belépés belépés | segítség segítség | hírlevél hírlevél | előfizetés előfizetés | RSS RSS | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2010. február
9. kedd
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS

Legyen Ön is milliomos - a BKV jóvoltából

Szeptember végéig egyenként átvizsgálják annak a 96 embernek a szerződését, akik egy belső ellenőrzési lista szerint 2003 óta menedzserszerződéssel kaptak havi többmilliós juttatást vagy vettek fel tízmillió forint feletti végkielégítést. Nézze meg, kik a BKV-milliomoslista rekorderei!

NOL| 2009. szeptember 16. |114 komment

nyomtat email plusz mínusz kedvencek / megosztás

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

tanerő | 2009. szeptember 20. | 09:03:32

Mit is mondott Kocsis István a parlamenti bizottság előtt? Hogy ennél kevesebb pénzért csak hülyéket találna!
Teljesen igaza van! Komplett idióta mindenki - engem is beleértve -, aki havi 1 millió alatt munkát vállal és természetesnek veszi, hogy plusz munkájáért az év végén 10 000 Ft jutalommal / se / szúrják ki a szemét!
A grafikon szerint a BKV-nál még a lúzerek is több, mint 1 milliót kerestek havonta és 4 - 5 millió prémiumot kaptak!

lényeglátó | 2009. szeptember 17. | 08:16:57

Ki is találta ki, vezette be? Szent Antall! de nem nektek könyörgöm! Csak maguknak! Azonnal elégetni a bumerángot, másnak hord ajándékot!

Corpuscorporis | 2009. szeptember 16. | 16:10:25

Ja és még annyit elfelejtettem hozzáfűzni, hogy ezek után van pofája azt mondani a híradóban annak az ostobának, hogy 30 milliárd még kihúzná őket a gangeszből. Mire kell annyi pénz? Maradt még 30 vezető, tanácsadó, főosztályverető, vagy tanácselnök, vagy akárki, aki még nem evett a tortából?

Corpuscorporis | 2009. szeptember 16. | 16:07:08

Gaspar

Én a bíróságoknál nem azokra az emberekre gondoltam, akik a döntéseket hozzák (Elnézést a hiányos megfogalmazásért). Hazánkban a bíróság működése olyan lassú, mint a csiga. Mire kihoznak egy ítéletet, eltelik 2 év. Utána fellebbeznek (+1 év). Utána másodfokon is ítélet (+2 év), Utána fellebbeznek (+ 1 év).... Stb és ez így megy, mire meg nem hal "rejtélyes" körülmények között a vádlott, a koronatanú, vagy akárki, és elfelejtik az egészet.

kipcsak | 2009. szeptember 16. | 14:05:13

weiner!
Osztom az on velemenyet! Es az en velemenyemet 3-mal.

asebes | 2009. szeptember 16. | 13:46:08

Engem az érdekelne, hogy újdonat milliomosaink melyik esgítséget használták:
- a felezőt (nem, szerintem duplázó volt itt)
- a közönséget (ezt se nagyon hiszem, az utazóközönség nem támogatta volna őket)
- vagy a telefonos segítséget (BINGÓ)

eperszezon | 2009. szeptember 16. | 11:51:11

"Értsd: azzal érvelhetnek, ha a főnökök sokat loptak maguknak, akkot tegyenek valami pénzt a munkavállalók zsebébe is" - ez szerintem is rossz érv.
Ahogy az utasok részéről is rossz érv, hogy ha "ti loptok, akkor én bliccelek". Először is, nem minden lopás, ami annak látszik. Másodszor pedig, ha az ember egy pillanat alatt át áll a lopás oldalára, ezzel károsítva a köz érdekeit és javait, akkor a polgárnak milyen alapja van arra, hogy bárkit is erkölcsileg megítéljen és megfogalmazzon bármilyen számonkérést? Ugyanis aki bliccel, az a többiektől lop, azokkal fizetteti meg a saját ingyenjáratait, akik jegyeket vesznek, illetve azokkal, akik adóznak ebben az országban.

eperszezon | 2009. szeptember 16. | 11:46:04

sydney | 2009. szeptember 15. | 22:14:36

Na, ez is a demagógia része! A BKV működésére állami/önkorm.-i támogatásokat kap, és saját bevételei vannak. A buszvezetők fizetését senki nem viszi haza, hisz havonta megkapják azt, ráadásul a BKV-nál az utóbbi időkben elég szépen emelkedtek a bérek, a bértárgyalások elég sikeresek szoktak lenni, a BKV-sok és a vasutasok mindig többet kapnak, mint az országos átlag.
Amúgy pedig láthatjuk, hogy a kifizetett bérek a vezetők körében nem térnek el az országos gyakorlattól, és ma itt olvastam a nol-on, hogy a mávnál már 2002-ben is voltak 30-50-70 milliós végkielégítések. Tehát ha úgy veszem, ez is országos gyakorlat. Szalainét ebből a közegből kiemelném, nyugdíjasoknak ugye nem jár végkielégítés, visszafoglalkoztatás esetén sem igazán elegáns, ha valaki 100 milliót vesz fel, sőt a 100 millió sem igazán elfgoadható kategória.
A gyakorlatot kell megszüntetni, hogy kisebb lottó nyereménnyel lehet távozni állami, önkormányzati cégektől. Járjon végkielégítés a vezetőknek is, de legyen valamiféle kontroll, valami határ, amit nem lépnek át az urak és hölgyek. A fővárosi önkormányzat a saját cégeire már elkészítette a határozati javaslatát.
Én azért a premizálással is óvatosabban bánnék, mert féléves munkaviszony után nem adnék súlyos milliókat.
Azt is olvastam, a főváros határozatlan idejű szerződéseket kötne ezután, és a munka törvénykönyve szerint alakulnának a kifizethető jutalmak, végkielégítések, stb, stb. Hát hajrá!

Gaspar | 2009. szeptember 16. | 11:45:37

corpuscorporis,

A bíróságokat és az ügyészséget illetően azért nem lennék ennyire pesszimista.
Ne keressünk mindig ürügyet arra, hogy miért nem teszünk semmit. Előfordult már a magyar történelemben is, hogy elítéltek egy-egy vezetőt vagy politikust.

weiner | 2009. szeptember 16. | 10:53:55

sydney | 2009. szeptember 15. | 22:14:36
Tisztelt BKV JÁRMŰVEZETŐK! Ti nagyon hamar vissza tudnátok szerezni azt a néhány milliárdot... ha sztrájkot kezdtek azzal a követeléssel, hogy a kifizetett pénzeket, úgy 3-5 milliárdot adják vissza nektek, a BKV-nak”

A javaslata teljesen kézenfekvő. Mi, utasok (adófizetők!) biztosítjuk őket a szolidarításunkról. - Sajnos a BKV szakszervezetek más irányba mennnek (ld. Népszabi aug. 18. interjú Nemes szóvivővel), tk. úgy fogják fel, hogy a cégvezetők lopásai jó tárgyalási pozícióba hozták őket a béralkuhoz. Értsd: azzal érvelhetnek, ha a főnökök sokat loptak maguknak, akkot tegyenek valami pénzt a munkavállalók zsebébe is. Ez a felfogás teljes tévút, mivel az érdekvédők elveszítik a közvélemény támogatását, és gyakorlatilag képtelenek lesznek sztrájkkal kikényszeríteni a követelésüket, az utazóközönség felháborodása miatt.

weiner | 2009. szeptember 16. | 10:42:56

kipcsak | 2009. szeptember 16. | 05:58:18
„En bevezetnem az “atlagber mutato”-t, a “Q”-t. Az allami vallalatok vezetőinek adnek - mondjuk – havi tizenketszeres Q-t. Es passz!”

kipcsak! Az elképzelése nem áll távol attól, amit a Kormánynak tenni kell, hogy a bérek nyílvánosságra hozása ne csak pótcselekvés legyen. Bértarifa rendszert kell kidolgozni. Megfelelő mértékekkel és plafonnal. Az országos átlagbér most 200 ezer Ft körüli (fizikai kb. 135, a szellemi 270), aminek a javasolt 12-szerese 2,4 millió. Egyébként cca. ennyire jön ki Kocsis vezig. havi keresete (botrány után). A többi közüzemi cégvezető fizetését arányosítani lehet, más ágazatokban pedig megfelelő mértéket kialakítani.A végkielégítéseknél elfogadható talán az a plafon, a 10 millió, amit a BKV lista készítésekor kialakítottak. Ez tk. 4-6 havi fizetés. Legfeljebb a Munka törvénykönyve mértékeit lehetne alkalmazni, KSZ eltérítés nélkül.
Szóval: szabadalmaztassa a javaslatát.

Corpuscorporis | 2009. szeptember 16. | 10:34:05

A BKV-nál loptak, lopnak, és lopni fognak (élve a szóhasonlattal). Nehogy azt higgye valaki is akár egyetlen másodpercig is, hogy ezért valaki felelni fog. Sajnos nem tudunk tenni ellene semmit, mert a Felügyelő bizottságban, meg a bírói testületben mindenki mindenkinek a komája, rokona - akár egy brazil szappanoperában. Van valakinek ötlete, hogy mi egyszerű emberek mit tehetünk ez ügyben, hogy ez ne maradjon ennyiben?

sydney | 2009. szeptember 16. | 08:13:00

"kipcsak" - "mobil11"-nek van igaza (részben), mindenki tudja, ha el nem végzett munkáért vesz fel pénzt, vagy hogy az amit ő csinál, az közel nem ér annyit. Te is tudod, ha valamit nem jól csinálsz, netán nem tudsz csinálni és mégis -mondjuk- valami előnyöd származik belőle.
Nem önmagában a nagy pénzek felvétele a legnagyobb baj, hanem az, hogy ez az egész ügy óriási károkat okoz a már amúgyis nagyon megtépázott magyar erkölcsben, nagyon sok eddig becsületes embert bírhat rá arra, hogy: ha ezeknek ennyit szabad lopni, akkor nekem is lehet egy kicsit, és nem vesz jegyet, vagy ellop egy kiflit. Ez a nagy baj.Ezért kellene halálra ítélni a BKV egyik-másik vezérét, pl. az Antal Attilát (aki a fia cégét akarta a busz tenderen behozni, szar régi buszokért óriási árat fizetve), vagy főleg a feletteseiket, mint pl. ezt a mocskos Hagyót és még talán az ő főnökeit is, a híres-hírhedt rendszerváltót, Demszkyt.A Kocsis nevű jelenlegi vezért, aki ránézésre nagyon buta, hát ha még kinyitja (sajnos) néha a száját, őt meg azért, amit mondott : "kis pénzekért csak hülyéket kapok". Ő nagyon nagy pénzért hülye, abból lehetne 10-15 sokkal értelmesebb szakembert kapni.

ne lopj | 2009. szeptember 16. | 08:08:17

Ha végignézzük hogy kik ülnek ma az állami tulajdonú vállalatok jól fizető székeiben, láthatjuk, hogy lecsúszott, félrerakott Mszp-s, Szdsz-es politikusokról van szó.
Szakértelem persze legtöbbször nem párosul a nagy lóvékhoz, de hát ez az ő kárpótlásuk.
El kell tűrni a lopást, ennyi jár szegény páráknak:)
No de ne várjon senki sem többet a Fidesztől sem. Vajon honnan lett Hódmezővásárhely Fideszes polgármesterének 7 év alatt több mint 1 milliárdos vagyona?
Mi magyarok még mindig nem tanultuk meg, hogy szemétnek a kukában a helye!
Ne bízzuk kecskékre a káposztát, parlamenti pártjaink már bizonyítottak.... ügyesek, ha lopni kell....

kipcsak | 2009. szeptember 16. | 06:23:18

mobil11
azt hiszem tevedsz. Ok nem tudtak, hogy rosszul dolgoznak, sot azt hittek, hogy igen f@sz@ gyerekek. Az ellenorzesek se mutattak mas eredmenyt. Na erre varrjal gombot!

mobil11 | 2009. szeptember 16. | 06:15:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kipcsak | 2009. szeptember 16. | 05:58:18

En most is azt mondom, hogy a jogalkotassal van gond. Ugy tunik, mintha nem is egy orszagban elnenk. Sullyed a hajo, s mig egyesek a hajofenekben a vizet meregetik, masok a kapitanyi kajutben boroznak.
En bevezetnem az “atlagber mutato”-t, a “Q”-t. Az allami vallalatok vezetoinek adnek
- mondjuk – havi tizenketszeres Q-t. Es passz! Ha ezert a berert csak hulyeket kapnek, az okosabbjat elkuldenem Recskre, kovet torni. Kozben biztosan megjonne az eszuk.
- A politikusoknak is jarna kb.: 10xQ – DE CSAK UTOLAG! (Ugyanugy, mint a borbelynak, a vizvezetekszerelonek, az uvegesnek, a tapetazonak, stb.) Ha nem sikerult a munka, nincs jarandosag!!!
Lehet, hogy ez egy kicsit utopisztikus? Inkabb ez, mint Okatootaia.
Megvan itten az a szép is,
Hogy különvált s nem vegyes
A bagarja s a kutyabőr,
A paraszt és a nemes.

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 22:48:28

sydney,

Nem a BKV-s járművezetőktől vették el ezt a pénzt, hanem tőlünk, minden adófizetőtől.
Minden fővárosi megszenvedi azt is, hogy ebből a pénzből nem új buszokat, villamosokat, jegykezelő rendszert stb. vásárolt a BKV, hanem beletömte a szilágyinék zsbébe és az SZDSZ, MSZP pártkasszákba.
A komment többi részével viszont egyetértek.

sydney | 2009. szeptember 15. | 22:25:26

Ez a "Borbélyné Szilágyi Hajnalka" nem a testvére a "dr.Szalainé dr.Szilágyi Eleonórának"? Mert ő is elvitt vagy 30 milliót a cégtől...........Családban marad.

sydney | 2009. szeptember 15. | 22:14:36

Tisztelt BKV JÁRMŰVEZETŐK! Ti nagyon hamar vissza tudnátok szerezni azt a néhány milliárdot, amit tőletek elvittek ezek a szélhámosok (mint pl. a másfél évi sunyiskodás és sumákolás után a 40 milliót az a Regőczi Miklós nevű borzalom, akinek még a kérdései sem voltak igazak - kinek a haverja volt?)Szóval ha ti mindannyian, az összes járművezető most sztrájkot kezdtek azzal a követeléssel, hogy az összes erkölcstelenül kifizetett pénzeket, úgy 3-5 milliárdot adják vissza nektek, a BKV-nak, és addig nem veszitek fel a munkát, míg a pénz nem jött vissza és akik ezen pénzek kifizetését utalványoztak, azok nem kerülnek előzetesbe,nagyon hamar megoldódik a dolog. Ne hagyjátok magatokat megosztani, még akkor sem, ha a hangadóknak milliókat ígérnek! Csak ti állíthatjátok helyre a rendet, és buktathatjátok meg ezeket az ingyenélőket egészen a Demszky-ig "felfelé", Ti akik nyáron a 40-45 fokos vezetőfülkében izzadtok havi 100-120 ezerért és kiléptek a cégtől, nem kaptok végkielégítést sem.Fogjatok össze, azonosak az érdekeitek, ebben az országban ebben a rendszerben senki nem fog nektek segíteni. Én ígérem, nem fogok reklamálni, ha akár 1 hónapig nem lesz tömegközlekedés Budapesten, a két nyugdíjas lábammal majd gyalogolok vagy legfeljebb biciklire "pattanok". Hajrá sofőrök, nektek drukkolok!

Szabo | 2009. szeptember 15. | 21:27:17

Aztán, - amikor a bkv-modell alaposan ismert lesz, ennek alapján tavasszal el lehet kezdeni az országos vizsgálatokat!

ubuntu | 2009. szeptember 15. | 19:34:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ubuntu | 2009. szeptember 15. | 18:06:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kati3410 | 2009. szeptember 15. | 18:06:27

Tessenek egy kicsit belekotorni a MÁV vezetők, és középvezetők anyagaiba is.
Most békésen üldögélnek a székeikben, mert mindenki a BKV-val foglalkozik pedid ha.....

rasd | 2009. szeptember 15. | 17:52:26

+120% nekem is pont ez hiányzik

rasd | 2009. szeptember 15. | 17:43:55

+120% nekem is pont ez hiányzik

gabriell | 2009. szeptember 15. | 17:39:56

Jó lenne, ha a tolvajlást nem pártfüggő alapon tennénk meg.Azért még emlékszünk a polgári regnáció ügyeire is, akkor még nem voltak ilyen feltárókészek. Ha a magyarok képesek pártoktól politikától függetlenül ebben a kérdésben összefogni, akkor igenis ezeket a vérlázitó különbségeket, amelyek valóban nincsennek arányban sem a tudással, sem a képzettséggel, sem a szakmai alkalmassággal összefogással meg lehetne szüntetni. Egyszerűen csak el kell törölni a prémiumot, és mindjárt kicsit a földebben jár a jövedelem. Nem értem egyébként ezt az óriási prémiumot, amikor a közigazgatásban, oktatásban, egészségügyben legfeljebb lehet egy 13., esetleg 14. havi fizetés, akkor itt miért is van prémium? Azért, hogy dolgoztak? És akkor miért is van a bér. Egyébként, meg valóban ha nem tetszik nekik a fele akkora bér, akkor tegyenek egy szivességet és álljanak tovább. Egyébként kutatások is igazolják, hogy minél fejletlenebb egy ország, annál nagyobb az emberek alsó és felső tizede közötti különbségek. A gond csak az, hogy ezek a vezetők el is hiszik magukról, hogy nekik ez jár, ezért ők megdolgoznak.

