belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Hétmilliárdot spórolna a BKV-n a távozó főpolgármester-helyettes

Hétmilliárd forint megtakarítással számol az a terv, amelyet Horváth Csaba leköszönő főpolgármester-helyettes a BKV hatékonyságának javítására készíttetett. Nincs benne érdemi létszámleépítés és járatritkítás, de növelné a dolgozók fizetését.

MTI| 2009. november 20. |8 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

tusa | 2009. november 21. | 19:25:25

pharmacyli | 2009. november 21. | 12:46:37

Nincs köztünk nézeteltérés. Úgy látom, ugyanazt a megoldást javasolja amit vázoltam. Ez önmagában zéró toleranciát jelent a jegy nélküliekkel szemben.

Nyilván szükséges a példamutatás is, de a műszaki előfeltételek még jobban.

pharmacyli | 2009. november 21. | 12:46:37

Kedves Tusa,
Nekem elegem van ebből a bliccelők mit tesznek állításból. Részint igaz az, hogy virtussá lett a csalás, de fejétől bűzlik a hal. Ha igaz az, hogy trükkök százaival ... meg hogy kíváló, nem hülye szakemberek 100.000.000-s végkielégítést kapnak, akkor ne csodálkozzunk az egyszerű nép viselkedésén. Az meg különösen felháborító, amint hajléktalanokat és munkanélkülieket löknek le ellenörők a villamosokról, buszokról. (lásd az első kommentet, mit csinálnak Erdélyben a román előljárók Kolozsváron....!).
Ami pedig a lopást illeti, vajon mi a magyarázata annak, hogy évek óra nem valósul meg a csip-kártyás (chip) beléptelő rendszer. Talán így jobban kaszálnak az országimázst is rontó ellenőrök főnökei. Vajon nem különös az, hogy nem az orosz államadóság terhére építették meg a 4-es földalattit, s e pénzszivattyú eddig lassan araszolt előre. Most esetleg Fidesz győzelem esetén gond lehet, esetleg a Calvin térig működne a földalatti, na mit tesz Isten? Most rohannak a furópajzsok... Meg talán meg kellene építeni a II. szakaszt is. S folytatódna a pénzszívás.
Ha az oroszok építették volna a földalattit, már járna, ha villamos épült volna Budaőrstől Rákospalotáig, mire lehetne felvenni havi 8.000.000-s fizetéseket.
Amikor Frankfurt/Oder-ben vártam a Varsó-Berlini gyorsot, elkergettek 1 órával a peronokról. Kutyás határőrök jöttek, majd vaskerítés épült a peronra. Kutyás emberek kutatták végig a vonatot, mely egy testvéri szocialista államból jött... Na ilyenek a metrobeli ellenőrök.
Mennyivel könnyebb azt a birka népet kezelni, amely akár 4-szer is meg kell mutassa vonatjegyét a keletiben, miközben az 1 vágánytól eljut a Kerepesi úton lévő 80-as trolimegállóig... A mostani fiatalok már így szocializálódnak. Egy megtört néppel könnyebb manipulálni. És most azt a buta kérdést nem teszi fel senki: mit szól a külföld?
A bliccelést könnyen meg lehetne oldani: állítsák vissza a részi orosz (szovjet) kapukat. A beleveló zsetont pedig pénzért árulnák. Nem kellene átállítani akkor sem, ha rendszeresen emelnék a jegyárat. Esetleg lehetne persze korszerű, csip-kártyás rendszert is működtetni. De ugye akkor nem kellenének a biztonsági őrök, nem kellene állandóan megtámogatni a csődbemenő céget.... Akkor az emberek is szívesen fizetnek, ha van értelme. Esetleg csak annyit, amibe Bécsben, Hannoverben kerül a tömegközlekedés...

leszbicica | 2009. november 20. | 22:24:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tusa | 2009. november 20. | 21:05:58

Nem akarom bántani Horváth Csabát, de mégis csak ki kell mondanom: naiv az a gondolata, hogy az utazási feltételek minőségi javításával lényegesen megnőnének a BKV bevételei. Erre jó Rajkin egykori mondása: van benne valami, de nem az igazi!

Egyetértek a minőség javításával, de a megoldást, a bevételek növelését, nem ez, hanem a bliccelők számának radikális csökkentése jelentheti. Kb. 1/3-nyi utas nem vált jegyet manapság! Ezért nincs elegendő bevétel. Ezért magasak a jegyárak!

Vagy létszámnöveléssel, vagy műszaki megoldásokkal el kell érni, hogy csak az utazhasson, akinek érvényes jegye vagy bérlete van! Nem kampányszerű, hanem folyamatos, állandó megoldás kell.

A metrónál ez nagyon gyorsan és egyszerűen kivitelezhető: minden bejárathoz fel kell szerelni a forgó kerekeket, amin csak az tud áthaladni, aki jegyét, bérletét előtte lekezeli.

A villamosoknál is megoldható, hogy zárt pályára irányítják az utasokat, és csak az léphet fel, aki előtte jegyét, bérletét lekezeli. (Isztambulban így működik. Annyi az eltérés, hogy ott nem papírjegy, hanem zseton van.)

Mindezekre számos, régóta és jól üzemelő példa van már Európában. Csak el kell határozni, hogy mi is ezt akarjuk. Kell készíteni egy középtávú tervet és szép fokozatosan, először a legforgalmasabb csomópontokban és vonalakon, meg kell valósítani. A kezdeti befektetés után a rendszer önjáró lesz, hiszen a bevételek folyamatosan nőni fognak és a végén, ad abszurdum, még a jegyárakat is lehet csökkenteni.

De végre valahára hozzá kellene már kezdeni e munkának!

Mona Lisa | 2009. november 20. | 19:15:51

ejnye | 2009. november 20. | 17:13:04

nem mondom hogy nem értek egyet veled, a gond csak az, hogy hozott alapanyagból dolgozunk

egy ugyanolyan lenne a helyén rövid időn belül. Idézek valakitől:

"Ezek a rendszerek eszmei és szerkezeti kapcsolatokra épülnek. Sok esetben a szerkezeti kapcsolatok még akkor is életben tartják őket, ha már egyébként céljukat és értelmüket vesztették. A munkások megérkeznek a gyárba, és zokszó nélkül teszik a haszontalanságot nyolctól ötig csak azért, mert a rendszer követelése ez. Ebben a drámában nincs cselszövő, aki életeket értelmetlenségbe taszít - de dráma sincsen, csupán egy rendszer hajtja be ezt a szerkezeten, és senki a szerkezet megváltoztatásának irgalmatlan nagy feladatát nem vállalná hiába látja az értelmetlenségét.
Egy gyár porig rontása, vagy egy kormány megdöntése - pusztán csak azért, mert rendszer mindegyik - a kérdést okozatában támadja inkább, mint okában, márpedig az okozatok babrálása nem hozhat igazi változást. A rendszer, a valóságos rendszer a mi okfejtésünk szerkezetében rejlik, az ésszerűségben magában, azért ha egy gyárat lerontanak, de az okfejtés működik tovább, teremt az majd másik gyárat helyette. Ha a forradalom szétszór egy kormányzati rendszert, de a rendszer paneljeivel dolgozó gondolkodás megmarad, a panelek a következő kormányba is beépülnek majd.
A rendszert sokan szidják, kevesen értik."

budapesti | 2009. november 20. | 18:53:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ejnye | 2009. november 20. | 17:13:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pharmacyli | 2009. november 20. | 16:10:28

érdemes elolvasni a www.figyelo.ro -t.
Nem sok végkielégítéses cikket láttam, meg díjbirkozó ellenőrök sem jellemzők. De.
Azok a kolozsvári munkanélküliek, akiknek az egy havi munkanélküli segélye nem haladja meg az ezer lejt, ingyen utazhatnak a közszállítási vállalat egy vonalán. Az egy vonalra érvényes havi bérletet, a Kolozsváron állandó lakhellyel rendelkező munkanélkülieknek, a személyazonossági és a munkanélküli igazolvány alapján a Közszállítási Válallat központi székhelyén, a December 21-dike úton állítják ki - adta hírül a Kolozsvári Rádió.
Ez azt jelenti, hogy a munkanélküliek egy jelentős hányada a lakókörzetében járó KKV járatot (villamos, vagy busz, vagy troli) ingyen használhatja.
Lásd a metrovezér 8.000.000 forintos havibérét, a személyzetis 100.000.000 végkielégítését és az 500 milliárdot meghaladó földalatti költséget.. Közben meg egy jegy 320 forint.... És minden úgy néz ki, mint a ganyé

HIRDETÉS

A politikus emlékeztetett rá: szeptemberben vállalta, hogy három hónapon belül elkészül a BKV, a városháza és a kormány szakembereinek bevonásával az a javaslat, amely képes kivezetni a közlekedési társaságot az adóssághelyzetből. Ez a dokumentum volt a feltétele a 30 milliárd forintos fejlesztési hitel felvételének. Hozzátette: az anyag nem számol érdemi létszámleépítéssel és érdemi járatritkítással, de növeli a társaság dolgozóinak fizetését.

Mint mondta, nem a jegyárbevétel növekedéséből eredő utasszám-többlettel számolnak, hanem azzal, hogy az utazás minőségének javításával többen váltanak jegyet, bérletet. Ehhez azonban fejlesztésre lesz szükség, például az elektronikus jegy- és bérletrendszer bevezetésére. Hozzátette: az anyag 100-200 fős, az adminisztrációt érintő létszámcsökkentést tartalmaz. A közlekedési cég reprezentatív szakszervezeteit is tájékoztatta az anyagról, ám "nyitott kérdések még vannak". Közölte, hogy több pénzt kell kapniuk a BKV dolgozóinak, ami az adó- és bérpolitikából, valamint a cafeteria-rendszerből "adódik össze".

Hangsúlyozta: minimális elvárás a BKV-val szemben, hogy korszerű, az utasok kényelmét, az utazási komfortot magas szinten biztosító közlekedési vállalat jöjjön létre. A dokumentumot egyébként még csütörtökön letette a kormány és a főpolgármester asztalára. Arra a kérdésre, mennyibe került a tanulmány elkészítése, kifejtette: "nulla forintba került", nem költöttek rá külső forrást, és "lehet, hogy az első ilyen tanulmány, ami a fővárosban készült".

HIRDETÉS

A politikus nyomatékosította: a 2010-es év lesz az első, amikor a BKV infláció alatti jegyáremelkedést indítványoz a közgyűlésnek. Megjegyezte: ez a legkisebb méltányolható jegyáremelés, ami nem vált ki utazási szokásváltozást és nem tart indokoltnak ennél nagyobb emelést, mivel már elérték a budapestiek teherviselési képességének határát.

 

 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    8 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS