Még mindig éhes a Bálna

Nem vesződik újabb és újabb pályázatok kiírásával a fővárosi vagyonkezelő, inkább folytatólagos tendert hirdetett áprilisban a Bálna üres helyiségeire. A beérkezett ajánlatokat hétfőnként bontják, az értékelés legfontosabb szempontja a bérleti díj. Feltéve, hogy többen is pályáznak ugyanarra a helyiségre, ám ennek kicsi a valószínűsége.

A Duna-partra épült kereskedelmi és kulturális központ telítettsége közelíti a 70 százalékot, legalábbis Bagdy Gábor gazdasági főpolgármester-helyettes számításai alapján. Ez jelentős ugrás lenne fél év alatt, tavaly októberig ugyanis alig 4700 négyzetméterre sikerült szerződniük, beleértve a teraszokat is.

A lanyha keresletet látva, az alkalmi bérbeadás mellett döntöttek. Erre már nagyobb igény mutatkozott. A nagyobb kihasználtság érdekében ide költöztették a Fővárosi Piac és Csarnok Igazgatóság használtcikk-piacát, a Budapest Galériát, legutóbb pedig a Közlekedési Múzeumot.

Utóbbit előreláthatóan csak három évre, ráadásul az eseti rendezvényterületre. A pályázati kiíráshoz mellékelt helyiséglista szerint azonban még így is több mint 5000 négyzetméter kiadható tér maradt az épületben. A fővárosi önkormányzat egyébként nem adott választ a Népszabadság azon kérdésére, hogy pontosan hány bérlője van a háznak. Azt viszont hangsúlyozták, hogy szerintük a Bálna mára Budapest meghatározó közösségi színterévé vált.

Nem akar benépesülni a főváros ékének számító épület, így aztán nem is termel nyereséget
Nem akar benépesülni a főváros ékének számító épület, így aztán nem is termel nyereséget
Kocsis Zoltán / Népszabadság/archív

„A bio- és antikpiac, illetve a kereskedelmi és vendéglátó funkciók mellett sokféle rendezvénynek ad otthont. Így például konferenciáknak, workshopoknak, tréningeknek, esküvőknek és fotózásoknak”. Arra ugyan nem tértek ki, de márciusban itt rendezte nemzetközi közlekedési konferenciáját a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület is.

A főváros közlekedési fejlesztéseit az előző ciklusban sokat támadó civil szervezet elnöke, Dorner Lajos januártól havi 800 ezer forintos díjazásban részesül az önkormányzattól közlekedési szakreferensként. A központot ingyen kérték volna a két napra, végül nettó 100 ezer forintért kapták meg Kocsis Máté önkormányzati főtanácsadó javaslatára.

A főváros a nagy érdeklődésre hivatkozva bízik abban, hogy egy éven belül kitehetik a „telt ház” táblát az épületre.

A Bálna tavaly nettó 388 millió forintot hozott a fővárosnak, ennyi bevételt terveztek az idei évre is. A bérlők mintegy 40 millió forinttal tartoznak. A Bálna egyelőre nem termel nyereséget, az üzemeltetési költség ugyanis megközelíti a 400 millió forintot, ráadásul az épület csaknem harmadát fővárosi intézmények foglalják el.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.