Nagyszabású kampányba kezd a kormány az Orbán Viktor által szerdán bejelentett népszavazás előtt. A pénzt jóval a miniszterelnöki bejelentés, illetve a keddi, a választási irodánál történt botrány előtt elkülönítették.
Csaknem hárommilliárd forintot készül elkölteni a kormány a közeljövőben „lakossági tájékoztató kampányra” – tudta meg a Népszabadság kormányzati forrásból. Több jel is arra utal, hogy részben ebből a pénzből buzdíthatnak majd a részvételre az uniós bevándorlási kvóta elutasításáról szóló népszavazás előtt.
Kérdéseinkkel megkerestük a kormányzati kommunikációt felügyelő Miniszterelnöki Kabinetirodát, ahol azt válaszolták, „új tájékoztató kampányról nem született döntés”.
A Népszabadság kormányzati forrásból úgy értesült, arról valóban nem döntöttek, hogyan és ki költi el a hárommilliárd forintot, de nincs is szükség újabb közbeszerzésre: a kabinetiroda felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal ugyanis tavaly augusztusban lezárta 25 milliárd forintos közbeszerzését, amelyen három konzorcium nyert: a Network (korábbi nevén: HG) 360 Reklámügynökség Kft., a Trinity-Sprint Konzorcium és a Mindshare Médiaügynökség Kft. Az új és új állami kampányokért ez a három cég versenyez egymást közt.