belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Isten uralma alatt... - Az Orbán-kormány programja

Benyújtotta kormányának programját Orbán Viktor. A 85 oldalas dokumentum gyakorlatilag a Fidesz választási programja, kiegészítve a leendő miniszterelnök beszédeivel, viszont konkrétumok nélkül. Orbán Viktor a szigorú elszámoltatást a kormányprogram rangjára emelte.

Csuhaj Ildikó| NOL| 2010. május 22. |520 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Minorkavidor | 2010. május 25. | 18:15:05

füligjimmy | 2010. május 25. | 17:13:37
Eddig úgy tudtam, hogy ez a nap- József Attila szülinapja- a költészet napja. Végül is ha nagyon erőltetjük, ez is művészet, az átverés művészete. Annak is a felsőfoka.

ossian | 2010. május 25. | 18:05:11

kadar, megsértettelek és ezt őszintén bánom. Agg, Alzheimer-kóros nyuggereket nem szoktam sértegetni, sem hiányos történelmi, sem hiányos nyelvi, sem hiányos politikai nézeteiket illető problémáikat tekintve.
Aki a 60-as években a második "gazdasági diplomáját " szerezte (vajh mi lett légyen az?)az már benne van a korban, a partszélről kiabál, ott vakul: mert hisz, hívő, ilyenek Gyurcsány öregjei közt is vannak.
Hát ezért ér itt rá napi 20 órában kampányolni a világ legostobább kormányprogramja mellett, ezért ér rá azt képzelni, hogy engem megcáfol azzal, hogy felhozza az "ipari forradalmat", (mit hallottál róla öreg?), és még egyet mást, a következő logikával:

Hát mát megint nyelvészkedünk?
Hol volt a forradalom az ipari forradalomban?
Hol volt a forradalom a komputerben, amikor forradalmasította életünket?
Hadd ne fojtassam. Remélem ezt azért megérted?

A forradalom elkezdődött a 2\3-os választással. Ez lehetőséget ad a Fidesznek, hogy az elkövetkező 4 évben forradalmi változásokat hajtson végre. Értve ezalatt olyan forradalmi, tehát alapvető, változtatásokat, mint az alkotmány, a választási rendszer, a kormányzati struktúra (beleértve az önkormányzatokat), stb, stb. Okoskodhatsz, ha akarsz, de itt erről van szó.

Forradalmak sajátossága, hogy az előző rendszert megszüntetik, annak vezetőit, a rosszakat, megbüntetik. Ez nemcsak általánosságban, de gyurcsányinál személy szerint is be van igérve!"

Ja, így is volt 1956 után, a rosszakat megbüntették. Hülye.
Gyu

füligjimmy | 2010. május 25. | 17:13:37

Jó napot kívánok!
Érdeklődnék,hogy a Nagy Áprilisi Forradalom napja,április 11.,ezentúl
nemzeti ünnep és így munkaszüneti nap lesz-e a jövőben? Úgy tudom ez nem
szerepel a kormányprogramban.Egy kicsit szomorú vagyok emiatt,de bízom
kormányunk bölcsességében.
Hajrá mogyorók!

ossian | 2010. május 25. | 17:00:37

kadar, megsértettelek és ezt őszintén bánom. Agg, Alzheimer-kóros nyuggereket nem szoktam sértegetni, sem hiányos történelmi, sem hiányos nyelvi, sem hiányos politikai nézeteiket illető problémáikat tekintve.
Aki a 60-as években a második "gazdasági diplomáját " szerezte (vajh mi lett légyen az?)az már benne van a korban, a partszélről kiabál, ott vakul: mert hisz, hívő, ilyenek Gyurcsány öregjei közt is vannak.
Hát ezért ér itt rá napi 20 órában kampányolni a világ legostobább kormányprogramja mellett, ezért ér rá azt képzelni, hogy engem megcáfol azzal, hogy felhozza az "ipari forradalmat", (mit hallottál róla öreg?), és még egyet mást, a következő logikával:

Hát mát megint nyelvészkedünk?
Hol volt a forradalom az ipari forradalomban?
Hol volt a forradalom a komputerben, amikor forradalmasította életünket?
Hadd ne fojtassam. Remélem ezt azért megérted?

A forradalom elkezdődött a 2\3-os választással. Ez lehetőséget ad a Fidesznek, hogy az elkövetkező 4 évben forradalmi változásokat hajtson végre. Értve ezalatt olyan forradalmi, tehát alapvető, változtatásokat, mint az alkotmány, a választási rendszer, a kormányzati struktúra (beleértve az önkormányzatokat), stb, stb. Okoskodhatsz, ha akarsz, de itt erről van szó.

Forradalmak sajátossága, hogy az előző rendszert megszüntetik, annak vezetőit, a rosszakat, megbüntetik. Ez nemcsak általánosságban, de gyurcsányinál személy szerint is be van igérve!"

Ja, így is volt 1956 után, a rosszakat megbüntették. Hülye.
Gyu

mojszi | 2010. május 25. | 14:10:16

Nevetséges. A volt maffiakormányt bele kellett írni egy kormányprogramba, a konkrét adóterveket nem. Komolyan mondom nem tudom h sírjak v nevessek...ennél dilettánsabb marhákat nemigen hordott hátán a föld.
Ugyanott folytatják ahol ellenzékként abbahagyták....

marindaa | 2010. május 25. | 12:24:54

"3. Miért van Szijjártón vörös nyakkendő? "

Azért, mert valójában narancssárga van rajta. No de ilyenbe belekötni kérem. A fotózásról, meg a fényhatásokról: nem mindig ugyanazt a színt adja vissza, amit szabadszemmel is látsz. Különböző fényszűrőket is használnak emiatt a profi fotósok.

leo21 | 2010. május 25. | 12:18:28

Csak azt nem értem ezzel kapcsolatban, hogy
1. Nincs internet az Orbánéknál, hogy ezt a programot a Vezér személyes fullajtárjával kellett kézbesíteni?
2. Ki az, aki szombat délután a Parlamentben ezt átvette, és miért nem otthon, strandon, erdőben, stb. töltötte inkább a Pünkösd hétvégét, mint a egyszerű magyar zemberek zöme? ( hacsak nem rendőr, tüzoltó vagy BKV ellenőr)
3. Miért van Szijjártón vörös nyakkendő?

figyeltem | 2010. május 25. | 12:15:08

Nem tudom más már mondott e véleményt arról a részről mikor MO tekintélyének rombolását kéri számon? Nem volt türelmem átolvasni a hozzászólásokat.
Tennék hozzá még két dolgot.
Az autópálya építés költségének kiszervezése a költségveésből!
Vagy azt a Fidesz kormány is így csinálta? Akkor mi célból súgta be Szapári?
A másik a "békés" tüntetők "brutális rendőrök" által történt bántalmazása!
Vagy ezt is a Fidesz képviselők Terjesztették z EU-ban?
Ennyit a MO lejárató előző kormányról.

kadar | 2010. május 25. | 11:45:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. május 25. | 11:41:00

Antipasti | 2010. május 25. | 11:35:21

Abban van valami, hogy aki rendesen adózik, az tönkremegy a versenyben.
Illetve az adózás rendszerébe be van kalkulálva az adóalanyok csalása.

Hogyan lehet kitörni a körből?

Talán egyszeri vagyon bevallással (talán valami befizetéssel), és utána kőkemény szigorral?

szodaslova | 2010. május 25. | 11:39:30

Antipasti | 2010. május 25. | 11:35:21

Ó, hogyne, három Hiszekegy, és máris rendbejön az államháztartás.

