galéria megtekintése

Habonyék maradnak talpon a köztévében

0 komment


M. László Ferenc

A Habony Árpáddal jó viszonyt ápoló TV2-s igazgató volt cége gyárthatja a köztévé legnézettebb vetélkedőjét, a Maradj talpon!-t.

Újabb műsor gyártására szerződött a köztévé az Apropó Média Kft.-vel: ez a cég gyártja az év hátralevő részében a népszerű kvízműsort, a Maradj talpon!-t – tudta meg több forrásból a Népszabadság. A közmédiát fenntartó Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) megerősítette az értesülésünket, tájékoztatása szerint idén 214 millió forintért gyártja majd a vetélkedőt a társaság.

Az Apropó Média Kft. a köztévé egyik legfontosabb beszállítója. Jelenleg három műsort gyárt: a Ridikült, egy állatbarát magazint, a ­Noét, illetve egy harcművészeti műsort, a havonta egyszer jelentkező Chit. Szintén ez a cég készítette az Eurovíziós Dalfesztivál magyarországi válogatóversenyét, A Dalt is. A korábban közzétett adatok szerint a Ridikült adásonként 3,4 millióért, a ­Noét 1,8 millió forintért szállítja. Az ­MTVA szerint a kvízműsorra szóló szerződést a közeljövőben fogják aláírni, 88 epizód készítésével bíznák meg az Apropó Médiát az év végéig.

A 2012-ben alapított cégben idén januárig részesedése volt Halkó Gabriellának, Jáksó László korábbi élettársának. Mindketten vállaltan jó kapcsolatot ápolnak a miniszterelnök kommunikációs főtanácsadójával, Habony Árpáddal, aki a Lokál heti és napilap, illetve a 888.hu tulajdonosaként tavaly médiapiaci terjeszkedésbe fogott. Idén a Marketing & Media szaklap Habonyt Magyarország 3. legbefolyásosabb médiaszemélyiségének választotta.

 

A helyzet pikantériája, hogy januárban Halkó lett a filmügyi kormánybiztos, Andrew G. Vajna által megvásárolt TV2 gazdasági és stratégiai igazgatója. Bár január 6-án megvált az Apropóban, továbbá a köztévének a Summa és a G7 című gazdasági magazinműsorokat készítő Summa Produkciós Kft.-ben lévő részesedésétől, piaci források szerint továbbra is befolyással bír korábbi cégeire. Halkó 2011-ben került kapcsolatba a köztelevízióval, amikor egy általa irányított társaság, a Marslakók Kft. készítette a hasonló nevű műsort.

A készítők biztosan nyernek a műsorral
Zih Zsolt / MTI

A Marslakók rendkívül drága volt, egy epizód 11 millióért készült, ezért botrány keveredett abból, hogy az MTVA annak ellenére ragaszkodott a szappanoperához, hogy annak epizódjai rendszeresen alulmúlták az M1 átlagos nézettségét. A Marslakók ötlete Jáksó Lászlótól származott, gyártásvezetője az a Blázy András volt, aki januárban átvette az Apropó Médiát Halkótól.

A Maradj talpon!-t az MTVA tájékoztatása szerint a cég epizódonként nettó 2,46 millióért készíti majd. A közmédia fenntartója szerint olcsóbban, mint az előző gyártó, a köztévéből és a TV2-ből is fokozatosan kiszoruló Show & Game Kft. A kvízműsort 2015 februárjáig a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Hung-Ister Zrt. készítette nettó 3,56 millióért. Viszont tíz nappal azután, hogy a milliárdos vállalkozó, a Fidesz egykori pénztárnoka nyíltan szembefordult a miniszterelnökkel, az MTVA leállította a szereplőválogatást. „Tekintettel arra, hogy a közmédia műsorstruktúrája a jövőben változni fog, és a vetélkedő már kevesebb érdeklődőt vonz” – közölték akkor, majd mégis új évaddal jelentkezett a vetélkedő.

A Magyarország, szeretlek! című műsort is gyártó Hung-Isterrel tavaly egy hónappal a szerződése lejárta előtt szakított az MTVA. A gyártócég perre vitte a dolgot, idén májusban a bíróság első fokon, nem jogerősen a Hung-Isternek adott igazat, és kártérítés megfizetésére kötelezte az MTVA-t.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.