KDNP: káosz felé robog a vasút

A kereszténydemokraták szerint egyre nagyobb káosz felé taszítja a kormány a vasutat. A KDNP szerint nem megtakarításról van szó, hanem tékozló költekezésről, amely ellen a vasutas szakmával együtt tiltakoznak.

Molnár Béla Kereszténydemokrata Néppárt (KDNP) országgyűlési képviselő pénteki sajtótájékoztatóján kifogásolta, hogy a kormány - bár másfél éve szétbontotta a MÁV-ot több részre, külön választva a személyszállítást, a vasúti kocsik javítását és a vasúti mozdonyok működtetését -, most ismét összevonást tervez és személyszállító zrt.-t hozna létre. A visszaalakítás az előzetes adatok szerint 48 milliárd forintba kerülne - jegyezte meg a KDNP-s képviselő, aki szerint kérdéses,  hogy valójában mennyit kell majd ráfordítani.

A politikus felvetette, hogy az átalakítás után a különféle engedélyek beszerzése a vonatközlekedéshez milyen összeget emészt majd fel, és mi lesz a MÁV járműpark tulajdonjogával. Mennyi hitelt vesz fel a MÁV, hogy ezt az "ámokfutást" finanszírozni tudja? - kérdezte. Kitért arra is: az újonnan létrehozandó személyszállító zrt.-t a tervek szerint a MÁV-hoz helyeznék vissza, amelynek "vízfejét" a mai napig nem szüntették meg, s ahol szerinte  nem a vasúti érdekek mentén tevékenykednek az oda kinevezett nem vasutas vezetők. Ezzel még rosszabb helyzetbe hozzák a MÁV-ot.

A KDNP-s politikus szerint a MÁV-vezetők magas fizetése messze nincs összhangban a kormányfő korábbi kijelentésével, hogy mindenkire érvényesek a megszorítások. Elfogadhatatatlan a Cargó eladása is.  Bár uniós elvárás lenne, pályavasúttal foglalkozó egységet nem hoztak létre. A kormány mindent megtesz, hogy teljes mértékben kiszipolyozza a vasutat, kiszedjen belőle mindent, és nem érdekli mi lesz a magyar közösségi közlekedés jövője - összegezte véleményét a képviselő. Szerinte nem megtakarításról van szó, hanem tékozló költekezésről, amely ellen a vasutas szakmával együtt tiltakoznak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.