ubuntu | 2009. szeptember 15. | 17:29:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

GyulaX | 2009. szeptember 15. | 17:23:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

GyulaX | 2009. szeptember 15. | 17:22:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

immortal | 2009. szeptember 15. | 17:21:15

weatherby | 2009. szeptember 15. | 17:17:08

Én inkább tudatlanoknak mondanám. Elnézve az arcokat egy-egy bevásárláskor én is elgondolkodok ezen amit mondtál.

weatherby | 2009. szeptember 15. | 17:17:08

A magyar nép CSELÉD NÉP, jellemezte a magyarokat Heidrich tábornok, amikor a magyarok sietve segítettek zsidó honfitársaik eltoloncolásában a háború alatt, miközben a dán nép a viharos tengeren Svédországba menekítette zsidó honfitársait.
Tehát a magyarok, most amikor független az ország, erre képesek: BKV, s hasonló ügyekre. Képtelenek a magyarok önerőből bármit is jól, ésszerűen megoldani. Közben kérdezem, egy altatóorvos, aki sose lát borítékot, mennyit keres???
40 évesen, nagy gyakorlattal havi 230 bruttót. Végkielégítése nincs, csak felelőssége.
Tehát, amíg a magyarok a mai típusú vezetőket választanak maguknak, megérdemlik a cseléd sorsot, BKVstól, MFBstől, Demszkystől Orbánig.

1948pG | 2009. szeptember 15. | 17:16:40

ubuntu
Most nem tudom,hogy jön ide Gyurcsány meg Bajnai?A fidesz ócska,demagóg
hazug lózungjaiból?Itt most a BKV körüli gazemberségekről van szó,
remélem el is nyeri minden versenyző a jutalmát.De,csak hogy tudd:a
gazemberség nem pártfüggő és a gazemberek nagyon szeretnek ám a
győztesekhez csapódni,biztos lehetsz benne,hogy már a fidesz környékén is hemzsegnek nagyon és várják azt sok zsíros felügyelőbizottsági meg
igazgatósági posztot!

ubuntu | 2009. szeptember 15. | 16:57:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Liberté | 2009. szeptember 15. | 16:47:43

Mindig tudtam, hogy egy az ország dúsgazdag:-)) Gratula a mindenfajta következménynélküliséghez!!! Ha így megy tovább, akkor hamarosan Felső Voltát is lekörözzük:-((((

Ammianus | 2009. szeptember 15. | 16:39:48

Szerintem ebben az ügyben az SZDSZ-esek és a FIDESZ-esek is attól rettegnek, hogy ők is Hagyó sorsára jutnak, mert az emberek nem kajálják be, hogy Ikvai, a felügyelő bizottsági és az igazagtósági tagok nem tudtak semmiről. Ha ez tényleg így van, mindekinek, aki csak egy percig is hivatalból belelátott a BKV ügyeibe alkalmatlanság miatt le kéne mondani.

Valahogy a spka és a nyuszika esete jut eszembe az egészről. Amikor még nem volt ügy, az volt a baj, hogy a szocialisták miért nem kezdeményeznek vizsgálatot. Csak hát miről kellett volna vizsgálatot kezdeményezni, ha egyszer senki tudott semmiről? Most meg az a baj, hogy kezdeményeznek.

irriga | 2009. szeptember 15. | 15:56:08

ubuntu | 2009. szeptember 15. | 14:04:51

Igazad van, hogy másképpen oszt az, aki megkeresi a pénzt.
Dehát ez egy ilyen ország.
Ki keveset, ki többett szakít abból, ami a kezeügyében van.

Lázár képviselő miért vitt haza 18 millát plusszban?
Közben tépi a száját a rendről és a három csapásról ...

aleks | 2009. szeptember 15. | 15:32:05

Na végre egy cég ahol nem etióp a fizetés!!!:))) Tessék mondani, hol lehet itt még befizetni az államnak valami kis adót?!!!Legközelebbb is ezekre a felelős politikusokra (mind2 oldal) fogok szavazni, mert ezek értem cselekszenek!Sőt, kár szavazni mert úgyis jó lesz nekem.:))

weiner | 2009. szeptember 15. | 15:17:06

A nyílvánosságra hozott első állami/önkormányzati vezetői fizetések alapján várhatóan nem a bruttó átlag 135 ezret kereső fizikai munkások lesznek a legdühösebbek, hanem a versenyszférában dolgozó vezetők. Ahogy Gáspár írja, bizony a magánvállalatoknál elvárják a teljesítményt és nem szórják a pénzt. Nem az állami bank, pénzintézet csúcsmenedzsereinek a fizetése kiugró (bár lehetne szerényebb), hanem a senki osztályvezetők 800 ezer forintja + prémium. Bebetonozott (csókos) pozícióban.

Carlos96 | 2009. szeptember 15. | 15:03:12

Szerintem nagy az ötlet,szabadalmaztatni kéne.Továbbá:minden BKV sofőrnek és ellenőrnek is adnék,mondjuk 1 millát minden ledolgozott 5 év után.Miért is ne,a közösből van.EZ AZ IGAZI CUCILIZMUS.

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 14:42:19

eperszezon,

Érdemes lenne megnézni a magyaroszági külföldi tulajdonú vállalatok közép és felső vezetőinek fizetési listáját is. nem lennék meglepve, ha egy-egy szektortól függetlenül, bank, olaj...- az ottani fizetések alacsonyabbak lennének az állami/önkorményzati tulajdonú cégeknél alkalmazott fizetésekkel.

Ne haragudjon, de látszik, hogy soha nem dolgozott ilyen vállalatnál. Ide ugyanis nem a tudás, tapasztalat, versenyképesség alapján lehet bejutni, mint a multinacionális vállalatokhoz, hanem egyéb kritériumok alapján.
Az itt dolgozó vezetők 90 százaléka, egyes nagy szaktudást igénylő általában mérnöki pozíciók kivételével, nemhogy külföldön, de semmilyen más, kicsi vagy nagy magyarországi vállalatnál nem találnának állást.

Én dolgoztam egy rövid ideig egy ilyen cégnél, ahol ezek a nagytudású szakemberek mindennap a kirúgástól rettegteg, tudván, hogy megfelelő képzettség, tapasztalat, nyelvtudás hiányában, sehol másutt nem kapnának állást.
Az ördögbe is, a nemzetközileg versenyképes tudással rendelkező fiatalabb szakemebrek nem ezeknél a vállalatoknál, hanem magyarországi multiknál, külföldön vagy a saját vállalkozásukban keresik a kenyerüket. Egy ilyen fiatalabb vezető ugyanis, tapasztalatom szerint, legfeljebb néhány hónaipg bírja egy állami/önkormányzati vállalatnál, majd felmond magától végkielégítés nélkül.

eperszezon | 2009. szeptember 15. | 14:30:24

"Legyen Ön is milliomos - a BKV jóvoltából" -olvasom a címben. Khmm, khmmm! Újságíró urak és hölgyek, legyünk mér egy kicsit korrektebbek, és tárgyilagosabbak. Lehet, hogy zabos lesz a nép, de bizony ez nem csak BKV jelenség!
Hírszerzőről hoztam, de gondolom önök is csemegézhetnek a ma nyilvánosságra került adatok között.
"A Magyar Fejlesztési Banknál (MFB) a vezérigazgató bruttó alapbére 3,6 millió forint, a helyettesei pedig havi bruttó 2,0-3,5 millió forint alapbért kapnak. Ezekben a beosztásokban a bruttó alapbér 80 százaléka fizethető ki prémium feladatok teljesítése esetén." A prémiumot éves szinten osztják, azaz számoljuk csak egy kicsit, mennyi lehet az év végi prémium ennél a cégnél a havibéreket felszorozva 12-vel, illetve visszabontva annak 80%-ra.
"A Diákhitel Központ Zrt.-nél a vezérigazgató havi bruttó alapbére 1,94 millió forint, ami nettó 887 950 forint havonta. Az éves prémium maximális mértéke az alapbér 75 százaléka. Egyéb juttatásként havi 12 ezer forint meleg étkezési hozzájárulást kap. A vezérigazgató felmondási ideje 8 hónap.
A vezérigazgató-helyettesek bruttó alapbére 1,288 millió forint, a nettó 606 945 forint. Ők az alapbér 65 százalékát kaphatják meg prémiumként. Az önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulás és a meleg étkezési utalvány, valamint a felmondási idő azonos a vezérigazgatói poszthoz kapcsolódó tételekkel. A cafetéria összege mindegyik beosztásban évi 270 ezer forint. A választott tisztségviselők havi tiszteletdíja bruttó 70-90 ezer forint, és más juttatásban nem részesülnek."
"A NIF vezérigazgatója bruttó 2,8 millió forintot keres, felmondási ideje szintén 8 hónap, és egy havi végkielégítést kaphat. Éves prémiuma az alapbér 80 százaléka lehet, emellé évente 450 ezer forint cafetéria és havi 12 ezer forintnyi étkezési utalvány jár neki. A vezérigazgató-helyettesek 1,5-1,9 millió forintot keresnek, felmondási idejük 8 hónap, és körülbelül ugyanannyi cafetériát és végkielégítést kapnak, mint a vezérigazgató."
És még gondolom lehetne hozni a példákat. És ha ezeket a számokat megnézzük, akkor a BKV nem kirívó eset a hazai költségvetési pénzekből fenntartott cégek közül.
Lehet, hogy igaza van a Kocsisnak, hogy alacsony bérért már csak a hülyék maradnak, és ezért kell megfizetni az embereket?
Aztán az is lehet, hogy ez nincs is rosszul így, és más országokban is így van. Tegnap volt fent itt a nol-on a cikk, hogy a volt KGST országokra jellemző, hogy a nép egyszerű gyermekei és a vezetők közötti bérolló majdhogynem hasonlóképpen nyílt ki. Valószínűnek tartom, hogy azért, nehogy máshol keressen magának munkahelyet a tanult, értelmes munkaerő, ne akarjon világot látni egy komolyabb fizetésért.
Ha nehezen is, de el kell tudnunk fogadni talán, hogy vannak olyan kvalitású emberek, akiket az állami szektor is szeretne magának megszerezni és néha meg is tartja azokat. Ha csak nincs vezércsere és kormánycsere.
Amúgy pedig megnéztem a MEH honlapját is. Az ott felsorolt bérek is elég szépek, és ott is találtam végkielégítést is, igaz, csak az "A" betűt nyitottam ki, de 20 milkás végkielégítés ott is volt az 5 név közül az egyiknél. A többiek még állományban voltak, amikor a lista készült. A 2008-as záróadatokat nem sikerült felrakni az oldalra.

vanzinlu | 2009. szeptember 15. | 14:12:07

Megnéztem az állami vezetők fizetésének listáját. Hááát, egy kicsit hiányosnak tűnik. Az egyiken rajta van egy ismerősömnek a neve, aki - saját bevallása szerint - havi 2 milliót keres+prémium, a listán 1 millió alatt van feltüntetve a fizetése. Arról pedig nem szól a kimutatás, hogy évente kap a feneke alá új kocsit. (Beosztása szerint nem jár vidékre, vagy helyszínekre, tehát a személyi használatú autóját csak magán célokra használja, amibe természetesen mi - adófizetők - fizetjük a benzint, a szervízt, a mosatást, biztosítást stb. Ezek nem plusz jövedelmek?)

ubuntu | 2009. szeptember 15. | 14:04:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 13:43:52

irriga,

Igen, erre írtam, hogy a General Electric forgalma sem lehet kicsi, szerintem jóval magasabb, mint a BKV-é, mégsem hiszem, hogy hasonló szintű vezetőik - a magyarországi leányvállalatra gondoltam - hasonló szintű végkielégítésekkel, hallgatási pénzzel stb. távozhattak volna a cégtől.

De elég megnézni a hasoló típusú szolgáltatásokat ellátó vegyes, önkormányzati/magán tulajdonban lévő cégek vezetőinek javadalmazását is. Alig hiszem, hogy a külföldi, német vagy francia tulajdonos, saját osztaléka terhére, akkora összegeket fizetne ki a vállalati középvezetőknek.
persze ki tudja, lehet, hogy most már ezeknél a vállalatoknál is ugyanez folyik.

weiner | 2009. szeptember 15. | 13:43:46

irriga! Nagyon aktív a törvénytelen kifizetések elkenésében. Fogadjunk, hogy hamarosan előjön a nagy ötletével: privatizálni kell a BKV-t. Saját szakálára mondja a véleményét vagy honorálják is? Titkos szóvivő?
Nem szégyen az, csak illatos.

kipcsak | 2009. szeptember 15. | 13:36:59

Sokan felvetik, hogy ezek a vegkielegitesek – habar jogosak – nem etikusak. Petofi eppen 163 evvel ezelott, ugyanezt a problemat kritizalta “A nep” cimu verseben. Az eltelt harom emberolto keves volt ahhoz, hogy megtanuljunk “nepben” gondolkodni. Nemcsak a politikusokra gondolok, hanem minden felelos vezetore (torvenyalkotora es torveny alkalmazora is), akiken mulik az ilyen ketszintu – es ketszinu – jogalkotas.
Az atlathatosag, a tisztasag, az “uveg zseb” csak mesebeszed, ha a jogban ennyi kiskapu rejtozik. Mas szavakkal: ha ilyen “jatekszabalyokat “ elfogadnak vezetoink, akkor tenyleg nem erdemes becsuletesen elni, dolgozni, mert boldogulni csakis maskent lehet.
Haza csak ott van, hol jog is van, s a nepnek nincs joga.

irriga | 2009. szeptember 15. | 13:26:49

Pasinszki | 2009. szeptember 15. | 13:13:16

Ne bocsátkozz általános iskolás fiaddal matematikai fejtegetésekbe.
Odaveszne atyai tekintélyed.

Egy nagyságrendet tévedtél.

irriga | 2009. szeptember 15. | 13:24:49

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 13:09:38

Annak megítéléséhez, hogy mennyi a végkielégítés, szükséges majd a cég forgalma is.
És az nem kicsi.

Pasinszki | 2009. szeptember 15. | 13:13:16

ossian | 2009. szeptember 15. | 10:46:55
Hát az a helyzet, hogy nem jó matematikusnak kell lenni a teljes summa megállapításához, hanem szorgalmasnak. Összeírkálni mind a 96 adatot, majd összeadni (pl. excellel). Ez minimum 1 órás munka. Ám meg lehet a grafikon alapján saccolni a végösszeget: a végkielégítések átlaga kb. 20.000.000 Ft-nak látszik, ennek a 100-szorosa 20 milliárd Ft.
Tudjuk, hogy a pártok nagyságrendnyivel több pénzt költenek, mint amennyiük hivatalosan van. Namost a pénz csak a pénzügyér fejekben keletkezik magától, a valóságban azt meg kell termelni, aki meg nem termeli, az vagy kapja, vagy lopja. Úgy gondolom, ez alapján nyilvánvalónak tűnik, hogy rendbe kéne tenni a pártfinanszírozást, és ki kéne pöccinteni a Mindentelhisz nagymamákat az Állami Számvevőszékből.

tengerimalac | 2009. szeptember 15. | 13:10:13

Nézzék már meg a felügyelő-bizottsági tagokat, és szakértőket! „Én a BKV-nél vagyok bizottsági tag, de az MVM-nél vagyok főnök! A BKV-s főnök felügyeltem meg az MVM-nél felügyelő-bizottsági tag és ellenőriz engem!” Vallhatnák! Ha valaha bíróság elé kerülnének a felügyelő-bizottságokba delegált „szakértők”! Összeférhetetlenség! Ugyan! Bizonyos szinteken ez már nem érdekes! Se szaktudás, se összeférhetetlenség! Csak a nagy lenyúlás! És hülye, aki kimarad! Szalainé jól mutatja! Mint fő személyzetis és törzsgárda tag igencsak tudhatta, hogy ki mikor, mennyiért jött-ment! Ő ennyire taksálta magát! Az igazi ludas a pártfinanszírozási rendszer! Ezek a vastagon megfizetett erkölcstelen és ízléstelenül vastag arcbőrűek mintegy cenzust fizettek ezekért a vállalati titulusokért, illetve a tisztség elnyeréséért a politikusoknak, pártoknak! Nem újkeletű! PL.: A római császárok, vagy később a Napkirály korában is lehetett venni állami feladatot és titulust! Ráadásul ugyan így! Meghatározott időre! Kellett a pénz, de azonnal! Mint most! Érdekesebb az a lista, amelyik arról szólna, hogy ki mikor melyik párt emberkéjével eszegetett, üzleti találkozott a kineveződése előtti hetekben, hónapokban! Mert ugye senki sem hiszi, hogy kiválóság útján lehetett ilyen karriereket futni! Kovács nagyon téved! Kevesebb pénzért nem hülyéket kapna, hanem szakembereket, akiknek szakmai kihívás volna a munka elvégzése, nem időtöltés, két határozott idejű szerződés megkötése között, amiből a pártkasszába tejelnének pár %-ot!! Persze akkor a párt kerülne válságba, és nem az állami cég! És ugye könnyen belátható, hogy egy pártba állami pénzt pumpálni kicsit nehezebben ideologizálható, mint egy közfeladatot ellátó cég esetében!

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 13:09:38

irriga,

Ezt mivel kapcsolatban írtad?
A GE éves költségvetése feltehetőleg jóval nagyobb, de nem hiszem, hogy magyarországi leányvállalatának elbocsátott, majd nyugdíjba vonuló, később tanácsadóként visszatérő HR vagy műszaki vezetője 100 milliós végkielégítéssel és hallgatási pénzzel távozna.

gabriell | 2009. szeptember 15. | 13:08:24

A bírák olyan különleges személyek, hogy dönthetnek, 1. saját szakmai kompetenciájuk alapján, ahogy ők gondolják, 2. dönthetnek kézivezérléssel, 3. dönthetnek korrumpálhatóság alapján is, merthogy ilyen is van.

irriga | 2009. szeptember 15. | 13:06:18

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 13:04:03


Mennyi a BKV éves költségvetése?
400 milliárd?

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 13:04:03

gatyo,
szerintem jó eséllyel meg lehetne nyerni egy ilyen polgári pert mondjuk a feltűnő értékaránytalanságra hivatkozva. Igen nehéz lenne megmagyarázni ugyanis, hogy a BKV-nál miért keresték a vezetők a versenyszférában szokásos fizetések sokszorosát. Arról nem is szólva, hogy bizonyos esetekben a kifizetések a Munka Törvénykönyve rendelkezéseit sem tartották tiszteletben.

Bár nem tanulmányoztam át az államháztartásra és az önkormányzati gazdálkodásra vonatkozó törvényeket, felteszem azonban, hogy azok megkívánják, legalább általános szinten, hogy az állam és az önkormányzatok jó gazdaként gazdálkodjanak az adófizetők pénzével. Azt hiszem a BKV-ról nehezen lehetne bizonyítani, hogy megfelel ennek a feltételnek.

Nem lennék annyira pesszimista, könnyen lehet, hogy egy független bíróság előtt az érintett vezetők elveszítenének egy esetleges pert. Azt azért nem hiszem, hgy ilyen és hasonló ügyekben kézivezérléssel lehetne a bírákat irányítani.

irriga | 2009. szeptember 15. | 13:04:02

Ki az, aki visszautasítana egy 50 millás végkielégítést jelenlegi munkahelyén?

irriga | 2009. szeptember 15. | 13:02:43

ubuntu | 2009. szeptember 15. | 11:49:29

A nyugdíj megvan.
És szülém örül is neki, mert ő még emlékszik azokra az időkre, mikor nem volt általános az öregségi nyugdíj.

Megosztom veled mit tart ő a szocializmusról: Jó volt csak nem lett volna olyan istentelen.

Te nem szoktad az ősöket támogatni?

gabriell | 2009. szeptember 15. | 12:35:50

Sehogy, ezek az emberek gyűjtik a megbízásokat, mint más a szalvétapapírt, s ezért lhet az, hogy ott tart ahol tart az ellenőrzés. Egyébként pedig az is nonszens, hogy egy két felügyelőbizottságban, ahol a javadalmazás havi 70-100 ezer forint, teljes anyagi felelősséget vállaljon. Szóval tele van aránytalanságokkal, aránytalanul sok-vagy kevés pénz, aránytalanul kicsi, vagy nagy felelősség.

marindaa | 2009. szeptember 15. | 12:32:32

"a felügyelő bizottság a kontroll az állam felé"

És mi van akkor, ha a felügyelőbizottsági tagokat is többségében az állam delegálja? Nem érdekük, saját maguk lebuktatása, inkább szemet hunynak a kifizetések felett.

Azért kiváncsi lennék, hogy tudja Kocsis úr 21 vállalat igazgatói posztját egyszerre megfelelően ellátni: http://www.bkv.hu/bkvzrt/menedzsment.html

gatyo | 2009. szeptember 15. | 12:24:21

Gaspar:

1. Mi az a bizonyos összeg ami felett nyilvánosság kell? Megmondom neked. x milliárdért új villamosokat vesz a BKV. A végkielégítések egyenként nem kell, hogy nyilvánosak legyenek. Ráadásul a BKV egy önálló cég saját belső szabályokkal. A felügyelő bizottság a kontroll az állam felé. Ezért is van benne minden parlamenti párt képviselője. Még egyszer ideírom: JÓVÁHAGYOTT JOGSZERŰEN ALÁÍRT SZERZŐDÉSEK vannak ebben az ügyben.

2. Persze. Lehet polgári peres eljárásokat kezdeményezni az akkori vezetők ellen, de egy ekkora cégnél soha nem fog bizonyítást nyerni a tudatos károkozás. Ráadásul itt a politikai körbezsarolás is beleszólna az ügybe és nem lenne semmi.

A félreértések elkerülése végett: én is botrányosnak és arcátlannak tartom az egészet és visszakövetelnék minden egyes fillért ezektől az emberektől. DE a vita a JOGSZERŰSÉGRŐL szól, nem az én vagy a te véleményedről.

weiner | 2009. szeptember 15. | 12:15:40

Érdekesek a személyek. Itt van Dr. Tölgyesi Vilmos vezérigazgató. Lehúz 36 évet a BKV-nál, csinál egy szép karriert, részese egy szakmakultúránk. S aztán hipp-hopp korkedvezménnyel nyugdíjba megy, de marad tanácsadónak +gk. Aztán felvesz 83,7 milliót, vesz egy családi házat és lakásokat a lánmyainak. Nem szólalna meg és mondana mégis valamit, hogy ki beszélte rá és miért hagyta magát? Nem kenyérre kellett a pénz. Előtte is jó jövedelme volt.

Kispej | 2009. szeptember 15. | 12:15:28


Az a gáz, hogy a politikának már régen semmi köze az ideológiákhoz. Nagyon naivak vagyunk, kedves Elvtárs Urak, amikor azt gondoljuk, hogy a szociálliberális vezetés szocialista, illetve liberális értékek mentén teszi a dolgát. Nagy frászt... Ilyen esetben pedig, mint ez a mostani, a szélsőjobboldali söpredék, de a mérsékeltebbje is reánk támad. Mi pedig nem tudunk mást csinálni, mint mélységesen szégyenkezni - mi szavaztuk meg őket - és állni a sarat az ilyen morientezektől.

morientez

Ez már hanyadik nicked, te barom? Nyilván kitiltanak és újra regisztrálsz. Ez is szabályos és etikus ugye, hiszen új nick-ed van, kezdheted előről a faszságaidat, ezt nem tiltja semmi. A szánalmas Új Magyar Gárda sem ugyan az, mint a Magyar Gárda. És erről a nick-cserés ügyről nyilván nem az derül ki, ugye, hogy a hasonszőrű türhők is így síbolnák el a pénzt, pl. a BKV-től. Mert ugye szabályos... Már látom, ahogy mindjárt belekezdesz a szebbjövőzésedve, te kis sneci...

gabriell | 2009. szeptember 15. | 12:14:39

Kedves Tengerimalac, éppen azt írtam, hogy a kiválasztásnál nem a szakértelem hanem a párthűség számít, függetlenül attól,m hogy jobbról vagy balról van szó.Én azt látom, hogy az meszp-ben demokratikus lopás van, tehát mindenki minden szinten lophatott. a fideszben pedig az lophat, és ott valóban neked van igazad, egy vezért által irányított pártban, akinek ő megengedi. Nekem egyik sem tetszik, én éltem a diktatúra puhább szakaszában, megmondom őszintén, hogy ennyire korrupt és gazemberszagú még az sem volt.

gabriell | 2009. szeptember 15. | 12:09:14

Ma a bizonyítási teher a vádlónál, a sértettnél van, nem pedig a vélemezett elkövetőnél. Ezért mondja sok ügyvéd, hogy ő nem szívesen lenne ügyész.Szurkolok az ügyésznek, akinek a jogtalalnságot kell majd bizonyítania, ha egyáltalán a rendőrség anyaga az ügyészség ingerenciaküszöbét eléri.

tengerimalac | 2009. szeptember 15. | 12:06:15

Kedves Gabriell! Nagyon rosszul látod! Ma Magyarországon a négyévenkénti irányváltásnál nem a szakértelem a lényeg az állami vállalatok élére kinevezetteknél! Első a párthűség! Mint a rákosi korban! Aztán jön a hűség a kinevező személyéhez, mint a rákosi korban. És még esély sincsen, hogy beletanuljon a szakmába, mert négy év után leváltják, vagy a belső pártharcok győztesei követelnek helyeket a saját embereiknek időközi váltást kikényszerítve, nem mint a rákosi korban! Nos ezért lopnak ekkorát! (Már senki sem emlékszik a MALÉV vezérnek kinevezett vízmű főnökre? Ott ki is mondták! Bizonyos szinten már nem kell érteni a cég ügyeihez!) Ámbár néhány díszpéldány hosszú szolgálati idővel dicsekedhet! Ez még szomorúbb! Egy, azaz egyetlen iskolában megvénült tanerő, mikor leteszi a lantot és kihasználva a folyamatos átszervezést, és pár évvel a nyugdíj előtt elvágtatna, nem nyugdíjba, hanem a magántanítványok kiszolgálásába, mit kapna végkielégítésként? Ugyan olyan „önkormányzati dolgozó”, mit ez a „szimpatikus” rabló, ez a Szalainé! Reá mégis alkalmazzák a „törvényt”! Az önkormányzat oktatási valamint pénzügyi bizottsága mekkora patáliát csapna, ha egy egyszerű nyelvtanár, három évvel a nyugdíj előtt közös megegyezéssel letaposna és háromévi bruttó bérét kapná egy összegben 30-35 évi munkájának végkielégítéseként! Pedig nemigen érné el az 5-6 milliót! Senki sem kéri, hogy a felügyelő bizottság, aki komoly pénzt vágott ezért a „munkáért” zsebre, a BKV vezetésével együtt a bíróság előtt feleljen, hogy mit is tett a javadalmazásának ellentételezésére!!!??? Lássuk már be! Nekünk nem megy ez a demokrácia! Mindig az anarchiába fullasztjuk! Nekünk egy „felelősen” gondolkodó, diktátor kell, aki kézi vezérléssel az érdekei szerint uralkodik és hirdeti demagógiáját! VIKTORT A TRÓNRA! KORONÁT NEKI! Esetleg: SZILIT KIRÁLYNŐNEK! Neki vannak ideológiai, politikai tervei, gerince az nincsen, de minek is, ami a fő! MINDIG A HAZÁÉRT DOLGOZIK!!!! (Miért pont most kezd elhatárolódni elvtársaitól? Miért pont most, 7 év után, lesz elege elvtársainak ügyleteléseiből? Nekem olybá tűnik, hogy ez egy süllyedő hajónak az elhagyása! Puszta taktika! Mint 7 éves „hallgatása”! A zsírosbödönt tisztára nyalta, de a bukásban már nem akar résztvállalni! Igazi politikus!)

ubuntu | 2009. szeptember 15. | 12:01:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gabriell | 2009. szeptember 15. | 12:00:57

Sajnos ma a bíróság nem igazságot, hanem jogot szolgáltat. Ezért a bíróság a szerződéseket jogszerűnek fogja tartani,mert kötelmi szempontból mindennek megfelelnek. Az, hogy ez aránytalan, vagy sem? Hogy egy vezető egy év után távozhat-e annyi pénzzel mint, amit más 10 év alatt sem tud megkeresni erre a bíróság nehez fog találni büntetési tételt. Majd jönnek a sztárügyvédek és mindenkit kihúznak a bajból, mert ki fog derülni, hogy a jogszerint mindenki ártatlan, csak éppen az egész aljas és igazságtalan. Dehát ma ez a jog, és így dönt a bíróság. István még igazságot szolgáltatott, ma pedig jogot szolgáltatnak!!!!

morientez08 | 2009. szeptember 15. | 12:00:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 11:52:52

irriga,

nem, szerintem nem jogszerűek a kifizetések, feltehetőleg egy esetlegs bírósági eljárás is ezt fogja megállapítani. Szokás szerint csak azt mondják nekünk, hogy jogszerűek.
Ha egy magánvállalat tulajdonosa ugyanezek miatt feljelentést tehet hútlen kezelésért vállalata vezérigazgatója ellen, a BKV tulajdonosa sokkal inkább megteheti ugyanezt, hiszen közpénzek elherdálásáról van szó.
Az egy más kérdés, hogy nem akarja ezt megtenni.

A jog és az erkölcs nem válik el ilyen szorosan egymástól, a Ptk-ban is szerepelnek a közerkölcsre, feltűnő értékaránytalanságra stb. vonatkozó kitételek, amelyek mérlegelése a bíróságtól, illetve a precedensjogtól függ.

ubuntu | 2009. szeptember 15. | 11:49:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

értelmetlenségi | 2009. szeptember 15. | 11:48:39

Bizony, a lista nem teljes. Jónéhány vezető beosztású BKV-s távozott még ebben az időszakban a cégtől, igen szép végkielégítéssel. Úgy látszik, őket valamiért még védik, a többieket odavetették koncnak.

Úgy van, ez az egész nem szól másról, mint a pártkasszák feltöltéséről. Mert ugye, senki nem gondolja komolyan, hogy X-nek vagy Y-nak pusztán a két szép szeméért több pénzt ad egy vezető, mint amennyit ő maga keres? Ugyan már! És ettől kezdve a lista akkor lenne teljes, ha kiegészülne még két adattal: mennyit és melyik párt kasszájába fizetett vissza az illető.

Az pedig bájosan és magyarosan gusztustalan, ahogyan a főváros vezetői viselkednek. Még hogy nem tudtak semmit! Nem a jó anyukájuk vasporos valagát! Ekkora pénzek még egy portás előtt sem maradnak titokban, nemhogy egy városházi képviselő előtt. Csak hát ugye nem piszkítunk oda, ahonnan eszünk... Amúgy pedig tisztességes demokráciában ezt a mondatot, hogy "Nem tudtunk róla", úgy szokták befejezni, hogy "... ezért most benyújtjuk a lemondásunkat". Bizony ám, hölgyeim és uraim, kedves elvtársak!

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 11:47:51

gatyo,

1. Azért nem jogszerű, mert Magyarországon a közpénzek felhasználására igen szigoró törvények vonatkoznak, papíron legalábbis, melyek többek között bizonyos összeg fölött megkövetelik a nyilvánosságot.

2. Egy már megtörtént törvénytelenséget követően mindenképpen csak eljárás indulhat, mi mást lehetne tenni ezen kívül? persze az esetleges még a BKV-nál vagy a fővárosi önkormányzatnál dolgozó érintettek elbocsátásán kívül?
A polgári peres eljáráson kívül esetleg büntető feljelentést lehetne tenni a BKV akkori vezérigazgatója-vezérigazgatói, illetve az érintet és a kifizetésekért TELJES VAGYONUKKAL FELELŐ FB tagok és a Közgyűlés (maga a tulajdonos illetve annak képviselői) tagjai ellen.

irriga | 2009. szeptember 15. | 11:45:52

ubuntu | 2009. szeptember 15. | 11:40:10


Csak pontosításként.
Gyurcsányék átvették a Járai által használt módszert és így küldték meg a jelentést.
Na, persze Járai tudat, hogy hol sántít a dolog ..
De ezzel egyet üthetett a szocikon, igaz az országon is.
Dehát: az a jó, ha rossz.

gabriell | 2009. szeptember 15. | 11:43:33

Szerintem nem azon kellene rágódni, hogy most ez politikai kampányfogás, lehet az is, ebben benne van mindenki aki az elmúlt 20 évben a poltika közelébe került, akár azért mert megtette, akár azért mert látta és nem tette. De miért is ne mehetett volna ez így. Vajon hány szakértő ül az fb-ben, az it-ben. Többnyire nem független szakértők, hanem párt delegáltak. Egyébként pedig tökk mindegy, hogy ez már a kampány, vagy nem kampány. Ha ebből úgy gondolja ma bármelyik párt, hogy győztesen kerülhet ki, akkor nagyon téved. Nyilván a húsos fazék közelében lévőnek nagyobb a felelőssége, de az ellenzéknek is ez lett volna a szerepe hogy feltárja, elmondja, nyilvánosságra hozza az általa látottakat, merthisz minden állami és önkormányzati cégben ott vannak a pártok delegáltjai arányosan. Félek, hogy ebből igazán csak a jobbik fog profitálni.

irriga | 2009. szeptember 15. | 11:43:31

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 11:03:39


A kifizetések jogszerűek, legfeljebb nem erkölcsösek.

De: Melyik erkölcsi szinthez képest?

Dögöljön a szomszéd lova is?

statuslaci | 2009. szeptember 15. | 11:40:19

Csak 1 évre kellett volna valahogy beugrani a BKV-hoz, ma már nem érdekelne a gazdasági válság és nem nézném aggódva a forint árfolyamát sem. De én egy hülye köztisztviselő vagyok, 25 éve, aki birkaként végignézi, ahogy szépen lassan mindent elvesznek tőle, ráadásul még az egész társadalmat is ellene uszítják. Kérdem én, hol vannak azok az emberek, akik munkáltatóként aláíratták a szerződéseket, hol vannak azok, akiknek felügyelni kellett volna a BKV tevékenységét, és hol vannak azok, akik a vállalati beszámolót évek hosszú sora alatt (2003 óta megy minimum a buli) csont nélkül elfogadták? Vajon miért csak most bukott ki az egész? Valakinek nem jutott a pénzből és felnyomta az egész bandát, ahogy nagy ügyeknél lenni szokott? Ez Magyarország 2009-ben!

ubuntu | 2009. szeptember 15. | 11:40:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

weiner | 2009. szeptember 15. | 11:32:20

BENyy és gatyo!
Szíveskedjenek a megfelelő joganyagban tanulmányozni a rendeltetésszerű joggyakorlásról, a hűtlen kezelésről, a kártérítési kötelezettségről és a szerződésekbe foglalt aránytalanságokról szóló fejezeteket. A tulajdonosi joggyakorlásról, az igazgatóság és a felügyeleti tagok kötelezettségeiről nem is szólva.

paragrafus | 2009. szeptember 15. | 11:31:52

Olvasom a hozzászólásokat.

És meglepett, hogy az a kérdés senkiben sem merült fel, hogy ez a disznóság miért csak most látott napvilágot. Vajon tudtak-e róla korábban is?

Alapos a gyanúm, hogy ez valójában már a választási kampány. És ahogy annak idején az öszödi beszéd, úgy ez is irányítottan került most napvilágra. Valakiknek érdeke fűződött hozzá, hogy ez csak most legyen publikus. Ugyanis kizártnak tartom, hogy a felügyelőbizottság - beleértve a fideszes tagot is - ne tudott volna erről korábban is. Mert ha nem tudott róla korábban, akkor alkalmatlan az egész felügyelőbizottság, minden egyes tagával egyetemben.

Ha viszont tudtak róla és mégis csak most húzták elő ezt a kártyát, akkor megint csak alkalmatlanok. Ugyanis ezt felhasználni kampányfogásnak, ugyancsak gusztustalan és elítélendő. Hiszen ha minderről előre tudtak, mégis politikai érdekek miatt hagyták egyelőre hogy ez folytatódjon tovább, hogy csak akkor vegyék elő ezt a kártyát, amikor a politikai érdekük megkívánja, ugyanúgy felelős érte mindenki. Ebben a körben még a Fidesz is. Lévén az, hogy ez az ügy csak most lásson napvilágot, a Fidesz poltikai érdeke.

marindaa | 2009. szeptember 15. | 11:23:41

gatyo

1549,7 millió Ft csak a BKV

és hol van még a többi állami vállalat, illetve állami beruházás (pl. metró, autópályaépítésekből, EU pályázati pénzekből) lenyúlt összegek

lakosságra elosztva, mindenki zsebéből kb. 200.000 forintot vehettek ki (családonként ez még nagyobb)

gatyo | 2009. szeptember 15. | 11:21:42

Kedves weiner. A jogban nem az a lényeg, hogy ki mit gondol, meg az, hogy hűdecsúnyadologvoltez!!

Itt jogszerűen aláírt szerződések vannak! Ennyi.

Innentől akár az egész 30 milliárdot is kifizethetik ha ez áll a szerződésben. A kérdés az, hogy miért születhetnek ilyen szerződések? Ki felügyeli/felügyelte, hagyta ezeket jóvá?

BENyy | 2009. szeptember 15. | 11:20:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

weiner | 2009. szeptember 15. | 11:19:47

major | 2009. szeptember 15. | 11:01:57
”Szerintem a végkielégitések csak hab a tortán”

Nem kellene a lopás mértékét relativizálni, mert Zuschlag bírája mindjárt elsírja magát, hogy szegény hülye mit kavart 75 milláért. Mire meghozza az ítéletet, Zuschlagot már egy tehetségtelen senkinek tartja a közvélemény, aki szánalomra méltó. (Milyen jó kabinetfőnök lett volna Hagyó mellett).

Petárdás | 2009. szeptember 15. | 11:19:24

A lista nem teljes. Hiányzik például az idén májusban közös megegyezéssel elbocsátott Vitéz Ágnes, a nyelvtanári végzettségű marketing osztályvezető 29 milliós végkielégítése is.

morientez07 | 2009. szeptember 15. | 11:16:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gatyo | 2009. szeptember 15. | 11:14:43

Gaspar:

1. Ettől miért lenne nem jogszerű? Elszámolnak vele.
2. Ettől sem lesz még automatikusan jogszerűtlen. Maximum elindul egy peres eljárás, az aránytalanság miatt.

weiner | 2009. szeptember 15. | 11:13:41

Érdekes, hogy többen is milyen buzgón ismételgetik, hogy jogszerűek voltak a kifizetések. Csak nem rokonok? Netán BKV-sok, akiknek már beígérték a végkielégítést és számítanak is rá, ha a zaj elül? Vagy csak tájékozatlanok? Ostobák?
Mondanák meg, ha törvényesek voltak ezek a kifizetések, akkor mégis mi lenne a határ? Lehet, hogy a kért 30 milliárdot közvetlenül egyik lelépő vezetőnek kellene utalni, hogy leegyszerűsödjön az ügyintézés.

BENyy | 2009. szeptember 15. | 11:12:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gabriell | 2009. szeptember 15. | 11:11:39

Végre valami megmozdult. Egyébként pedig a Felügyelő Bizottság és az igazgatóság mit vizsgált, ha ezekről nem tudott. Csak eszközbeszerzésről döntöttek, de arról nem hogy mennyi végkielégítések vannak. Most mindenki mutat m,indenkire, dehát akkor miért van tulajdonosi testület, miért van a gazdálkodást ellenőrző felügyelő bizottság, miért van könyvvizsgáló. Ha a könyvizsgáló jelentést készített, akkor azt miért nem kérte be a felügyelő bizottság elnöke, vagy tagjai. Nekik kötelező mindezeket megmutatni. Az ülésekről pedig jkv.-k készültek, ott tetten érhető, hogy mit mondott ezen ügyben netán az mszp- de netán a fidesz képviselője. Egyébként a bkv a jéghegy csúcsa, valóban hasonló vizsgálat kellene minden állami cégnél, mert csak így tudunk tiszta képet kapni, hogy hol, mely cégeknél éltek vissza a köz pénzével. Nem gondolom, hogy mindenhol, de jó lenne tudni. a magyar gazdaság legfőbb rákfenéje a korrupció, s a bkv. példája is mutatja, hogy hogyan- milyen pofátlanul lehet megbízási szerződésekbe bujtatni korrupciós pénzeket, amikor a tanácsadócégek akkora összegeket számolnak fel, hogy én elgondolkodzok azon, vajon a tanácsadó cég hány embere, hány évig készítette a tanulmányt, hogy ekkora összegek kerülhettek kifizetésre. A végkielégítéseket és béreket egymásnak szabták ki, tulajdonosi kontroll nélkül, a fent említett megbízási díjak pedig nem tudni, hogy kiknél landoltak. Minden esetre mindenhol ott ülnek a támogató emberek, a pártoknál a minisztériumoknál, a jogalkotásnál, hogy szakmacsoportoknak előnyöket érjenek el. Az elmúlt 20 év a rendszerváltás kálója volt, az igazi rendszerváltás most kezdődhet el, tisztánlátással, nyilvánossággal, de gyűlölettől, agressziótól mentesen, mert ha ujabb acsarkodás lesz a vége, akkor ugyanígy fog minden további nélkül menni. Egyébként pedig tisztel demokratikus szervezetek tessék végezni a dolgotokat, amiért létrehoztunk benneteket: szervezetek igazgatósága, felügyelő bizottsága, ügyészség, rendőrség, bíróság, Pszáf, Állami számvevőszék, Fogyasztóvédelem, Versenyhivatal, Apeh. Ezek a szervezetek sajnos eddig haloványan működtek, ezért is tarthatunk ma ott ahol tartunk. Ha nincs kontroll nincs ellenőrzés, akkor a tolvajlásnak csak az egyén erkölcsi morálja, gátja szab határt. Már pedig tudjuk hogy sok ember ennek hijján van, vagy könnyen eltévelyed. Csak a kommunizmus hitt az öntudatra ébredő, mindent szükségletei, mindent igényei szerint a közösből elsajátító emberben. Akkor sem hittünk ebben, s ma sem hihetünk. Ezen az úton tovább kell menni és lesöporve a pártokat mszp, fidesz, szdsz, mdf, ezek fölött állóan a civilkurázsit müködtetve kell ezeket a vizsgálatokat elindítani és javasolnám minden állami cégnél, hogy őmaguk kezdeményezzék haladéktalanul az önreviziót, míg náluk is a disznóságok kiderülnek. A korrupciót megszüntetni nem lehet, de a kontroll, a büntetés visszatarthatja ezt, s nem mindegy, hogy évente 700 md forint tékozlódik el, vagy csak 70.

gatyo | 2009. szeptember 15. | 11:03:41

Többen kérdezték.

Összegezve (ha nem ütöttem félre): 1549,7 millió Ft.

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 11:03:39

irriga,

Persze, nyilván a BKV dolgozók, mindenki a maga szintjén, különféle kedvezményeket kapnak. A legelső ilyen kedvezmény a versenyszférával szembe az elvégzendő munka mennyisége, továbbá az ilyen cégeknél mindenféle teljesítmény-feltétel nélkül szokott járni a dolgozóknak is automatikus nyári és téli prémium stb...
Jó 10 évvel ezelőtt én is dolgoztam hasonló, önkormányzati tulajdonú cégnél, ott is hagytam. Az marad ezeknél a vállalatoknál, akinek bírja a gyomra vagy tudja, hogy máshol nem tudna elhelyezkedni.

Ezzel együtt ezek a kifizetések nem jogszerűek.

1. Nem jogszerűek, mert a BKV az állampolgárok befizetett adójával gazdálkodik, és az utolsó centig el kell számolnia az általa kezelt összegek felhesználásáról.

2. Nem jogszerű, mert ha a menedzserszerződések nem a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartoznak, akkor nyilván a Ptk-t kell irányadónak tekinteni. Emlékezetem szerint a Ptk-ban szerepel, a szerződések semmisségének egyik krétériumaként felsorolva, a feltűnő értékaránytalanság fogalma.

major | 2009. szeptember 15. | 11:01:57

Szerintem a végkielégitések csak hab a tortán.Ha valaki megnézné,mondjuk egy metróépités,közműépítés,beszerzések körülményeit,marhára érdekes dolgok kerülnének felszínre.Itt már nem százmilliókról van szó...

ossian | 2009. szeptember 15. | 10:46:55

Átolvastam a kommentjeiteket: nincs köztetek egy jó matekos, aki erről a diagrammról össze tudná adni, hogy ez összesen mennyi?
Tudtommal a BKV mióta a világ veszteséges: vajon milyen indokkal utaltak ki akár 100 forint prémiumot ia?
És vajon hány buszt, trolit, villamost lehetett volna a pofátlanul lenyúlt pénzeken venni?
És vajon a felügyelő szerv, a fővárosi önkormányzat egynémely tagja Demszkyvel az élen megérdemelne 25-öt, vagy nem?

gatyo | 2009. szeptember 15. | 10:46:39

huncutweiss | 2009. szeptember 15. | 10:33:19

"Biztos, hogy nem jogszerű, csak aki kifizette, az azt gondolja, hogy jogszerű. Közpénzből gazdálkodó szervezetek nem fizethetnek ki ennyi pénzt, ui. létezik egy bértábla."

A BKV nem állami szervezet hanem állami tulajdonú Zrt. azaz cég. Innentől semmilyen állami bértábla nem vonatkozik rájuk. A kifizetések jogszerűek voltak ebben biztos lehetsz. Az, hogy durván etikátlan egy dolog... ezért is politikai szinten megy az adok kapok.

Egyébként az ilyen cégesített állami szervezetek a legjobbak arra, hogy közpénzből piaci fizetéseket és juttatásokat osszanak pártkatonáknak ami aztán visszavándorol a pártkasszákba. Ez viszont nem magyar sajátosság MSZP, SZDSZ vagy FIDESZ. A világon mindenhol így van ez és így is marad.

irriga | 2009. szeptember 15. | 10:39:25

szájmáth | 2009. szeptember 15. | 10:33:57

A változást a pártoknál kellene kezdeni, de erre semmi remény.
A fidesznek több, mint 2000 millió az adóssága.

Hát ezt se tagdíjból fogják visszafizetni ..

irriga | 2009. szeptember 15. | 10:37:36

huncutweiss | 2009. szeptember 15. | 10:33:19

Kicsiny városunkban azért kellett az önkormányzati tulajdonú telkeket sürgősen értékesíteni, hogy az önkormányzati dolgozók jutalmára legyen pénz.
Ez 6 évvel ezelőtt történt és a polgármester akkor az MDF alelnöke volt.

Mit lehet egy önkormányzatnál premizálni?
Több ügyfelet csináltak, mint tavaly.

irriga | 2009. szeptember 15. | 10:34:46

huncutweiss | 2009. szeptember 15. | 10:33:19

Ha ha ha!

A képviselőknek is van fix bérük.

És mennyit visznek haza?

szájmáth | 2009. szeptember 15. | 10:33:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. szeptember 15. | 10:33:49

morientez07 | 2009. szeptember 15. | 10:30:51

Kíváncsi lennék, hogy melyik hazai párt képes piaci szereplővé változtani a nagy állami csecsszopó vállalatokat.

huncutweiss | 2009. szeptember 15. | 10:33:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. szeptember 15. | 10:31:57

Rosszul látod.
Ezek a nagy pénzek reményt adhatnak neked, hogy egszer te is ekkorát kaszálhatsz

CSINÁLJUK MEG MAGYARORSZÁGOT!

irriga | 2009. szeptember 15. | 10:31:00

szájmáth | 2009. szeptember 15. | 10:26:21


Már miért lázadnának fel?
Nézd már meg, mennyi kedvezménye van egy BKV-snak egy Opel motorszerelőhöz képest.
Pihenőidő a műszakban, korkedvezményes nyugdíj ...

morientez07 | 2009. szeptember 15. | 10:30:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. szeptember 15. | 10:27:28

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 10:22:02

A BKV-ok nem fognak tíltakozni.
Ez egy közös meccs a vezetőséggel az állmi támogatások leszívására.

AZ egyszerű polgárnak pedig annyi helyen folyik el a pénze hülyeségekre, hogy nem győzne tíltakozni.

Aztán helyenként neki is csurran ...

szájmáth | 2009. szeptember 15. | 10:26:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 10:22:02

Anjou,

Egyetértek. Épp tegnap jelent meg egy cikk a NOL-on a magyar társadalom állapotáról, no a BKV ügy is jól illusztrálhatná a cikkíró megállapításait.
Másutt már ezrek tüntetnének a BKV székháza előtt, hiszen a mi pénzünket szórták el.
Vagy a dolgozók már túszul ejtették volna az érintett vezetőket, esetleg sztrájkba léptek volna, de legalább az FB-be delegált üzemi tanácsi képviselőjüket hívták volna vissza.

irriga | 2009. szeptember 15. | 10:15:28

Rosszul látod.
Ezek a nagy pénzek reményt adhatnak neked, hogy egszer te is ekkorát kaszálhatsz.

MERJÜNK NAGYOK LENNI!

irriga | 2009. szeptember 15. | 10:14:47

Anjou | 2009. szeptember 15. | 10:13:18

Rosszul látod.
Ezek a nagy pénzek reményt adhatnak neked, hogy egszer te is ekkorát kaszálhatsz.
HAJRÁ MAGYAROK!

Gaspar | 2009. szeptember 15. | 10:13:23

Összeadta valaki az összegeket? Kíváncsi lennék, hogy mennyi a végeredmény.

Anjou | 2009. szeptember 15. | 10:13:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. szeptember 15. | 10:12:01

huncutweiss | 2009. szeptember 15. | 09:56:18


A válasz egyszerű.
A kifizetések jogszerűek.

BENyy | 2009. szeptember 15. | 10:04:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tengerimalac | 2009. szeptember 15. | 09:59:23

Kovács szavaival élve: ezek, most a hülyék, vagy a géniuszok voltak? Ha a BKV állapotát nézem, a hülyékre tippelek! Ha a fizetési listában gyönyörködöm, akkor zseniálisaknak kellett lenniük! Esetleg a zseniálisan fizetett hülyék kategóriája illik rájuk!? Remélem a szakszervezeti vezetőkbe a busz és troli, meg villamos sofőrök rúgnak egyet, hogy az ellenőrökről, pályakarbantartókról és egyéb szarul fizetett melósokról ne is beszéljünk! Ők is BKV-sek! És csak annyit visznek haza amennyit?

huncutweiss | 2009. szeptember 15. | 09:56:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

BKV-hirdetés a Rákóczi ú...
BKV-hirdetés a Rákóczi úton - No comment
Népszabadság - Szabó Bernadett

A BKV-milliomoslista rekordere a volt humánpolitikai igazgató, Szalainé Szilágyi Eleonóra, akitől csaknem százmillió forintért vett búcsút, majd foglalkoztatta tovább a közlekedési vállalat.

A lista összesen 96 nevet tartalmaz, köztük két tucat volt menedzserszerződéssel foglalkoztatott vezetőét és juttatásaikat. E körben egy volt gazdasági vezérigazgató keresete az egyik legnagyobb: másfél éves munkaviszonya alatt, prémiumokkal és egyéb juttatásokkal 47,5 milliót keresett, végkielégítésként harmincmillióval távozott.

Az anyagban 26, jelenleg is foglalkoztatott vezető menedzserszerződése is szerepel, e körben is általános a havi egymillió feletti fizetés és a többmilliós prémium. A mostani humánpolitikai igazgatóhelyettes például valamivel több mint egymilliós alapbére mellett évente nyolc-kilenc milliót kap, prémiumként. A mostani kommunikációs vezető, aki tavaly november közepén került a céghez, az év végén máris csaknem kétmillió forintos prémiumot vihetett haza, az idén pedig már több mint nyolcmillió forintot kapott.

HIRDETÉS

2003 óta csaknem negyvenen búcsúztak tízmillió forint feletti végkielégítéssel a BKV-tól, jellemzően több évtizednyi munkaviszony után. Kivételnek számít egy titkárságvezető, akitől közös megegyezés keretében vált meg a BKV, alig kétéves munkaviszonya után tízmillió forint feletti végkielégítéssel.

 

 
nyomtat email plusz mínusz kedvencek / megosztás
HIRDETÉS

HIRDETÉS
.