A NOL fenti cikkében számos olyan megfogalmazást olvastunk, mely mai megítélésünk szerint félreérthető, sőt félrevezető - áll a VT-Arriva szerkesztőségünkhöz eljuttatott állásfoglalásában. Társaságunk jelenleg 100 darab, 9 év átlagéletkorú autóbuszt és további 150 darab egy éves korú Mercedes Citaro 2 típusú autóbuszt üzemeltet a BKK szolgáltatójaként. Ezen túlmenően, nemrégiben megállapodást kötöttünk további közel 200 darab, a jövő év májusától fokozatosan szolgáltatásba álló autóbusz üzemeltetésére is.
A hivatkozott cikk a 150 darab egyéves korú Mercedes Citaro 2 autóbusz szolgáltatási díját, és a jövő év során üzembe álló, még szigorúbb környezetvédelmi normáknak megfelelő, alacsonyabb éves futásteljesítményű, 200 darab új Mercedes és MAN autóbusz szolgáltatási díját igyekszik összemosni egymással, valamint a BKV 19 éves átlagéletkorú buszparkjának díjával.
A BKV díjaival való összehasonlításban helyesebb és korrektebb a társaságunk által üzemeltetett 100 darab régebbi – ugyanakkor a BKV flottánál még mindig jóval fiatalabb és többségében akadálymentesített – buszból álló flottánknak az átlagos szolgáltatási díjával hasonlítani. Ebben az összehasonlításban, a BKV 19 éves átlagéletkorú flottájának szolgáltatási díja a cikk szerint 642 Ft/km, míg a VT-Arriva átlagosan 9 éves, minden tekintetben kedvezőbb paraméterű flottájának szolgáltatási díja pedig 585 Ft/km. Egyértelmű, hogy a VT-Arriva szolgáltatás ebben a korrekt összehasonlításban versenyképes.
A Budapesti Közlekedési Központ által kiírt (B3 - szóló és B4 - csuklós) buszüzemeltetési közbeszerzési tendereken társaságunk adta a legkedvezőbb ajánlatot többszereplős versenyben, így a vonatkozó közszolgáltatási szerződéseket a közelmúltban megkötöttük. Társaságunk ennek keretében több mint 200 darab, a legkorszerűbb technikát képviselő, EURO6-os környezetvédelmi normának megfelelő Mercedes és MAN típusú járműveket vásárol és állít forgalomba 2015-ben, a közbeszerzési eljárásban megajánlott árakon.
Félrevezető a cikknek az a sugallata, hogy az elmúlt évek során kötött érvényes szerződéseinkben árat emelnénk. A korábban kötött szerződések (mint a frissen kötött is) részletesen szabályozzák a felek együttműködését, és mindkét fél ezek szerint jár el. A szerződések nyilvánosak, a BKK honlapján bárki számára elérhetőek. A 200 új buszra vonatkozóan, versenyben elért új szolgáltatási díjak a korábban megkötött szerződésekre nem vonatkoznak.
A B3 és B4 tenderekhez kapcsolódóan megrendelt és gyártás alatt lévő járműpark összértéke közel 20 milliárd forint. Ez az összeg nem tartalmazza a projekt beindításához kapcsolódó mintegy 4 milliárd forintos további finanszírozási igényt. Ezek a finanszírozási összegek a mai hazai bankvilágot kevéssé ismerő szereplők számára is nyilvánvalóvá teszik, hogy csak rendkívüli tőkeerővel és szakmai ismerettel rendelkező szereplők, mint a VT-Arriva, a Videoton Holding és az Arriva-Deutsche Bahn tudnak piaci alapon egy ilyen projektet megvalósítani.
Társaságunk több mint 15 éves tapasztalattal rendelkezik a budapesti tömegközlekedésben. Az „új buszüzemeltetési modell” 2012-es bevezetését megelőzően is már több mint 100 új autóbuszt állítottunk forgalomba Budapesten, 12 év alatt a BKV alvállalkozójaként. Ennek kapcsán a BKV-val korrekt, szakmaiságon alapuló együttműködést alakítottunk ki, és nincs kétségünk afelől, hogy magát az üzemeltetést ők is hasonló színvonalon, korrektül végeznék, de nem értünk egyet azzal a beállítással, hogy általuk végezve a szolgáltatás olcsóbb volna.