A Pedagógusok Szakszervezete tiltakozik, mert a szakgimnáziumoknak nincs kerettantervük, és száműzik a közismereti tárgyakat.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) elfogadhatatlannak tartja, hogy a szakgimnáziumi kerettantervek mind a mai napig nem jelentek meg a Magyar Közlönyben, s ez erről szól egyeztetés még el sem kezdődött. A PSZ tiltakozik az ellen, hogy a szakgimnáziumokban ne jusson idő a földrajz, a kémia, a fizika, a biológia és az informatika tantárgyakra, és ennek következtében a tanulók – a gimnáziumba járó tanulókhoz képest – hátrányba kerüljenek a felsőfokú iskolai tanulmányokra történő felkészülésben. Ezért a szervezet követeli, halasszák el egy évvel a kerettantervek bevezetését.
Galló Istvánné, a PSZ elnöke lapunknak azt mondta: a szakgimnáziumi képzés elhibázott, maga az elnevezés pedig megtévesztő. – A „gimnázium” szó hallatán sokan egy, a közismereti tárgyakra alapuló, emeltebb szintű oktatásra gondolnak, miközben a szemünk előtt épp ennek ellenkezője zajlik. Olyan tantárgyakat vonnak ki a képzésből, amelyek miatt később lehetetlenné válik a átjárás az egyes iskolatípusok között, s romlanak az innen kikerülő diákok továbbtanulási esélyei – közölte. A PSZ elnöke szerint emiatt leértékelődnek majd az eddig nagyon is erős szakközépiskolák, ahová eddig épp azét jelentkeztek a gyerekek, mert teljes értékű érettségit és mellette szakmát is adott. Mivel a kerettantervek – noha lassan itt a tanév vége – még nem ismertek, így hazárdjátékot űznek mindazokkal, akik ilyen típusú iskolába jelentkeztek – tette hozzá.
Az elmúlt hetekben tüzetesen átnézték a szakgimnáziumokról szóló, több száz oldalas tervezetet, s azokban számos ellentmondást találtak, amelyek kioltják egymást. Ilyen például az, hogy a környezeti nevelés az alaptantervben meghatározott, ugyanakkor aki nem tanul földrajzot, az ilyenben nem részesül – mondta lapunknak a Magyar Földrajzi Társaságot képviselő Szilassi Péter, szegedi egyetemi docens.