Kitűnhet az is, aki csúnyán ír

Az idei Telenor Nap a vállalat éle­tében az első olyan ügyfélnap volt, amikor nemcsak forgalmas bevásárlóközpontokba, hanem egy-egy budapesti, törökbálinti, zsombói és hódmezővásárhelyi iskolába is ellátogattak a munkatársai. Azokba az oktatási intézményekbe mentek el, ahol tavasz óta zajlik a Telenor Hipersuli oktatási programja.

A vállalat modern táblagépein és az általa nyújtott Hipernet-kapcsolattal az ország különböző pontjain 350 ­diák tanul. A program célja az innovatív, eredményesebb módszerek feltárása az oktatás és a készségfejlesztés terén, illetve a digitális szakadék csökkentése. A partnerek, a Köznevelésért Felelős Államtitkárság, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és a Microsoft kísérleti digitális tananyagokkal, illetve tantermi vezérlőszoftverekkel segítik az oktatást.

Nyáron elkészült az első hatásvizsgálat, amelyből kiderül, milyen lelkesen fogadták a gyerekek ezt a nem mindennapi tanulási lehetőséget. A pedagógusok beszámolói szerint minden órára a táblagéppel érkeznek, füzetet egy idő után már nem is hoznak magukkal. A táblagépeket a kicsik és a nagyok egy­aránt azonnal munkára fogták. Lelkesebben jegyzetelnek, mint korábban, és a szokásosnál többet írnak le az órai anyagból.

Jobban lehet őket motiválni, sokkal aktívabbak, mint korábban, és többeknek a tanulmányi eredménye is javult

Mivel a Hipersuli bevezetése előtt a diákok négyötöde a táblagépeket elsősorban játékra és chatelésre alkalmas eszköznek tekintette, a legtöbbjük örült, hogy a program jóvoltából nemcsak otthon, hanem az iskolában is legálisan használhat táblagépet. Többségük (58%) örömmel használná a készüléket még többet a tanórákon, és csaknem háromnegyedük (71%) azt szeretné, hogy bővüljön a táblagépes tantárgyak köre.

Pozitív a szülők reagálása is. Az Áldás utcai iskola esetében például háromnegyedük elégedett a digitális eszközök iskolai használatával, és csaknem minden második szülő úgy látja, hogy gyermeke így szívesebben is tanul.

Az iskola tanárai szerint az oktatási program legfontosabb eredménye, hogy a gyerekek rájöhettek arra, mennyi hasznos dologra használható egy táblagép a játékon kívül. Jobban lehet őket motiválni, sokkal aktívabbak, mint korábban, több diák esetében még a tanulmányi eredmények is javultak.

– Aki például csúnyán írt, most jó lehetőséget kapott arra, hogy kitűnjön. Aki meg nagyon jó és nagyon okos, annak tablettel is remekül megy minden. Ilyenkor pluszfeladatot adunk, hogy lekössük, ez azonban, a tabletes programoknak hála, egyszerűbb, mint korábban – mondta az általános iskola egyik hipersulis tanára.

Időközben a Hipersuli program üzemeltetői munkába állítottak egy Microsoft felhőszolgáltatásokon alapuló digitális oktatói rendszert, és a szeptemberi iskolakezdésre véglegesítették a biztonságos internethasználatot célzó tananyagot is.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.