Már meg is bukott a dugódíj?

Még előterjesztője sem szavazta meg a parlamentben a dugódíj bevezetését lehetővé tévő törvénymódosítást.

Csak két fideszes és egy tucat LMP-s támogatta azt a módosító indítványt a parlamentben, amely lehetővé tette volna a budapesti dugódíj bevezetését. Ellene szavazott az indítvány egyik benyújtója, György István is – adta hírül az Origó. Az Országgyűlés pénteken elutasította azt a módosító indítványt, amely a lehetővé tette volna, hogy Budapesten bevezessék a behajtási díjat, közismertebb nevén a dugódíjat. Az egyes közlekedési tárgyú törvényeket módosító javaslathoz György István és Bagdy Gábor főpolgármester-helyettesek nyújtották be azt a módosítást, amely felhatalmazta volna a fővárost, hogy rendeletben vesse ki a dugódíjat.

A módosító indítványt a parlament péntek délelőtt 14 igen, 305 nem szavazattal, egy tartózkodás mellett elvetette. A Fideszből igennel szavazott Nagy Csaba és Ughy Attila, és támogatta az elképzelést 12 LMP-s képviselő is. Nemmel szavazott az egyik előterjesztő, György István is (Bagdy Gábor nem volt jelen), és nem támogatta az ötletet sem az MSZP, sem a Jobbik frakciója.

György István délutáni, a budapest.hu-n, a Városháza portálján a szavazás után közölte: sem Tarlós István (Fidesz-KDNP), Budapest főpolgármestere, sem a város más vezetői nem ragaszkodnak a dugódíj bevezetéséhez.

György István közleményében azt írta, 2009-ben az akkori városvezetés hozott olyan döntést, amelynek alapján a 4-es metró beruházását támogató európai bizottsági határozat előírta Budapest számára a dugódíj bevezetését. A jelenlegi vezetők "sem most, sem korábban" nem ragaszkodtak a dugódíj bevezetéséhez – hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes, hozzátéve: a dugódíj egy lehetséges forgalomszabályozási eszköz, de bevezetését több infrastrukturális beruházásnak meg kell előznie, és a bevezetést, ha a tanulmányok ennek szükségességét igazolják, megfelelően elő kell készíteni.

Mint írta, ezek a tanulmányok most készülnek, ha ezek arra jutnak, hogy Budapesten "idő előtti" a személyforgalmi behajtási díj bevezetése, akkor egyeztető tárgyalásokat kell folytatni a kormánnyal a közösségi közlekedés finanszírozásának megoldásáról. Ezzel egy időben azonnal meg kell kezdeni a behajtási díj bevezetésének kötelezettségét előíró dokumentumok módosítását célzó előkészítő tárgyalásokat is.

A főpolgármester-helyettes által idézett európai bizottsági határozat a dugódíj mértéket egyébként nem írta elő. A korábban megszellőztetett napi 500 forintos díjat sem a szerződésbe foglaltakhoz, hanem a szükségletekhez, a kieső állami normatíva pótlására szabták.

Öregszik és fogy a magyar járműpark
Móricz Simon 2010.02.24. Digitális Közlekedés, forgalom, dugó autók, tömegközlekedés útlezárások (delegáció érkezés) miatt
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.