Normális | 2010. május 25. | 11:36:10

xanadunak tökéletesen igaza van,a Regnum Marianum templom is valoban ott ált a ligetben amit a barmok leromboltak,mert kellett a helv a felvonulásoknak! A Zeneakadémia Egyházi gyermekkorusának is ott volt az iskolája a Damjanics -utcában,Regnum Marianum néven. Persze ez sem normális! Ugy kadar-ka?

xanadu | 2010. május 25. | 11:20:36

A Regnum Marianum Magyarország régi katolikus elnevezése. Jelentése: Mária Országa (Királysága). A név abból a hagyományból ered, mely szerint az örökös nélkül maradt Szent István király halála előtt a Szent Koronát és az országot Szűz Máriának ajánlotta fel. A Mária (mint védőszent) iránti vallásos tisztelet mindig jelentős volt Magyarországon, elképzelhető, hogy bizonyos kereszténység előtti hagyományokból is táplálkozva. Ez a pogány hagyomány lehet a forrása Mária Magyarországon használt különleges elnevezésének, a Boldogasszony-nak. Az Üdvözlégy, Mária imádság magyar változatában az Asszonyunk, Szűz Mária, Istennek szent anyja szöveg szerepel az eredeti Szent Mária, Isten anyja helyett. Más országok is vannak, ahol Máriát Mi Asszonyunkként tisztelik.

A jelen cikkben a jobbik fanok leszerelésére kell a címben szereplő szöveg.

xanadu | 2010. május 25. | 11:14:42

kadar | 2010. május 25. | 10:12:38

Igen!
De téged sajnos nagyon nehéz utolérni.

Normális | 2010. május 25. | 11:13:08

De bizony ezt tanitották,ha hiszed ha nem.nem a kisujjamból szoptam! És hogy Magyarország Szüz Mária országa,akkor ez sem normális? Jártam elemiben,és volt hittan óra,képzeld el!

kadar | 2010. május 25. | 10:54:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szodaslova | 2010. május 25. | 10:53:39

Három olyan ismerősöm van, akikről elmondható, hogy igaz keresztények.
A lakásukban, az irodában illetve a rendelőben ott a feszület, a Mária kép, sőt még miserend is.
Egy orvosról és két vállalkozóról van szó.
Reggel ima, délben ima, este ima, hétvégén meg ünnepekkor szentmise, stb, stb.

Szemük sem rebben, ha adót lehet csalni, akkor csalnak.
Számlát még talán az életükben nem állítottak ki.
"Ezeknek, csak nem képzeled? volt a válasz a szoci kormány idején.

Na éppen tegnap kérdem a doki egyik páciensét, kaptál számlát?
Csodálkozva néz rám, ettől? soha nem is fogok kapni?

Nincs nagy baj, majd meggyónja és minden rendben lesz.

Bár lehet, hogy még nem értesült a törvény bevezetőjéről...

kadar | 2010. május 25. | 10:51:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szodaslova | 2010. május 25. | 10:45:59

kadar | 2010. május 25. | 08:57:42

Ezt írod:

"Sajnálom, hogy nem értetted. Ennél alacsonyabb szinten, tudtommak, nem publikálnak."

Dehogynem, pld: " A hús még foguk között vala, és meg sem emésztették vala, a mikor az Úrnak haragja felgerjede a népre és megveré az Úr a népet igen nagy csapással."

És eltemették a mohó népet Kibrot-thaavában.

A bibliaiskolában meg ezt olvasom:

"...kényszert, erőszakot sohasem alkalmaz egyetlen teremtményével szemben sem. Nem használja fel azt a hatalmát, hogy minden teremtményének az élete kizárólag tőle függ"

Normális | 2010. május 25. | 10:43:21

Na itt az ideje ,hogy járjunk már a végére,ennek a bizonytalanságnak! Isten csak egy van,legalább is remélem,ha van! Valahol olvastam Jézus is zsidó volt,Szüz Mária fia. Az isten hol lakozik- a menyországban. Mit tanitottak a Horty rendszerben?- Magyarország nem ország,egész magyarország menyország! Aztán jött a Trianon! Tessék mondani,hogy is van ez??!

kadar | 2010. május 25. | 10:12:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 25. | 10:09:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 25. | 10:02:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. május 25. | 09:28:47

kadar | 2010. május 25. | 09:03:42

2. Tanulmányozd a bibliát azután beszélhetünk Mária országáról. Kezdőknek ajánlom:

Magyarország csak akkor kerülhetett volna bele a Bibliába, ha Jézus magyar nemzetiségű. Azt ugyanis 550 körül véglegesíteték az elmúlt 7000 év írásaiból, hiedelmeiből.

xanadu | 2010. május 25. | 09:26:34

kadar | 2010. május 25. | 09:00:32

Leírtam.
Bölcskei pontossággal (+- 10 %) jó az 500 év.

kadar | 2010. május 25. | 09:03:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 25. | 09:00:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. május 25. | 08:59:41

kadar | 2010. május 25. | 06:58:36

A történelem tanulmányozás neked sem árt.
Először keletkezett a Biblia (úgy 7000-1500 évvel ezelőtt) és utánna választotta védőszentnek Magyarország Máriát.

Szóval: Jézus nem magyar nemzetiségű volt.

kadar | 2010. május 25. | 08:57:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. május 25. | 08:56:52

kadar | 2010. május 25. | 06:58:36

Bölcskei pontossággal számolva (90 év = 1 évszázad).
1990-1526 = 464

xanadu | 2010. május 25. | 08:54:12

Az iromány legfőbb célja a paraszt-, pontosabban jobbikos vakítás.

A fidesz jól mérte fel, hogy számára a jobbik a veszély és most "elszívja a levegőt" a párttól.

szodaslova | 2010. május 25. | 08:29:05

A trianoni emléknapról bevezetéséről beterjesztett törvényjavaslat bevezetőjében állítólag az olvasható, hogy "hiszünk abban, hogy Isten a történelem ura".

Na akkor már tudjuk, miért is volt Trianon.

szodaslova | 2010. május 25. | 08:18:23

kadar | 2010. május 25. | 06:58:36

Tisztelt kadar.
Bár nem nekem szólt a felszólítás, tanulmányoztam a bibliát, illetve az általad ajánlott linken található eszmefuttatást.
Szeretnék pontosan fogalmazni: marhaság.

kadar | 2010. május 25. | 06:58:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. május 25. | 06:36:22

revify | 2010. május 25. | 06:06:47

A kereszt jele alatt Mária országa 500 évig nem volt független, Isten nevében a múlt században elbukott két világháborút, területének kétharmadát, erőszakos halált halt ezen események alatt 2 millió magyar ember.

Biztos, hogy jó nekünk az ilyen folytatás?
Biztos, hogy ez a követendő út a jövőben?
Biztos, hogy jó ez a polgároknak?

Biztos , hogy nem kell tanulni a múltból?

revify | 2010. május 25. | 06:20:47

... hót biztos.

kadar | 2010. május 25. | 06:18:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

revify | 2010. május 25. | 06:06:47

... Isten uralma alatt? Minek belekeverni,- ez a társadalom éretlen az Istenről "meredezésre" (egyelőre még) Itt kimosódott az Isten (torzult is) 40 év alatt, végletesen elzárt-(majdnem lezárt) istenkép-romlás következett be. Hogy ,hol vagyunk egy példa: Jefferson amerikai elnök liberális volt, de Istenhívő, még az ő szemére is vetették (már akkor), hogy miért jár liberálisként vasárnaponként istentiszteletre. Neki természetes volt. A környezetének nem.

emj195 | 2010. május 25. | 05:35:16

Magyar miniszterelnökök (akasztófa) --> http://eroszakmentes.hu/akasztofa/miniszterelnokok.php

kadar | 2010. május 25. | 03:07:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 25. | 02:54:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 25. | 02:37:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ossian | 2010. május 24. | 22:20:31

Nem védem az előző kormányokat. Hibát hibára halmoztak.
De azért viszolygok a Fidesztől és O.V.-tól, mert elképesztően viselkedtek az elmúlt nyolc évben. Nem,hogy együttműködés, amit most annyira mantráznak nem volt egy csepp sem, de minden erejükkel azon voltak, hogy a rossz még rosszabb legyen: minél rosszabb, annál jobb, ez volt a jelszavuk.
És minden megnyilvánulásukban benne volt az ígéret: mi másképp csináljuk, úgy, hogy mindenki jól jár, nem lesznek elvonások, csak adócsökkentés, nem kellenek megszorítások, vizitdíj, tandíj, mindenre telik, ha a kormány akarja, de a gonosz kormány nem akarta, ja és válság sincs, csak Gyurcsányék ráfogták.
Ez igenis becsapás volt, most majd szembesülnek a népek, hogy mindez duma volt (a rengeteg többi ígérettel és olcsó szöveggel), de ezután is ez lesz, ez ott fönt, abból a képtelen "kormányprogramból" világosan látszik.

zoli4 | 2010. május 24. | 21:44:31

Az elmúlt 8 év azért volt tragédia, mert az összes reform törekvésből népszavazási indítvány lett. Persze könnyű volt ellenzékből jogászkodva, a minél rosszabb, annál jobb taktikát követni. Most meg lehet mutatni T. Orbán Viktor. De úgy látom, olvasom, a választási ígéreteknél nem tetszettek tudni továbblépni T. finesz-kdnp kormány. Ennyit tudnak, sajnos! :(

szkeptika | 2010. május 24. | 21:37:54


ossian | 2010. május 24. | 20:44:34
szomorú a jövő, de az elmúlt 8 év tragédia volt:-(

ossian | 2010. május 24. | 20:44:34

A zemberek alkonya
2010.02.05. 06:50 Tóta W. Árpád

Kattintsatok rá. Tökéletesen kifejezi a következő négy évet, kár, hogy a fotót nem tudom ide bemásolni.
De ki fog szopni? Én biztos nem, mert tudtam előre, mire lehet 8 év ellenzéki hókusz-pókusz után számítani.
A hívek, azok megszopják, de megbocsátóak lesznek, éppen mert hívek. Az az egymillió, amelyik a jobb élet reményében odacsapódott: na, azok nagyon hamar észreveszik, hogy a király meztelen.
Persze, azon még én is elcsodálkozom, hogy ennyi év után csupán ezt tudták összehordani kormányprogramként. Azt gondoltam: jó, ellenzékben elmegy a rengeteg süket duma, meg képes és képletes beszéd, de csak.csak összekapják magukat: hát nem, a rizsa dől változatlanul.

ossian | 2010. május 24. | 20:25:17

Tolerancihülye:

Nem erőltetek semmit te kiszivattyúzott agyú. Láttad a kéziratot, nem? Hát akkor pofa be végre, és TE NE erőltesd már, hogy azért is másként van.

Nem ez a főbaj.
Az a főbaj, amit bezzeg nem erőltet egyikőtök se: hol volt itt forradalom, nagyokos? Amit az istenetek éjjel-nappal dumál a sleppjével, a csicskáival együtt?
Hol van most itt rendszerváltás?
Nézd meg Tóta W. blogját: Viktor mind a két mutatóujjával mutatja: szopni fogsz.
De még mennyire, mert süket dumából nem hogy rendszerváltás nem lesz, de rendes kormányzás sem.
Úgyhogy hagyj végre békén a God-dal, Lincoln-nal, akinek a polgárháborús szövegét egy magyar kormányprogramhoz alkalmazni akkor is baromság, ha száz "God" szerepel benne, imádd azt a pattogó zsebnapóleont, mi is kibírjuk a négy évet.

Binders | 2010. május 24. | 20:19:43

Azért álljon meg a menet. Sok tucatnyi hozzászóló kolléga azon vitatkozik hogy Isten segedelmével, vagy uralma alatt stb, stb.

Hányan hisznek istenben a mai Magyarországon? Szerintem a legtöbben max. azt mondják, hogy valaminek mégis kell lennie.

Erre viszont nem lehet egy társadalmat építeni. Vagy álszentül jelképes inkvizíció elé fogják állítani a nem-hívőket?

Gott mit uns!

Toleranciaterror | 2010. május 24. | 20:18:01

ossian | 2010. május 24. | 17:26:15
"3.) ez a program nem program!"

Jó, neked nem program, én meg azt akarom, hogy megvalósuljon ami abban a "nemprogramban" le van írva.

Még azt is jó, ha tudod, hogy a te véleményed jelentős kisebbségben van ma az országban. Demokráciában ez azt jelenti, hogy az lesz, amit mi akarunk.

Toleranciaterror | 2010. május 24. | 20:10:45

ossian | 2010. május 24. | 17:26:15

Nyugi.
Ha Abraham Lincoln nem azt mondta volna, akkor már ettől zengene a ballib sajtó. De csak te erőlteted, hogy találtál egy kéziratot, amiben nincs a "God" szó.

Továbbá nem a kéziratot küldte Lincoln postán az embereknek, hanem mondott egy beszédet, amit feljegyeztek és abban benne volt a "God" szó.

Ügyes vagy, mindenki örül neked, de ebből nem lesz ügy, mert ferdíted a valóságot.

evianna | 2010. május 24. | 19:27:57

TAMÁS:
én nem lennék olyan optimista, hogy csak csali ez az egész, tudnak ezek jobbat is.
egyre valószínűbb, hogy nem tudnak: majd kialakul...? az út minden, az eredmény semmi?
egy biztos és ebben egyetértünk: komolyan venni nem lehet.

T A M Á S | 2010. május 24. | 19:17:12

Egy ilyen rövid hozzászólás keretében nem lehet felsorolni mindazokat az üres, semmitmondó lózungolat,stilárisan pongyola, összedobott, se füle-se farka mondatokat amit ez a kormányprogram tartalmaz.
(Bár szentségtörő, de elővettem az 1990 előtti utolsó ötéves terveket. Persze a preambulumuk azoknak is csacsiság, de a felépítésük, szakmai és tartalmi megfogalmazásaik...szóval ég és föld)
De még Matolcsi jövendő miniszter úrnak a Pénzügykutató Intézetben írott anyagai is magas színvonalúak.
Ez az anyag egyrészt egy provokáció. Kíváncsi vagyok az MSZP ráugrik e a csalira. Ezt ugye érdemben nem szabad elemezni. De a jobbik szellemi színvonalán írtak azért arra alkalmasak, hogy földbe lehessen taposni az MSZP-t.
Másrészt bizonyára az agy-mosott 2/3 nem "egy közgazdasági elemzést vagy ipari- és mezőgazdaság politikai tanulmány"-t várt. Ez most nekik - biztos kiszámították - pont jó!

Na ami meg a továbbiakat illeti...azokra talán majd a 2011-es költségvetés kapcsán derül fény.
Aki most erről érdemben vitázik - azt úgy érzem - jól becsapták!

pógi | 2010. május 24. | 18:57:13

Dulifuli_81:
két dologról van szó: az egyik a vallási indíttatású terrorizmus (amit úgye mélyen elítélünk), a másik pedig a hatalom nyomulása olyan törvényes látszattal, mintha
1: ez természetes és követendő dolog lenne
2: vannak a vallásos, istenfélő mieink, és az összes többi másodrendű plebsz:-(
és még mi nézzük le a harmadik világot...
ez a klerikális népség semmivel sem fejlettebb náluk, csak nem bombákkal fognak robbantgatni, hanem lejárt szavatosságú ideológiákkal

xanadu | 2010. május 24. | 18:15:00

Dulifuli_81 | 2010. május 24. | 17:39:54

Vagy bombát dob Torgyán doktor házára!
Vagy az Aranykéz utcában járókelőt robbant!
Vagy Móron kivégzi a bankban található embereket!
Motorról kivégzi a médiavállalkozót!
Be betonozza a Balaton királyát

Ezek vajon mind Mekka felé imádkoztak?

Dulifuli_81 | 2010. május 24. | 17:39:54

Érted, ott él egy idegen országban, már állampolgár,
felesége, gyereke van, aztán egyszer csak autóbombát
helyez el a főtéren.

Dulifuli_81 | 2010. május 24. | 17:35:54

pógi | 2010. május 24. | 17:10:00

Már megbocsáss, de a fundamentalista muszlimok erőltetik a vallásháborúkat!
És nem tettem le voksomat se melletük,
se ellenük, csak éppen megállapítottam, hogy
Svájcban és Franciaországban hoztak
muszlimellenes politikai döntéseket.
Hogy írhatsz ilyet, amikor tipikus figura
az "Allah Akhbar"-al a vesztébe rohanó öngyilkos merénylő!
Jihad, valami rémlik?

ossian | 2010. május 24. | 17:26:15

Az elvakultaknak, akik szerint a mi időnk lejárt:
1.) nem járt le, amit én művelek, annak vajmi kevés köze van kormányokhoz és ideológiai harcokhoz.
2.)ha egy rendes kormányprogramot azzal fejez be a szerző, hogy végezetül Isten segedelmét kéri az előtte álló nehéz feladatok megoldásához, egy árva szót sem szólok.
De azért lebarmolni engem, mert először is találtam egy eredeti kéziratot (kis hazudós), aztán azzal tetézni, hogy a nem idézett többiben más a szöveg, tehát - bizonyíték nélkül állítva, változatlanul hazudok - az a nem gondolkodó, mérlegelésre és kritikára képtelen, vagyis már agyelszívott híveket minősíti.
3.) ez a program nem program!
Szóvirágok halmaza, ezen vitázni nincs mit, ez olyan, mintha arról nyitnának vitát a nagy kormánypárt képviselői, hogy ez most már a mantra lesz, a megfellebbezhetetlen igazság, és emellett még tessék megszavazni, hogy télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van.
Forradalmi időkben éppúgy, mint máskor.

pógi | 2010. május 24. | 17:10:00

a muszlim kérdésre nem a kereszténység erőltetése a válasz
nehogy már visszasüllyedjünk a vallásháborúk korába!
a terroristákat meg kell rendszabályozni, a pedofilokat is, az államnak meg szekulárisnak kell maradnia

Dulifuli_81 | 2010. május 24. | 16:25:45

xanadu | 2010. május 24. | 15:25:19

Igen, de most itt van Európában a muszlim kérdés.
Vannak, akik elítélik a rasszizmust, de
az iszlámellenességet objektívnek és ésszerűnek
tartják.

xanadu | 2010. május 24. | 15:25:19

Hülyeség Isten uralmáról beszélni Európában.
Itt minden ország keresztény.
Még Szlovákia is.

Vagy.
Ha Isten uralkodik, akkor nem kell trianonozni.
Ő így látta jónak a kormányzást.

xanadu | 2010. május 24. | 15:23:22

enemy | 2010. május 24. | 15:07:16

Legutóbb áradással végződött is végződött.

Ez az isteni jel?

Rá Dios | 2010. május 24. | 15:10:26

Pár éve volt az "élettér", most - kormányprogramban? - a Kárpát-medencei Gazdasági Tér.
Wirtschaftsraum volt az eredeti neve, azt hiszem.
Wirtschaftsraum Osgebiete. Nem éppen az egyenrangú együttműködést kínálta a "keleti területek" érintett benszülötteinek.
Különös ország vagyunk.

enemy | 2010. május 24. | 15:07:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2010. május 24. | 15:04:42

xanadu | 2010. május 24. | 14:48:48

igen, legalább a saját választóik megérdemelnék.
komolyan mondom, én boldog lennék, ha tévednék a fidesz pernahajderségével kapcsolatban (mert ez az én hazám is, nemcsak az övék) - kár, hogy erre semmi esély.

evianna | 2010. május 24. | 14:58:13

kadar | 2010. május 24. | 13:22:31

tudod, fideszes szavazók is ki vannak akadva azon, hogy mennyi a gyurcsányozás a kormányprogramban.
én elhiszem, hogy orbánnak fáj, hogy csak így, megöregedve lehet megint góré.
de mi közünk nekünk az ő fájdalmához?
miért fontosabb ez, mint a felelősség, amelyet vállaltak az országért?
mégis, mit szándékoznak csinálni?
téged nem zavar, hogy ezekre a kérdésekre nincs (és nem is nagyon lesz) válasz?

Nika | 2010. május 24. | 14:57:37

Isten segedelmét kérte a FIDESZ-KDNP az alakuló ülés előtt is. És az Isten- épp úgy, mint 1998-ban - özönvizet külde rájuk. (Csak az a baj, hogy minket is elöntött.)

evianna | 2010. május 24. | 14:53:47

kadar:
a kormányprogramból nem kéne kiderülnie, hogy mit akarnak csinálni?
boldogabb országokban már a választási programból kiderül, de én beérem azzal is, ha a hivatalosan benyújtott kormányprogram megmondja, mit akarnak.
nos, az még mindig nem derült ki.

tudod, a csúcs az volt, amikor a nyugdíjrendszert firtató kérdésre az volt a válasz, hogy kétharmados többségük van.
azóta én tudom, hogy mire számíthatunk.

xanadu | 2010. május 24. | 14:48:48

Szóval a Parlament holnap vitatkozik erről a "parasztvakításról".

A választók többet érdemelnek!

xanadu | 2010. május 24. | 14:48:47

Szóval a Parlament holnap vitatkozik erről a "parasztvakításról".

A választók többet érdemelnek!

xanadu | 2010. május 24. | 14:48:45

Szóval a Parlament holnap vitatkozik erről a "parasztvakításról".

A választók többet érdemelnek!

xanadu | 2010. május 24. | 14:46:52

kadar | 2010. május 24. | 13:22:31

A jővőbeni sikernek nincs köze a múlt elszámoltatásához.

Hiszen éppen a múlt miatt került új kézbe az ország vezetése.

Ráadásul teljes felhatalmazással.

xanadu | 2010. május 24. | 14:43:42

kadar | 2010. május 24. | 14:07:07

Itt nem eredmények számonkéréséről van szó.
Az eredményekhez vezető útra lennénk kíváncsiak.

