Kikerült a reklámadó az adócsomagból
Lázár János, a Miniszterelnökség vezetője közölte, az Európai Bizottság megtámadta a százmilliós küszöböt, tehát még egyelőre azt sem látjuk tisztán, hogy azzal mi lesz. Egy biztos, hogy 5,3 százalék lesz százmillió forint felett, és ki tudja, lehet, hogy alatta is – mondta.
A reklámadóról külön törvényjavaslat lesz majd, amit akkor fognak benyújtani, ha nem lesz utólag vitára okot adó része. Reklámadóból jövőre 10,9 milliárd forintot vár a kormány a költségvetési javaslat szerint, jóval többet az idénre tervezettnél. Az adómentes sáv eltűnése jelentős anyagi és adminisztrációs terhet jelenthet a sport- és kulturális szektor összes szereplőjének. Kis egyesületek, csapatok, fesztiválszervezők sora járulhatnak a kasszához, mivel rengetegen végeznek reklámközzétételt. Ha csupán néhány tízezer forintos bevételt realizálnak is a hirdetésekből, fizetniük kell.
Az elitcsapatok, mint a Veszprém férfi- vagy a Győr női kézilabdacsapata, a székesfehérvári jégkorongcsapat egyaránt több tízmillió forintos kiadásra készülhetnek. Mi több, a sportági szövetségek is számolgatni kezdhetnek, továbbá a nagyobb fesztiválszervezők is, mint például a Sziget Kft. Ami biztos: a legnagyobb pofont a labdarúgás kapja. Az NB I-es csapatok közül az FTC vagy a Videoton például – már 2013-as mérlege alapján is – több tízmilliós kiadással számolhat.