Összesen 16-17 milliárdba kerülhetett az ország legnagyobb rajzversenyének megszervezése és reklámozása.
Az alacsony részvételt minden idők legdrágább kampányával állította elő a kormány és a Fidesz. A Harangozó Gábor szocialista által a minisztériumoktól kikért adatokból kiderült, hogy tavaly decembertől idén augusztusig 6,5 milliárdot költött a kormány a menekültválsággal foglalkozó kommunikációra, majd újabb két szerződés keretében további 5 milliárdot különítettek el őszre. Ezen felül a Fidesz is költött hirdetésekre, hogy pontosan mennyit, még nem tudni.
A kampányban több ezer plakátot helyeztek ki, csak a villanyoszlopokra 5100 lengőplakátot helyeztek ki 238 millióért – derítette ki az RTL Klub. Ennek a cégnek az Orbánnal jó viszonyt ápoló Garancsi István a tulajdonosa. Az MSZP-s politikus által megszerzett adatok alapján a kampányra szánt pénz 75-80 százaléka a kormányközeli lapokban, online újságokban, a filmügyi kormánybiztos, Andy Vajna tulajdonolta TV2-nél és a közmédiában kötött ki.
Az ellenzéki pártok kampányköltése alig mérhető a kormányoldal milliárdos nagyságrendű propagandájához. A legtöbbet, 31 millió forintot a Magyar Kétfarkú Kutyapárt költött. Körülbelül harmadennyit, 10-10 millió forintot költött az MSZP és a DK. Az igen szavazat mellett egyedül kampányoló Liberálisok pedig 12 milliót költöttek, amelyből 10 millió forintot banki hitelből fedeztek.