Amit nagyon tudtak addig, míg ellenzékben voltak ...

kadar | 2010. május 24. | 14:07:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 24. | 13:49:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2010. május 24. | 13:42:30

kadar | 2010. május 24. | 13:22:31
na látod ez a baj.
az elszámoltatás biztos (a mikéntje még nem, sőt, légy erős: az eredményessége sem), viszont mi itt 10 millióan nem fény- és/vagy bosszúszomj-evők vagyunk, nekünk működő kormányra van szükségünk, nem múltba révedésre, nem forradalomra, nem országimázsra.
ezeket tudja hozni a fidesz-kdnp.
de vajon tud mást is? mert eddig ez nem derült ki.

evianna | 2010. május 24. | 13:38:04

kadar:
tudod, lehet, hogy szerinted a "mi időnk" lejárt (mégis, kiké? szerinted?), de azzal azért nézz szembe, hogy a tied el se fog jönni.
komolyan beszélek.

ami isten nevének emlegetését illeti (tudtommal az első parancsolat, hogy hiába nem szabad ezt tenni), komoly vita van az usa-ban arról, hogy az állampolgári eskübe az ötvenes években eisenhower által beiktatott "under god" kell-e, de értsd már meg, hogy nem az uralomról szól (ez sem).
a lincoln-emlékmű alatt meg nem tudom, melyiket érted: gettysburgben van egy mellszobra, amely mögött bronztáblára vésve ott a szöveg:
http://www.gettysburgfoundation.org/press/mediakit/images/GettysburgAddressMemorialinSoldiersNational.JPG
és NINCS benne az, hogy "under god"

kadar | 2010. május 24. | 13:22:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 24. | 13:08:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 24. | 13:03:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 24. | 12:59:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2010. május 24. | 12:25:35

ossian | 2010. május 24. | 12:10:40
na, épp most írtam ugyanezt...

evianna | 2010. május 24. | 12:23:59

azon tényleg nem érdemes vitatkozni, hogy Lincoln akkor és ott mondta-e vagy sem, mert azt még az amerikai történészek se döntötték el. (mivel két segítőjének átadott 1-1 példányt a beszédből, amit akkor felolvasott, ez a kérdés eldönthetetlen: az egyikben benne van, a másikban nincs.)

az a fontos, hogy ha mondta is, semmiképpen nem abban az értelemben mondta, ahogy a kifejezés a magyar kormányprogramban szerepel.
az egész beszéd 273 szó, könnyen elemezhető, és messze nem arról szól, hogy "isten kezében vagyunk", vagy akár "isten akarata, hogy győzzünk", hanem ez egy szomorúan indító, de végső kicsengésében gyújtó hangú beszéd volt, hogy mi igenis, győzni fogunk.
ehhez meg, már megbocsássatok, semmiképpen nem illik senkinek az uralma.

Orbán szerintem itt van bajban és itt lesz fals az egész.
győzött, tehát már nem kell mozgósítania.
most elő kellene állnia a farbával.
de nem tud.
erre jön valami idézettel, ami rosszul lett fordítva, és mi balgák, ahelyett, hogy azt mondanánk, hogy na de Lincoln mondott is valamit, a kijelölt kormányfő meg nem, egymást győzködjük az idézet hitelességéről.
nyelvtanilag nem az, tartalmilag szerintem nem az.
de hol van az üzenet?
mi lesz velünk "isten uralma alatt"?
semmi közünk hozzá?

ossian | 2010. május 24. | 12:10:40

Nem. Ezt nem megérteni kell, ezt hinni kell. Egyikünk sem volt ott. A dokumentum pedig dokumentum, az a mérvadó.
A hit: elfogadás bizonyítás vagy bizonyíték nélkül.
De, ha Lincoln minden második szava "God" lett volna is a szövegében, egy magyar kormányprogramban akkor sincs semmi keresnivalója.

kadar | 2010. május 24. | 12:07:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 24. | 11:53:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Vak Ond | 2010. május 24. | 11:50:36

"Az erős Magyarországon nincs szükség gárdákra, a törvényes erőszak joga kizárólag a magyar államot illeti meg - üzen a kormányprogram a Magyar Gárdának."

Az állam pedig én vagyok! Feleejtette el hozzáfűzni a na Nagy Tanító. Egyszóval Szeretve Tisztelt Nagy Vezérünk, a Kárpátok Legeselegnagyobb Géniusza, mindenkinek üzet, eljött az idő, amikor mindenkinek együtt kell lépnie vele, mert aki nem lép egyszerre, nem csak, hogy rétest nem kap estére, de könnyen törvényes erőszak áldozatává válhat.

A hálapénzt pedig megszüntetik! Na arra befizetek!

kadar | 2010. május 24. | 11:49:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ossian | 2010. május 24. | 11:48:19

Jól kiveséztük a fenti szöveget. Az a lélektani oka lehet, hogy Lincoln kihagyta az istent az eredeti fogalmazásából, hogy Lincoln egyébiránt nem volt vallásos.
Azt viszont nem tudtad bizonyítani, hogy a többi négybe már becsempészte-e a jóistent, vagy csak később applikálták a szövegbe.
Részletkérdés egyébként, mikor megkerestem én csodálkoztam a legjobban, hogy a kéziratban éppen a lényeg (ami miatt ez lett úgymond a mottó, hiszen a többi sóder, a polgárháborús halottakkal, ami megelőzi az idézetet, meg a "ne tűnjön el a föld színéről az ország") annak egy 2010-es kormányprogramban semmi keresnivalója, semmi analógia nincs, hacsak az nem, hogy Orbán maga is elnök akar majd lenni, mint Lincoln volt.
Változatlanul állítom, hogy nagy marha volt, aki ezt a Lincoln idézete találta meg egy kormányprogram mottójaként.
Elsőrendű kifogásom nem nyelvértelmezési, hanem tartalmi eredetű.
És kíváncsi lennék, az ötletadó milyen célból választotta éppen ezt az idézetet.
De az áprilisi forradalomról hallgattok, mint a csuka.
A latin idézet pedig azt bizonyítja, hogy Orbán egyre hülyébbekkel veszi körbe magát.

kadar | 2010. május 24. | 11:38:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bozsós | 2010. május 24. | 11:36:47

"Demokratikus maximalistaként továbbra is az a véleményem, hogy normális, európai, demokratikusan gondolkodó ember nem lehet fidesz támogatója." Egyetértek. Azok az emberek, akik a Fideszre szavaztak, mindent akartak, csak nem több demokráciát. Én Borsodban a több demokráciát gondolatban mindig a több anarchiát követelésre cserélem és nem kérek belőle.

kadar | 2010. május 24. | 11:35:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 24. | 11:28:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 24. | 11:24:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ossian | 2010. május 24. | 11:12:00

kadar, te meg találd meg az állítólagos többi négyet, mert te csak állítod, hogy van olyan (mármint kézírásos bizonyíték), míg én bizonyítottam is egy linkkel. És változatlanul én vagyok a hazudós? Ti TÉNYLEG nem vagytok normálisak.
Éppen hogy ti hazudjátok le a csillagot is az égről, ha a fideszről és omnipotens vezéréről van szó. És még EGYIKŐTÖK se magyarázta el - egy hónapja könyörgök - ezt a bornírt forradalom ügyet.
Antipast: én megírtam a véleményem az előző kormányokról is. Addig mentem a kritikában, hogy egy Frigyes nevű blogger itt engem, többekkel együtt "Árpádsáv agitpop" bérencnek, vagy minek tartott.
Most az Orbánt istenítők kötözködnek, majd nyilván lekomcsiznak, stb, de nem érdekel.
A véleményemet ezután is megmondom: sőt mi több, a Magyar Hírlapnál is megírom időnként egy egy Bayer publi alá.
Jó, majd gyakorolom az egymásra tett csuklót, előretartott kezekkel...

kadar | 2010. május 24. | 11:00:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ossian | 2010. május 24. | 10:59:36

"Végül szerényen és alázattal azt üzenjük Magyarország polgárainak, hogy megértettük és diadalra vittük a magyarok történelmi álmát. Vincit voluntas tua! Győzedelmeskedjék hát a te akaratod!"

