A tömegközlekedési csomópontokban fogják várhatóan terjeszteni júniustól Habony Árpád lapját, a napi Lokált. A BKV és a MÁV is megerősítette, hogy tárgyalnak a kiadócéggel. A BKV szerint erről nem kell közbeszerzést kiírni, ami azért különös, mert a Simicska-közeli Metropollal részben arra hivatkozva nem kötöttek újra szerződést, hogy pályáztatni kellene.
Habony Árpád és Győri Tibor közös médiacége, a Modern Media Group (MMG) legújabb terméke, a napi Lokál a tervek szerint június 6-án jelenik meg. A 150 ezres példányszámú ingyenes napilap fenntartása éves szinten minimum másfél milliárd forintba kerül majd, s ezt információink szerint jórészt állami hirdetésekből fogják fedezni. A tervek szerint a főváros legforgalmasabb tömegközlekedési csomópontjain egyenesen az olvasók kezébe nyomják majd az újságot, ami azért különösen érdekes, mert a BKV tavaly, az Orbán–Simicska-háború közepén nem hosszabbította meg a tíz évre szóló szerződését a Simicska Lajos üzlettársa, Fonyó Károly tulajdonában lévő Metropollal.
A közlekedési cég akkor azzal indokolta az egyébként 17 éve tartó együttműködés megszüntetését, hogy pályáztatás útján akarja értékesíteni a területet, de az erről szóló kiírás azóta sem jelent meg.
A BKV szerint az MMG áprilisban azzal az ajánlattal kereste meg a céget, hogy a metróállomásokon, valamint a frekventáltabb, nagyobb utasforgalmú HÉV- és villamosmegállókban terjeszthesse a Lokált. „Tekintettel arra, hogy a korábbi Metropol napilapot kiadó vállalkozással – miután felek nem tudtak megegyezni az új szerződéses feltételekben – 2015. év végén megszűnt a terjesztésre vonatkozó területbérleti szerződés, a BKV Zrt. jelenleg vizsgálja a Modern Media Group Zrt. üzleti ajánlatát, amely révén a kieső bérletidíj-bevételeket pótolhatná.”