„Az intézményfenntartó élére kinevezett két vezetőtől az emberi erőforrások minisztere azt várja, hogy rövidtávon biztosítsák az intézményfenntartó stabil, tehermentes működését, és készítsék elő a Köznevelési Kerekasztal véleményén alapuló, 2016. július 1-jétől bevezetendő új szervezeti és működési formát. Olyan, az állami fenntartás stabilitására épülő szervezetnek kell létrejönnie, amely a tanulók érdekeit tartja szem előtt, épít az iskolák vezetőinek fokozottabb önállóságára és az ezzel járó nagyobb felelősségre. Az az elvárás, hogy az iskolát érintő döntéseket helyi szinten hozzák meg, a rendszerben rejlő lehetőségeket optimálisan használják ki és csökkentsék az egyenlőtlenségeket. Az új szervezetnek biztosítania kell a feladatellátáshoz szükséges forrásokat és érdekeltséget kell teremtenie az iskola vezetésének önállóságából adódó lehetőségek jobb kihasználására. Mindezek mellett optimalizálnia kell a belső adminisztratív folyamatokat annak érdekében, hogy a szükségtelen terhektől mentesítse a pedagógusokat és az iskolák vezetőit” - közölte az EMMI.
A KLIK-vezérek egyébként nem sokáig bírják. Pölöskei Gáborné a 2014 óta regnáló Hanesz Józsefet váltja a KLIK élén Hanesz elődje, Marekné Pintér Aranka szintén csak két éven volt hivatalban.
Pölöskei Gáborné korábban azzal vált ismertté a szélesebb közvélemény előtt, hogy belülről merte kritizálni a KLIK-et, méghozzá elég keményen. Az Index 2014 tavaszán szerezte meg az általa készített tanulmányt, melyben szükségesnek nevezte az intézményfenntartó működésének racionalizálását. „A jelenlegi szervezeti rendszerben nem különülnek el kellően a feladatok, keverednek a hatáskörök, az erős centralizálás működési nehézségeket eredményez. Egy ilyen nagy rendszernél, amely közvetlenül 120 000 pedagógus munkáját kell, hogy támogassa, valamint a tanulók mindennapjaira hatással van, fontos a pontos feladat meghatározása, a felelősségi, feladatszintek jó elhelyezése” - írta Pölöskeiné. Javaslata szerint teljesen újra kell gondolni a 2012-ben kialakított 198 tankerület szerepét. Felrótta, hogy a KLI pénzügyi működtetését sem sikerült rendszerszinten kialakítani. Komoly problémának nevezte, hogy a gazdálkodási szervek távol kerültek az iskoláktól. Tanulmányában élesen kritizálta az EU-s források minisztériumi felhasználását is: kesze-kusza, átláthatatlan, működésképtelen struktúrát festett le.
Futball, oktatás
Áder Annamária biológia-földrajz szakos tanár, humánökológus, közoktatási vezető, emellett pedagógus szakirányú szakképzettsége is van. A kormány honlapján olvasható életrajza szerint több mint tíz éven át tanított biológiát és földrajzot a Petrik Lajos Vegyipari Szakközépiskolában, majd az Oktatási Hivatalban dolgozott, ahol az elnök-helyettesi tisztségig vitte. 2013-tól a fővárosi főpolgármesteri hivatalnál főosztályvezető volt, majd az Emberi Erőforrások Minisztériumában folytatta hasonló beosztásban. Jelenleg az EMMI köznevelési intézmény fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára. Házas, Pölöskei Gábor volt válogatott labdarúgóval három gyermekük van.