Júniusra csúszik a Margit hídi felújítás kezdete

Egy hónappal később, csak júniusban indul a Margit híd felújítása, de a városháza ígéri, az eredeti határidőre - a 2010-es iskolakezdésre - végeznek. Jogi gondok akadtak a Szabadság híd díszkivilágítási tenderén. Jövőre indulhat Budán a 19-es, 41-es és 61-es villamosok meghosszabbítása, összekötése, és zajvédő fal épülhet 2010 végére az M3-as bevezető szakasza mentén.

Az engedélyeztetési eljárások elhúzódása miatt később, május helyett csak júniusban kezdődik a Margit híd felújítása - hangzott el a főpolgármesteri kabinet keddi ülésén. Ettől függetlenül a tervezett határidőre, 2010 augusztus végére befejezik a rekonstrukciót.

A híd teljes felújítása mintegy 15 milliárd forintba kerül, a beruházás 9 milliárdos alapprogramjának kétharmadát az EU fizeti. Legutóbb tavaly decemberben emelkedett a beruházás költségkerete kétmilliárd forinttal; ennek legfőbb oka az volt, hogy tartalékkeretet kellett képezni, mivel az eltakart szerkezeti elemek pontos állapota csak a munkák elkezdésekor fog kiderülni.

Jogi problémák vannak a Szabadság híd díszkivilágítására kiírt tenderen - derül ki a kabinet ülésén. A korábban meghirdetett tenderre ugyanis csak érvénytelen ajánlatok érkeztek. Februárban a bírálóbizottság a tender érvénytelenítését javasolta emiatt.

A városháza szakbizottsága ezt követően olyan eljárástípust javasolt, amellyel a független, külső közbeszerzési tanácsadóó nem értett egyet. Azért, hogy semmilyen utólagos kétség ne merüljön fel, Tiba Zsolt főjegyző a kérdés újratárgyalását javasolta. A szakbizottság szerdán dönt. A Szabadság hidat - amelynek rekonstrukciója tavaly kezdődött, és már újra jár rajta a villamos - május végén adják át a közúti forgalomnak.

2010 tavaszán indulhat az úgynevezett budai fonódó villamosközlekedés projekt, amely a 19-es, 41-es és 61-es villamosok meghosszabbítását, összekötését jelenti. A beruházás 5,5 millliárd forintos uniós támogatásáról március elején döntött a kormány. A támogatási szerződést várhatóan áprilisban írják alá, a kivitelező tendert pedig ősszel írják ki. A beruházásnak köszönhetően villamoskapcsolat jön létre Óbuda, valamint a Moszkva tér és a Móricz Zsigmond körtér, illetve Óbuda és a Kelenföldi pályaudvar, valamint Óbuda és Kamaraerdő között.

2010 végére épülhet ki az M3-as bevezető szakasza mentén összesen 21 ezer négyzetméteren zajvédő fal, emellett az út menti házakban összesen háromezer ablakot cserélnek le. A főváros a fejlesztést 900 millió forintból tervezte megvalósítani, a kiírt tenderre viszont egy 1,6 milliárdos ajánlat érkezett. A városháza a hiányzó pénz előteremtése érdekében tárgyalni kedzett a két érintett kerülettel - Zuglóval és Rákospalotával -, a hiányzó 725 millió forintot együtt adják össze az önkormányzatok.

Félpontonhidas megoldást javasolnak a Margit-híd felújításának idejére
Margit-híd
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.