Leharcolt buszokkal, ágyukból kiugrasztott sofőrökkel szállíttatják a menekülteket

Kétes műszaki állapotú buszokkal, holtfáradt sofőrökkel kell szállítani a BKV-nak a menekülteket a határra – figyelmeztet a szakszervezet.

Kockázatos körülmények között viszik a BKV-buszok a bevándorlókat a határra, ezért az Egységes Közlekedési Szakszervezet tökéletes műszaki állapotú járműveket, mindegyikre két kipihent sofőrt és nekik megfelelő ellátást, valamint szükség esetén szállást követel. Ezek a járművezetők ugyanis a szolgálatukkal együtt összesen akár 24 órát is vezetnek, ami életveszélyes, ráadásul több mint a duplája az EU-s szabályban megengedettnek – figyelmeztet az EKSZ.

Ezért szerintük éppen itt az ideje, hogy a BKV tervezetten készülhessen a menekülteket segítő programra, s nem úgy, ahogy ezt a kaotikus helyzet miatt eddig kellett tennie: váratlanul, az éjszaka kellős közepén ugrasztották ki az ágyból a fáradt sofőröket, akiknek kétes műszaki állapotú – „a városban még elmegy” – járművekkel kellett emberek százait órákon át utaztatni az autópályákon – számol be az eddigi döbbenetes tapasztalatokról Nemes Gábor, az EKSZ elnöke.

Akad olyan sofőr, aki visszautasítja az éjszakai váratlan bevetést, mert ilyen körülmények között – műszak után, éjszaka, felkészületlenül – nem mer felelősséget vállalni az emberek életéért. De ebből van kevesebb. Jó néhányan azonnal hadba állnak a kérésre, de egész úton azért fohászkodnak, hogy semmi baj ne történjen éjszaka, az utakon.

Odafelé konvojban mennek – legalábbis eddig így volt –, ám egy esetleges műszaki hiba miatt nem állhat meg az egész menet, a szerencsétlen sofőrnek és az utasoknak órákig kell várniuk a segítségre, a sötétben, az országúton. Visszafelé pedig már mindenki jön, ahogy tud, hiszen oda kell érni a fővárosi szolgálatra. Vagyis, a hazafelé tartó sofőrök egyedül vannak, tökéletesen védtelenek kint az utakon. Egy ilyen akció miatt egy BKV-buszvezető a saját szolgálatával együtt akár 24 órán át ül a volánnál, utasokat szállítva. Ez pedig nemcsak a duplája az EU 11 órás előírásának, hanem életveszélyes felelőtlenség is – figyelmeztet Nemes.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.