TV2 eladása: az árat és a valódi vevőt nem közölték

A német ProSiebenSat.1 médiavállalat hétfőn hivatalosan is bejelentette, hogy megvált magyarországi és romániai érdekeltségétől. A TV2-t is üzemeltető MTM-SBS Zrt. új tulajdonosa Simon Zsolt, a csatorna vezérigazgatója és Yvonne Dederick, a csatorna gazdasági igazgatója.

A ProSiebenSat.1 közleménye szerint 100 százalékos management buyout (MBO) révén magyar tulajdonosnak, a TV-HU1 Kft.-nek és a TV-CEE1 Kft.-nek adta el a TV2-t is üzemeltető MTM-SBS Zrt-t. Az országos kereskedelmi csatornát és a portfolióba tartozó három kábelcsatornát Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója és Yvonne Dederick, gazdasági igazgató közösen vették meg. A TV2-t is működtető MTM-SBS Zrt. a tulajdonosváltás után a korábban meghatározott stratégia mentén folytatja tevékenységét.

A közlemény szerint az immár magyar tulajdonba került MTM-SBS Zrt.-t a ProsiebenSat.1 dekonszolidálja a cégcsoportból. A magyar vásárlás jogi ügyeit a Weil, Gotshal & Manges tranzakciós és finanszírozási csoportja, míg a pénzügyi tanácsadói feladatokat az Unicredit látta el. A ProSiebenSat.1 2010-ben az N24 német hírcsatorna kapcsán bonyolított le egy hasonlóan sikeres MBO-t, az N24-et nemrég adta el a menedzsment az Axel Springer kiadónak.

A ProSiebenSat1 emlékeztet arra, hogy Simon Zsolt 2010. október 25-től a TV2 vezérigazgatója. A tizenöt éves szakmai múlttal rendelkező topmenedzser korábban Magyarország egyik vezető médiaügynöksége, a MEC ügyvezető igazgatói pozícióját töltötte be. Irányítása alatt indult el a MEC hálózaton belül elsőként a vállalat márkázott tartalmakkal és műsor-kereskedelemmel foglalkozó divíziója, amely modellt azóta világszinten átvettek. Simon Zsolt 2006-tól a MEC Interaction kelet-közép-európai vezetőjeként nemzetközi szinten is elismert szakembernek számít.

Yvonne Dederick 2011. február óta gazdasági igazgatóként felel a TV2 pénzügyi és számviteli osztályának, valamint a kontrolling és üzleti tervezési osztályának működéséért. A szakember több mint húszéves gazdasági-pénzügyi vonalon szerzett szakmai ismeretekkel rendelkezik, több cégvásárlási folyamat koordinációjában vett részt az elmúlt években. 1993-ban az RJ Reynolds dohánygyár gazdasági igazgatójaként részt vett a cég magyarországi befektetéseinek tranzakciójában. Ezt követően a PepsiCo üzletfejlesztési és stratégiai igazgatójaként dolgozott. Széles körű tapasztalata a médiaszektorra is kiterjed, a Sláger Rádió anyavállalatánál, az Emmis Internationalnél gazdasági igazgatóként egész Európáért felelt, emellett a Sláger Rádió felügyelőbizottsági tagja volt.

Azt azonban továbbra sem tudni, hogy ki áll valójában az üzlet mögött. Egy több milliárd forintot érő céget csak akkor vesz meg a vezérigazgató és a gazdasági igazgató, ha ők valójában strómanok, és a valódi tulajdonos kilétét nem akarják nyilvánosságra hozni. Ez pedig felerősíti azt a gyanút, hogy a jelenlegi kormányhoz közel álló gazdasági körök vették meg a második legnagyobb kereskedelmi tévét.

A német anyavállalat a vételárat sem közölte. A hírek szerint Simon Zsolt a tévé munkatársai előtt még szombaton elismerte, hogy mögöttük egy magyar gazdasági csoport áll, részletekbe azonban nem bocsátkozott. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.