Megjelent Habony új lapja, az állam máris hirdet benne
Rikkancsok osztogatták hétfőn reggel Budapest legforgalmasabb tömegközlekedési csomópontjaiban a napi Lokál című ingyenes napilap első számát, amelyet Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadó és Győri Tibor egykori államtitkár közös cége, a Modern Média Group (MMG) ad ki, hogy kiszorítsa a piacról a Simicska Lajos érdekkörébe tartozó Metropolt.
A piros mellénybe és sapkába öltöztetett rikkancsokat több metróállomáson is látták kollégáink, valamint a 4-es és 6-os villamos megállóiban is osztották a lapot.
A heti Lokál napi változatának elindítását május elején jelentették be, az akkori közlés szerint a Lokált naponta 150 ezer példányban nyomtatják, s megmarad a tavaly indított hetilap is, Lokál Extra néven.
A Lokál első száma direkten politizál, betámadták Spéder Zoltánt, a CEMP-médiacsoport és az FHB Bank meghatározó tulajdonosát úgy, hogy a bankárt meg sem kérdezték, csak az őt támadó nyilatkozatoknak adtak helyet a takarékszövetkezetek jövőjével kapcsolatos vitában.
A 16 oldalas újságban két kolumnát hirdet az állami tulajdonban lévő Magyar Villamos Művek, valamint fél oldalt vásárolt a szintén állami tulajdonban lévő Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA), amely a héten induló labdarúgó-Európa-bajnokság közvetítéseit reklámozza Habonyék lapjában.
|
Fotó: Földi Imre / Népszabadság |
A napi Lokál része annak a folyamatnak, amellyel a Fidesz totális hatalomra tör a médiapiacon is, s megpróbálja megfojtani a Simicska-birodalmat. A Simicska Lajos üzlettársa, Fonyó Károly tulajdonában lévő, átlagosan napi 313 ezer példányban (fele Budapesten, fele vidéken) megjelenő Metropol elveszti az ingyenes lapok piacán eddig meglévő monopóliumát.
Lapunk májusban megkeresett több kiadói szakembert, akik szerint minimum másfél milliárd forintba kerül évente egy 16 oldalas, főként kézi terjesztésű napilap kiadása. Ebből hozzávetőleg 400-500 milliót tesznek ki a nyomdaköltségek, lapunk információja szerint a napi Lokált egy modern váci nyomdában állítják majd elő. A Lokál és a Lokál Extra integrált, körülbelül 30 fős szerkesztőségének és a kiadói cég alkalmazottainak bérköltségei, járulékai éves szinten megközelíthetik a 200 millió forintot. Erre jön rá körülbelül félmilliárdos terjesztési költség, a kiszállítás, az árusok fizetése, a fix pontokon kihelyezett polcok fenntartása.