Lázárnak nem ezt mondták Brüsszelből
Megkapta a hvg.hu az Európai Unió Bizottságának álláspontját a Regionális Fejlesztési, illetve Kohéziós Alapokból a következő hét évben finanszírozni tervezett magyar beruházásokkal kapcsolatban. Először az Index írta meg, hogy Lázár János az összes budapesti közlekedésfejlesztési beruházást törölné, arra hivatkozva, hogy a budapesti régió fejlettsége miatt ide sokkal kevesebb pénz jut, a főváros ugyanakkor úgy érvel, hogy a Kohéziós Alapokban lenne pénz. Lázár lépése egy hosszabb folyamat része lehet, aminek eredményeképpen az állam jóval alacsonyabb szinten vehet majd részt a főváros működésének támogatásában.
A konkrét vitával kapcsolatban Shirin Wheeler szóvivő azt írta, egyelőre semmilyen konkrét tervet, vagy projektlistát nem kaptak még a magyar kormánytól, így ezt értelemszerűen kommentálni sem tudják. Általában viszont annyit mondhatnak a 2014–2020-as időszakról, hogy a közép-magyarországi régió úgynevezett "fejlettebb régiónak" számít az uniós előírások alapján, így az előző hétéves időszaknál jóval kevesebb pénz áll majd a rendelkezésre az Európai Regionális Fejlesztési Alapból: a 2007–2013-as 1,467 milliárd euróhoz képest egymilliárddal kevesebb, összesen 0,467 milliárd euró (143.4 milliárd forint, ebből a 3-as metró felújítására sem futná),
A szóvivő szerint a Magyarországgal folytatott tárgyalásokon a bizottság külön felhívta a figyelmet, hogy a főváros számára is fontosak a városi közlekedésfejlesztési programok, azt is leszögezte ugyanakkor, hogy minden tagállam maga állítja össze, mely projektekkel akar pályázni. Magyarország június 7-én küldte el közlekedésfejlesztési programját, ezt egyelőre a bizottság munkatársai elemzik. Konkrét projektlista ugyanakkor még nem érkezett Budapestről.