Na, ha itt olyan sok nagy nyelvész van, hát tessék nekem megmagyarázni ezt a fenti baromságod, istenetek egy korábbi bölcsességét.

evianna | 2010. május 24. | 10:52:53

xanadu:
nekem éppen ez a bajom, hogy a kormány tevőleges gazdaságélénkítéséről a program szerint már lemondtak.
ellenben versenyeztetés nélkül eladhatják a maradék nemzeti vagyont - legalább annyi eszük lett volna, hogy hozzáteszik, abban az esetben, ha az illető vállalja x számú munkahely megteremtését.
de nem.
piacgazdaság van, vagy mi a szösz.
nem akarom az ördögöt a falra festeni, de az egymillió pluszmunkahely úgy is létrehozható ám, hogy újra bevezetik a KMK-t, tehát mindenkinek adózóvá kell válnia, ha tetszik, ha nem. (ha nem veszik fel sehová, legyen egyéni vállalkozó, aztán majd csak összekapar valamit.)

kadar | 2010. május 24. | 10:50:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2010. május 24. | 10:47:09

kadar, te nyelvész vagy?
és katona voltál-e? mert én valahogy nem hiszem, hogy így beszélne bárki is (életemben nem hallottam ezt a szót a beszélt magyar nyelvben...)

xanadu | 2010. május 24. | 10:46:41

Antipasti | 2010. május 24. | 10:38:00

Szerintem muszály lesz megmondani mit kell tenni és az nem lesz kedvező a lakosságra.

Szerintem azért mennek ezek a PR törvények, hogy elmondhassák: Látjátok mi rendéznénk a gazdaségot is, de ez a karvaly IMF, a multi EU nem hagyja.

evianna | 2010. május 24. | 10:44:54

igen, ezt mondom: Orbán alatt (és az tényleg, magától értetődően, átmeneti), de az under God egy angol anyanyelvű számára nem átmeneti.

Dél-Dakota állam mottója pedig: Under God, the People Rule
ez szerinted azt akarja mondani, hogy "istennek alávetve kormányoz a nép"?
mert szerintem azt jelenti, hogy isten segíti a népet a kormányzásban. (megjegyzem: bármelyik párt is van hatalmon)

kadar | 2010. május 24. | 10:44:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. május 24. | 10:43:51

evianna | 2010. május 24. | 09:35:34

Egyetértek.
Aki Isten mindenhatóságában hisz, az nem kérheti számon senkin Trianont és az mszp tetteit sem.
Mert ezek a Mindenható döntései voltak.

kadar | 2010. május 24. | 10:42:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2010. május 24. | 10:40:00

jól emlékeztem:
http://hu.wikipedia.org/wiki/12_pont

kadar | 2010. május 24. | 10:38:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. május 24. | 10:37:46

kadar | 2010. május 24. | 07:59:41


Jól írod.
Ezek alapján be kell tíltani a kereszt használatát és büntetni, aki tagadja a kereszténység által elkövetett bűnöket.

evianna | 2010. május 24. | 10:36:54

ossian:
"forradalom" itt azért volt, mert egyrészt vissza lehet nyúlni a márciusi ifjakig (ha jól emlékszem, a "legyen béke, szabadság és egyetértés" a 12 pont bevezetője volt), másrészt szét lehet rombolni mindent, ami a bukásuk óta létrejött.
csakhogy a 12 pontban pontos követelések álltak, itt meg a nagy semmi.
ez pedig nem forradalom, ez csak egy államcsíny.

kadar | 2010. május 24. | 10:33:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2010. május 24. | 10:30:38

kadar | 2010. május 24. | 10:24:17
na, egy szukafi-fordítással agyon is vágták volna a magyar változatot - mondd, ki beszél így?
nagyon jó az a tetűláda, nagyon tisztelem a műfordítókat, hogy ilyen jó megfeleltetéseket tudnak találni (szánni valóan kevés pénzért - Orbán beszédírói lényegesen többet kapnak)

ossian | 2010. május 24. | 10:30:24

A fidesz hívek a SEMMIT védik.
Az üres, végtelenül üres szócsépléseket, amiket a slepp is átvett és szajkózza, szégyenletes szervilizmussal: a forradalmat, a rendszerváltást, a NER -nem nevezett tökéletes mellébeszélést és semmitmondást, azt, hogy egy süket dumából álló kormányprogramot egy jól-rosszul lefordított Lincoln beszéddel indítanak, s amely programban semmivel sincs több konkrétum, mint amikor mondjuk egy évvel ezelőtt rákérdeztek a fidesznél, hogy de mégis, hát van programjuk?
Van, de titkolják, nehogy az ellenség lenyúlja.
Tessék, itt van - szóvirághalmazt tudtak összehozni azóta is.
Holnap tárgyalják. Mit?
Hiszen a mi a legfontosabb: gazdasági elképzeléseik nincsenek, amik vannak homályos ígéretek.
Bizony, zsákbamacskát vettek 2700000-ren, és nem biztos hogy az mind hívő, mint itt egyik-másik kommentelő, akiknek persze érveik, hát azok sosincsenek.
Most még azt hitessétek itt el velem, a kimaradt "underGod" után, hogy áprilisban kitört a forradalom.

evianna | 2010. május 24. | 10:27:54

Antipasti | 2010. május 24. | 10:22:40

erről van szó.
mindenesetre tanulságos, ahogy jönnek a csahosok rendesen, mert ők még nem tudják, mit veszítenek amikor hisznek a szónak, sőt, értelmet próbálnak adni az értelmetlennek.

kadar | 2010. május 24. | 10:27:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2010. május 24. | 10:25:24

kadar | 2010. május 24. | 09:46:51

én a fordítást jellemzőnek, nem meghatározónak tekintem.
igen komoly kétségeim vannak azonban afelől, hogy bármely hívő a reign-t "véges uralkodásnak" tekintené vagy értelmezné (míg az ateisták persze magát az uralkodást kérdőjelezik meg, tehát teljesen mindegy, hogy időtartamhoz kötjük vagy örökkévalóságnak tekintjük - ha a történelemnek is ura, akkor nyilván az utóbbi, különben hogyan kerülne bele? amíg ember él a földön, vagy mi?)
az under egyébként két dolgot jelent: egy helyhatározót (alatt), a másik értelme azonban szerint - valaminek megfelelően -, vagy akár "között": under the law, under terms/circumstances.
persze lehet under Orbán is (alatta), és most nyilván ez a cél, nem?

kadar | 2010. május 24. | 10:24:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ossian | 2010. május 24. | 10:18:34

Toleranciterror, szóval én azért vagyok hazudós, mert megtaláltam az EREDETI Lincoln beszéd saját kézírású fotokópiáját? Ahol egyetlen egyszer le nem írta a God szót, miért, pajtás? Miért? Mert eszében se járt. Később talán rábeszélték, hogy toldja be, de én ezt fogadom el hitelesnek, ha végrendeletről lenne szó is ezt fogadnák el hitelesnek a további másolatok ellenében.
Uralom, nem uralom: itt Evianna adott magyarázatot.
Uralom: az kis istenség, a Vityka uralma alatt fog újjászületni az ország, ez a jelentése, a többi makogás.

szvori | 2010. május 24. | 10:04:12

"ITT AZ IDŐ, HOGY HELYREÁLLÍTSUK A DEMOKRATIKUS NORMÁKAT!"

