belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Gyurcsányról közölt portrét a Financial Times Deutschland

Dési András| NOL| 2008. október 30. |51 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Dzsin-H | 2008. november 4. | 23:25:51

Indulatok, érzelmek helyett beszéljenek a tények:
Mo. bruttó államadósága 2002 év végén 40 milliárd € volt.
Ugyanez a múlt év végére, öt év alatt 100 milliárd €-ra növekedett (kerekített MNB adatok)
Ami azt jelenti, hogy minden élő magyarnak cca. 2,6 millió Ft-t kellene ma az államkasszába, illetve a hitelezők zsebébe befizetni, a későbbi kamatokat nem is számolva.
Mindezzel szemben az amerikaiakat a bankszektor "csupán" fejenként 4000 $-al károsította meg, ami a fenti összeg kevesebb mint egyharmada.
Ha még ehhez hozzávesszük, hogy a hírek szerint a jövő évben 30 milliárd € állampapír adóság jár le, akkor amikor a csőd miatt újabbakat eladni már nem tudnak, könnyen belátható, hogy a 20 milliárd € hitel nélkül az államcsőd borítékolható.
Tehát igaza van Szanyinak, hogy Mo. az első dominó amelyik borul, és nyilvánvaló, hogy az Unió saját érdekében nem akarta ezt, ezért intézték el olyan gyorsan.

De hát akkor hogy is van az a Fletó mondás, hogy "Qrva jó érzés egy országot kormányozni", de ezt túlélni már nem lesz olyan jó érzés!

bagoly | 2008. november 4. | 19:17:58

Domjav történelmi igényességű hozzászólásában nagyon helyesen utal arra, hogy Orbán Viktor (a Legaljasabb Ellenzéki Vezér)"Mo szégyene". E remek tézist messzemenőkig alátámasztja az ötvenhatos forradalom 50. évfordulójának bécsi megemlékezésén résztvevő külföldi VIP vendégek gúnykacaja, mely Örkény István legendás mondatának ("hazudtunk, éjjel, hazudtunk nappal, hazudtunk minden hullámhosszon") felidézésekor hangzott el. Egészen bizonyos, hogy csupa fidióta vett részt a megemlékezésen. Csak így tovább Fletó, húzzál bele.

bobe55 | 2008. november 4. | 12:14:35

Domjav!
Tiszteletben tartom a véleményedet, és egyet is értek veled. Mindenki pótolható, ez így igaz! Csak az a baj, hogy még a baloldalon nem látom ezt a személyt. Nagyon jó politikusnak tartom Kiss Pétert, de ilyen ellenzékkel szemben szerintem gyenge. Nem a tudása, hanem a karizmája.
Tisztelettel: bobe55

domjav | 2008. november 4. | 10:29:08

Bobbe 55-nek,

1/Nagyon lojális vagy Gyurcsányhoz, ehhez jogod van, az ellenkezôjéröl meggyözni nem akarlak. De azért, ne támadj rám azért, mert más véleményem van a baloldali vezérröl.
2/Orbán Mo szégyene, diktátor ezért van még hatalmon. Az hogy ö a FIDESZ vezére még mindig az jelemezze a FIDESZT. A baloldal megmutathatja, hogy másképpen is lehet.
3/ Nagyon veszélyesnek tartom azt a nézetet, hogy egyes politikusok nélkülözhetetlenek lennének. Orbán is és Gyurcsány is helyettesíthetö.
Arafat, Sharon, Mitterand, Kohl, The Iron Lady, Rabin, Raegen, Gorbacsov, Jelcin és Putyin is azok voltak.

kuntakinte | 2008. november 4. | 09:27:51

Gyurcsány Ferenc egy ember.Az embereknek vannak tulajdonságai, jók és rosszak.Gyurcsány Ferenc egyik rossz tulajdonsága, (Lásd: hatalom mánia)
már eddig is nagyon súlyos gondokat okoztak ennek az országnak.

bagoly | 2008. november 4. | 09:22:56

Kétségtelenül a legtalálóbb mondolat (bocsánat GONDOLAT) az hozzászlás, amelyik korunk hősének karizmájáról szól, hozzátéve, hogy nagyszerű miniszterelnökünknek további - esetleg örök életre szóló - bizalmat kellene szavazni, mivel ez sokkal jobb lenne az országnak. Nagyon helyes. Elvégre a jeles férfiú nemcsak karizmatikus, de könnyeit sem szégyelli, és irodalmi stílusa sem megvetendő. Hiába, le style c'est l'homme. Az pedig valóban páratlan és a további bizalmat mindenképpen megalapozó körülmény, hogy a nagyszerű államférfi rövid pályafutása alatt az államcsőd szélére vezette az országot. Csak így tovább Fletó, húzzál bele!

radikalis53 | 2008. november 3. | 04:19:08

Azért azt meg kell hagyni, hogy 50 éve nem volt ilyen szarban a haza... és érdekes, mindig az elvtársak miatt.
Az idén is attól tartottam, hogy plusz koszorut kell vásárolnom, féltem, hogy szegény Fletó a sok negativ kritikától öngyilkos lesz, de valahogy tultette magát rajta, nem is gondoltam, hogy a világ kritikája sem érdekli.
Ezért nem kellett volna szegény "Anyám Katus"-nak szenvedni, az id. gyurcsányi is inkább szokásos kirándulására mehetett volna fletonemzés helyett. Boldogab lenne kis hazánk.

oldeye | 2008. november 3. | 04:09:20

Szerintem találó a cikk.Gyurcsány egy karakteres jobboldali politikus és méltó utódja,példaképeinek,Antall Józsefnek,Tony Blairnek és Margaret Thatchernek.Sajnos még nem olyan jó politikus,mint a brit neoliberális/neokonzervatív politika élharcosai,azonban pár év alatt szerintem felnőhet a feladathoz és Európa egyik meghatározó jobboldali politikusa lehet.Én ugyan baloldali értékeket vallok,azonban örülök annak,hogy a jobboldal végre megtalálta az "arcát".Én sok sikert kívánok Gyurcsány Ferencnek,mégha az általa képviselt jobboldali politikával nem is értek egyet.

weltbergh | 2008. november 2. | 13:33:45

A cikk meglehetősen pontos.
Gyurcsány népszerűtlensége ,annak viselkedési hiányosságaiban keresendők.
Egy politikus,nem terroristázhat futballistákat,nem nevezheti feleségeinket, anyáinkat öregecskenő "szerszámoknak "amiket le kell cserélni,én nem hazudhat úgy, hogy a lebukás után ne kérjen bocsánatot ha már lemondani képtelen.

BarKochba | 2008. november 2. | 09:07:52

Gyurcsány attól népszerűtlen, hogy befejezte a szemétnek a szőnyeg alá söprését. Nagyon ciki persze, hogy kiderült, hogy nem mind arany ami fénylik. A dolgok fő oka, hogy a pártok a választás előtt - a fidesz is- fűt fát igérnek aminek fedezetére / pld. közalkalmazotti fizetésemelés/ nincs fedezet. Hitelből él a lakás és kocsivásárló, nulla előleg tizévi részlet, hollott akinek előlegre se tellik járjon busszal. Gyurcsány legalább bebizonyította még kormánytagsága előtt, hogy jó üzletember a politikát legalább is nem fizetésért míveli. Persze csodát ő sem tehet Churcill is megbukott pedig győzelemre vitte Angliát. Mielőtt megbuktatnátok gondoljatok bele ki lenne a jobb. Gondoljatok a régi közmondásra a nők között is csak cm-ben és kg-ban van különbség. Persze a fiatalok ezt még nem hiszik, mert televannak illuzióval.

Thought | 2008. november 1. | 22:29:28


Buta cikk.
Gyurcsány akár pozitiv, akár negativ értelemben, de a rendszerváltás utáni legkarizmatikusabb politikus. Orbán a focicsukáját sem viheti.

