gyártanak magyar villamost?
Másik, a legnagyobb elcseszés az lett volna, ha kiírják: csak magyar villamos pályázhat.
Nem érthető a fröcsögésed!

Kartalan | 2011. augusztus 5. | 13:35:21

Kósa hogy tud rinyálni, hogy a Volánok nem az ótvar magyar buszokat veszik, de ő maga külföldről hozatná a villamosait.

Kartalan | 2011. augusztus 5. | 13:34:36

Debrecen miért spanyol villamost vesz, ha Kósa annyira nyomná a magyar vállalatokat?

A hivatal reagálására meg annyit, hogy ha elkúrták a közbeszerzési kiírást, akkor igenis hülyék. Ha megsértették a törvényt, akkor fokozottan azok. Ha valamiért kiderül, hogy jogtalanul nyert a spanyol, akkor korruptak is.

HIRDETÉS
Miért kellett a villamos...
Miért kellett a villamosok beszerzésére már a hatodik ajánlatot kiírni?
Népszabadság - Teknős Miklós

Debrecenben a napokban hozták nyilvánosságra, hogy eredményesen zárult a városi villamoshálózat fejlesztésére immár hatodik alkalommal kiírt, tizennyolc darab villamos beszerzését célzó nyílt közbeszerzési eljárás. A járműbeszerzési tender pályázati beadási határideje 2011. június 6-án járt le, a pályázati dokumentációt tíz érdeklődő vásárolta meg, s közülük hatan nyújtottak be ajánlatot. A nyertes ajánlattevő a spanyol Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S. A. (CAF) lett. Pályázatukban a járműflotta ára csaknem 38 millió eruró. Az eredményt azonban ismét megtámadták: két vesztes pályázó, a Ganz-Skoda Zrt. és a Solaris Bus és Coach S.A. augusztus 4-én nyújtott be jogorvoslati kérelmet a közbeszerzési döntőbizottsághoz. Ez újabb csúszást jelenthet a projekt megvalósításában, hiszen az eredményes eljárást követő szerződéskötés tervezett ideje 2011. augusztus 16. volt. A jogorvoslati kérelem miatt ez a határidó szeptember hónap végére tolódhat.

Ezzel kapcsolatban Szűcs László, a debreceni polgármesteri hivatal közbeszerzési osztályvezetője megkeresésünkre azt mondta: a jogorvoslati kérelem benyújtása nem jelenti azt, hogy a jogorvoslati eljárás automatikusan megindul. A Közbeszerzési Döntőbizottsághoz benyújtott kérelmekről tegnap szereztek tudomást, a Közbeszerzési Tanácstól egyelőre nem kaptak értesítést arról, hogy a kifogások miatt eljárást indítanak-e.

A debreceni villamosbeszerzési ügy kezd egyre kínosabbá válni az önkormányzat számára, hiszen tavaly a Közbeszerzési Döntőbizottság kétmillió forintos bírságot és 900 ezer forint igazgatási szolgáltatási díjat szabott ki Debrecen önkormányzatára és a város közlekedési vállalatára, mert az új villamosok beszerzésére kiírt, egyik előző ajánlatukban megsértették a közbeszerzési törvényt.

HIRDETÉS

S hogy miért kellett a villamosok beszerzésére már a hatodik ajánlatot kiírni?

Az első kiírást az önkormányzat vonta vissza, a második és harmadik tender eredménytelen lett, míg a negyedik és az ötödik kiírást a döntőbizottság semmisítette meg műszaki tartalmi okok miatt. Az utóbbi esetben az volt a döntőbizottság kifogása, hogy az ajánlatkérők a kiírásban nem megfelelően határozták meg a járművek alacsony padlózatával kapcsolatos paramétereket. A történtek miatt elképzelhető, hogy az eredetileg 2012-re tervezett villamosberuházás befejezése hónapokat csúszik. Az üggyel kapcsolatban egy tavaly decemberi sajtótájákoztatón Varga László, a debreceni önkormányzat főosztályvezetője úgy fogalmazott: „El vagyunk keseredve, mert úgy néz ki, mintha a hivatalban hülyék dolgoznának, akik nem képesek összeállítani egy ajánlatot, holott erről szó sincs, a munkatársaink szerintem igenis jó munkát végeztek.”

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    33 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS