komszomol | 2010. június 29. | 07:13:29
"PYRO92 | 2010. június 24. | 20:59:21
Vállalkozások százai, ezrei mennek emiatt majd csődbe."
Amelyik vállalkozást az augusztus 20-i buli tart életben, az menjen is csak tönkre, mert életképtelen.
PYRO92 | 2010. június 24. | 20:59:21
Mindez helyes, hogy a fedél nélküli károsult embereket kell támogatni. De miért a tűzijátékon kell spórolni? Vállalkozások százai, ezrei mennek emiatt majd csődbe. Nem értem, miért kell mások szájából kivenni a kenyeret?! Most akkor elmarad a vidéki városokban is, köztük ott is, ahol én lakom. A mi cégünk szervezte éveken át a tűzijátékot. És most semmi. Ha nincs munka=CSŐD.
Hát Gratulálok a nagy szervezkedőknek. Köszönjük szépen, hogy ezt tették, most mi halunk majd éhen. GRATULÁLOK! Egy évtizedes hagyományt sikerült tönkretenni.
Almma | 2010. június 23. | 22:22:12
Levedi, egyébként anélkül is ünnepelhetsz, hogy nem költekezel.
"Nem kéne elfelejteni,hogy most nem beszélhetnénk Magyarországról,ha nem lett volna államalapítónk! Ezt meg mindenféleképpen meg kell ünnepelni!"
A te gyereked születésnapja csak akkor ér valamit, ha jó drága ajándékokat veszel neki, vagy akkor is van születésnapja, ha csak abból áll, hogy aznap megleped reggelivel, arról beszélgettek, amiről szeretne, és csak vele foglalkozol? Ha ünnepelni akarsz, maradj otthon, emlékezz csendben Istvánra, és köszönd meg neki, hogy egy olyan országban élhetsz, ahol nem külsőségekre költenek, hanem emberéletek megmentésére.
Almma | 2010. június 23. | 22:14:22
Óó, Levedi, mielőtt itt felháborodnál, legyél szíves tájékozódni.
"Miért nem a MOL vagy az OTP vagy valamelyik nagyobb multi adja a pénzt az árvízkárosultaknak? A magyar nép folyamatosan adakozik. Még a szegények is elküldték a maguk sms-ét! A nagy cégek mennyit adtak? Hm?"
Hm? Az OTP 500 millió forintot, és nem kellett sokat várni rá. Ez 200-zal több, mint a tűzijáték. És ha neked ez aprópénz, menj te is aludni a vízben. Könnyen beszél, aki száraz, meleg lakásból ütlegeli gondolkodás nélkül a billentyűzetet...
komszomol | 2010. június 23. | 19:52:55
" tuzes | 2010. június 23. | 19:07:32
piccola
a joedesanyadnak adogassal tanacsokat te szerencsetlen, a tuzijatek marad, mert hozzatartozik nemcsak budapesthez, hanem az eletemhez is es"
Akkor miért nem a jóédesanyád fizeti? Ki nem sz@rja le az életedet?
tuzes | 2010. június 23. | 19:07:32
piccola
a joedesanyadnak adogassal tanacsokat te szerencsetlen, a tuzijatek marad, mert hozzatartozik nemcsak budapesthez, hanem az eletemhez is es, ha nem tetszik ajanld fel a fizetesedet az arvizkarosultaknak, mert ez az egyetlen olyan dolog, amiben dontest hozhatsz, masnak nem mondhatod meg, hogy mit csinaljon, avagy mit ne!
kundzsa
talan utana kene jarni, hogyan tevodik ossze ez az osszeg, nem lepodnek meg, ha ilyen-olyan cimen csak ugy elfolyna a penz tuzijatek cimszo alatt!
talan ne jarjanak a kormanytagok kulonfele luxusautokkal, azon bizonyosan tobbet meg lehetne sporolni!
Pakabubi | 2010. június 23. | 17:22:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Sarah55 | 2010. június 23. | 16:23:35
De tovább nem is magyarázom, aki ennyiből nem érti meg, hogy min háborodtam fel, annak hiába írnám le tizedszer is másképp.
Azt gondolom, hogy lehet szeretni a tüzijátékot, de könyörgöm, legalább ne bántsák azokat, akiknek mindene odaveszett. Ha volt biztosítása, ha nem.....
