Nem vették figyelembe Tóth Józsefnek a – többek között a tetőtér-beépítéseket ellehetetlenítő – településszerkezeti tervre vonatkozó ellenérveit sem. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes az új építési szabályzat nyomán induló nagy összegű kártalanítási perek megoldásaként bejelentette: módosítják a szabályzatot, ha kártérítést kellene fizetni. A többséget ezzel sikerült is meggyőznie.
A Római-partra tervezett mobil gát vitájának felvezetéseként Tarlós István ostobának és indulatosnak nevezte Illés Zoltán exállamtitkár keddi nyilatkozatát, miszerint a parti gát mellett egyetlen érv szól: megépülése után a part és a Nánási út–Királyok útja közötti 70 hektár építési területté nyilvánítható. A közgyűlési vitában ugyan nem hangzott el, de a szünetben Karácsony Gergely (PM) zuglói polgármester arra hívta fel a figyelmet, hogy Illés a zöld szakmai szervezetekkel közösen alakította ki álláspontját, amivel maga is egyetért.
Béres András (PM) óbudai képviselő pedig hozzátette: a III. kerület legutóbbi testületi ülésén feloldotta a területre 2012-ben meghirdetett építési moratóriumot.
A kerület kérdésünkre azt a választ adta, hogy a moratórium legfeljebb három évig tartható fenn, ami idén szeptemberben lejárt volna. A testület azért nem várta ki ezt a határidőt, mert a hullámtérben 15 olyan ingatlan is van, amelynek állagmegóvása nem halasztható tovább.
A területi építési ügyintézők tájékoztatása szerint új épület építése az elmúlt időszakban egyetlen hullámtéri telek esetében sem merült fel.
Tarlós István a vitában hangsúlyozta: a csillaghegyi öblözetet meg kell védeni. A védműre új terv készül, ugyanakkor nem titkolta, hogy a kerítések mentén vezetett nyomvonal ellen szól a hivatalos telekrendezés hiánya. A Nánási utat pedig már korábban elvetették.
Megszavazta a közgyűlés a 3-as metró járműfelújítását szolgáló hitelfelvételt is. Bár Horváth Csaba (MSZP) és Gy. Németh Erzsébet (DK) az ülés előtt egyaránt kifejtette, hogy a beruházást az államnak kellene fedeznie, hiszen a metrót legalább annyian használják, mint a stadionokat.
A járműtendert novemberben írta ki a BKV, ennek lesz a fedezete ez a hitel. Nyílt pályázat helyett tárgyalásos eljárással keresnek bankot. Nem lesz olcsó, az előzetes becslések szerint a hitelfelvétel költsége meghaladhatja a 15 milliárd forintot.
A főváros mindenesetre 15 éves futamidőre venné fel a 60 milliárd forintot. (A járművek teljes körű felújítása az előzetes becslések szerint legalább 65-70 milliárd forintba kerül, de a kormány legfeljebb 60 milliárd forintig vállalt garanciát.) A banktender átfutási idejét két hónapra becsülik.
A kétfordulós tárgyalásos eljárás első részvételi szakaszában – akárcsak a járműtendernél – a jelentkezők alkalmasságát vizsgálnák, míg a tényleges ajánlatokat a második körben tehetnék meg a bankok. Feltéve, hogy akad jelentkező. A kérdés jogosságát Tarlós István se vitatta, de tudomása szerint „van nagyon komoly banki érdeklődés, bár kétségtelenül nem széles körben". A főváros mindenesetre azt szeretné, ha az első részlet csak a következő választások évében válna esedékessé.