A cikk szerzőit pedig ezuton tájékoztatom, hogy a 20% bizony jelentős előrelépés, mert volt 14% is, alig pár hónapja. A választások pedig 2010-ben lesznek.
Szerintem, Gyurcsány ott is nyer az MSZP-vel. Az országnak az volna jobb.
Nem a Jobbik-Fidesz koalició...

makizsolt | 2008. november 1. | 17:28:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

barkarcsi | 2008. november 1. | 16:19:50

A sok ostoba hozzászőláshoz csak anyit szeretnék hozzáfűzni:ha a miniszterelnők hiteltelen akkor , hogy lehet, hogy Magyarország kirívóan magas hitelkeretet kapott? A világon mindenütt szivesen fogadják és egyenrangú partnernek tekintik Gyurcsány Ferencet!

bobe55 | 2008. november 1. | 15:58:47

Radir. Nekem nem kell fizetés a saját véleményem kifejtéséhez! Ön talán kap /három kérdőjel/ A nagy elosztó rendszerek átalakításához bizony 2/3-os törvényekre van szükség.Gondoljon bele ha a képv.vissza lehetne hívni, akkor havonta váltanák egymást. Mindig lenne akinek nem tetszene az éppen parlamentben lévő. Az uniós bérekről kb. 20 év múlva kezdjünk el beszélgetni /sajnos/.Különben én tisztelem az Ön véleményét, és ezt én is elvárom Öntől. A sértő jelzők mellőzését!!! Tisztelettel:bobe55

kaqkpa | 2008. november 1. | 11:44:18

A cikkíró mélységes figyelemmel kísérhette OV elmúlt havi beszédeit.

eszeddelgondolkodj | 2008. november 1. | 04:31:07

a nol nem vesz be tobb kommentet tolem...

eszeddelgondolkodj | 2008. november 1. | 03:48:57

Elso Nagy Ferenc Kiskiralyunk alias Gyurcsany azt hiszi L'etat c'e moi = az allam en vagyok.Tehat nem veletlen,hogy a francia uralkodokra emlekeztetett.Ez mar reg ismert a 'lelaktanbol'
Egyebkent a kommentekben is latni a magyar betegseget; mindig mindenben masok a bunosok...Ebben az esetben a kulfold...
Unalmas dolog ennyi butasagot olvasni

nyugdíjas | 2008. október 31. | 20:28:19

De bizony Böbikének igaza van.Megyókánk idején volt pár gerinces nyugdíjas, aki nem fogadta el a 20 rongyot a D200akárhánytól. Utána a rendszeres nyugdíjemelést, a 13. havi nyugdíjat, a kedvezményes lakáshitelt, 50%-os közalkalmazotti béremelést, 13. havi bért i tak dalse már senki nem utasította vissza, csak a vizitdíjat

Radir | 2008. október 31. | 19:33:38

(itt legalább nem moderálják ki az embert mint az indexen.)

Böbe ! Térj magadhoz !
A felelősség eme szétkenése a teljes lakosságra, amikor csak 4 évenként választhatja képviselőit, mentegetendő a gyalázatot elkövetőket, (tudva még azt is, hogy a választás egyik szabadságát ti. a képviselők visszahívhatóságát éppen a Horn szüntette meg) azt a hazug látszatot keltve, mintha az emberek véleményén bármi is megfordulna ebben az országban, olyan viszonyok között kárhoztatva az embereket pusztán a fizetésük felvételéért, amikor a hazai magasabb (mivel import) árak mellett a fizetésük töredéke a nyugatinak, nos az előre mefontolt kicsinyes aljaskodás olyan mesterművei néhány soros írásaid, aminek elkövetését feltételezni is csak akkor tudom rólad, ha mindezért valamelyes fizetést is húzol. Három felkiáltójel...

Azt meg vedd mán figyelembe, hogy azok nem 2/3-os törvények voltak, simán megszülettek volna ellenzéki szavazatok nélkül is.

szentpeter | 2008. október 31. | 16:17:56

Tünjön el, ez a pazarló, ellenzékkel foglalkozó pipogya kormány... 6 év szivatás elég volt..

szentpeter | 2008. október 31. | 15:57:52

Tünjön el, ez a pazarló, ellenzékkel foglalkozó pipogya kormány... 6 év szivatás elég volt..

bobe55 | 2008. október 31. | 14:52:24

Én meg szeretnék lehűteni mindenkit, mert az egész ország felelős azért mert eladósodtunk. Mindenki felvette a megemelt béreket, a 13.h. bért, nyugdíjat az emelt szociális segélyeket!!! Kár egymásra mutogatni!!! A kormány felelőssége nagyobb, de az ellenzék is megszavazta mindezt, hisz ők az "embereknek" jót akarnak. Igaz!!! Most meg adják az ártatlant és csak vádaskodnak, úgy mint az itt hozzászóló jobb oldali olvasók!!!...

szentpeter | 2008. október 31. | 13:39:19

Szeretném lehűteni Szanyi Tibort... Az ország jelenlegi állapotáért ( gondolok az állam eladósodására ) a szocialista párt a felelős.. ha még ismeri ezt a szót...

szentpeter | 2008. október 31. | 13:28:00

Szeretném lehűteni Szanyi Tibort... Az ország jelenlegi állapotáért ( gondolok az állam eladósodására ) a szocialista párt a felelős.. ha még ismeri ezt a szót...

Straszi | 2008. október 31. | 11:49:12

Nem vagyok GYF rajongó, sőt kimondottan nem szívlelem, de tőlünk már csak Nyugat szánalmasabb, ahogy az álszent sajnálkozásával újra és újra padlóra küld bennünket. ...kérdezem én: hol voltak Trianonnál, és hol voltak a II. világháború után, hol voltak 56-ban és HOL VOLTAK A KÖZÉP KELET EURÓPAI RENDSZERVÁLTOZÁSNÁL...és hol vannak, amikor Fico, Slota és társai újra és újra belerúg a magyarokba??? ...a híres európai humanizmus arra volt jó, hogy a saját zsírtartalékaikat feltöltsék és az utolsó mócsingot is lerágják rólunk...végig lehet nézni az elmúlt 20 évet, ahogy egy megroggyant, legatyásodott. lezűllött ország alól fokozatosan kihúzták a megmaradt sámlit....az a helyzet, hogy a mi szégyenünk az álszent nyugat szégyene is, az egész Európai Unióé...és Amerikáé is...a válság kapcsán mindenki gondolkodjon el a saját kapzsiságán és szánalmasságán, mert van min gondolkodni....mondhatom jó móka a féllábú kolduson röhögni, hogyan esik ki a világbajnokok boxmeccsén...ezt az arcátlanságot és embertelenséget fogja Amerika és Ny-Európa megszívni. Jó lenne már egy kicsit összefüggésekben gondolkodni, nem pedig a láncszemeken vitatkozni.

Radir | 2008. október 31. | 10:29:45

Szanyi dr. :
"Másodszor azt is érdemes mérlegelni, hogy az IMF most a saját tartalékain túl az EU pénzét mozgatja."

Arról van szó, hogy azokat a pénzeket, amiket a hitelválság miatt kihelyezni nem tudnak, most belenyomják kiszolgáltatott országokba.

"Nekünk pech, hogy velünk akarták a bedöntést kezdeni, ámde mázli is, mert a dominó első darabjának kitüntetett védelem jár"

Kik is lavírozták az országot abba a helyzetbe, hogy hajdan az önök által beígért kelet európai kistigrisból most európa alfelén legyünk ?
Kiknek a dicső tevékenysége juttatott minket a dominó első darabjának a kitüntetett helyzetébe ?




Radir | 2008. október 31. | 10:15:11

lofulu
Kedves kollega, a HITEL nem azonos fogalom az ADÓSSÁGGAL...(alapfok közgazdasági fogalmak)
Pontosan ! A hatalmunk megtartása érdekében felvett adósságot csak vissza kell fizettetni a néppel, sűrűn kántálva: "Hogy hová lett a pénz ? Túl sokat fogyasztottatok, megettétek !", a HITEL feltételeinek viszont meg kell felelni, bármilyen kiszolgáltatottságba is viszi az országot !
Attól tartok, fogjuk mi még Gyurcsánytól azt hallani, hogy:
"ORSZÁG ? MILYEN ORSZÁG ? ÉRTSÜK MEG, NINCS ORSZÁG ! MI IS AZ UNIÓ VAGYUNK !"


"Lehet, hogy Gy.F. nem nagyon jó"
Gyurcsánynak az ötvenes évek visszaállítása felelne meg a legjobban, persze EU segítséggel.
Hogy demokrácia van -e a demokratikus látszatok mögött ? Vagy diktatúra ?
Nem, ez már nyílt DESPOTIZMUS !

Szanyi dr. (országunk egyik jót evője):
"Negyedszer pedig tegyük világossá: ebben a mentőakcióban meg se kérdeztek minket"
macmac:
"Most bizony Gyurcsány jót tett az országnak, stabilizálta (persze nem csak Ő, de az egész gazdasági vezetés) a pénzpiacot és a forintot. Ezután "csak" az aprómunka jön".

Én meg azt válaszolnám ezekre: egy zsidó történész mostanában kiderítette, hogy Szálasi Ferenc A MAGYAR RÁDIÓBÓL TUDTA MEG, HOGY ÁTVETTE A HATALMAT !!!



Dodona | 2008. október 31. | 09:03:35

Okt 23 án Isarescu - nevük elhallgatása mellett - három nemzetközi bankot vádolt meg azzal hogy KIJELENTÉSEIKKEL és abnormálisan magas kamataikkal továbbra is a lejre spekulálnak, igy : nem kérnek kölcsön lejt a román NB-tól - pedig lej van és a NB lombard kamata csak 14,25 %, ehelyett 40-60 % kamatot igérnek lejért más bankoknak, amit aztán tovább adnak kölcsönként 80-100 % kamatra !

A "kijelentés" szót azért emeltem ki, mert a politikusok és bankemberek kijelentései életbevágóan fontosak a krizisben és lavinát vagy nyugalmat idézhetnek elő. Néhány példa : a román NB észrevette hogy mielőtt a lejt támadás érte, azelőtt pár nappal NEGATIV és krizist vizionáló cikkek és kijelentések jelentek meg a szaksajtóban, "szakemberek" szájából sőt rétinggel foglalkozó körökből is ! Azután jött spekuláció !

Hadd ne minősitsem a fentiek miatt azt, amit fidesz politikusok beszélnek szándékosan, szervezetten és célirányosan ! Ezek destruktiv hatása különösen nagy lehet / lesz.

Dodona | 2008. október 31. | 08:51:26

Ezen logika alapján roppant mód aggódom Romániáért, mert arrafelé nem nagyon észlelik a bajt.

Ez igencsak rosszindulatú megjegyzés. Azóta már nekünk is sikerült leszállni a fáról, kedves szanyi. A román NB elnöke Isarescu nagyon hatásos lépéseket tett a lej megvédésére, október 20 körül ( piacra dobott többszáz millió eurót és visszatartott kb egymilliárd eurónak megfelelő lejt. Lej hiányában a spekulánsok nem tudták lezárni a lej elleni tranzakcióikat. Igaz a banközi kamatok is komolyan megugrottak. ( Folyt)

Rá Dios | 2008. október 31. | 00:49:41

Lehet, hogy Gy.F. nem nagyon jó, de O.V. biztosan rossz. Sajnos. Ennyi a választás.
Hallgatva pl. a "hozzáértő" expénzügyminiszter Vargát, az ember csak reméli, hogy a külvilág nem mindig figyel oda ránk.

JFK2008 | 2008. október 30. | 23:03:56

A cikk fontossaganak megitelesehez nem art figyelembe venni, hogy a rendkivul ismert Financial Times Deutchland mellett letezik egy Financial Times (sima) ujsag is. Ez az egyebkent a nemetnel kevesbe elterjedt angol nyelven jelenik meg, ezert is kap kevesebb figyelmet. Nos ez az ujsag eppen ma a kovetkezoket irja Gyurcsannyal kapcsolatban:

"Budapest's bail-out
Published: October 30 2008 02:00 | Last updated: October 30 2008 02:00

...
The package being provided by the International Monetary Fund, European Union and World Bank will likely avert a looming meltdown of Hungary's financial system. ...

For now, the crisis will likely allow the shaky minority government of Ferenc Gyurcsány's Socialists to survive what promised to be a treacherous budget vote. But it further handicaps the pro-business, pro-western prime minister's chances of fending off the surging right wing in 2010 elections. Opposition leader Viktor Orbán has asserted in the past that "there is life outside the EU" and he has made political hay out of the predicament with a friendly newspaper's headline asserting that Hungary has joined the "list of shame" along with teetering Iceland, Belarus, Ukraine and Pakistan.

The IMF's strong coffee is necessary to revive Hungary but could leave a bitter aftertaste."

Vagyis a kevesbe ismert FT nagyjabol ugy osztalyozza a magyar politikusokat, ahogy egy atlag progressziv gondolkodasu hazankfia:

Gyurcsany: nyugati beallitottsagu es uzlet parti
Orban: az a politikus, aki az "EU-n kivul is van elet" mondasarol ismert

Kar, hogy az ilyesmit keptelenseg nemetre leforditani.

stephen_pocakos | 2008. október 30. | 22:56:50

Az eredeti cikk "A nap embere" rovatban jelent meg, a bécsi Christian Höller tollából:
http://www.ftd.de/koepfe/whoiswho/:Kopf-des-Tages-Ferenc-Gyurcsany-Ungarns-Berlusconi/432489.html
A magyar változat szerzője rendesen rátett egy lapáttal. Bizony, bizony a sajtószemle nehéz műfaj.

Szanyi Tibornak pedig magam helyett ajánlom írásomat:
http://pocakosgondok.blogspot.com/2008/10/amit-vlsgrl-tudni-kell.html
Tisztelettel
Elekes István

arrakis | 2008. október 30. | 22:13:51

Igazad van kedves macmac. A tettek alapján kell megítélni. Erre várunk 4 éve, hogy tegyen végre valamit, ne csak ígérjen és pontokat találjon ki.

macmac | 2008. október 30. | 21:19:32

Kedves Hozzászólók! Lehet utálni Gyurcsányt, lehet isteníteni. De a lényeg nem az, hogy valakit érzelmileg hogyan ítélünk meg, hanem az, hogy mit tett és mit tesz. Most bizony Gyurcsány jót tett az országnak, stabilizálta (persze nem csak Ő, de az egész gazdasági vezetés) a pénzpiacot és a forintot. Ezután "csak" az aprómunka jön: stabilizálni kell a költségvetést is, hogy ne lehessen támadni a tőzsdéken a magyar gazdaságot. Ez a nagyobb és ráadásul a népszerűtlenebb munka. Én ennek elvégzése után fogok ítéletet mondani a tevékenységéről, vélhetően a 2010-es választásokon. És úgy gondolom, a most nem rá szavazó 80 % gondolkodó része is. Aki pedig csak érzelmei alapján, és nem a tettek alapján politizál azzal sajnos nem tudok vitatkozni. Ez olyan mint a vallási dogmák: hiszem, mert azok akikben megbízom azt mondják, hogy ez az egyetlen igazság.. Erre nincs értelmes válasz, mivel természetesen nincs kizárólagos és egyetlen igazság sem.

lofulu | 2008. október 30. | 18:10:04

Magyarország NEM robogott a fizetésképtelenség felé, akkor sem, amikor ezt Járai "megjósolta" évekkel előbb, akkor sem, amikor a "fekete csütörtök" idején támadták a Forintot..Most sem úgy "magától" keletkezett a FENYEGETETTSÉG.
Viszont voltak értesülések erről a kezdödő ujabb támadásról-amiről Gyurcsány is -szerencsére időben -értesült..és haladéktalanul cselekedett.
EZEK a tények.
Továbbá az, hogy Gyurcsány, akinek EGYEDÜL van hitele (meglehetősen nagy-mondhatni PÉLDÁTLAN) a magyar politikai elit listáján, ismét megmentette Magyarországot.

Az is tény, hogy erre a Világ sajtója felfigyelt, elismerően -ám az idézett cikk úgy dicsér, hogy közen gáncsol...
kinek áll az érdekében?? -kérdezhetnénk-ha nem tudnánk..
De mi már tudjuk.

Gyurcsány a bizalmunkat élvezi, és mindvégig mögötte állunk, támogatjuk.
Nem úgy, mint a Legaljasabb Ellenzék Vezérét, és a csatolt fidiótákat, akik a minnél rosszabb annál jobb nekünk elv szerint megkisérlik ujból és ujból tönkretenni az országot.

bobe55 | 2008. október 30. | 18:05:08

domjav! Orbánnak már hányszor mondták, hogy vége a politikai karrierjének! És még is a jobboldal vezére most is. Gyurcsány miért ne maradhatna a baloldalon vezetőnek. Igazmondásból nincs mit egymás szemére vetni. Az egyik bevallotta a másik nem! Ennyi!!!

