galéria megtekintése

A vonattal utazókat is megszórják Habony lapjával

9 komment


Bednárik Imre

A MÁV havonta 66 millió forintnyi hirdetési felületet kap cserébe azért, hogy a pályaudvarokon is terjeszthetik a Lokált.

Az agglomerációból érkezők is kapják a Lokált a pályaudvarokon
Az agglomerációból érkezők is kapják a Lokált a pályaudvarokon
Szabó Miklós / Népszabadság

A június eleje óta megjelenő napi Lokált eleinte Budapest legforgalmasabb tömegközlekedési csomópontjaiban, a BKV villamosmegállóiban és a metróban terjesztették. A kiadó cég tulajdonosai, Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadó és Győri Tibor egykori államtitkár néhány napon belül elérték céljukat, s kiszorították a piacról a Simicska Lajos érdekkörébe tartozó Metropolt, amely június közepén megszűnt. A Lokálban az első naptól kezdve többoldalnyi hirdetést tesz közzé az állam, s a piaci hirdetők jelentős része is hamar megjelent a reklámozók között. A napilap elindításával párhuzamosan megmaradt a tavaly indított hetilap is, Lokál Extra néven.

A BKV tájékoztatása szerint a Lokált kiadó céggel, a Modern Média Grouppal (MMG) határozatlan időre szóló területbérleti szerződést kötöttek, amely alapján a rikkancsok 81 metró-, HÉV- és villamosmegállóban terjeszthetik az ingyenes lapot. Ezért a BKV havonta 4,3 millió forint bérleti díjat kap.

 

Időközben a MÁV-val is szerződést kötött az MMG. A vasúttársaság arról tájékoztatta lapunkat, hogy barterszerződést hoztak tető alá az MMG-vel. Hat pályaudvaron – köztük a Keletiben, a Nyugatiban, a Déliben és Kelenföldön – engedélyezték a Lokál terjesztését és elhelyezését újságtartó állványokon. Az MMG a barterszerződés keretében naponta 3,3 millió forint plusz áfa értékben hirdetési felületet biztosít a Lokálban a MÁV-nak. A szerződés hat hónapra, december elejéig szól. Habonyéknak azért nagyon fontos a jelenlét a pályaudvarokon, mert így könnyen el tudják érni az agglomerációban élőket.

A Lokál a megjelenése óta direkten politizál, az Orbán-kormány legfontosabb üzenetei mindig megjelennek benne, de nemcsak ezek, hanem a Fidesz-közeli média összes olyan témája, amely az ellenzék vagy a kormánnyal szemben álló üzleti csoportok lejáratására irányul. Lapunk számításai szerint a naponta 150 ezer példányban kiosztott Lokál fenntartása évente minimum másfél milliárd forintba kerül a nyomdaköltségekkel, a közel 30 fős szerkesztőség fenntartásával és a kézi terjesztéssel együtt.

A lapban állami hirdetések tömege jelenik meg, a Szerencsejáték Zrt. például áprilistól az év végéig bruttó 486 millió forintért rendelt meg 108 egyedi hirdetést a Lokál napi- és hetilapban. Ezzel az újság már több mint 1,5 milliárd forintnyi állami megrendelést kapott az egy évvel ezelőtti indulása óta. A 16 oldalas lapban rendszeresen hirdet az állami tulajdonban lévő Magyar Villamos Művek és a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap is, az utóbbi a labdarúgó Európa-bajnokság közvetítéseit reklámozza. A cégadatok szerint a miniszterelnök személyes főtanácsadójának és az egykori államtitkárnak a közös cége 2015-ben 800 millió forintos bevétel mellett 200 milliós nyereséget termelt.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.