saman | 2010. március 20. | 13:02:15
Jól mutatja az egész rendszer érzékeny pontját ez a cikk.
Ez a választás arról szól, hogy megjelennek-e értelmes új szereplők a parlamentben vagy nem.
Ez a cikk amikor kínosan elhallgatja, hogy az LMP 20 ból 20 helyen fog területi listát állítani, rámutat arra, hogy a FIDESZ maffia mitől fél.
Vélhetően a JOBBIK olyan kutya, ami ugat, de nem harap.
Meglehet, hogy annyi tehetségük van korrupciós ügyek felgöngyölítéséhez a közéleti porondon, mint a MIÉP-nek volt. Azaz 0. A JOBBIK mégiscsak egy harci menekülési alapfeltevésre szerveződött közösség és nem politikai teljesítményekre. Nem biztos, hogy katonai egyenruha jelmezeket fel tudják cserélni öltönyre.
Ha tényleg csak a JOBBIK jelenik meg új belépőként, akkor meglehet, hogy fenntartható a 2 maffiapárt további rémuralma.
Ezért kezdik azzal a kampányhajrát, hogy az LMP és a Civil Mozgalom lehetséges megjelenését kifelejtik a névsorolvasásnál.
szőlő | 2010. március 19. | 19:34:46
Az eredményt senki nem tudja,hisz nem mernek az emberek őszintén megnyilatkozni! Majd kiderül!!
csiga_biga | 2010. március 19. | 13:01:10
Szegény jucus és livertyMUC most milyen szomorú lehet! Biztos lelki válságba kerültek és most még többet bérkommentelnek! Már nem csak a bögréért, hanem az MSZP reklámjáért! Hajrá skacok!
Sajnos a Fidesznek vigyáznia kell mindkettő kis pártra! Nehogy túl sok legyen nekik és a végén a Fidesztől veszik el a lehetőséget!
csiga_biga | 2010. március 19. | 10:26:53
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Gustav | 2010. március 19. | 10:20:54
Csak közlöm, hogy azóta kijött a Szonda Ipsos kutatása is és ott is előzött a Jobbik!
Ami ,nem meglepő, mert a valós támogatottságuk a biztos szavazók között olyan 25-30% körül mozoghat.
Pl: Borsod megyében biztos vagyok benne, hogy legalább 1, de akár több egyéni választókerületben is győzhetnek.
silenthill1 | 2010. március 18. | 16:43:33
jucus | 2010. március 18. | 14:05:34
Talán címzetten és nem többes számmal, ha kérhetem.
nos09ja | 2010. március 18. | 15:06:45
A közvéleménykutatás nagyon régóta manipulációs eszköz is. El lehet vele egy szavazótábort altatni, mondván: itt már minden eldölt, de fel is lehet vele rázni a csüggedőket, ha az ellenfélről azt hozom ki, hogy csökken a támogatottsága: lám lám többen vagyunk, mint gondolná. Sajnos a magyar nép a közismert pesszimizmusa ellenére jobban hisz a közvéleménykutatásoknak, mint pl. az uniós átlag. Ez hiba, nem szabad hinni. El kell menni szavazni...
Robin Good | 2010. március 18. | 14:29:00
Szerintem nagyon fel van fújva a közvéleménykutatás jelentősége. Ha annyira pontos lenne, meg lehetne spórolni a választást :) És különben is: senki sem fog a statisztikusok kedvéért átszavazni az ellenfélre.
jóskabácsi | 2010. március 18. | 14:16:12
Sok minden fog múlni a részvételen.
jucus | 2010. március 18. | 14:05:34
Miért félsz ennyire a véleményemtől? Az, hogy a Fidesz 8 éve folytat gyűlöletkampányt az MSZP ellen, a választási kampány jelenleg zajló részében az általa korrupciónak vélt ügyekben inkvizíciót megszégyenítő hadjárat folyik a hatóságok helyezkedő asszisztálásával, a Fidesz-közeli ügyeket agyonhallgatják,stb... Másoknak is nyílik a szeme. Csak a nyilvános mocskolódások ellenére, amit a jobboldal itt, a Nol.hu-n is művel, csak az olyan elszántak, mint taxi, JL. és szerénységem próbálja másról is tájékoztatni a nagyérdeműt. A elmúlt hetekben NÉVTELENÜL a becsületsértés szintjét felülmúló mocskolódásokban volt részünk VITA HELYETT. Úgy gondolom, tényleg nem vagytok többen a normális, jóérzésű embereknél. A szavazatszámlálásnál kiderül.
Jager László | 2010. március 18. | 14:03:30
Viccként!!
Jobb 35%
MSZP 36%
FIDESZ 34%
MDF 17%
LMP15%
Összesen 137%
Na ennyit a közvéleménykutatásról!!!!!!
Szerinted objektív!!!!
Szerintem nem!!!!!
J.L.
silenthill1 | 2010. március 18. | 13:04:17
jucus | 2010. március 18. | 12:12:48
De nem hiszem el, hogy a rejtőzködőkből neked az jön le, azok pártszimpatizánsok. Ebben az országban élsz, már megbocsáss? Ha itt valaki rejtőzködik, max azért mert nem akar kvaanyázni a közvéleménykutatók előtt a jelenlegiek, vagy rohadtul csalódott....
silenthill1 | 2010. március 18. | 13:03:08
jucus | 2010. március 18. | 11:34:03
De akkor nem volt ennyire elegük az embereknek a jelenlegi politikai elitből!!!! Most a Fidesz mellett a kormány elleni protestszavazatok vannak, a kormányra meg csak az igazi hívek szavaznak, nem azok akik általában gulyásozással megnyerhetőek. 2002-2006ban a Fidesz és MSZP csatája a gulyásleveses emberek között dőlt el, de most azokat hogy tudná megszólítani egy ilyen 8 év után a párt? Könyörgöm, előbb szavaznak LMp-re, MDF-re mind a kormányra. És ez így is van jól. Tanulják meg mi az hogy felmossák velük a padlót, aztán építkezhetnek újból. Vereség nélkül nincs megújulás. javaslom tanulmányozásra a 80-as évek Latin-amerikai pártrendszereit...amelyik populista párt, mint amilyen a fidesz és mszp nagy vereséget szenvedett el, utána újra tudta építeni magát, ha csak ellötyögött a mocsárban, akkor egy idő után durván megszívták...
Jager László | 2010. március 18. | 12:48:29
Szzerintem lesz még itt bukfenc!
Mondta Vikikém!!
Gyere menjünk szavazni, de ne a....
Én már tudom kire!!
Buta vagy VIKI ÉN IS TUDOM!!!!
J.L.
polom13 | 2010. március 18. | 12:22:04
Tényleg a NOL miért nem a Szondát teszi ki?
Őket szokta,vagy nem?
:)
polom13 | 2010. március 18. | 12:20:58
jucus!
A Szonda eheti felmérése:
összes választásra jogosult:
Fidesz 37%
MSZP 9%
Jobbik 8%
Biztos szavazó pártválasztók:
Fidesz 64%
MSZP 12%
Jobbik 13%
A múlt heti felmérésben 43% nem rejtőzködött,hanem 57% már döntött.
A maradék 43%-ból kb. 35% el sem megy majd szavazni.
jucus | 2010. március 18. | 12:12:48
Ha megnéznéd, a részvételi arány az EU parlamenti választáson sokkal alacsonyabb, mint a parlamenti választáson. A múlt héten a Szonda Ipsos-nál még mindíg 43 % volt a rejtőzködők aránya. A Fidesz hetilap által megrendelt közvéleménykutatási adatok ilyen információt nem tartalmaztak. Én úgy gondolom, hogy ez esetben a szándékos befolyásolás esete forog fenn. Aki nem gondolkozik, annak ez is elég.
bozsós | 2010. március 18. | 12:05:43
Szerintem a közvéleménykutatások túlbecsülik a Fideszt. Sokan őket mondják, de szerintem mind az MSZP, mind a Jobbik többet fog kapni annál, amit rájuk mérnek. Nyíltan vállalni az MSZP-séget a rossz kormányzati teljesítmény, meg a bundák miatt nem lehet, a Jobbikosok meg nem akarják, hogy rasszistának tartsák őket. De a sok nyuszi a szavazófülke magányában majd felbátorodik.
ben2 | 2010. március 18. | 11:54:00
jucus:
2002-ben és 2006-ban is fej-fej mellett volt az MSZP és a Fidesz. Most azért más a helyzet és a rejtőzködő szavazók aktivitása sem olyan jelentős, hogy nagyobb felfordulást okozhassanak lásd: EU parlamenti választások.
A Fidesz 55% listás eredmény felett nagyon esélyes a kétharmadra, sőt az alatt is, csak akkor felerősödik az egyéni körzetek jelentősége.
Ne felejtsük el, hogy az MSZP 35% listás eredménnyel 51%-on végzett 94-ben.
jucus | 2010. március 18. | 11:34:03
silenthill1
Tökéletesen igazad van. 2002-ben és 2006-ban is toronymagasan nyert a Fidesz a választásokon.
BakosAlma | 2010. március 18. | 11:14:47
Azért arról ne felejtkezzünk el, hogy a Nézőpont Intézet - bár nagyon-nagyon igyekszik objektívnak látszani - kiknek a hathatós (és azóta is tartó) támogatásával indult úgy négy éve. Az alapítás célja is világos: ebben az egymásra hivatkozós "tájékoztatási" (vagy inkább agymosási) rendszerben hatásos, ha a sajtó mellett van egy INTÉZET is, aminek a felmérési adataival mindíg elő lehet jönni. Hogy aztán az az intézet kinek a megbízásából milyen felméréseket végez...
Jelen esetben a jobbik előretörésével ijesztgetni a fidesznek legalább annyira érdeke, mint az emeszpének, ha nem jobban. Ja! és ezt a felmérést valószínűleg nem a jobbik, nem az emeszpé rendelte. Lehet, hogy önszorgalomból készítette a Nézőpont, de nem valószínű.
silenthill1 | 2010. március 18. | 10:27:56
jucus | 2010. március 18. | 06:23:57
Évek óta nem készült volna egy ilyen és 1500 ember megkérdezése után kiadnak egyet, akkor én is azt mondom, semmit sem lehet leszűrni belőle. De Hónapok óta hasonló tendenciák 1-2% eltéréssel, na ez már azért adhat okot valamiféle tanulságra nem? :) Olyat el tudok képzelni, hogy akár 5% különbség is lesz ezen belül, de szignifikáns eltérést ne meséljen be már nekem senki. Hirtelen SZDSZ megint benne lesz a parlamentbtben, MSZP meg FIDdesz fej fej mellett? :)
Borszívóügynök | 2010. március 18. | 09:50:50
budhun | 2010. március 18. | 09:39:57
Látom: rettegni méltóztatik...nagyon helyes!
budhun | 2010. március 18. | 09:39:57
Ja és figyelmeztetgesse a jó kQ a....!
Először a saját portáján sepregessen és azt tudjuk ,hogy néz ki:a világ legnagyobb mai koncentrációs tábora Gáza!
budhun | 2010. március 18. | 09:28:09
Borszívóügynök!
A fehér foszfor nem válogat,lövik azt kész!
Lehet mszp-fidesz-jobbik!
Te meg ne irogass nekem forgatókönyvet,mert azt az élet írja butuska!
budhun | 2010. március 18. | 09:23:24
Borszívóügynök!
Figyelmetlen vagy!Ez nem lakossági gép volt ha nem vetted volna észre,de ha majd a fehér foszfort lövik a családodra majd sírhatsz!
De te, azt is tüzijátéknak hiszed majd!
Borszívóügynök | 2010. március 18. | 09:22:44
budhun | 2010. március 18. | 09:18:25
"De jöhetnek, mert mi gójok szétrúg....."
Igen, a magyar nyulasok már 44-45 ben is így tudták "csörtetni" a kardot...röhej!
Borszívóügynök | 2010. március 18. | 09:20:06
Na persze az sem kizárt, hogy ez egy gyengéd, apró kis figyelmeztetés a most feljövő magyar újnyilasok számára: tudniuk kell ugyanis, hová valók, meddig mehetnek el, és hol írják (a számukra IS!) a forgatókönyveket!? :)
budhun | 2010. március 18. | 09:18:25
Erődemonstráció,mert ezt a gépet ha nem akarják,hogy látszódjon nem is látszik de még a hangját sem hallod mert olyan magasan tud repülni!
De jöhetnek, mert mi gójok szétrúg.....
Borszívóügynök | 2010. március 18. | 09:16:36
budhun | 2010. március 18. | 09:13:45
Sőt: még a Malév gépei is kék fehérek...hogy, hogy nem!
Borszívóügynök | 2010. március 18. | 09:15:50
budhun | 2010. március 18. | 09:13:45
Sorolom: Argentína, Görögország...tovább is van mondjam még?
budhun | 2010. március 18. | 09:13:45
Ja és ha nézted a fotót semmilyen felségjel nem volt rajta csak a kék csík az oldalában!vajon melyik lobogó a kék-fehér?
budhun | 2010. március 18. | 09:00:41
Borszívóügynök
Te ezt honnan tudod?Még nem történt nyilatkozat az ügyben,vagy te már tudsz valamit amit mi nem?
Borszívóügynök | 2010. március 18. | 08:52:24
budhun | 2010. március 18. | 08:16:48
Valóban! Igaz: nem izraeli volt, és nem kém, de a többi stimmel!
Ugyanis kétségtelenül - repülő volt!
De jól demonstrálja a fertőző magyar hülyeség terjedésének lélektanát...
libertyMUC | 2010. március 18. | 08:39:58
puli | 2010. március 18. | 07:49:35
Ma ömlik belöled az okosság.. :) tényleg. Igaz hogy közgazdászok ezrei foglalkoznak a dologgal de csak neked meg náci pártodnak van megoldása. (röhej).. Nézzük csak milyeneke lennének ezek:
"Nem munkahely teremtés ,- hanem munka alkalom kell és folyamatosan !!!"
Ja igen. Teremtés. Csiribí csiribá,gyere munkahely ide. Folyamatosan. A piacra, meg a globális összefüggésre mi nagy magyarország igazán tojhatunk. Hatalmas piacunk, fejlett iparunk és gazdaságunk minden bajt megold.
Röhej. A magyar gazdaság export import nélkül sián megdöglene. Oszt aztán lenne munkahely… folyamatosan. A münkaközvetítö iródákban esetleg.
"A bankok támogatása , autópályák építése , látvány közterek helyett valódi fejlődés szükségeltetik !"
Na most érdekelni milyen a "valódi" fejlödés a nácik (jaj, bocs, a jobbik) szerint? Meg ki fizetné a dolgot? A jó tündér? Ès a hiányzó inmfrastruktúrával mi lenne? Vagy szekérrel hordanád Mari néni uborkáit Pistabácsi udvarába? Juj, az lenne a kánaán, rögötn felvirágozna a nagymagyar turulcsoda-birodalom.
libertyMUC | 2010. március 18. | 08:32:25
puli | 2010. március 18. | 07:41:17
"Egyszerűen a nép jobbik felének a hatalmat !"
bocikám, a népet nem lehet megfelezni, mert fekete-fehérben nem lehet embereket összefoglalni és megosztani. most éppen fasizálódik magayrország. néhány hét, hónap múlva másképpen fog kinézni a dolog. a nácikat is átvészeljük, bár az ár kemény lesz. (morálisan, gaszdaságilag, nemzetközileg). viszont az is igaz, hogy a nácik nem emberek, így nem tartoznak a nép közé és cak az állatvédelmi törvények vonatkoznak rájuk.
meg rosszabik és jobbik fele sincs a népnek. és miért lenne éppen az a fél, amire te gondolsz, a jobbik?
budhun | 2010. március 18. | 08:16:48
jucus | 2010. március 18. | 06:50:55
Nem ez volt a téma,hogy ki a szenny és ki nem,hanem mit keresett itt a kémrepülő!Én is látam,nincs mit letagadni!
Butuska
puli | 2010. március 18. | 07:57:13
"mukker" megnéztem valószínű barátságos berepülés volt .
Még jó hogy kikötőnk nincs !
mukker | 2010. március 18. | 07:54:36
jucus | 2010. március 18. | 07:50:50
És hol marad a fene nagy demokratikusságod!
Ejnye!
Ejnye jucikám te nem "fasiszta" vagy véletlenül?
jucus | 2010. március 18. | 07:50:50
mukker
Akkor mit rontod itt a légkört? Menj vissza a sajátjaid közé!
puli | 2010. március 18. | 07:49:35
A puli szóban van valami keleti is "Pu-Li " ami annyit tesz dolgozni érdemes sőt szükségszerű (-nem a technológiát extra haszonért keletebbre vinni) !
Nem munkahely teremtés ,- hanem munka alkalom kell és folyamatosan !!!
A bankok támogatása , autópályák építése , látvány közterek helyett valódi fejlődés szükségeltetik !
mukker | 2010. március 18. | 07:42:40
Izraeli kémgépek hazánk felett + Kép
Az izraeli légi- és űrerők (angol rövidítéssel IASF, héberül: Zroa Haávir Vehahalal) két, első ránézésre civil küllemű felderítőgépe repült át tegnap Magyarország fölött. Kétszer megközelítették a ferihegyi nemzetközi repülőtér leszállópályáját Vecsés irányából, majd leszállás nélkül távoztak – értesült lapunk.
http://www.mno.hu/portal/701501
puli | 2010. március 18. | 07:41:17
A "puli" benne van a "po-puli-sta" szóban .
Egyszerűen a nép jobbik felének a hatalmat !
Az a jobbik amelyik termel .
Amelyik termel az alkosson kormányt !!
Az eredeti értéktöbblet elmélet ki nem mondott része hogy a termelést végzőknek meg is kell élni munkájukból, gyermekét is fel kell tudni nevelnie , hogy legyen kit kizsákmányolni később is .. !
Marx nem írt minden határon túl terjeszkedő " politikai osztályról " .
mukker | 2010. március 18. | 07:32:24
jucus | 2010. március 18. | 06:50:55
1000* a jobbik és 1000* a barikád mint az mszp és a nol!
mukker | 2010. március 18. | 07:29:45
Brutálisan bánt diákjaival Deme Gábor, a csepeli kettős gyilkosság ügyében bűnsegédlettel vádolt volt MSZP-s politikus, akit félelemben tartott kollégái egész egyszerűen csak „kis Hitlernek" hívtak maguk között. A tantestület levélben számol be az egykori igazgatóhelyettes viselt dolgairól.
http://hetivalasz.hu/itthon/a-wc-ben-fojtogatta-a-kisfiut-az-mszp-s-politikus-27941
Jól olvasom? Mszpés a csávó vagy is volt?
jucus | 2010. március 18. | 06:50:55
budhun
Kíváncsiak voltak,hogy Gellért püspök milyen menórát tart a kezében. A MN. című szennylap az ország szégyene Széles Gáborral együtt.
budhun | 2010. március 18. | 06:34:36
Magyar Nemzet
Az izraeli légi- és űrerők (angol rövidítéssel IASF, héberül: Zroa Haávir Vehahalal) két, első ránézésre civil küllemű felderítőgépe repült át tegnap Magyarország fölött. Kétszer megközelítették a ferihegyi nemzetközi repülőtér leszállópályáját Vecsés irányából, majd leszállás nélkül távoztak –
Na erre varjatok gombot,de ha magyar gép repülne izrael fölött biztos leszedték volna mint a sz@.t!
jucus | 2010. március 18. | 06:23:57
A közvéleménykutatók max. 1200 ember véleményét dolgozzák fel, a kérdéseikre ott sem mindenki ad választ. 8 millió választópolgár van. Lesz itt még meglepetés.
rasztaszív | 2010. március 18. | 06:20:30
pentagram | 2010. március 18. | 05:20:05
gondolom,ez nem a saját "evvtársaidnak" szól...pedig akkor dícséretes lehetne az önmérsékletre törekvés...:)
budhun | 2010. március 18. | 06:15:44
vakablak | 2010. március 17. | 22:49:37
"Örülni kell neki, hogy összeterelte a társadalom legalját, legalább látszik, hol a mocsok."
Tipikus kádárnyugger beszéd,aki fiatal az nem tud semmit semmiről!Bezzeg ti,csak úgy faltátok a sör-virslit és észre sem vettétek,hogy megkora ámítás a szockó ,tele hazugsággal butítással és még bécsig se mehetettek!
balbakó | 2010. március 18. | 06:10:40
A Medián kapja a legzsírosabb MSZP megrendeléseket. Ennyi.
macilaci | 2010. március 18. | 06:05:21
"nostromo" hozzászólásából is látszik, hogy mekkora zavar van az emberek fejében pl. az egészségüggyel kapcsolatban. Az ő ismedreteik kimerülnek a poénosnak vélt "szőke ciklonozásban", amelyikben egy jó adag magyar macsó hímsovinizmus is van.
Nem látja a saját szemétől, vagy nem akarja meglátni, hogy a várólisták nem az átalakítás termékei, hanem csak nyilvánossá tették azokat, amelyek korábban is léteztek. Nem látja, mert nem akarja meglátni, hogy a közpénzből fizetett orvosok eddig is részben a közpénzből finanszírozták magán ellátásaikat azok számára, akik a magán rendelésükön ezt meg tudták fizetni. Nem veszi észre, hogy az egész demagógiával megakasztott egészségügyi reform arról szólt volna, hogy végre ne a kiszolgáltatott beteg álljon szembe a nagy fehér doktorral és az átláthatatlan ellátórendszerrel, hanem egy új szereplő - a valódi biztosító - lépjen a rendszerbe elsősorban a betegek érdekeire koncentrálva.
pentagram | 2010. március 18. | 05:20:05
Evvtásak ne csorogjon a nyálatok!
rasztaszív | 2010. március 18. | 03:23:40
yetmanus | 2010. március 18. | 01:45:34
a jobbik 31%-a reális lehet,de ez esetben aligha lesz meg a fidesznek is ugyanennyi.
az is lehet,hogy az mszp épphogy bejut,de ez esetben az ő régebbi szavazóit javarészt az mdf és az lmp szívja fel.
ha így alakulna,nagyon kíváncsi vagyok,mit lépne Sólyom...
a jobbiknak kormányalakítási megbízást adni vállalhatatlannak tűnik.esetleg meg lehet próbálni az mdf-et és az lmp-t összeboronálni a fidesszel - ez is meredeknek lesz.
a legvalószínűbb egy megismételt,vagy néhány néhány elvetélt kormányalakítási megbízás után előrehozott választás lehet.
silenthill1 | 2010. március 18. | 01:56:50
zstoth75 | 2010. március 17. | 21:16:57
Ja és szdsz szavazók...mdfre, esetleg lmpre. Konkrétan nekem 4 kőkemény szdsz szavazó ismerősöm lett lmp-s, abból 2 kopogtatót is gyűjtött. Többi csak rühelli már ezt az egészet. Nem tudom miféle gondolatvilág vezet valakit arra, hogy azt hgondolja, aki csalódott a mostani pártokra az hipp hopp rájuk szavaz? Ennyire hülyének vagyunk nézve választók?
silenthill1 | 2010. március 18. | 01:53:22
zstoth75 | 2010. március 17. | 21:16:57
Le vagy maradva. Az LMP most jár 61-nél, ha elfogadják összes jelöltet. Még leadnak jópárat, barátnőm is holnap utazik
gyűjteni nekik, tehát optimistán 80-90 péntekre. Ergo Összes területi és országos, de ha megnézed most is kijönne már országos 61-ből.
Nyugodj meg, fogunk elég szavazatot elvenni tőletek :)
yetmanus | 2010. március 18. | 01:45:34
nno, itt a link a mediántól:
http://hvg.hu/hvgfriss/2010.11/201011_mindnyajuknak_el_kell_menni
parancsoljatok nézzétek meg a diagramot, 57% ifesz, 21% mszp, és 18% jobbik...
a nézőpontnál a fidesz 53%, a jobbik és az mszp is 16-16%...
szóval igencsak kezd rámászni a szocik nyakára a jobbik,
nemhiába téptem a számat már az ajánlószelvények gyüjtésénél is, h a jobbik már az mszp előtt van... végre kezdd ez is világossá válni :D:D
am meg mellékesen megjegyzem, h egyik nagyon jó ismerősöm az egyik közvéleménykutatónál dolgozik belső emberként,
és kapaszkodjatok meg, már 2 hete 31%ot mérnek a jobbiknak, cs nem hozhatják le a valós adatokat... szóval fognak itt még szívni a szocik!!! :D:D
na csáp :D
real? | 2010. március 18. | 01:22:08
http://www.youtube.com/watch?v=4ZuHzbPdiMg
Robin Good | 2010. március 17. | 23:43:04
1000 válaszból nem lehet korrekt statisztikát csinálni. Pláne nem úgy, hogy csak (vezetékes) telefonnal rendelkezőket kérdeznek, vagy egy-két nagyobb város sétálóutcáján szólítgatják le a nem analfabétának látszó polgárokat.
Különben az ilyen számháború miatt senki sem fog átszavazni a másik pártra, mint ahogy a plakátragasztás haszontalanságára is hálistennek rájöttek a pártok.
rasztaszív | 2010. március 17. | 23:41:07
Gustav | 2010. március 17. | 23:37:18
ha Te máshogy csinálnád,akkor alattomosozhatnál.így jobb ha nem teszed.
Gustav | 2010. március 17. | 23:37:18
vakablak | 2010. március 17. | 22:49:37
Csak kibújt a szög a zsákból! Ebben a kommentedben jól kimutattad a fogad fehérjét!
Vagyis hiába az érvek által alátámasztott vélemény, jól kitűnik, hogy ha viszont-érveket kapsz, kibújik, hogy valójában érzelmek alapján ítélsz meg másként gondolkodókat, vagyis prekoncepció alapján alakítod ki a véleményed, és erre húzol rá egy tudományosnak látszó cukormázat.
Rafinált módszer, de alattomos is.
nfgy | 2010. március 17. | 23:34:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
szekfuszeg | 2010. március 17. | 23:34:31
igen gullwing
keszulj az ebredesre, mikor is ra kell dobbenned, hogy nem kapsz ingyen szamitogepet szechenyi terv cimen, csak egy dakota kozmondast....esetleg...
kékestető | 2010. március 17. | 23:28:29
Hát tippeljünk, tippeljünk.
Az első kommentelő, bátor vállalkozóknak: Azért látni kell, hogy majd négy, ráadásul a legintenzivebb négy hét még hátra van. Szerintem ez most kivételesen olyan időszak és kampány - az elmúlt választásoktól elütően -, hogy a közvélemény-kutatók által előrejelzettnél nagyobb az éppen most "vándorló" szavazó! Egyszerűen azért mert éppen most van átalakulóban az utóbbi tíz évre megmerevedett pártszerkezet.
Azt is figyelembe kell venni, hogy az új szereplők (Jobbik, LMP) csak most fognak bekerülni a mainstream médiába, ill. főműsoridőbe, méghozzá vagy vitaműsorok keretében, vagy politikai reklám által. Azaz a kevésbé naprakész, ill. tájékozódó derék választópolgár egyáltalán most fog találkozni velük szemtől szembe, ill. üzeneteikkel. Esetleg az MDF is végre nem botrányai, belső ügyei okán, hanem saját pozitív oldalát megmutatva tud megjelenni.
Az biztos, hogy a Fidesznek az elmúlt 8 év folytatólagos kampánya után nehéz lesz valami újjal előállni.
Mindezekért is mondom, meglepő lenne, ha a Fidesz 50 % felett maradna (Akár "csak" 44-45 % -ot is el tudok képzelni. Persze még ez utóbbi is könnyen jelentheti majd a mandátumok cca. 60 %-át. )
A többi még többesélyes.
pl. pénteken jön Gyurcsány! Neki is lehet még nagydobása!
gullwing | 2010. március 17. | 23:26:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
rasztaszív | 2010. március 17. | 23:25:12
nostromo | 2010. március 17. | 23:05:18
az elmúlt évek tévedéseit valószínűleg máshogy látjuk.szerintem mindenki hazudik,aki az eddigi alapokon még fejlődést ígér.ez nem csak magyarországra vonatkozik.először be kellene látni,hogy valami alapvetően új dolog jön most...
ehhez képest piti dolgokon megy a vita.
nostromo | 2010. március 17. | 23:05:18
rasztaszív | 2010. március 17. | 22:42:39
Csak azt , hogy nem elszaladni kell az elmúlt évek tévedései elől , hanem szembenézni velük a gyerekeink jövője érdekében, megválva a tolvajoktól. Ezek a kölykök visszmennek 46 -hoz ) Valahol Európában ! "Könyörgöm akasszuk fel!" Harkányi Endre most kapott Kossuth dijat Isten éltesse sokáig. Az jobban tetszett? Nekik április 11 nem a költészet napja lesz hanem a harag. Aztán most döntd el, hogy baloldali lázadó vagy jobboldali propagandista vagyok.
Spartan | 2010. március 17. | 23:03:24
Én az összes ilyen munkát végzőt elküldenék valamilyen fizikai munkára...léhűtők...
Cenzor Lendváról | 2010. március 17. | 22:59:06
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vakablak | 2010. március 17. | 22:49:37
A Jobbik egy tipikus nemzetiszocialista párt. Nem csak a csődbe vivő gazdasági delíriumaik miatt, hanem köznapi értelemben is náci, mert egyszerre fasiszta (jellemzőket lásd: Paxton) ÉS egyidejűleg fajüldöző jellegű. A Jobbik ezzel pont annyira baloldali, amennyire ez a vonás egy nemzetiszocialista pártban egyáltalán, mint jellemző szempont, felhozható.
De kit érdekel ez a halálraítélt, zavaros ideológiájú törpepárt? Örülni kell neki, hogy összeterelte a társadalom legalját, legalább látszik, hol a mocsok. Sajnos sok jobb sorsra érdemes fiatal is hozzájuk csapódott. Ennek részben a csoportdinamika az oka, másrészt egy kulturális gravitáció, amely a '68-as generációból minden kézzelfogható ok nélkül csinált maoistát, trockistát, leninistát és marxistát, a mai mo.-i fiatalokból pedig látszat-meggyőződéses fasisztát. Ahogy a '68-asok is kinőtték a saját hülyeségüket, a mi fiataljaink is ki fogják a most nagyon cool-nak tűnő náculást. Utólag mindegyik tagadni fogja, hogy tagja/szimpatizánsa volt a Jobbiknak, és mi ezt jóindulatúan elhisszük majd nekik.
rasztaszív | 2010. március 17. | 22:42:39
nostromo | 2010. március 17. | 22:33:02
nyilván mindenki meghal egyszer(ha jól értem,miről beszélsz).
de ez nem újdonság.és nem értem,hogy jön ide.
bunkóságotoltó | 2010. március 17. | 22:41:25
ezekre a populista, szerencsétlen és buta szélsőjobbosokra (kvázi nyilasokra) felesleges időt pazarolni......amíg ilyen nyíltan hülyék, addig bízhatunk abban, hogy labdába sem rúgnak.
nostromo | 2010. március 17. | 22:33:02
rasztaszív | 2010. március 17. | 22:29:28
Te is köztük leszel!
rasztaszív | 2010. március 17. | 22:29:28
nem szabad túl hamar kapitulálni a populizmus és a szélsőségek előtt.még nincs veszve semmi.itt élnek még az országban mindazok,akik eddig sem engedték a hatalom közelébe az ilyeneket.most egy "kicsit" nagy a hangjuk a szélsőségeseknek,de ez majd szépen elviszi az urnákhoz mindazokat,akik nem vevők az ilyesmikre,és nem is teszik ki magukat annak,hogy ilyenekkel vitázzanak.
csak el kell menni,lesz három párt,amelyikre szavazhatunk.
addig meg csak hadd ámítsák magukat a jobboldalon.
a szavazófülkékben már nem a hangerő dönt.
nostromo | 2010. március 17. | 22:27:18
Mármint akik meghalnak , csak lejárt az időm!
nostromo | 2010. március 17. | 22:23:34
Addig nekem itt ne dumáljon senki arról, hogy jól mennek a dolgok amig a legképzettebb orvosainkat a "szőke ciklon" kirúgatta . Most magánklinikákon csak a gazdagok számára elérhetőek. A második vonal pedig szabadidejében nagyrészt Nagy Britanniában egy hétvégén keres annyit mint a kórházban egy hónap alatt. Aztán holt fáradtan , bejön és elkezd bennünket vizsgálni. Az EU tervei szerint 25 év múlva 7 millióan leszünk. Köztül lesz apád, anyád ha hagyod!
adamant | 2010. március 17. | 22:19:19
Zstoth75, amúgy megértelek, hogy öszekevered a kommunista és nemzeti és egyben szocialista ismérveket. ("Same shit different name".)
Már más is összekeverte öket...
"A"
Csutak | 2010. március 17. | 22:16:43
Tudtommal semmilyen törvény alapján nem lehet, és nem is hinném, hogy emiatt kellene.
adamant | 2010. március 17. | 22:16:12
zstoth75 | 2010. március 17. | 22:10:0
Hé, amígo, ki beszél itt kommunistákról?????
A német nemzetiszocik mik voltak, már azt ne mondd, hogy "jobboldaliak"!
(Sajnos, hogy bizonyos politikai fogalmat a ráagatott sallangok miatt manapság nem ildomos használni - mint pl. a nemzeti és egyben szocialista jelzöt egy pártra - de a Jobbiknál most erröl van szó.
zstoth75 | 2010. március 17. | 22:14:35
adamant | 2010. március 17. | 22:01:42
Láthatóan nem hallottál még marxizmusról, osztályszemléletről stb.
A radikális, kommunista baloldal nem a külföldi, hanem általában véve minden tőke ellen képviseli a munkásosztályt, és nem beszél nemzeti érdekközösségről. Ez alapvető különbség.
Az általad leírt jellemzők egy cseppet sem igazak a különféle nyugat-európai kommunista pártokra, bár keleti, maradék romkommunistákra esetenként.
zstoth75 | 2010. március 17. | 22:11:59
Csutak | 2010. március 17. | 21:59:44
Milyen törvény alapján lehet valakit megbüntetni azért, mert visszaesett a német gazdaság. s ezért csökkent a német kivitel?
Az MSZP kisebbségi kormányt volt kénytelen alakítani, nem volt más út a kormányzás biztosítására.
zstoth75 | 2010. március 17. | 22:10:03
adamant | 2010. március 17. | 22:01:42
Láthatóan nem hallottál még marxizmusról, osztályszemléletről stb.
A radikális, kommunista baloldal nem a külföldi, hanem általában véve minden tőke ellen képviseli a munkásosztályt, és nem beszél nemzeti érdekközösségről. Ez alapvető különbség.
Az általad leírt jellemzők egy cseppet sem igazak a különféle nyugat-európai kommunista pártokra, bár keleti, maradék romkommunistákra esetenként.
adamant | 2010. március 17. | 22:01:42
zstoth75 | 2010. március 17. | 21:26:07
Figyusz:
Az összes radikális, szélsöbaloldali ismérvekkel rendelkeznek:
- Külföldi töke ellenesség,
- Finánztöke nagyobb ellenörzése,
- A finzánzoligarchia megbüntetése,
- Szociális biztonság mindenkinek,
- REND és NYUGALOM
- Speciális rendfenntartó erö létrehozása (csendörség)
- A politikai bünözök elszámoltatása,
soroljam még ?
Csutak | 2010. március 17. | 21:59:44
Hát, kedves zstoth75, itt kicsit komplikáltabb a helyzet. Itt van mindjárt ugye a világválság. Az MSZP presztízsveszteség nélkül ill. annak minimalizálásával akarta megúszni úgy, hogy létrehozott egy ún. szakértői kormányt, amit támogat, de a fájdalmas, nehézkes, húsbavágó, stb... intézkedéseket mégse az MSZP hozza meg, az csak ugye ad, adót csökkent meg ilyenek, hanem a szakértői kormány.
Mennyire aljas húzás volt ez tőlük? Mennyire tehet az MSZP arról, hogy legyengített országot ért utol a válság? Mennyire tehetnek a szoc. párt tagjai arról, hogy a válságra való figyelmeztetést figyelmen kívül hagyták? Ezt döntsék el a szavazók meg a megfelelő hatósági szervek, személyek az elszámoltatás során.
szerotomi | 2010. március 17. | 21:58:45
Kedves sydnei
Ha az ügyészség, meg a bíróság már 12 éve a Fidesz játékszere, akkor igencsak rossz bizonyítványt állítasz ki az MSZP-ről. Legalább olyan jó jogászaik vannak, övék volt az igazságügyi tárca, a mindenoldalúan képzett Draskovics is. Ha ennek ellenére mindig kikapunk, akkor nem a labda szögletes, nem a pálya görbe, nem a szél fúj rossz irányból, hanem egyszerűen nem tudunk focizni. Vagy a másik nem csak szájjal játszik, amíg mi lopunk. A Keller vajon Fideszes volt, hogy nem jött neki össze semmi? Még a tömegbe is belelövettek, de ez is ellenkezőjére fordult.
zstoth75 | 2010. március 17. | 21:48:24
Csutak | 2010. március 17. | 21:40:11
Eddig számos esetben a pártelnök és az elnökség egy része lemondott válságok-vereségek után. Most is így lesz. Nem értem, mi másról lehetne szó a politikai felelősség szintjén.
Viktor lemondott 2002-ben, vagy 2006-ban?
Ellen Szél | 2010. március 17. | 21:45:49
A közvéleménykutatások azért torzítanak, mert nem kalkulálnak az egyéni jelöltekkel.
Abban az esetben ha a Fidesz az összes (176) egyéni körzetet viszi (erre nagyobb az esély, minthogy 15-25 helyet elveszítsenek) akkor máris megszerzett 176 helyet, a 2/3-hoz szükséges 258-ból. Ehhez a területi és országos listákból, valamint a pártra adott szavazatokból már csak 82 helyre van szükség. Ennyi szinte biztosan meg lesz. A kormányozhatóság garantálása miatt van ennyi torzítás választási rendszerünkben (alapvetően ez helyes, de most segíti az egy párt alkotmányozó többségének létrejötét, ez a törvényalkotó szándékával ellentétes). Ily módon értelmezve a közvéleménykutatók előrejelzését, a rarlamenti helyek elosztásában biztosan nem lesz 20-20 %-a a szociknak és a Jobbiknak. A harmadik helyezett jó ha a 10 %-t meghaladja.
nostromo | 2010. március 17. | 21:40:18
Ha lecsupaszitjuk a testet és csak a csontvázta nézzük az MSZP szavazói ez elmúlt 8 évben vagy meghsltak vagy vesztesek lettek, a nagyon kevesek oltárán, pedig a párt szolidaritásról prédikált állandóan. Amikor vagy tiz éve magamfajta keveseket lehurrogták, mert monduk , hogy ennek nem lesz jó vége azok az emberek most sirnak mi lesz velük! Közben abból éltek , hogy sokan elhitték lesz "szebb jövő" Most lesz csak egy másik.
Csutak | 2010. március 17. | 21:40:11
Én úgy vélem, minden eszköz megengedett, hogy az elvtársaknak biztosítva legyen az egyharmad. Komolyan fenyegetve érzik magukat, mert sokan úgy hiszik, hogy a 8 évnyi szocialista kormányzás eredménye Magyarország gyak. államcsődje. Előfordulhat, hogyha nincs meg az egyharmad, akkor ezt a balhét nem fogják tudni a szocik Orbán hátán elcipeltetni, hanem felelősséget kell vállalniuk a tetteikért. Ismer valaki olyan szocialistát, aki vállalja a következményeket? Én nem. Jó, biztosan lesznek írásban szembenézők is, de valljuk be őszintén, ez már kezd kevés lenni. Eljött az a pillanat, mikor a baloldal, ha tehetné, akkor behívná a szovjet hadsereget a hatalma fenntartása/megtartása érdekében. Egy másodpercig sincs kétségem afelől, hogy Lendvai elsőként köszöntené a "felszabadítókat".
április11 | 2010. március 17. | 21:38:48
Moderálási alapelvek- komment törölve -
g.leo | 2010. március 17. | 21:32:35
LMP 2%
sydney | 2010. március 17. | 21:32:09
Ne feledjétek, az MSZP rendesen tisztul, azt mindenki tudja, hogy a Hagyót is letartóztatják a mentelmi jogának elvesztésekor, és ha egy értelmes magyar arra gondol, hogy a 2 és fél éve előzetesben ülő Zuschlag a 70-ből már valahogy 50 milliót visszafizetett mégis 12 évet kért rá az ügyész, akkor lassan az "ártatlanul" meghurcoltak oldalára áll, mert ez egyértelműen politikai ítélet, az ügyészség 12 éve a Fidesz játékszere, részben a bírók is, lesz még olyan, nem is nagyon sokára, amikor korrupt (pártoknak dolgozó) ügyészeket és bírókat fognak elítélni. Szóval ha valaki nem akar 4-5 év múlva nyíltan fasiszta országban élni, már most kell kezdenie a védekezést, és összeszorított foggal az MSZP-re szavazni, a bűnösöket meg jól se..be rúgni...........
g.leo | 2010. március 17. | 21:31:48
Jobbik 45% Fidesz44% MSZP 9%
danih | 2010. március 17. | 21:30:18
Voks 2010 - Parasztország, válassz!
zstoth75 | 2010. március 17. | 21:26:07
adamant | 2010. március 17. | 21:19:03
Kár a fasiszták szociális demagógiáját, amely valójában a tőkeérdeket védi, összemosni a baloldali rendszerkritikával.
A MEBAL főoldalán pontosan és velősen, összefoglalva le van írva a különbség, ha gondolod, olvasd el! Nem a médiaagymosás kategóriái szerint kell kiosztani az egyes jelzőket.
sydney | 2010. március 17. | 21:25:55
Ha az előbbinél többet kap a Fidesz-Jobbik páros, akkor értelmes magyarok menedékjogot kérnek valamelyik demokratikus országban.
sydney | 2010. március 17. | 21:24:43
Fidesz 50
MSZP 25
Jobbik 17
MDF 3
LMP 5
adamant | 2010. március 17. | 21:19:03
zstoth75 | 2010. március 17. | 21:16:57
Az MSZP-töl balra álló párt pl. a JOBBIK, mint radikális baloldal és ez nem néhány százaléknyi, hanem min. annyi, mint az MSZP.
Te jössz...
zstoth75 | 2010. március 17. | 21:16:57
Szerintem az MSZP sokkal több szavazatot fog kapni, mint 20%. Én az itt lévőktől eltérően nem vagyok jós, csak néhány megfontolás:
- Az MSZP-től balra álló néhány százaléknyi radikális baloldali szavazó által preferált pártok listái (pl. Munkáspárt, Zöld Baloldal) nem nagyon gyarapodnak.
- Az LMP-nek és az MDF-nek a választókörzetek többségében nem lesz jelöltje, még az országos lista is csak épphogy meglesz. Sok megyében nem lesz listájuk.
- A volt SZDSZ-szavazóknak is szavazniuk kell valamerre, sokan az MSZP-t választják majd az utolsó pillanatban.
- Az MSZP-re jelenleg nem illik szavazni, sokan hallgatnak a pártpreferenciájukról.
- 2002-ben és 2006-ban is jelentősen - gyakran 10%-kal - alulbecsülték az MSZP-t.
- A nagy elánnal folyó jobboldali nyomulás jobb híján sokakat az MSZP felé fog csábítani, még akkor is, ha bírálják a pártot. Egy békés, nyugodt jobboldal az MSZP totális vereségét jelentené, ez a militáns fajta csak feltüzeli a sokféle - de a mai jobboldalt elutasító - szavazót.
teniszke | 2010. március 17. | 21:07:33
Majd eldől áprilisban és kész...
Mekmörfi | 2010. március 17. | 21:07:07
A vicces az, hogy a közvélemény kutatás eredménye sokszor nemcsak azon múlik, hogy melyik oldalra húz maga az intézet vagy annak tulajdonosi köre, de attól is, hogy ki adja a rendelést.
A pénznek pedig nincs szaga, csak annak, akinek nincs...
Gustav | 2010. március 17. | 21:03:33
Rámentem a honlapjukra:
Fidesz 57%
MSZP 21%
Jobbik 18%
pecutoncsi | 2010. március 17. | 21:01:53
Most már csak a Sanda Ipszosz eredményei hiányoznak. 2006- ban azt sulykolták, hogy magasan győz a FIDESZ, sokan ezért el sem mentek. 40 ezer szavazaton múlt.Utána a Sanda Ipszosz jó sok jól fizető megrendelést kapott pártunktól és kurmányunktól .Biztosan véletlenül.Nem szabad komolyan venni egyiket sem,hazugok, ahonnan többet fizetnek oda húznak.
Gustav | 2010. március 17. | 21:01:12
"Nyíltan vitatkozik a Nézőpont felmérésével a Medián, és állítja: a Jobbik nem előzte meg az MSZP-t. "
Kicsit megtévesztő a cím! ugyanis egy árva szó sincs benne a pártok támogatottságáról(Jobbik, MSZP)
newgrogil | 2010. március 17. | 21:00:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ÉrtelMisi | 2010. március 17. | 20:44:39
Lendvai Ildikó: nem közvélemény kutatást kell nyerni.
Ebben az egyben egyetértek vele, győzzön a jobbik :))
newgrogil | 2010. március 17. | 20:44:11
Moderálási alapelvek- komment törölve -
trambulin | 2010. március 17. | 20:43:59
Moderálási alapelvek- komment törölve -
adamant | 2010. március 17. | 20:38:44
Nagyon jó ! Most áttérnek a óránkénti elörejelzésre...! Attól függöen melyik párt vitte vissza az üres üvegeket és abból meg tudta támogatni valamelyi Kassandrát!!!:))
Nugát, hogy jó estéd legyen, mondom én is (nem aprózom):
Fidesz: 60 %
Jobbik: 25 %
MSZP: 15 %
(A parlamenti elosztás szerint).
:)
Üdv "A"
csavisz3 | 2010. március 17. | 20:36:40
Na nekem ennyit a közvélemény kutató cégekről!
egyetlen nagy kérdésére sincs válasz: nem biztos, hogy meglesz a Fidesz kétharmada, nem lehet tudni,nem lehet tudni, melyik párt lesz a második, és bizonytalan az is, hogy hány párt jut be a következő Országgyűlésbe; Holnap napos idő lesz de az is lehet,hogy esni fog!
nugát | 2010. március 17. | 20:30:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
|