Sarah55 | 2010. június 23. | 16:20:07
Levedi | 2010. június 23. | 15:51:51
Lehet, van, akinek aprópénz, de nem annak, akinek aludni sencs hol.
adamant | 2010. június 23. | 15:57:43
Akkor olvassa el ezeket (ha már magázódunk), másról sem szólnak, csak arról, hogy az árvízkárosultak miben hibáztak és hogy nekünk igenis kell a tüzijáték, ha belegebed az ország a pénzhiányba akkor is!
kundzsa | 2010. június 23. | 14:41:15
Jager László | 2010. június 23. | 13:55:20
ingyenélő | 2010. június 23. | 13:33:47 EZT KÜLÖNÖSEN OLVASSA EL
Attila | 2010. június 23. | 12:27:20
És még sorolhatnám, persze kedves "admant" az ön bejegyzései sem a teljes együttérzésről szólnak!
Lehet PRO és KONTRÁZNI, de kíváncsi lennék ÖN mit mondana egy hónaljig a vízben töltött éjszaka után, ha nem lenne aztán egy darab száraz ruhája, ha minden állata elpusztult volna és nem lenne hová hazamenni?
Lenne-e kedve még Pro és Kontrázni vajon?
Tudják kedves Uraim, vagy Hölgyeim, én boldogan lemondanék ezekről a dolgokról addig, míg az ország és a benne élő emberek végre legalább viszonylagos egyensúlyba kerülhetnének! Pedig most költöztem olyan helyre, ahonnan szinte "páholyból" nézhetném végig az égiparádét....
silenthill1 | 2010. június 23. | 16:08:52
Mesterházy, a Fidesz, és az LMP is támogatja. Korrekt.
adamant | 2010. június 23. | 15:57:43
Sarah55 | 2010. június 23. | 15:31:06
Kicsit értetlenül olvasom a kirohanását, mert itt senki nem mondta - ha igen elkrülhette a figyelmem - hogy nem adna, vagy nem lenne kívánatos a kormánykiadások csökkentése érdekében külön forráshoz jutni az árvízkárosultak megsegítésére. (Magam már adakoztam, javasoltam kicsit lejjebb egy élö telefonos TV müsort, stb.)
Most a tüzijátékról és a károk enyhítésröl volt/van szó.
Az nem egy tragédia, ha valaki dühében egy "t"-vel írja az ott-ot, de tessék mások érveire és véleményére is figyelni, ne csak a saját elöre programozott vádaskodásait próbálja autentikus álláspontnak elfogattatni.
Levedi | 2010. június 23. | 15:51:51
Azért az vicc,hogy 300 milliós tűzijátékon megy a vita!:)
Ez aprópénz egy államalapítási ünnepségre!
Miért nem a MOL vagy az OTP vagy valamelyik nagyobb multi adja a pénzt az árvízkárosultaknak? A magyar nép folyamatosan adakozik. Még a szegények is elküldték a maguk sms-ét! A nagy cégek mennyit adtak? Hm? Ők csak a saját profitjukra figyelnek,mert tudják,hogy a nép úgy is összedobja a lét!
Mondjunk le a szórakozásról is? Hát nem!!!
Pakabubi | 2010. június 23. | 15:38:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Sarah55 | 2010. június 23. | 15:35:25
ingyenélő | 2010. június 23. | 14:51:00
Tudod egy emberre csak akkor szabad lenézni, amikor felsegíted Őt a földről!
Ez az alap!
DE, kívánom Neked, hogy SOHA ne történjen Veled hasonló, s ha mégis, legyen mindig aki segít a bajban! És ezt komolyan írtam, bár úgy felhúztál, hogy dühömben pl. az Ott szót is egy t-vel írtam az előbb :)
Sarah55 | 2010. június 23. | 15:31:06
Jager László | 2010. június 23. | 14:28:33
Rólad már olvastam véleményeket mást oldalagon, igazuk volt a többieknek. Annyira sötét vagy, hogy téged le sem reagállak inkább....
ingyenélő | 2010. június 23. | 14:51:00
Neked pedig csak annyit, kérlek menj körbe Borsodban, jó, tölts ott egy kis időt!
Tudod nem vagyunk egyformák, és lehet Te a magyad módján valamennyire kultúrálódtál, de hidd el vannak olyanok, akik örülnek, ha az alap iskolákat el tudják végezni!
Az ilyen emberek alszanak, fekszenek, dolgoznak, esznek, gyereket nevelenek, "csak" élnek. Nem járnak színházba, nem tudják ki az a Julius Caesar, ők Mónika "Sót" néznek és nem értenek egy csomó mindent a világból. Ezzel nem lenézem őket, hisz földijeim, de nincs két egyforma barázdáltságú agy...ha érted mire gondolok.
Ot nem működik úgy a "felemelés" egy kis faluban az már "állásnak" számít, ha a tehenek mellé felvesznek valakit gondozónak. Szerintem fogalmad sincs miről beszélek.
És még annyit, az ország más részein sincs mindenkinek biztosítása ilyen hülyeség állítanod!
Csak ott esetleg nem akkora a baj!
De csak azért diszkriminálni embereket, mert bármilyen okból tragédia érte őket......na ez részedről nagyon nagy arcosság!
Ha mondjuk a Te nagy kultúráltságoddal történik Veled valami, amire nem voltál, NEM LEHETTÉL felkészülve, akkor fordítson Neked hátat mindenki, mert miért nem gondoskodtál mindenről, ami normál esetben nem szokott előfordulni?
Megvédem őket, mert nincs igazad!
Ember
Mekmörfi | 2010. június 23. | 14:59:51
A dunai hajózás során - szintén a takarékosság jegyében - halászat-horgászat is várható, mely alkalmat ad újdonsült ellentengernagyunknak, vitéz Nagy(csút)bányai Orbán Viktorunknak, hogy jutalmakat is kiosszon híveinek.
A kukac (féreg) szerepére kocsobur önként vállalkozott, és hogy mindezt kellően dicső fényben jelenítse meg, a kommentjeiben e nemes cselekedetét, tekintettel arra, hogy a vezér botján fickándozhat, úgy fogja aposztrofálni, hogy horgászni ment.
Mekmörfi | 2010. június 23. | 14:52:19
Szép és nemes cél, én is támogatom.
Helyette elég egy koronaúsztatás a Dunán. A gályát Orbán Viktor vezényli, és mivel az evezőkön is spórolunk, az arra érdemes kitüntetett hajósok saját nyelvük összehangolt csapásaival hajtják előre a hajót.
Semlyén Zsolt valószínűleg a vasmacska szerepét kapja.
silenthill1 | 2010. június 23. | 14:51:57
tuzes | 2010. június 23. | 13:48:51
Elég érdekes turisták azok akik csak ilyenekre járnak. Mert akkor kb az egész évet végigutazhatják, minden országban van legalább 1 ilyen csinnadratta, akad ahol több is.
ingyenélő | 2010. június 23. | 14:51:00
Sarah55, felesleges ez a kioktatás! Nagyon sok szegény ember él ebben az országban a borsodiakon kívül is, ők elvehetik a falatot a kölykük szájától, hogy a legolcsóbb lakásbiztosítást kifizessék?! Tudod, ez egy szemléletmód. Nyomoromban is megteszem a minimumot magamért, vagy várom, hogy mások (a többi ugyanolyan szegény is!!!) majd mindig úgyis megsegít előbb-utóbb.
Az ártéri telek és a rózsadombi telek ára között azért akad széles választék.
Nagyon is megértem és sajnálom őket, de valahol az egyéni felelősségvállalást sem lehet a végtelenségig elodázni.
silenthill1 | 2010. június 23. | 14:49:25
Attila | 2010. június 23. | 12:46:30
Már bocs, de szerinted az aznapi bevételekből hány % a feketegazdasági? Engedéllyel árulják a színes világítós bizbaszt, szatyorból a sört a hidakon tűzijáték előtt 20 perccel? Nem tudom, valahogy nem fogna el a rossz érzés, hogy aki 3szoros áron ad el egy Arany Ászokat melegen, az idén nem tudná megcsinálni.
silenthill1 | 2010. június 23. | 14:44:55
A teljes tűzijáték mentesség talán tényleg nem támogatandó, inkább egy kompromisszum, mondjuk olcsóbb változat. Ez volt a diplomatikus véleményem, tekintettel a társadalomra. Ha nem vagyok diplomatikus, azt mondom, mi a francnak, én 12 éves korom óta maximum azért megyek hogy társaságban legyek. DE azt meg előtte és után a levő nap is ugyanúgy meg tudom játszani. Mondjuk szórakozásra ideális, alig tudom visszatartani a röhögést a sok "huuu" "hééé" "jééé" reakciótól. Ha innen nézzük, persze kell a színes puffogtatás annak akit szórakoztat.
Hülyeség azzal példálózni, hogy ebből mekkora bevétele van az államnak. Na persze, augusztus 20. 20 percéért jönnek ide a turisták? Nem ám egész nap légi parádékat nézni, rendezvényeken részt venni, zabálni a gulyáslevest, 400-ér egy főtt kukoricát enni.
kundzsa | 2010. június 23. | 14:41:15
tuzes | 2010. június 23. | 13:13:37
kulonben is a videkiek ne szoljanak bele! videki ne szavazhasson errol!
Idézek és kiemelek a cikkből:
"Az ÁLLAMI ünnepségre, vagyis a tűzijátékra és más rendezvényekre tavaly 239 millió forintot költött a KORMÁNY, tavalyelőtt ez az összeg 290 millió forintra rúgott. Az idei árvízkárok a százmilliárdot is meghaladták."
Vagyis ezt mindannyian fizetjük, ezért mindannyiunkat érint.
Levedi | 2010. június 23. | 14:32:08
Nem kéne elfelejteni,hogy most nem beszélhetnénk Magyarországról,ha nem lett volna államalapítónk! Ezt meg mindenféleképpen meg kell ünnepelni! Pénzt nem az ünnepségtől, ha nem a bankároktól kéne elvenni!
Hallott már valaki olyat ,hogy a bankár folytatott karitatív tevékenységet? Na ügye!:) Az ünnepeinket ne vegye el senki!
vetkesekkozt | 2010. június 23. | 14:29:20
"mondj le a fizetesedrol, az sokkal nemesebb gesztus! kulonben is a videkiek ne szoljanak bele! videki ne szavazhasson errol!"
a városiak meg ne ehessenek vidéken termelt dolgokat: egyenek aszfaltot...
Jager László | 2010. június 23. | 14:28:33
Sarah55 nem vagy hiteles!!
Buta vagy ezzel a MIKULÁS SZÖVEGEDDEL!!!
Akinek nincsen esze,legyen notesze!!!
Ilyen hülyeségeket csak vona És orbán írhatna a tüzijáték címszó alatt!!!
Üdvözlet a haveroknak!!
Buták vagytok mint OKOS TÓBIÁS!!!
J.L.
piccola | 2010. június 23. | 14:19:17
tuzes | 2010. június 23. | 13:13:37
Kedves tuzes, nem mintha bármi közöd lenne hozzá, de én speciel Budapesten élek, ezért bátorkodom hozzászólni a témához. Vidéki ne szólhasson bele??? Van egy javaslatom: ha esetleg elmarad a tűzijáték, és nem tudsz mit kezdeni a felszabaduló idővel, vegyél kezedbe egy könyvet és olvass. Nem fog megártani.
lith | 2010. június 23. | 14:07:08
miért nem marad el mondjuk a jövő kedd? mindenki otthon marad, és a ki nem fizetett béreket meg odaadják az árvízkárosultaknak. akkor lehet tűzzel játszani 20-án, mindenki boldog.
de mi az a facebook, mióta mérvadó egy ilyen site?
Sarah55 | 2010. június 23. | 14:00:15
JA! És Borsodban szinte feketelistán vannak az ingatlanok banknál, biztosítónál?
Aki ott él, kire számítson a bajban, ha nem a saját fajtájára?
Éltem külföldön, sajnos igaz a mondás! A magyaroknál széthúzóbb nincs a világon! Ez ezen az oldalon jól megmutatkozott!
Sarah55 | 2010. június 23. | 13:58:08
Folyt::Nem a szórakozásról????
Sarah55 | 2010. június 23. | 13:56:51
Nem sorolom fel név szerint, kikkel nem értek egyet, sajnos úgy látom, hogy az utolsó 20 kommentelő közül, hogy kik az ÖNZŐK.
Nem tudom mi ez a nagyképűség és érzéketlenség cifra nyomort az országnak? Legyen tüzijáték Mikulás stb, nem baj, ha betérdel a fél ország, ugye? Vagy nektek jól megy és fogalmatok sincs róla, mi az, ha az ország legszegényebb régiójában az emberek még azt is elveszítik, amijük kicsi volt???
Mi köze a bal, vagy jobboldaliságnak ahhoz, ha valaki képtelen az együttérzésre???
Mi köze van annak a sok szerencsétlennek az edelényi polgármester hülyeségeihez???
Eszeteken vagytok Ti, hogy miket írtok???
Eszetlenek: azért épít ártérre, mert nem tudja megvenni a rózsadomb négyzetméterét. Azért nincs biztosítása, mert ENNI IS ALIG TUD ADNI A GYEREKÉNEK!!!!
Menjetek el Borsodnak a szegényebb részeibe és éljetek ott egy darabig! Nézzétek meg, hogy hogyan élnek emberek ebben az országban munkalehetőség nélkül!!!
És erre még rájön az árvíz!
Fogalmatok sincs úgy látom, mivel dobálóztok itt nagy arccal!
És az ami történt, hogy emberek így élnek, az az ország szégyene, nem az övék! Borsodból származom, mi több van ott eladhatatlan házam is!!!
Eláruljak egy titkot? A biztosítók már nem kötnek biztosítást vályogra! Menjetek és nézzétek meg, miből van ott a legtöbb ház!
Szégyeljétek magatokat!
Igen is, nem halmna bele ?Magyarország, ha egy-két évre lemondana bizonyos dolgokról! Te miről mondanál le először, ha kevés a pénzed? Nem a szóra
Jager László | 2010. június 23. | 13:55:20
Alázattal kérdezem!?
Mi lesz a gazdagok magán tüzijátékéval!!??
Mi villanyt se gyujtsuk??
Gyertyával világítsunk augusztus 20-adikán és aludjunk!?
Butaságot nem kellene terjeszteni,mint a bolhát!!!!!!!!!
Bolha nem zöld és nem is krokodil!!!
Legyen tüzijáték és kész!!!
J.L.
kundzsa | 2010. június 23. | 13:55:05
Van egy kompromisszumos megoldásom: kerüljön át a szervezése költségekkel együtt teljes egészében a Fővárosi Önkormányzathoz. A haszon az övé, akkor legyen a beruházás is! Akkora lesz, amekkorát a város megengedhet magának és a jövőben nem is hozzák összefüggésbe más központi költségvetési elemekkel.
doncsacsa | 2010. június 23. | 13:53:45
20-25 évbe mindenki belefér,minél ritkább, annál értékesebb.
lith | 2010. június 23. | 13:51:05
miért nem marad el mondjuk a jövő kedd? mindenki otthon marad, és a ki nem fizetett béreket meg odaadják az árvízkárosultaknak. akkor lehet tűzzel játszani 20-án, mindenki boldog.
de mi az a facebook, mióta mérvadó egy ilyen site?
tuzes | 2010. június 23. | 13:48:51
doncsacsa
es mi van a kivancsi gyerekekkel? turistakkal, akik csak egyszer jonnek pont ezert ekkor magyarorszagra?
doncsacsa | 2010. június 23. | 13:45:42
legyen tüzijáték-de csak kb.20-25 évenként.
így mindenki láthatna jó nagy csinnadrattát.
úgy vagyok ezzel, mint a tevével-aki egyet látott,mindet látta.
tuzes | 2010. június 23. | 13:38:40
ingyenelo
pontosan! es a fideszes polgarmesterek, meg edelenyben az az idiota miert nem a csatornarendszerre osszpontosit a gumikalapacs helyett?
ingyenélő | 2010. június 23. | 13:33:47
Hadd dobjak be egy "szentségtörő" gondolatot az árvízkárosultak kapcsán, nem teljesen mellékesen:
Tudja-e valaki, hogy a most (és a korábbi években) rendre vízben álló házak sok tulajdonosa miért, hogyan épít(he)tett ártérre, árvízveszélyes területre?
Tudjuk-e, hány embernek van lakásbiztosítása?
Tisztességes-e rendre azokkal az emberekkel (is) megfizettetni a károkat, akik évek óta próbálnak felelősen gondoskodni a lakásukról?
tuzes | 2010. június 23. | 13:13:37
piccola
mondj le a fizetesedrol, az sokkal nemesebb gesztus! kulonben is a videkiek ne szoljanak bele! videki ne szavazhasson errol!
adamant | 2010. június 23. | 12:59:27
A kampányt enyhén demagógnak tartom, ugyanis a kb. 250 millió forintnyi kormányzati kiadás árvízkárosultaknak történö átcsoportosítása igazán nem oldja meg a rászorulók helyzetét.
Viszont, ha már önkéntes lemondásról lenne szó, miért nem kerül a TV adók képernyöjére és esetleg egy rádióadóéra egyidejüleg egy élö müsor, ahol a magyar prominensek apraja-nagyja ülne a telefonok elött és venné fel az adakozni vágyók adatait és a felajánlott összeget. Pl. lehet, hogy pont Gyözike beszélgetne a Kovács családdal és kívánna minden jót a felajánlott 100 ezer forint adomány után...
Közben pedig egy-egy bejátszás mellett színészek, elööadómüvészek szórakoztatnák a negyérdemü közönséget a helyszínen és a képernyök ellött, majd ök is mennének telefon ügyeletbe.
(Nem saját találmány, sok országban láttam már ilyen adakozós müsorokat, ahol egészen hatalmas összeg képes összegyülni.)
Próba szerencse!
A tüzijáték is megmarad és plusz pénz is összejön az árvízkárosultak javára.
adamant | 2010. június 23. | 12:51:50
Még valami:
Kíváncsi lennék egy statisztikai felmérésre: a nézök hány százaléka megy oda a helyszínre kifejezetten a gyermeke(i) kedvéért??
Mert lehet, hogy még egy mély-értelmiségi kisgyereke is csillogó szemmel nézi a színes petárdákat...
adamant | 2010. június 23. | 12:47:35
Sok minden szól mellette is és ellene is, nézzük összegyüjtve:
PRO tüzijáték:
- Évtizedek óta emberek százezrei mennek ki a Duna partra, hogy láthassák.
- Elötte és után jelentös bevételt szereznek az utcai árusok, járulákos kellék árusítók (camping székek, stb.), büfék, kisvendéglök.
- Foglalkoztat több száz, több ezer embert (a tüzszerészeken kívül).
- Évente csak egyszer van Budapesten, hozzánött az aug. 20-i ünnepségsorozathoz.
- (Közvetve) legalább a környezö utcákat és a Duna partot jó alaposan letakarítják.
KONTRA Tüzijáték:
- Netto állami kiadás (bevétel a magánoldalon keletkezik).
- Emberek nagy tömegben minden esetben potenciális veszélyforrást jelentenek (pl. egy pánik kirobbanása, terrortámadás, stb. esetén nem beszélve a természeti katasztrófákról, mint volt rá példa).
- Kultúrális, müvészeti értéke egyenlö a nullával, hiszen a kilött petárdák majd minden évben ugyanúgy, ugyanazokkal a szinekkel robbannak fel néhány másodperc élményt okozva.
- A nagy embertömeg miatt fokozottan nö a bünözés veszélye (elsösorban zsebtolvajlás, ittas emberek kifosztása), környezö utcákban a gépkocsifeltörés.
- Budapest közlekedése - mégha ünnepnapra is esik - komoly fennakadásokat, eltereléseket kénytelen elszenvedni.
Végül a magánvéleményem:
Ha van rá társadalmi igény (akár "cirkusz" akár nem) meg kell tartani, de aki odamegy, vállalja az ezzel járó kockázatokat is.
(Én igen régen látam utoljára élöben, közelröl.)
piccola | 2010. június 23. | 12:46:34
tuzes | 2010. június 23. | 12:40:51
igazad van, a fiad születésnapja TÁRSADALMI SZEMPONTBÓL fontosabb, mint az árvízkárosultak segítése
senki nem tud felülemelkedni a saját kis kényelmes életén???
Attila | 2010. június 23. | 12:46:30
piccola | 2010. június 23. | 12:44:07
Gesztus, cserébe milliárdos kiesés. :D
Micsoda logika. Pont így jut kevesebb, nem baj. Mondjátok csak.
piccola | 2010. június 23. | 12:44:07
Attila | 2010. június 23. | 12:29:01
Miért nézi 1,5 millió ember a tűzijátékot? Őszintén szólva fogalmam sincs. Azt sem tudom, hogy miért nézik a Barátok köztöt naponta 2 millióan.
A lényeg, hogy ez egy gesztus lenne a kormánytól a leginkább (!) rászoruló rétegeknek. Nem több, nem kevesebb. A leginkább rászorulók most nem a lángososok és a bóvliárusok és a budapesti szállodák. És ez egy gesztus lenne a társadalom nagy részétől is, akiknek nem vitte el a házát a víz, hogy lemondanak egyetlen este szórakozásáról azok javára, akik milliós károkat szenvedtek és esetleg egy élet munkáját veszítették el (lásd még: szolidaritás).
tuzes | 2010. június 23. | 12:43:06
piccola
a tuzijatek nem giccsparade, osszekevered a parlament ulesevel!
keplerjános | 2010. június 23. | 12:42:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
tuzes | 2010. június 23. | 12:40:51
komszomol, idonkent olyan szukagyunak tunsz!
az augusztusi tuzijatek hozzatartozik az unnepi Budapesthez, ilyen alapon arrol is szavazhatnank, hogy mindenki mondjon le a fizetese 2 %-arol a kovetkezo honapban es utaljak az arvizkarosultak reszere
pld az en kisfiam augusztus 20-an este szuletett a Bakats teren, hallottuk utana a tuzijatekot es ugy no fel, hogy az hozzatartozik az o szuletesnapjahoz!:)
piccola | 2010. június 23. | 12:38:34
pawpar | 2010. június 23. | 12:28:49
de ha pénteken itt van nálunk, akkor az már hosszú hétvége neki is... (csak nem munkaszüneti nap, hanem szabadság)
Attila | 2010. június 23. | 12:29:01
piccola | 2010. június 23. | 12:24:50
De, de lemondana. Miért nézi 1,5 millió ember szerinted a tűzijátékot? A főattrakció, olyan mint a Lewis-Tyson boxmeccs, 5 szar után.
Vagy a film az előzetesek után, gondolkodjatok már komolyan.
pawpar | 2010. június 23. | 12:28:49
piccola | 2010. június 23. | 12:24:50
"Nem hinném, hogy egyetlen (akár külföldi) turista is lemondaná a a hosszú hétvégés foglalását, mert lemarad egy giccsparádé tűzijátékról..."
A külföldi túristának augusztus 20.-án nincs hosszú hétvégéje, ez a nap csak nálunk ünnep.
Attila | 2010. június 23. | 12:27:20
Ennyi erővel ne legyen önkormányzatok által fizetett Mikulás, meg díszkivilágítás se, ne kutassuk a rák gyógyszere után, meg az űrbe se menjen senki, sőt az állatokat is hagyjuk megdögleni, mert ugye az ember az első. Szóval ne legyen semmi se egyáltalán, amíg minden embernek nem lesz étel a szájában naponta, meg nem lesz munkája.
No kb. ez a felfogás jellemzi a buta embert, láthatjuk, a butaságnak több, mint 70 000 tagja van és ez csak ott van, ahol. És TERJED A BUTASÁG!!!
pawpar | 2010. június 23. | 12:26:05
Van egy javaslatom:
Akik szerint szükség van az augusztus 20.-i tüzijátékra, azok indítsanak egy mozgalmat, hogy nem igénylik az állami finanszírozást, hanem közösen fizetik a költségeit. Természetesen szponzorok segítségét is igénybevehetik.
piccola | 2010. június 23. | 12:24:50
Attila | 2010. június 23. | 12:12:49
Nyugalom, nem augusztus 20. maradna el, hanem a tűzijáték :)
Nem hinném, hogy egyetlen (akár külföldi) turista is lemondaná a a hosszú hétvégés foglalását, mert lemarad egy giccsparádé tűzijátékról...
gyongyus | 2010. június 23. | 12:23:38
Szerintem ez egy hülyeség,hogy a primitiv emberek nézik a tüzijátékot!
Lehet,hogy üzlet,de szép látvány,főleg a gyerekeknek,de a felnőtteknek is,akinek van egy kis szépérzéke!
Muszáj mindebe belekeverni a politikát!
Dante | 2010. június 23. | 12:20:15
komszomol | 2010. június 23. | 12:07:31
Én sem minden évben megyek ki, de azért nem kell zsigerből elutasítani mindent, ami nemzeti. Bár tudom, ez baloldali hagyomány!
Ha egy jobbos fehéret mond, nektek muszáj feketét.
Attila | 2010. június 23. | 12:19:23
komszomol | 2010. június 23. | 12:18:45
No az ilyen emberek miatt áll ott az ország ahol.
komszomol | 2010. június 23. | 12:18:45
"Attila | 2010. június 23. | 12:12:49
hogy benned kommunistaként egy cseppnyi érzék nincs az üzlethez."
Bizony, lesz@rom a lángosos bevételét, ami a nép kiadásából, meg az adónkból keletkezett. Ha a nép a lángos árából odahaza eszik 3 fogásos vacsorát, az az üzlet. Ha nem herdálják el az adónkat, az az üzlet. Mármint a NÉPNEK.
Ha a szálloda akar bevételt, csináljon tűzijátékot saját tőkéből. Majd elválik, tényleg nyereséges-e.
komszomol | 2010. június 23. | 12:13:22
"Baltazár | 2010. június 23. | 12:08:03
de ezek a hangok érdekes módon rögvest elhallgatnak amint saját oldaluk kerül kormányra és lődözi ugyanazokat a petárdákat. "
Elég primitív emberek azok, akik váltogatják a nézeteiket. Én már a szocializmusban is baromságnak tartottam a tűzijátékot.
Attila | 2010. június 23. | 12:12:49
komszomol | 2010. június 23. | 12:07:31
Miről beszélsz ember, azért mert volt egy alkalommal tragédia, attól még a tűzijáték az ég tudja mióta megy. Ehhez igazítják a szállodák ajánlataikat, telt ház van, az üdülési csekkek felhasználása pörög, a sokat sajnált kis vállalkozó ezerrel árulja a lángost, meg a fagyit, a kocsik mennek felfelé pestre, a benzin adójának a fele megy az államnak a költségvetésébe, családi programok vannak, mindenki vásárol, a vendégéjszakák száma az égben. Ha elmaradna a tűzijáték a forgalom drasztikus csökkenését élne meg, nem tehetek róla, hogy benned kommunistaként egy cseppnyi érzék nincs az üzlethez.
komszomol | 2010. június 23. | 12:10:42
Ja! Az is hülyeség, hogy "idén ne legyen".
Soha ne legyen, mert primitív idétlenség.
A légi parádé egy fokkal értelmesebb, mert valódi teljesítmény van mögötte, és a pilótáknak úgyis kell gyakorolniuk. De annak a költségeit is alaposan le kéne faragni.
Baltazár | 2010. június 23. | 12:08:03
Attila | 2010. június 23. | 11:53:04
Teljesen egyetértek. Ráadásul nincsen olyan év amikor ne történne olyan esemény ami miatt el lehetne halsztani. Itt nem csak a tüzijáték árával kell számolni - ami elhanyagolható az árvizi károkhoz mérten - hanem a hozzá kapcsolódó bevételekkel is. Így már azért árnyaltabb a kép.
Biztos lesznek, mint ahogy voltak a múltban is hangok amik arra hívják fel a figyelmet, hogy hány lélegeztetőgépet lehetne venni az ellövöldözött petárdák árából, de ezek a hangok érdekes módon rögvest elhallgatnak amint saját oldaluk kerül kormányra és lődözi ugyanazokat a petárdákat.
komszomol | 2010. június 23. | 12:07:31
"Attila | 2010. június 23. | 11:53:04
Komoly idegenforgalmi bevétel van belőle,"
Ja. Csak a kiadás meg a kár sokkal nagyobb! Komolyan mondom, a gladiátorjátékok olcsóbbak lennének és nagyobb lenne a bevétel.
A tűzijátékot csak az egészen igénytelen felnőtt emberek képesek huszadjára is élvezni. Vetítsék le a tévében a régi tűzijátékokat az egyszerű nép kedvéért.
Attila | 2010. június 23. | 11:53:04
Ekkora baromságot. Komolyan mondom. Minden erre épül, 1,5 millió ember nézi, gyakorlatilag e miatt szervezik a programot, hogy megnézhessék a tűzijátékot. Komoly idegenforgalmi bevétel van belőle, a programok túlnyomó többsége erre épít. Vicces dolog, hogy ilyesmivel ma sajtóba lehet kerülni.
Olcsóbbat lehet rendezni, de, hogy meg kell tartani, az biztos. Arról nem is beszélve, hogy pitiáner összeg azokhoz a milliárdos nagyságrendű károkhoz, meg a felkészültséghez, miegymáshoz képest. Nonszensz.
Bélyeget vegyenek, zsákot pakoljanak, ruhát gyűjtsenek, adományokat,telefonáljanak stb. Jómagam is ezeket tettem.
|