domjav | 2008. október 30. | 17:48:36

Tipikusan magyar válasz az, hogy a kûlföld nem érti a hazai helyzetet. A Reutes meg a Bloemberg már hetekkel ezelött megírták, hogy Magyarország a fizetésképtelenség felé robog. Most tudjuk, hogy igazuk volt.
Nem keressük, Orbánt minden egyes Gyurcsánynak kínos cikk mögött. Cáfolni nem érdemes a leírottakat, mert azok tények. Egy lehet[oség van, és az pedig a magyar baloldal átértékelése, átszervezése. Ebbe sajnos nem fér bele Gyurcsány elnök/miniszterelnök. Ömaga elkopott, szavahihetetlen és egyértelmüen kommunikációs es PR tragédia, de ez a környezete hibája is. Egy remény van a baloldalon, az pedig az, hogy csak javulhat a helyzet, innen lejebb remélem már nincsen.

lofulu | 2008. október 30. | 17:41:20

""Aki utolsó tromfjaként ükunokáink kontójára tovább adósítja el az országot?? ""
Huba | 2008. október 30. | 17:14:11


Kedves kollega, a HITEL nem azonos fogalom az ADÓSSÁGGAL...(alapfok közgazdasági fogalmak)

bobe55 | 2008. október 30. | 17:36:50

Csak annyit írok, hogy választást kell megnyerni nem közvélemény kutatást!!! Jelenleg nem túl jól állunk,de bízok az emberek józan ítélő képességében. /80%-ra gondolok /

lofulu | 2008. október 30. | 17:08:41

Miért hiszem azt, hogy a cikk Orbán -késztetésre született??
Miért hiszem azt, hogy Magyarország fizetőeszközének támadói most igen sokat veszítettek-és nagyon -nagyon csalódottak??
Miért látom úgy-sülyed a fidesz hazugság nevű hajója??

Cisternino | 2008. október 30. | 16:47:15

Ugyan már, lárifári. Az FT DEU szerkesztőségében aztán borzasztóan képben vannak a mai magyar közéletet illetően. Ha egy ilyen politikusi portré megírásába fognak, tájékozódjanak előbb, ne csak a Lendvay utcában informálódjanak.
Az meg, hogy még mindig attól cidrizünk, hogy külföldon, főleg Európa nyugati felében mit gondolnak rólunk, az néhány frusztrált magyar régről visszamaradt rossz szokása.

szentpeter | 2008. október 30. | 15:43:11

Tudtam én hogy Ferkó hungarikum.. amilyen az ország, olyan a miniszterelnöke..

apathyrobert | 2008. október 30. | 15:40:01

Nemzetközivé érett be Orbán karaktergyilkos ádázlata.

HIRDETÉS
Gyurcsány Ferenc és Silv...
Gyurcsány Ferenc és Silvio Berlusconi
MTI/EPA - Filippo Monteforte

A több mint húsz milliárd eurós gigászi kölcsön Gyurcsány Ferenc nélkülöző országán ugyan segít, de a kormányfő karrierjén már nem – írja a Financial Times Deutschland (FTD) abban a korántsem hízelgő portréban amit „Gyurcsány Ferenc – Magyarország Berlusconija” címmel csütörtökön közölt a londoni globális üzleti lap németországi kiadása.

Az FTD szerint Gyurcsány az egykori reménységből Európa egyik legnépszerűtlenebb politikusa lett, aki már a 2006-os „hazugságbeszéd”, a távozását követelő több tízezres tüntetések és a vad zavargások után megérett a lemondásra. Mégis Kelet-Európa példamutató politikai személyiségeként szeret mutatkozni, s George W. Bush, vagy Vlagyimir Putyin oldalán érzi jól magát. Ugyanakkor minden csak éppen nem diplomatikus: a szaúdi futball-válogatottat terrorista-csapatnak nevezte.

Az egykori KISZ-vezető máig tisztázatlan úton jutott magánvagyonához, a hatósági vizsgálatokat elévülés miatt leállították – olvasható a cikkben. Bírálói Gyurcsányt a „magyar Berlusconinak” hívják. Silvio Berlusconival ellentétben azonban Gyurcsány elveszítette az emberek támogatottságát, s azt az óriáskölcsön sem tudja helyreállítani. Ráadásul a hitel nem is a kormányfő érdeme. Ha most lennének a választások, Gyurcsány alig húsz százalékot kapna – véli az FTD.

HIRDETÉS

 Berlin

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    51 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS