M3 metró: hat hónapot is csúszhat a felújítás

A főváros rendre rosszul jön ki az állami üzletekből. Az üzemeltetési költség felét kapja csak a HÉV-ek után, a közlekedési normatívából egy fillér se jött meg, a metró uniós támogatási kérelmét be sem adták, a buszkiszervezés költségtöbbletének kifizetésére pedig csak egy halvány ígéret van – legalábbis így látja Tarlós István.

Határidő-hosszabbítást kért az állam a HÉV-ek műszaki átvételére: az új határidő november 30. A főváros addig havi 500 millió forintot kap az agglomerációs járatok működtetésére, holott a valós költség ennek a duplája. Az állam egyébként még a tavalyi 12,5 milliárd forintos üzemeltetési költséget se fizette meg – tájékoztatta a sajtó képviselőit Tarlós István főpolgármester.

Hozzátette: eddig egyetlen fillér sem jött meg a közösségi közlekedés idei 18 milliárdos állami normatívájából. A kormány ráadásul feltételekhez kötné a kifizetést. Az erről szóló tárgyalásokhoz szerdán adott felhatalmazást a közgyűlés.

A főpolgármester tagadta, hogy meghívták volna a buszgyártási stratégiáról szóló kormányülésre, mint ahogy a pályaudvarokról, illetve a fővárosi kórházakról szóló ülésen sem volt ott. A Déli pályaudvar bezáratását egyébként akkor tartaná időszerűnek, ha a Kelenföldi pályaudvart előbb jelentősen fejlesztenék. A kórházak átalakításáról azt mondta, hogy az Etele téri helyszínnel a gyengébb verzió győzött.

Azt is elismerte, hogy az új hulladékgazdálkodási törvény az eddig nyereségesen működő fővárosi cégnek súlyos veszteséget okoz.

Tarlós István azt mondta, hogy az M3-as metró infrastruktúrájának felújítását végző céggel csak akkor írhatják alá a vállalkozási szerződést, ha az ehhez szükséges fedezettel rendelkeznek. Holott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a Népszabadságnak azt írta: csak a vállalkozási szerződések aláírása után nyújtják be a támogatási kérelmet. A fővárosnak mindenesetre nincs pénze a felújításra. De már Tarlós István se lát esélyt arra, hogy a pénz novemberre előálljon.

A buszkiszervezést ugyanakkor nem tartja ördögtől valónak, de jónak tartaná, ha a beszerzés és a szolgáltatásvásárlás közötti költségkülönbözetet 10 évre kiterjedően fizetné meg az állam. A kivitelezési munka kevesebb busszal is megkezdődhet az északi szakaszon. A csúszás mértékét Tarlós minimum 45 napra, maximum 6 hónapra taksálta.

A metrókocsikról azt mondta, hogy örüljünk, hogy jobbat kaptunk, mint vártuk. A kocsikat a tartógerendázatot és az alvázakat is beleértve gyakorlatilag újjáépítették, de ezek mégsem újak. Minden törvényes volt. 

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.