Nem hagyja a szimpla médiahirdetésekre a kormány az október 2-i népszavazás sikerét. Augusztus 20. után az országgyűlési választásokon használt teljes kampányarzenált bevetik, hogy a szavazók minél nagyobb hányadát rábírják a részvételre. Lesz személyes meggyőzés és jönnek a rábeszélős telefonok is.
Élesbe fordul a fideszes agymosás, augusztus 20-tól hívogatni fognak a népszavazás miatt
A választási szabályok szerint a hétvégén megkezdődött az október 2-i kvótanépszavazás 50 napos kampányidőszaka. A kormány azonban megvárja, amíg befejeződik az olimpia, és csak augusztus 20. után kapcsol teljes kampányüzemmódra.
Fotó: Földi D. Attila / Népszabadság |
A hirdetésekkel már hónapok óta találkozik mindenki. Az uniós „kényszer-betelepítés elleni" népszavazást előkészítésére már eddig is milliárdokat költöttek, hogy az ország teljes területén megjelenjenek a kék hátterű óriásplakátok, és a lengőkaros kandeláberhirdetések. Hosszú ideje futnak a televíziós, rádiós, internetes hirdetések, de nemrég megkezdődött az egymilliárdos költségű levélküldemények postázása is.
A Népszabadság Online információi szerint augusztus 20. után a Fidesz stábja is beszáll a mozgósításba, és bevetnek minden olyan technikát, amelyeket rendszerint az országgyűlési választások előtt használnak a támogatók részvételi hajlandóságának növelésére. A párt emberei fogják végiglátogatni az egyes körzetek lakóit, hogy személyesen beszélgessenek a menekültkérdésről, és így bírják rá őket a részvételre.
A door to door kampány mellett telefonos mozgósítás is lesz.
Emellett több vidéki településről is kaptunk információt arról, hogy kormánypárti parlamenti képviselők kezdeményezésére az önkormányzatok „háttérbeszélgetésre" hívtak meg több civilszervezetet. A politikusok szándéka szerint a megbeszéléseken helyi beágyazottságú szervezetek vezetői számára „megvilágítsák" a népszavazás fontosságát.