A miniszterelnök legszűkebb környezetéből kiszivárgott információk szerint a megbékélés ára Simicska Lajos médiabefolyásának/portfóliójának a feladása „részben vagy egészben”. Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekeltségébe tartozik többek közt a Magyar Nemzet, a Hír TV, a Lánchíd Rádió és a Class FM.
Informátorunk megfogalmazása szerint a Simicska–Nyerges-birodalomnak kell valamilyen áldozatot hoznia azért, hogy az üzleti-gazdasági oldalon, a fejlesztési-közbeszerzési versenyben, illetve az építőiparban megőrizze pozícióját. Ezt Orbán Viktor állítólag már a parlamenti választás másnapján, április 7-én közölte Simicska Lajossal.
A miniszterelnök nem ment el a falig, leváltották ugyan Schváb Zoltánt, a Közgép egyik volt vezetőjét, és távozott a Miniszterelnökségről Győri Tibor államtitkár is, aki szintén a Simicska-zászlóshajónak, a Mahirnak volt a prominense.
Hatalomátvétel volt a fejlesztési tárcánál is, menniük kellett a vagyongazdálkodási, a közbeszerzési, a közlekedésügyi, az atomenergetikai és a zöldenergiai helyettes államtitkároknak. Németh Lászlóné pedig nem a paksi projektért felel, hanem „csak” a pénzügyi szolgáltatásokért és a postáért.
Viszont Seszták Miklós fejlesztési miniszter nyilatkozatai ellenére sem látni változást például a MÁV élén vagy a nemzeti vagyonkezelőnél. Leállították azonban az állami cégeknél a szerződéskötéseket, megszavazta a parlament a reklámadót, tervezik a közútadót, a vidékfejlesztési pénzeket és a területalapú EU-támogatásokat átfazonírozták – Simicskáék kárára.
|
Habony, Vajna és Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtófőnöke tavaly Kötcsén. Orbánnak állítólag nincs ellenére új hatalmi egyensúly kialakulása Varga György / MTI |
Arra, hogy a médiapiacon lesz-e teljes fordulat, ami a birodalom hadállásainak a feladását jelentené, forrásunk nem adott konkrét választ, de evidenciának nevezte, hogy a miniszterelnök stratégiai tanácsadója, Habony Árpád és a filmügyi biztos, Andrew G. Vajna is médiapiaci befektetésekre szeretne koncentrálni. Állítólag Orbán Viktor sem ellenzi az új hatalmi egyensúly kialakítását médiafronton.
Az bizonyosnak látszik, hogy a kormány által felállítani tervezett Nemzeti Kommunikációs Ügynökség – mely az összes állami hirdetési pénz, közel 50 milliárdos összeg felett diszponálna – Habony Árpád felségterülete lesz, nyilván a médiaügynökségek és reklámcégek világában mind ez idáig megkerülhetetlennek tartott Inter Media Group területére betörve. A közterületi hirdetési piacot uraló Euro Publicity, Publimont és Mahir Cityposter Kft. kiemelt státusza is változhat.