Lázár segítséget kért az M4-es miatt

Az Európai Bizottság segítségét szeretné kérni Lázár János, hogy kiderüljön, valóban vizsgálódott-e az Európai Unió csalás elleni hivatala, az OLAF az M4-es autópálya ügyében.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter ma, a negyedik kormánydöntéseket magyarázó sajtótájékoztatón egy levélre hivatkozott, eszerint az OLAF „vizsgálódhat vagy vizsgálódhatott” az M4 ügyében, és a kilométerenkénti magas ár miatt kockázatot látott a beruházásnál. Ennek az esetleges OLAF-vizsgálatnak a sorsa azonban egyelőre tisztázatlan – hangzott el. Az Európai Bizottság regionális fejlesztésekért felelős szóvivője viszont március végén azt mondta, hogy a projekt uniós támogatására vonatkozó kérelmét Magyarország 2013 végén nyújtotta be Brüsszelben, de azt a bizottság sosem nem hagyta jóvá. És Magyarország vissza is vonta a tervet.

Lázár János ma a sajtótájékoztatón emlékeztetett, hogy a kormány leállította az M4-beruházást, és elmondta, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) ma tárgyalt is a kivitelezésben érintett két külföldi cég képviselőivel, és ezt mindegyik beruházóval megteszi. Eddig minden alvállalkozót kifizettek, és természetesen a fővállalkozókat is kifizetik az elvégzett munka arányában – jegyezte meg. (A két külföldi cég a Strabag, illetve a Colas-Swietelsky konzorcium.)

Egy kérdésre, miszerint van-e annak jelentősége, hogy a Simicska-érdekeltség, a Közgép képviselőjével ma nem tárgyaltak, Lázár János úgy válaszolt: talán annyi, hogy nem ért rá a NIF vezetése egész nap ezzel foglalkozni. De semmi jelentőségét nem látom. Aztán a kialakult helyzetet egy házépítéssel illusztrálta, „amikor van olyan, hogy elfogy a pénz”. „Akkor az ember a kőművessel elszámol, és békében-barátságban válnak el egymástól” – mondta.

Az M4-es kivitelezőinek esetleges kártérítését firtató kérdésre a miniszter azt mondta, a NIF arról tájékoztatta, hogy az eddig az infrastruktúra-fejlesztő tárgyalási meghívását elfogadó cégek nem peres úton kívánják rendezni ezt az ügyet.

A miniszter szerint a kormány tervei között szerepel a Szolnokot és az M0-st, vagy a Szolnokot és az M5-öst összekötő útnak, vagy mindkettőnek a megépítése. Emellett – a műszaki tartalom felülvizsgálata és a tételes elszámolás után – meg kell vizsgálni a megkezdett M4-es beruházás folytatásának lehetőségét Fegyvernek irányában. Szolnok és Abony, azaz az M0-s összekapcsolására – vagyis a régi 4-es út négysávosítására – rendelkezik az építési engedélyes tervvel a nemzeti infrastruktúra kezelő, de Szolnok és az M5-ös összekötésének is, így a 405-ös négysávosításának pedig a kormány kész megteremteni a forrásokat.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.