Csak a városhatárig közlekedne a HÉV és a buszok, ha nem kap többletpénzt a üzemeltetésükre a főváros. De ha úgy alakul, az egész BKV-t átadnák az államnak.
Jövőre csak a városhatárig közlekednének a buszok és a HÉV-ek, ha nem sikerül megegyezni a BKV finanszírozásáról a kormánnyal – jelentette be szokásos pénteki tájékoztatóján Tarlós István főpolgármester. A városvezető szerint ez nem zsarolás, egyszerűen csak betartja az idevágó törvényi szabályozást, miszerint a főváros csak annyi szolgáltatást rendelhet meg, amennyire fedezete van. Márpedig az agglomerációs járatok üzemeltetése évi 15,9 milliárd forintjába kerül a fővárosnak, miközben az ebből származó bevétele alig 4,2 milliárd. Az önkormányzati törvény szerint a fővárosnak egyébként is csak a helyi közlekedés fenntartása kötelező feladat, de az is csak a gazdasági terhelhetőségének arányában. Márpedig a fővárosi adóbevételek zömét elvonja a kormány.
A fővárosnak adott állami kompenzáció nem fedezi a különféle díjkedvezményekből és mentességekből származó csaknem 20 milliárdos veszteséget sem. A fentiekből származó összesen 31,4 milliárdos működési hiány fedezetét a kormánytól várja Budapest. De egyelőre csak annyi bizonyos, hogy hétfőre megérkezik a fővároshoz az állami költségvetési törvényben szereplő 24 milliárdból 22. Ez 2016 első két hónapjára lesz elég. A korlátozások ezt követően várhatóak, hacsak addig nem születik megállapodás.
Lázár János kancelláriaminiszter új tárgyalások megindításáról beszélt a fővárossal, Tarlós István viszont úgy tudja, nem ez hangzott el a szerdai kormányülésen. De az, hogy valójában mi, nem árulta el. A megszorító intézkedésekről egyelőre nem tájékoztatták az agglomerációs települések polgármestereit, az érintett 350 ezer utasnak pedig a főpolgármester szerint a kormánnyal kell egyeztetnie.