A mintegy hatvan-hetven ellentüntető magyar és uniós zászlókkal érkezett. A templom felé fordított hangfalakból iszonyatos erővel szólt a zene, de odabent az ajtó jól vizsgázott: a Szabó Dezsőről elnevezett katakombaszínházban tartott rendezvényre semmi nem szűrődött be.
A konferenciára gyülekezők közül néhányan abban a hiszemben voltak, hogy a kinti tiltakozó demonstrációt a Mazsihisz szervezte. Látszólag nem különösebben idegesítették magukat, csak egy botra támaszkodó idős asszony szitkozódott hangosan. Erőteljesen nehezményezte, hogy az adófizetők pénzéből fenntartott rendőrség „még őket védi”.
|
Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |
„Magyarország és Európa drámai népességfogyása és az illegális bevándorlás összefüggései” – ez volt a konferencia témája, amelyet a Budaházy Edda vezetésével működő Hozz Világra Még Egy Magyart Mozgalom vezetője szervezett. Kevéssé lepődtünk meg, hogy a közönség soraiban testvére, Budaházy György is feltűnt.
Már húsz perce tartania kellett volna a délután háromra meghirdetett rendezvénynek, amikor Budaházy Edda szolgálati közleményként arra figyelmeztette a jelenlévőket, hogy a mostani szombat munkanap, a parkolásért fizetni kell. Újabb tíz perc telt el. Rádöbbentünk, hogy egyáltalán nem vicc, amit a meghívóban írtak: a program tényleg este nyolcig elhúzódik.
A konferenciát végül Novák Előd nyitotta meg. Dicséretesen rövid köszöntőjében az ország legnagyobb problémájának nevezte a demográfiai helyzetet. Az életvédő aktivistaként bemutatott Raffai Péter vitába szállt a Patent Egyesület azon állításával, hogy az abortusz szigorítása nem csökkenti az abortuszok számát. Indirekt módon Raffai a szigorítás mellett érvelt. Igaz, hogy ilyenkor megnövekszik az illegálisan végrehajtott abortuszok száma, ami az anyák részéről kétségkívül több halálos áldozattal jár, ugyanakkor a megszületett gyermekek száma jelentősen növekszik.
|
Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |
Odakint közben az ellentüntető Zoltai Andrea néhányadmagával megpróbált bejutni a rendezvényre. A társaival felsorakozó Tyirityán Zsolt, a Betyársereg vezetője útját állta. Horthy Miklós mellszobrától néhány méterre folyt a vita. A templom lépcsőjéről egy nő folyton azt kérdezgette a tiltakozóktól, hogy mit keresnek itt, „mi sem megyünk a maguk zsinagógájához". Zoltaiék néhány percig tartó szócsata után távoztak.
Megyünk előre, mint a faltörő kos – ezt már a konferencián mondta a jobbikos Z. Kárpát Dániel, érzékeltetve pártja elszántságát. A Jobbik bérlakások tömegeit szeretné építeni, és a Fidesszel ellentétben nem a felső középosztályt támogatja, hanem az alsó középosztály leszakadását akarja megakadályozni. A „liberális ámokfutás vadhajtásaival” szemben a Jobbik toleranciája addig terjed, hogy a valóban háború elől menekülőknek hajlandó néhány napig ételt, italt és szállást adni. Z. Kárpát odabökött egyet a cigányságnak is, amikor arról beszélt, hogy az „igazi rejtett erőforrások” a magyar nők. Ahhoz, hogy a vágyott gyermekek világra jöjjenek, meg kell szüntetni a szülés elé tornyosuló „akadálytömeget”.
Toroczkai László, Ásotthalom szélsőjobboldali polgármestere „Isten, haza, család” vándordíjat kapott a közéletben és a gyermeknevelésben nyújtott teljesítménye elismeréseként. (Nehogy elfelejtsük: később egy fából faragott vándorbölcsőt is átadtak annak a szerencsés jelentkezőnek, akit sorsolással választottak ki.) Toroczkai kifejtette, hogy hosszú előkészület után meghirdették Európa megszállását, „a fehér ember végső kiirtásáról beszélünk”. Pozitívumként megemlítette, hogy a magyarok „beleköptek a levesbe”, felrázták Európa közvéleményét.
|
Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |
A polgármester előadásától Budaházy Edda is fellelkesült, és üzent a Brüsszellel harcoló Orbán Viktornak. Emlékeztetett rá, hogy a „nemzeti radikálisok” már a csatlakozás előtt megmondták: nem szabad belépni az Európai Unióba.
„Kis kitekintést fogunk eszközölni Nyugat-Európa felé” – konferálta fel a főszervező a külföldi előadókat, közöttük a szélsőjobboldali Nick Griffint, a Brit Nemzeti Párt volt elnökét. Bemutatásakor Budaházy Edda külön kitért rá, hogy 1997-ben Griffint pusztán azért letartóztatták, mert hirdetést tett közzé: „szeretnénk több fehér csecsemőt”.
Griffin elpanaszolta, hogy kedvenc városaiban, Londonban és Birminghamben már kisebbségbe szorultak az angol őslakosok. „Az afrikaiak anyasági segélyen vannak, az angolok a temetőbe kerülnek” – foglalta össze a lényeget. A pestis Európa lakosságának harmadát megölte a középkorban, ha minden így folytatódik, háromszor olyan drámai helyzet alakulhat ki, mint akkor. Hamarosan lecserél minket a bevándorló népesség – vetítette elő a végső tragédiát.
Kapitalizmusellenes hevülettől átszőtt szónoklatában Griffin úgy ítélte meg, hogy térségünk is nagy veszélyben van, de errefelé talán akad még némi esélye a túlélésnek. Fontos, hogy kerítést emeljünk és szögesdróttal védjük meg magunkat, a megoldáshoz azonban kevés. Forradalmi módon kell megújítani a gazdaságot és a társadalmat, ennek árát pedig a bajokat okozó bankokkal és a kapitalizmussal megfizettetni.
|
Z. Kárpát Dániel Móricz-Sabján Simon / Népszabadság |
Nyíltan meg kell mondani, hogy fehér és keresztény gyerekeket akarunk – jelentette ki Griffin. Tapsvihar tört ki, az elkezdett okfejtést csak később tudta befejezni. A teljes mondat így szólt: fehér és keresztény gyerekeket akarunk, nem afrikaiakat, muszlimokat, cigányokat. A második részt is nagy tetszésnyilvánítás fogadta.
Novák Előd közel ült a szónokhoz, de éppen takarásban volt, nem láttuk, hogyan reagál Griffin szavaira. A rendezvény után megkérdeztük tőle, mit szól az elhangzottakhoz. Novák elmondása szerint vérmérséklettől függően sokféleképpen lehet fogalmazni, de az biztos: ahogyan a veszélyeztetett állatfajok, például a fehér cápa érdekében meg lehet kongatni a vészharangot, ugyanúgy a kihalófélben lévő „fehér emberiség” védelmében is. A cigányság népességrobbanása pedig olyan komoly probléma, amivel szembe kell néznie a kormánynak.
Az ellentüntetés szónokai – többek között Heller Ágnes és Donáth Ferenc – azt hangsúlyozták, hogy minden gyermeki élet értékes, függetlenül a származástól és a bőrszíntől. Nem is lehet keresztény, aki másként gondolja.