Közoktatási vészharang a pedagógusoknál
A PDSZ elnöke szerdai sajtótájékoztatóján azt mondta, álláspontjuk szerint a közoktatási törvény és a pedagógus-életpályamodell koncepcióinak vitájára nem áll elegendő idő rendelkezésre, ezért a tanács tagjainak határozott kívánsága, hogy az erről szóló vitát március végéig terjesszék ki. Mendrey László kiemelte: mindannyian azt gondolják, hogy olyan, tényeken, adatokon alapuló, minden szempontból átgondolt szabályozásra van szükség, "amely hosszú időn keresztül állja a gyakorlat próbáját".
A szakszervezeti vezető úgy fogalmazott, hogy december 31-e óta, amikor lezárult a közoktatási törvény és a pedagógus-életpályamodell koncepcióinak véleményezése, "megfagytak a közoktatást érintő kérdések", azokról nincsen semmilyen információjuk. Az érdekvédő kiemelte: nem ismerik a legújabb, átdolgozott változatot sem, s azt sem tudják, milyen szempontok alapján emeltek be abba véleményeket. A parlament honlapján közzétett jogalkotási programra utalva közölte: a koncepció februárban kerülhet a kormány elé, a kodifikáció nyáron történhet meg, így a parlament azt a leghamarabb ősszel tárgyalhatja. Így minimum egy évet csúszik a törvénytervezet és a pedagógus-életpályamodell bevezetése.
Az MTI azon felvetésére, hogy Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár január 21-én azt mondta, a tervek szerint májusban a parlament elé kerülhet a közoktatási és a pedagógus-életpályamodellről szóló törvény, azt közölte: "itt van egy kettős kommunikáció", a minisztériumból származó információik is arról szólnak, hogy februárban tárgyal a koncepcióról a kormány, s nyáron lesz a kodifikáció. (Hoffmann Rózsa a Fókuszban a közoktatás című, a XI. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításhoz kapcsolódó szakmai fórumon azt mondta: a kormány tavaszi hivatalos törvényalkotási programjában ugyan nem szerepel ez a két törvény, de ennek csak az az oka, hogy a soros európai uniós elnökség nagyon leterheli a kabinetet, így a testület úgy döntött, tervébe csak azokat a jogszabályokat veszi fel, amelyeket mindenképpen meg akar alkotni.)
Az oktatásért felelős miniszter közoktatás-politikai döntés-előkészítő, véleményező és javaslattevő testületeként működő KÖPT rendkívüli ülésén napirendre tűznék a 2011/2012-es tanév megszervezésével kapcsolatos teendőket is, különös tekintettel arra, hogy az idén júniusban több száz iskolának jár le a közoktatási megállapodása, "ezek az intézmények nem tudják, mi lesz velük".
A PDSZ elnöke kitért arra is, hogy az elmúlt évek legnagyobb vesztese a közoktatás, az iskolák támogatását és a közoktatásban dolgozók bérét tekintve egyaránt. A bértábla 2006-2007 óta mozdulatlan, tovább mélyíti az elkeseredést, hogy az ígért "gesztusértékű béremelés nem történt meg", és kísérleti jelleggel sem vezetik be a pedagógus-életpályamodellt. Mendrey László kifogásolta azt is, hogy megalázóan alacsony a pedagógusok továbbképzésére szánt normatíva, s úgy tűnik, a cafeteria rendszerének is búcsút mondhatnak.