Fidesz: nem lehetséges a járatritkítás

A fővárosi Fidesz-KDNP fenntartja, hogy nem lehet a BKV járatainak ritkításával valós megtakarítást elérni.

Tarlós István főpolgármester a Népszabadságnak adott interjúban beszélt arról: álláspontja szerint járatritkítás, a buszágazat privatizációja, újabb önkormányzati hitelfelvétel és a fővárosi intézmények lepusztulása lehet a BKV megmentésének ára. Jelezte, hogy a következő, február 29-i közgyűlésen javaslatot tesz a paraméterkönyv módosítására, a járatok ritkítására.

Németh Zoltán, a Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetője és Wintermantel Zsolt képviselő, a főváros közlekedési tanácsnoka erre reagálva az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írja: továbbra is egyetértenek azzal a határozattal, amelyet január 25-én fogadott el a Fővárosi Közgyűlés a BKV teljesítményszintjét illetően. Ebben Tarlós István főpolgármester, valamint két helyettese, György István és Bagdy Gábor javaslatára az szerepelt: a főváros "nem látja lehetségesnek a kibocsátási szint érdemi csökkentésével, Budapest közlekedési és gazdasági rendszerei működőképességének fenntartása mellett valós megtakarítások elérését".

A városházi fideszesek közleményükben felidézték: a testület ennek nyomán arra kérte a főpolgármestert, úgy készíttesse elő a BKV új közszolgáltatási szerződését, hogy a szerződés lejárta, vagyis 2012 májusa után is biztosított legyen a mai kibocsátási szinttel megegyező tömegközlekedési teljesítmény. A budapestiek csaknem 60 százaléka tömegközlekedéssel jár munkába és iskolába mindennap, "ma sem kevéssé zsúfolt járatokon", ráadásul az utasok a gyakori meghibásodások, lerobbanó buszok miatt sokszor 10-20 perces várakozásra kényszerülnek a hidegben.

"Éppen ezért nem látjuk lehetségesnek, hogy a járatok ritkításával a budapestiekre terheljük az MSZP-SZDSZ városvezetés által felvett hitelek következményeit, ráadásul a BKV-probléma mértékénél fogva egy ilyen intézkedés nem is lenne képes a tömegközlekedési cég gondjainak orvoslására" – szögezték le a fideszes politikusok.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója sem tartja jó megoldásnak a járatok ritkítását vagy a jegyárak emelését, miután a 2010. tavaszi 4 százalékos árnövelés a vásárlók számának csökkenése miatt egymilliárd forintos bevételcsökkenést okozott. A járatritkítás ugyancsak csökkentené a jegyárbevételt, és háttérbe szorítaná a tömegközlekedést – olvasható a Híradó.hu-n.

Azt viszont elképzelhetőnek nevezte a BKK vezetője, hogy a buszüzemeltetésben külső szolgáltatók is részt vegyenek, és ezzel javulhasson a BKV szolgáltatásának minősége. Az adósságválság kezelését pedig a bankok meggyőzésében látja. A jövő héten a főpolgármesterrel közösen arról próbálják meggyőzni a pénzintézeteket, hogy még néhány évre hosszabbítsák meg a meglévő BKV-hiteleket, vagy nyújtsanak újabb refinanszírozó kölcsönt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.