A BKV 34 ezer sínszálat készül rendelni a metrófelújításhoz attól a cégtől, amely az előző években is szállított az M3-as metró részleges pályacseréjéhez. Ez azért is meglepő, mert a cég által eddig szállított sínek jó része egy év után elkezdett kilapulni.
Kevesebb mint egy év alatt lapulni kezdett az M3-as metróvonalon eddig kicserélt sínszálak fele. Pedig legalább tizenöt évet ki kellett volna bírniuk. A síneket az az indiai cég szállította, amely a Népszabadság információi szerint indult a BKV Metrófelújítási Programigazgatóság a múlt év végén kiírt két sínszállítói tenderén is. A pályázati határidő február elején lejárt, de eredményt még nem hirdettek. Lapunk úgy tudja, az indiai cégnek egyetlen vetélytársa akadt, egy német konszern. Mivel a pályázati kiírás szerint egyetlen szempont, az ár alapján bírálják el az ajánlatokat, aligha kétséges az indiaiak győzelme.
Hasonlóan érdekes döntés körvonalazódik a vágányépítésnél is: úgy tudjuk, azt a céget bíznák meg újra, amellyel már dolgoztattak, s a BKV olyannyira nem volt elégedett a munkájával, hogy egyetemi szakvéleményt kért arról. Mégis újra és újra leszerződnek velük. Ennek okáról kérdeztük a BKV Zrt.-t, de a cég nem adott választ. Így arra a kérdésre sem felelt, hogy az M3-as metró közelgő rekonstrukciójának részeként kicserélik-e azokat a síneket is, amelyeket az elmúlt években újítottak fel hétvégenként.
Nem áll sokkal jobban az észak–déli metróvonal rekonstrukciójához kapcsolódó többi tender sem. A kiviteli tervek elkészítésére kiírt pályázaton túl – amelyet a fővárosnak rendszeresen dolgozó Főmterv nyert meg – eddig egyet sem sikerült hatályba lépett szerződéssel lezárni. A metrópótlás miatt kiírt két buszbeszerzési tenderen ugyan hirdettek eredményt, de a kormány közbeavatkozására a Fővárosi Közgyűlés egyelőre nem hagyta jóvá a szerződéseket. Tarlós István főpolgármester számára csak az a fontos, hogy a felújítás kezdetére megérkezzenek buszok. A BKV-nál azonban egyre kevesebben hisznek abban, hogy az ősszel megkezdődik a rekonstrukció.