Itt a megoldás módozata, á la OV:

„Reális lehetősége van annak, hogy a magyar politika következő tizenöt-húsz évét ne a duális erőtér határozza meg, amely állandó értékvitákkal megosztó, kicsinyes és fölösleges társadalmi következményeket generál. Ehelyett huzamosan létrejön egy nagy kormányzó párt, egy centrális politikai erőtér, amely képes lesz arra, hogy a nemzeti ügyeket megfogalmazza – és ezt nem állandó vitában teszi, hanem a maga természetességével képviseli.”

Az idézet OV kötcsei programbeszédéből való.

Ahogy mondani szokás: sapienti sat.

kadar | 2010. május 24. | 10:02:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kadar | 2010. május 24. | 09:54:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bozsós | 2010. május 24. | 09:51:17

Jager László | 2010. május 23. | 15:51:25

Kósa Lajos fogalmazott úgy a 2006-os elvesztett választások után, hogy jobb lenne, ha "Orbán lenne a sámán, és keresnénk egy másik törzsfőnököt". Magyarul Orbánnak inkább a főideológus és erkölcscsősz szerep illene, és a politikát valami gyakorlati tapasztalattal bíró ember (mondjuk ő) vinné. Helyette inkább most teokrácia van. Egyelőre az ideológiát látjuk csak (az nekem személyesen nagyon rokonszenves), remélem a praktikára is marad spiritusz.

HIRDETÉS
Szijjártó Péter érkezik ...
Szijjártó Péter érkezik a kormányprogrammal
Népszabadság - Reviczky Zsolt

"Rajtunk a sor..., hogy ez a nemzet Isten uralma alatt újjászülessék a szabadságban, és hogy az állam, mely a népé, a a nép által és a népért van, ne tűnjék el a föld színéről" - Abraham Lincoln szavait idézi Orbán Viktor az általa jegyzett, a Nemzeti Együttműködés Programja – munka, otthon, család, egészség, rend címet viselő kormányprogram bevezető részében, kinyilvánítva, hogy a leendő miniszterelnök összességében az első republikánus amerikai elnök által megfogalmazottakat tekinti kormányzása céljának.

A 85 oldalas kormányprogram szövege teljesen megegyezik a Fidesz Nemzeti ügyek politikája című választási programjával - plusz Orbán Viktor beszédeinek egyes részleteivel. A dokumentum esszéisztikus általános helyzetleírás, irányok meghatározása, számok-százalékok, számonkérhető konkrét ígéretek nélkül.

A kormányprogram tartalmazza a Nemzeti Együttműködési Nyilatkozatot, egy másik fejezete a Nemzeti Együttműködés Rendszere (NER), illetve a Nemzeti Ügyek.

E lapokon Orbán Viktor ismét rögzíti, hogy a 2010-es választásokon véget ért az átmenet "hosszú, zavaros időszaka", forradalom történt a szavazófülkékben, és létrejött a nemzeti együttműködés rendszere, melyhez hozzátratoznak a határon túli magyarok is. Azt is tartalmazza a dokumetum, hogy az ellenzékre szükség van, s a nemzeti ügyek kormánya az ország három harmadát képviseli.

HIRDETÉS

De hogy konkrétan hogyan működik a NER? - arra nem ad választ a kormányprogram sem. Pontosabban az a válasz, hogy a nemzeti ügyek kormánya a nemzeti ügyeket képviseli, s véget vet annak, hogy a magánérdek megelőzze a közös édeket.

Új Társadalmi Szerződés - új alkotmány

A leendő miniszterelnök ír az Új Társadalmi Szerződésről is, ami hasonló az Írországban, Portugáliában, Spanyolországban, Olaszországban, Finnországban válságos időkben létrejött megállapodásokhoz. Az új társadalmi szerződés a közérdeket, az együttműködést, a szélsőségesség elutasítását és felszámolását, a politikai felelősségvállalást, az állampolgári önrendelkezés kiterjesztését és a jogok és kötelességek egyensúlyát helyezi a középpontba.

A társadalmi szerződés már megkötetett a 2010-es választásokon, s ez felhatalmazás is az új alkotmány megalkotására. A mostani ugyanis - mint az előszava is tartalmazza - csak egy ideiglenes alkotmány, "mert nem volt mögötte érvényes társadalmi szerződés".  És az Új Társadalmi Szerződés érvényre juttatása a nemzeti együttműködési rendszer felépítése lesz.

Orbán Viktor hangsúlyozza: az új kormánypolitikának nem a magyar társadalom kultúrális beállítottságát kell megváltoztatni. A nemzeti ügyek kormányának a nemzeti ügyek politikáját kell megvalósítani a közös értékek mentén.

Elszámoltatás - súlyosbítva

Maga a program a gazdaság rendbetételével, a közbiztonság helyreállításával, az egészségügy megmentésével, a szociális biztonság megteremtésével és a demokratikus normák helyreállításásval foglalkozik.

De az elszámoltatás hangsúlyos ígérete a kormányprogramnak, Orbán Viktor a rend címszó alatt "soha nem látott mértékű kormányzati korrupcióról" ír, s arról, hogy "az elmúlt nyolc év, de különösen a Gyurcsány-időszak mélységesen megrendítette az állammal, az állami intézményredszerrel és a közszereplőkkel szembeni közbizalmat. Épp ezért szerinte "a magyar emberek jövője az elszámoltatás nélkül nem lehet sikeres".

- A bukott kormánynak el kell számolnia minden fillérrel. Sokan érzik úgy, hogy a leváltott kormány egy bűnszervezethez hasonlít, mely fosztogatott, és szétesett a korrupciótól - olvasható a kormányprogramban. Orbán Viktor konklúziója: az erős Magyarország megszületésének feltétele, hogy akik a közösség bizalmával visszaéltek, bűncselekményt követtek el, a jelenleginél jóval súlyosabb büntetést kapjanak.

A kijelölt miniszterelnök azt is egyértelművé teszi: nem létezhet megélhetési bűnözés! "Számunkra a törvény előtti egyenlőség azt is jelenti, nem tűrhetjük tovább, hogy legyenek, akik a szociális segélyt rendszeresen bűncselekménnyel egészítik ki".

- Az erős Magyarországon nincs szükség gárdákra, a törvényes erőszak joga kizárólag a magyar államot illeti meg - üzen a kormányprogram a Magyar Gárdának.


Szijjártó Péter leadja kormányprogramot
Népszabadság - Reviczky Zsolt
A kormányprogram már 3500 új rendőrt ígért, s hogy minden településen lesz egy.

Nem szól konkrét adótervekről

Az Orbán Viktor által írt kormányprogram gazdasági fejezete nem tartalmaz sem euró-céldátumot, sem konkrét adóterveket; arról ír ugyan, hogy a helyi adók, illetékek egy része "sarc", és felül kell vizsgálni az iparűzési adót, de a szöveg máshol nem is tesz említést az adóról. A kormányprogram tartalmazza a Parragh Lászlóval, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnökével aláírt februári nyilatkozatot, illetve a Demján Sándorral (Vállalkozók és MUnkáltatók Országos Szövetsége) aláírt megállapodást, mely kimondja: "a vállalkozók adóterhét négy év alatt, a lakosság adóterhét hat év alatt a régiós versenytársak átlaga alá kell csökkenteni".

Emellett a 10 év alatt egymillió új munkahely ígérete szerepel a programban, a hazai vállalkozások helyzetbe hozása (a közbeszerzési eljárások győzteseinél 70 százalékos legyen a hazai cégek aránya), adminisztratív terhek csökkentése, alacsonyabb kamatok, a kis- és középvállalkozások, beszállítók védelme a bevásárlóközpontokkal, hipermarketekkel szemben. Erre példaként említi a program a fizetési határidők csökkentését, és azt: "az állam segítheti a hazai beszállítók jog- és érdekvédelmi rendszerének kiépítését".

A versenyképességet a Kiváló Termék-embléma bevezetésével növelnék.

Kárpát-medencei Gazdasági Tér

Keleti nyitás a gazdasági kapcsolatokban - erről is ír a kormányprogram. Kína, Oroszország, India lennének a magyar export célországai. Orbán Viktor a legígéretesebb regionális együttműködésnek a Kárpát-medencei Gazdasági Tér újjáépítését nevezi. A kormányprogramban "tranzitfolyosók" szükésgességéről ír, s arról, hogy az Ipoly-hídakra, s az északi, illetve a déli vasúti szárnyvonalak összekapcsolására lenne szükség.

Nem elég a 44 ezer kórházi ágy

A nemzeti ügyek kormánya az orvosi életpálya modellel, méltó bérezéssel, és a szellemi szabadfoglalkozású státusz megteremtésével kíván javítani az egészségügyi dolgozók helyzetén. Növelnék a háziorvosok támogatását. De a kormányprogram azt is tartalmazza, hogy a magyar állampolgárok egészségi állapotát ismerve nem elég a 44 ezer kórházi ágy, a mentőknek 15 perc alatt a helyszínre kell érni - vagyis több pénzt adnának a mentőknek. A forrásról nem szól a program.

A kormányprogram tartalmazza a korábbi ígéreteket is; felére csökkentenék a várólisták hosszát, a kórház-privatizációt a Fidesz elutasítja; újra kell gondolni a patika-alapítást; az OEP és a gyógyszergyártók között több éves szerződést kell kötni.

Az egészséghez tartozik: a kormányprogram arra ösztönöz, hogy a közoktatásban "felfutó rendszerbnen" mindennap legyen testnevelés óra az iskolában.

A család "nem magánszféra"

A közös értékeken és a nemzeti ügyek képviseletén alapuló új kormány számára a társadalompolitika alapját a család jelenti. Túl kell lépni azon a szűk látókörű szemléleten, amely kizárólag a magánszférába tereli a családok és ezen belül a gyermekvállalás ügyét, s egyértelműen arra kell törekedni, hogy a gyermekvállalás ne jelentsen szegénységi kockázatot a családok számára.

A dokumentum ennek jegyében többek között családbarát környezet kialakítását, az otthonteremtés feltételeinek biztosítását, a gyermekek napközbeni ellátásának biztosítását, szolidaritáson alapuló családsegítő és mentális szolgáltatásokat, esélynövelő iskolarendszer kialakítását rögzíti.

A program kitér arra is, hogy a banki és közüzemi tartozásokat felhalmozók lakhatását meg kell oldani, mert nem élhet az utcán egyetlen család sem. A csődbe jutott családokat összehangolt és hatékony eszközökkel kell megvédeni, hogy utána saját erejükből tudjanak újra aktívan részt venni a társadalom életében.

Garantálják a nyugdíjak vásárlóértékének megőrzését

A nyugdíjak vásárlóértékének megőrzését rögzíti a program, de olyan komplex szolgáltató rendszert, amely ennek a társadalmi rétegnek a megbecsülését és biztonságát hivatott megteremteni. Így nem engedik, hogy az állami nyugdíjak mellett szolgáltatást biztosító magánnyugdíj-pénztári rendszer megtakarításai veszélybe kerüljenek.

Roma-kérdés: nemzeti ügy

A kormányprogram szerint a roma-kérdés, a cigányság problémáit nemzeti ügyként kell kezelni, ez nem szegénységpolitikai kérdés. A szocialista-szabad demokrata kormányok alatt romlott a cigányság helyzete, azért is, mert "emberi joginak hazudott probléma-felvetésre hamis megoldások születtek - fogalmaz a kormányprogram. Az elrontott segélyezési rendszer pedig ellenszenvet és gyűlöletet keltett a cigányság iránt.

A program egyik talányos megállapítása: "teljességgel sikertelenek voltak ... a kanyargós és zsákutcába vezető iskolai integrációs kísérletek is".

A kormányprogram szerint a munka és a tanulás útja lehet a romaintegráció legjobb eszköze.

Ha érdekük úgy diktálta, "antiszemitának bélyegezték az ellenzéket"

Az elmúlt nyolc évben, de különösen 2006 óta a normakerülés vált a hétköznapok keserű parancsává. Magát az államot sem övezi erkölcsi megbecsülés, mert maga sem viselkedett erkölcsös módon - tartalmazza az a fejezet, mely a demokartikus normák visszaállításásról szól, mely felídézi a "hazugság" korszakát, s azt is, hogy a szocilaisták hatalomra kerülésük után független intézmények vezetőit mozdították el, a PSZÁF elnökét Szász Károlyt, illetve a KSH vezetőjét Mellért Tamást. A kormányprogram szerint, ha érdekük úgy kívánta rombolták külföldön is magyarország tekintélyét, s "antiszemitának bélyegezték az ellenzéket".

- S miközben folyamatos áldozatvállalást várt el polgáraitól, egyre kevesebbet adott cserébe. Az államon sokak szerint valójában nincs már mit tisztelni, maradék tekintélye pedig a korrupciós botrányok sorozatával tovább porladt - tartalmazza program, mely a célt is kitűzi: vissza kell állítani az állam lerombolt tekintélyét, ennek érdekében meg kell teremteni a törvényesen és átláthatóan működő, a közszolgáltatásokat maradéktalanul biztosító állam működési feltételeit. Szakítani kell az elmúlt évek öngondoskodásra vonatkozó hamis politikai felfogásával, amely az öngondoskodás elsőbbségét hirdette akkor, amikor az állam saját hibái és tehetetlensége miatt már az alapvető közszolgáltatásokat sem tudta állampolgárai számára biztosítani.

Az erős állam átlátható és egyúttal felelős. Tűrhetetlen, hogy az állam javaira úgy tekintsenek, mint politikai zsákmányszerzés tárgyára, s elfogadhatatlan, hogy a közjavakkal törvénytelenül és erkölcstelenül sáfárkodók az államot mint magánvállalkozást kezeljék.

Ebben a fejezetben Orbán Viktor jóől érzékelhetően szakít a szerinte az őszödi beszéd által  jellemzett Gyurcsány-korszakkal.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    520 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS