galéria megtekintése

Nagy riadalom a TV2-ben, leveszik a képernyőről Várkonyi Andreát

24 komment

Munkatársainktól

A TV2 feltámasztja egykori büszkeségét, a Naplót, ám bezárja a tenyek.hu portált. Információnk szerint a kormányzati elvárásoknak egyre látványosabban megfelelő csatorna híradójától hamarosan elbúcsúzik Várkonyi Andrea, és visszatér Andor Éva.

A TV2 vezetése információink szerint úgy döntött, hogy hamarosan feléleszti a csatorna korábbi sikerműsorát, a Naplót. A riportokra épülő hírháttérműsor producere Hajdú Péter lesz. A Frizbi című műsort jegyző, abban üzletileg is érdekelt tévés jó kapcsolatot ápol Dirk Gerkens vezérigazgatóval.

Úgy tudjuk, a televízió vezetői megkeresték a Napló több korábbi szerkesztőjét és riporterét, hogy folytassák a munkát, ám sokuk azonnal határozott nemet mondott a felkérésre. Ennek hátterében – információink szerint – elsősorban az áll, hogy

nem tudnának azonosulni a Kökény-Szalai Vivien hírigazgatói tevékenysége óta burkolatlanul és egyoldalúan megjelenő műsorkészítési elvekkel; a célzottan, szakmailag kevésbé megalapozottan testet öltő „karaktergyilkosságokkal", illetve a kormányzati propaganda egyre kritikátlanabb sulykolásával.

A politikai igények egyre kendőzetlenebb kiszolgálásával kapcsolatban több TV2-s munkatárs is elmondta a Népszabadságnak, riasztónak tartják, hogy azok a kollégák kerülnek előtérbe, akik elvállalják az ellenzéki politikusok vagy a kormányzati politikával szemben kritikusan megnyilvánuló közéleti szereplők lejáratását szolgáló riportokat. Forrásaink egybehangzóan említették, hogy nem akarnak „Kunfalvi Nórákká" válni.

 

Mint ismeretes: a TV2-höz frissen szerződtetett Kunfalvi Nóra – aki ­Simicska ­Lajos kegyvesztetté válása előtt dolgozott a Hír TV Célpont című műsoránál, majd épp a tulajdonos ­Orbán Viktorra tett becsmérlő kijelentései miatt távozott onnan, megfordult a Magyar Időknél és a Habony Árpád-féle 888.hu-nál – első riportjában Zuschlag Jánossal készített anyagot, amelyben a börtönviselt volt szocialista politikus Pukli Istvánt, a pedagógustüntetések vezéralakját hozta hírbe, most pedig Juhász Péter Együtt-alelnökre „állt rá". Miatta többen távozni készülnek a csatornától.

Kunfalvi-kurzus

Kunfalvi Nóra a Corvinuson tanít oknyomozó újságírást. A 168 óra szerint a kurzus leírásában egytől egyig az előző oktató, a Pulitzer- és Aranytoll-díjas újságíró Wisinger István által korábban megfogalmazott szöveg szerepel. Még a volt tanár elérhetősége is megmaradt, csupán az oktató neve változott.

A tulajdonosváltás óta tartó cserebere mindenesetre folytatódik. Andy Vajna – és informálisan ­Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadó – televíziójától már több munkatárs távozott, másoknak felmondtak vagy hátrébb sorolták őket. A csatorna eddigi vezető arcai közül Azurák Csabát – a Tények és a Napló vezetőjét – már kitették a hírcsapatból. A volt hírigazgató most arra vár, hogy a csatorna elindítsa a korábban neki beígért magazinműsort. Emellett – tudta meg lapunk – Azurák korábbi állandó műsorvezetőtársa, Várkonyi Andrea sem marad a Tényeknél, őt sem küldik el, ám konkrét jövőbeni feladatáról még nem született döntés. Nem kizárt, hogy a Napló műsorvezetője lesz.

Hajdú Péter lesz a felélesztett Napló producere
Hajdú Péter lesz a felélesztett Napló producere
Mediaworks - archív

A Tényeknél áprilisban mutatkozik be az RTL Klub egykori meghatározó televíziós arca, Gönczi Gábor. Értesüléseink szerint Andor Éva pedig visszatér a hírolvasói székbe: hétvégi műsorvezető lesz. Andor azután távozott a TV2-től, hogy tavaly menesztették a hírigazgatói posztról György Bencét, valamint a Tények főszerkesztőjét, Gábor Lászlót. Ők megalakították a Faktor.hu-t, majd a múlt héten György Bence lett az Origo főszerkesztője és az Origo–New ­Wave Media-csoport tartalomért felelős igazgatója, helyettese pedig Gábor László.

Lapunk információ szerint Gönczi mellé egy volt RTL-es műsorvezetőnőt castingolnak.

A Tények.hu-t felszámolják.

Azurák elképzelése volt, hogy a híradót az online felülettel erősítik, de Kökény-Szalai szerint erre nincs szükség.

Agyonnyomott műsor

Tizenhét évig volt a TV2 meghatározó magazinműsora a Napló, amely eredeti riportjaival rendre kiugró nézettségi adatokat hozott a kereskedelmi csatornának. A magyar televíziózás számos mai napig befolyásos szereplőjének volt ugródeszkája a műsor, amely 1997 szeptemberétől 2014 novemberéig futott a TV2-n. A műsor megszűné­sében információnk szerint szerepet játszott az is, hogy a készítők nem akartak megfelelni az egyre erősebben érezhető politikai nyomásnak, és ezt közölték a csatorna vezetőségével is. A műsor utolsó időszakában már konkrét utasítások érkeztek. Egykori munkatársak visszaemlékezése szerint gyakran nem csupán témát, hanem a riportert és a kérdéseket is kijelölték a hatalom mind nagyobb informális befolyásra szert tevő potentátjai, ami tarthatatlanná tette a politikamentességre és kiegyensúlyozottságra törekvő szerkesztők helyzetét.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető