galéria megtekintése

Nem tágít Habony közeléből a közmédia

4 komment


Bednárik Imre

A Nézőpont-csoporthoz tartozó Médianéző 16 millióért végzi az állami média sajtófigyelését, elemzését. Habony Árpád üzlettársa is jól jár ezzel.

A Médianéző Kft. nyílt közbeszerzési eljárásban nyerte el a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) tenderét. A cég 16 millió forintos keretösszegen belül folyamatos sajtófigyelési és médiaelemzési szolgáltatást nyújt az ­MTVA számára. Ezen belül főként reggeli és folyamatos napközbeni sajtófigyelést végez, naponta egy alkalommal nemzetközi hírösszefoglalót készít Magyarországról a cégnek, havi szinten pedig kvantitatív (mennyiségi mérés) elemzést állít össze.

Sajtófigyelési indok: az MTVA vezetésének minden nap tudnia kell arról, milyen a megítélése a szervezetnek
Zih Zsolt / MTVA

A Nézőpont-csoport tulajdonosa Győri Tibor, a Miniszterelnökség jogi ügyekért felelős korábbi államtitkára. Őt korábban Simicska Lajos legszűkebb köréhez sorolták, de az Orbán–Simicska-háborúban a miniszterelnök oldalára állt. Győri üzleti kapcsolatban áll Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadóval is. Győri és Habony tavaly tavasszal hozta létre a Modern Media Groupot (MMG), amelynek első terméke a Lokál című hetilap volt, majd elindították a 888.hu-t, s június elejétől megjelenik a napi Lokál is.

 

Ez a 16 millió forintos megbízás „aprópénz" a Médianézőnek, a Nézőpont-csoporthoz tartozó vállalkozás tavaly augusztus óta a teljes kormányzati intézményrendszer, több mint 150 állami szerv részére végez sajtó-, hír- és médiafigyelést, elemzést. A Médianéző 2011 óta dolgozik a kormánynak, 2015-ben hároméves szerződést kötöttek vele 4,4 milliárd forint összértékben. A kormányzati médiamonitor szolgáltatásért a Médianéző Kft. havonta nettó 90 millió 678 ezer forintot kap a kormánytól.

Az MTVA szerint erre a szolgáltatásra neki azért van szüksége, mert „az MTVA vezetésének minden nap tudnia kell arról, milyen a megítélése a szervezetnek a közmédián túli sajtóvilágban". A munkatársak számára pedig „a reggeli sajtó-összefoglalók rendkívül hasznosak, hiszen munkakezdés előtt egyszerre, egy, a Médianéző által biztosított, könnyen kezelhető felületen értesülnek a legfontosabb, közmédiát érintő hírekről. A napi többszöri, rendkívül részletes, az online portálokat, blogokat, a print napilapokat és a hetilapokat is tartalmazó sajtószemle a kollégáink segítségére van abban, hogy egységesen lássuk, miről, hogyan, és milyen kontextusban tudósít a magyar sajtó".

A cég szerint azért van szükség külsős cég bevonására, mert „a sajtófigyelés egy specializált szaktudást igénylő információmenedzsment, amihez az MTVA-ban nincsenek meg a megfelelő erőforrások".

Pörög a Lokál

Győri Tibor és Habony Árpád közös cégének a Modern Media Group-nak (MMG) az ingyenes napilapja rövid időn belül kiszorította a ­piacról a Simicska Lajos üzlettársa, Fonyó Károly tulajdonában lévő Metropolt, amelyet meg is szüntettek. A 16 oldalas napi Lokálban folyamatosan hirdet a kormány, több állami nagyvállalat és nyomukban számos nagy cég is, így nyilvánvalóan rentábilis a vállalkozás. Az MMG már 2015-ben is profitot termelt, 803 millió forint árbevételre tettek szert, s rögtön 204 millió forint adózás utáni nyereséget produkáltak.

Az állami média egyik legnagyobb, eddig több milliárdos megbízással rendelkező külső beszállítója pedig a Habony Árpáddal közismerten jó viszonyt ápoló Halkó Gabriella korábbi cége, az Apropó Média, amely a Ridikül című női talkshow-t és A Dalt gyártja, s nemrégiben megbízást kapott a Maradj talpon! című vetélkedő idei epizódjainak elkészítésére is.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.