belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Fidesz: nem lehet lerasszistázni az egész országot!

A Fidesz szerint a leghatározottabban fel kell lépni a gyűlöletkeltéssel és a romák ellen elkövetett bűncselekményekkel szemben, de nem lehet egy egész országot rasszistának nevezni. Az MSZP sajnálja, hogy a Fidesz "olcsó belpolitikai csörtéihez" próbálja felhasználni az unió vezető tisztségviselőit.

Hírösszefoglalónk| NOL| 2009. május 1. |58 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

ezekiel | 2010. február 27. | 16:00:10

nyekk

Igazad van. Bárhol tűnik fel a zsidó, a cigány midjárt gyűlölik.

Szerintem azért, mert valakibe mndig bele kell rúgni.
És minél nagyobb egy társadalomban az elégedetlenség, annál inkább.

Ha nem az MSZP nyeri meg a választásokat tavasszal , fog-e tudni olyan helyzetet teremteni, a FIDSZ amely kevésbé lesz kilátástalan, mint a jelenlegi. Ha nem, akkor jön a jobbik, és letipossa a kisebbségeket.
Mert Őket könnyű. Könyebb, mint a hazaáruló politikusainkat(pártállástól függetlenül). Akkor változik-e majd valami?
lesz-e több munkahely? 28-as kolbász?
Ugye, hogy nem. Ami most megy az országban, az nevetséges.
Egymást marjuk, ahelyett, hogy megkeesnénk az elmúlt húsz év hazaáruló bűnöseit.
Mi viszont csak egymást marjuk...
Nem a cigány, és a zsidó az ellenség testvér, hanem az, aki Őket ellenségként akarja beállítani.
Így volt ez mindig, ezután is így lesz...........

ezekiel | 2010. február 27. | 15:46:59

"irriga | 2009. május 1. | 17:45:56

Mi az a rasszizmus?

A németek pontosak, a skótok takarékosak, az olaszok vidámok, a cigányok munkakerülők.
Mindenhol van kivétel persze.

Érdekes módon az első három nemzet nem panaszkodik a besorolás miatt."

A rasszizmus: gyűlölködő nacionalimus, amely uszít más népek, népcsoportok ellen.

Ha a skótok a fogukhoz verik a garast, nem jön senki ide nagyhanggal, és mondja, hogy lágerbe kell őket küldeni.
Én személy szerint ismerek nagyon szép számmal munkakerülőket, akik nem cigányok. Akkor velük most mi van?
Őket a fidesz-jobbik a vállára emeli majd, mert Ők MAGYAROK?

Itt van a kutya elásva/elesve.

nemistudom | 2009. május 4. | 16:12:52

tsz elnok | 2009. május 2. | 06:09:19

Ennek a puszta említése is, hát mit mondjak? Szabad ilyesmit mondani, amikor az ország egysége, önmagunk pozitív megítélése a kérdés és feladat?

Nem, az ilyen szövegek említése színtiszta defetizmus, s az ilyen - mint köztudott - azonnali büntetést von maga után.

Aztán meg, nehogy azt gondolja a polgár, hogy bármi köze lehet egy tisztességes (?) jobboldalinak egy elvetemül kommunistához!

nyekk | 2009. május 1. | 22:01:15

vannak,, aki szerették, vannak, akik megvoltak velük, vannak, akik ellenségként kezelték őket és kiírtásukra törekedtek. Maga csak ez utóbbiakat ismeri.

brysis | 2009. május 1. | 16:21:04

Ezt a műsort már - abszolúte sikertelenül - leadta az origon.
Hagyja már abba!!!

bo-56 | 2009. május 2. | 21:10:30

QWERT!

Ha már eljutottál a Z-ig (az M-ről álmodni sem merek), gondold végig amit írtál!

A mai magyar közbeszédben a cigánybűnözés (c)Jobbik, annyi mint a cigány, mint bűnöző, amit szakadatlanul kísér az "ezek ilyenek"-beszéd. Tehát nem arról van szó, hogy nincs roma bűnöző, hanem hogy nincs "roma, ergo bűnöző", bármennyire sulykolják is sanda agitátorok ezt és a fordítottan kimondott tételt ("a romák - meg persze Gyurcsány, stb. - miatt nincs közbiztonság").

Roma áldozatok meg azért vannak, mert úgy látszik vannak aktivisták, akik a mindennapos "cigánymentes övezet", "írtsuk ki a cigányokat!" és egyéb hasonló kedélyes kiszólásokban nem értik a szellmes tréfát és rögtön Molotov-koktélt, puskát ragadnak. Lehet, hogy amilyen értőn fűzöd a szót, te voltál az egyik?

bo-56 | 2009. május 2. | 20:57:21

kovács miki!
Légy szíves tedd már meg, hogy ezzel a stílussal inkább állj be a jobbfanok közé! Ott kevésbbé kirívó.

tsz elnok | 2009. május 2. | 06:09:19

Mar miert ne lehetne?Teleki a bucsuleveleben a legpocsekabb nemzetnek nevezte a magyarsagot,amelynek miniszterelnoke volt.Akinek nem inge,nem veszi magara...

QWERT | 2009. május 1. | 23:20:47

A rasszizmus definíciója MSZP és SZDSZ nézetében:
A bűnözőket nem lehet származásuk szerint besorolni, tehát roma bűnözés (és ebből adódóan roma bűnöző) nincs!
De roma áldozat, az van. Hogy van ez?

adalbert1977 | 2009. május 1. | 23:07:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

QWERT | 2009. május 1. | 22:54:14

Kovacs miki:
nézem a hozzászólásaidat, és eláll a szavam, mint Börzsönyben az eső:
neked gyárilag van ilyen Orbán fóbiád, vagy fizetnek érte?!
Szerintem te nem kicsit ülsz közel a mostani tábortűzhöz. Gyere hátrébb, mert még megég a nyelved, vagy legalább nézzél körül, van-e a közelben egy MSZP-s vagy SZDSZ-es segg, ahova gyorsan bedughatod lehűteni.

nyekk | 2009. május 1. | 22:01:15

A nemjóját! Úgy látszi, az egész világ náci, és rasszista. Tudni illik, a zsidók, és a romák bármikor, és bárhol bukkantak fel a történelem során mindenhol (...hogy is mondjam...?) nem nagyon szerették őket. Mindíg őket érte sérelem. Ez azért elgondolkoztató. Mi (esetleg ki) lehet ennek az oka?

kuntakunta | 2009. május 1. | 20:54:33

Csak a nagy nácizás hallatszik ki a vörös ködből:))

irriga | 2009. május 1. | 20:09:25

Kérdés.

És hány százalék lehet a rasszista hazánkban a fidesz szerint?
6 000 000 reális szám?

fideszss | 2009. május 1. | 19:57:00

Vicc az egész, Fidesz meg az antirasszizmus hahaha azok beszélnek akiknek tagjai nacigyűlésekre járnak gárdaavatás ..

kuntakunta | 2009. május 1. | 19:55:59

fidesz$$!
Tök jó lesz amikor 2/3 arányban nyerik meg a választást.Kár ,hogy nem látom majd a burádat amikor Orbán a szokásos mosolyával kihirdeti ,hogy Győztünk!!!!

fideszss | 2009. május 1. | 19:44:24

Nem mindenki de a Fidesz SS tökéletesen nacipart lelkületű , genetikai vezérével együtt ........

1 vélemény | 2009. május 1. | 19:40:29

érdekesez a balog nevezetű úr de igazat beszél bár ki mondta hogy az egész ország rasszista forrás??meg arra is kiváncsi lennék hogyaz eu biztos a gondolat második felét is mondta e vajon?no meg emlékszünk emlitett balog uram kijelentéseire 2006 -ból ahól ö is kollektiv megbélyegzést tett a rendörségre mikor voltak törvénytelenségek is mit bárhól a világon ha jól emlékszem szidták a rendörséget avo nak nevezték ugy anblokk beleértve az irodistát is pl.egyenlő mércét urelvtársak.

100% tolerancia | 2009. május 1. | 19:18:49

Hú Kovács Miki! Ez olyan hihetetlenül zseniális, logikus, kiegyensúlyozott és művelt gondolatmenet volt, hogy megérdemelsz egy kis pihenőt. Csak így tovább.

kuntakunta | 2009. május 1. | 19:18:48

kovacs miki !

Te Lófülű ! Milyen érzés 40-15% zsugorodni?Mesélj.:)))

immortal | 2009. május 1. | 18:43:43

EGYIK KUTYA, MÁSIK EB!

csatár | 2009. május 1. | 18:07:37


T, kovacs miki. 13:48h
Nehéz sorsod lehetett, hogy emberi szó zavar!
Nem nehéz rájönni, pszichiatriai kezelést kérsz, az emberi beszéd megértéséhez!
Mert nem hiszed, emberi hangon is lehet kommunikálni, a kedvedért, gondolatot megvitatni, és nem lehengerelni, földbe döngölni, a vitapartnert!
Talán, Molnár Lajossal kellene megbeszélni, ki laza egyszerűséggel záratott be, néhány kórházat, egészségügyi intézményt, és ami valószínűleg számodra a legfájóbb, az OPNI-T.
Keserűséged érthető, hisz elvették tőled, a csendes magányt biztosító, gumi szobádat, hol védve voltál, a zajos, számodra felfoghatatlan, nem egyszer érthetetlen, világától!
Nem kell félned, nem akar senki bántani, sajnálni sem akar senki! Tudjuk hogy ilyen vagy és kész! A többi az orvosok dolga ha, ki nem rúgják őket, ami, a mai gazdasági állapotok szerint, reális veszélynek látszik! Mindannyiunk, sajnálatára!

adalbert1977 | 2009. május 1. | 17:51:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

adalbert1977 | 2009. május 1. | 17:47:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

irriga | 2009. május 1. | 17:45:56

Mi az a rasszizmus?

A németek pontosak, a skótok takarékosak, az olaszok vidámok, a cigányok munkakerülők.
Mindenhol van kivétel persze.

Érdekes módon az első három nemzet nem panaszkodik a besorolás miatt.

irriga | 2009. május 1. | 17:43:25

brysis | 2009. május 1. | 16:21:04

Na na!

Medgyessy olyan 9 000 milliárdnál vette át a kormányt és olyan 13 000-ig meg sem állt.
Mintha Gyurcsány tudta volna tartani a 3 % alatti hiányt az elmúlt évben.

kuntakunta | 2009. május 1. | 17:38:25

"szegfuszeg | 2009. május 1. | 13:29:49

pedig a felmeresek es statisztikak igencsak azt mutatjak, hogy az orszag nagyobb fele rasszista"

Akkor a rasszizmus jó!:))))

Robbie | 2009. május 1. | 17:16:11

A romákon kívül még él Magyarországon kb. 150 000 fő egyéb származású ember(németek,szlávok,kínaiak) de őket ért támadásokról nem igazán hallani.Magyarországon félnek az emberek a romáktól ez az oka amiért ellenszenvet éreznek irántuk.Az egy dolog hogy valaki rasszista vagy sem de ne bélyegezzük rasszistának őket csak azért mert félnek.

kismillio | 2009. május 1. | 16:42:34


Orbán ne ahatáron tul politizáljon főleg ne szaladgáljon az eu néppárthoz támogagtásért álmodozzon forradalonról mivel ömég olyat nem láott ill nem élt át .jobblenne ha fidezs és csatlósai /gakó . vona /stb tenne rendet

kismilió

3.14159265 | 2009. május 1. | 16:40:44

A baj az, hogy sokan helyeslik a cigányok legyilkolását.
A rasszista cimkén meg röhögnek, ez már nem is számít negatív jelzőnek.
A politikusok meg a cimkézésen társalognak, hogy ki mikor kire mondhatja, hogy rasszista.

brysis | 2009. május 1. | 16:21:04

irrigA: Természetesen nehéz lesz rendbe tenni az országot..végül is azt a 18.000 milliárdot amit Gyurcsány elszórt a szélbe valakinek vissza kell fizetni.. TEHÁT ITT NEM EZ A KÉRDÉS!!! a HELYZET AZ, HOGY AZ mszp AZT AKARJE VELÜNK ELHITETNI, HOGY ŐK, AKIK ELKÚRTÁK, AKIK ELPAZAROLTÁK EZT A RENGETEG PÉNZ ŐK AZOK ÉS CSAK ŐK AKIK KÉPESEK EZT A KÁRT FELSZÁMOLNI.. ŐK KÉPESEK KITAKARÍTANI AUGIAS ISTÁLLÓJÁT...Ezzel nem állítanak kevesebbet, mint hogy egyedül ŐK képesek eltakarítani saját magukat!!!

brysis | 2009. május 1. | 16:15:34

Dehogynem lehet.. Magyarország lakosai 40 éven át maguk voltak a sátán, ők voltak az utolsó csatlós, ők voltak a fasiszta nemzet.. ezt tanították az iskolába erről írt az elkötelezett sajtó...

nemistudom | 2009. május 1. | 16:05:53

3.14159265 | 2009. május 1. | 14:36:22

Ez nem kötekedés, hanem kívánság. Valamikor, ugye, szeretné, ha beteljesülne?

NemzetiL | 2009. május 1. | 15:55:21

Irriga!

Nem tudok veled vitába szállni e terén, hisz te olyannal rendelkezel, amivel én nem. Neked pártállásod van, nekem meg csak elveim... ;-)

irriga | 2009. május 1. | 15:50:57

NemzetiL | 2009. május 1. | 15:42:57

Egyébként aggodalomra semmi ok!
A fijjuk megválasztásuk másnapján megoldanak minden problémát.

Az IMF-nek majd Magyarország ad kölcsönt, ha a hazai miniszterelnököt Orbánnak hívják.

irriga | 2009. május 1. | 15:48:42

NemzetiL | 2009. május 1. | 15:42:57

Vigasztaljon téged, hogy:
1. Orbán 2000 milliárdot vett fel választási esélyének növelésére - a mi kontónkra.
2. a fidesznek most is tartozása van a bankok felé. Szerinted azt ki fogja megfizetni?

NemzetiL | 2009. május 1. | 15:42:57

irriga | 2009. május 1. | 15:36:52

IMF hitel.

irriga | 2009. május 1. | 15:38:45

Derék örökség. ;-)

irriga | 2009. május 1. | 15:38:45

NemzetiL | 2009. május 1. | 14:53:49

Hát igen!
Mint nagymamám mondta:
Bolond lukból, bolond szél fúj!

irriga | 2009. május 1. | 15:36:52

Renia | 2009. május 1. | 14:39:10

És szerinted abból telett 3 új Duna hídra, amit a zorbán hagyott?
És az M5 a határig?
M7 a határig?

És a többi út?

irriga | 2009. május 1. | 15:33:18

Hát nem is!
Mert akkor nincs kit útálni!

csaszi | 2009. május 1. | 15:20:27

Xerxes.
Szoval azt akarod mondani, hogy meg az is a jobbik eset ha roma szarmazasu, mintha Zsieinovszij lenne, aki - ugye - zsido is.
Gondolom elesen visszautasitod a rasszista jelzot ha valaki annak titulal....

3.14159265 | 2009. május 1. | 15:18:43

Szóval hogyan lehetne küzdeni a rasszizmus ellen, ha a rasszisták szerint ez nem is negatív jelző.
Vagy még senki nem hallott ílyesmi megnyilatkozást, hogy "lehet, hogy rasszista vagyok, de akkor is az a véleményem, hogy a cigányok..." ?

Xerxes | 2009. május 1. | 15:04:16

Ez , hogy Orban cigany lenne, legalabb reszben, ez regota tema de szerintem a mai napig vitatott, van aki ezt mondja van aki azt. Amugy, ha esetleg az, akkor peldasan integralodott, tehat nem erdekel hogy az -e vagy sem. Viszont a veszpremi gyilkossaggal kapcsolatban azt mondta, hogy "ciganybunozes nincs de a cigany bunozok szama aggasztoan novekszik" - szal azert csak nem lenne ennyire Zsirinovszkij ( ugye mindenki tudja ki o - idoben antiszemita, nacionalista orosz politikus - apai agon zsido szarmazasu ), ha roma lenne...

csaszi | 2009. május 1. | 14:59:24

helyesen: Sokszamjegyu. (3.141592stb)

csaszi | 2009. május 1. | 14:57:34

Soszamjegyu.
Nem eppen a temahoz szoltal, koma. Kotekedsz talan? Kocsmai verekedo is voltal? Vagy vagy???
Oszolj!!!

NemzetiL | 2009. május 1. | 14:53:49

Renia | 2009. május 1. | 13:32:01

Hagyd rájuk, fasiszta-rassziszta veszély csak a szélsőbaloldali/ neoliberális (2-es csoportokba fejlődj, egymás kezét fogd) gondolatvilágukban létezik. 40 év, pártiskola, aztán szdsz.
2 ciklus után semmi értékelhetőt nem tudnak felmutatni, így hát másokat rugdosnak. Egyszerű recept, egyszerű embereknek.

Renia | 2009. május 1. | 14:39:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

3.14159265 | 2009. május 1. | 14:36:22

És mindenekelőtt tudatosítani kellene a zemberekben, hogy a rasszizmus egy szégyellnivaló tulajdonság.
Kicsit olyan ez, mint a holokauszt-tagadás. Sokan nem értik mit bohóckódnak egy ilyen törvénnyel. Mert ugyebár persze, megtörtént. A bajuk csak az vele, hogy nem volt elég alapos.

3.14159265 | 2009. május 1. | 13:36:47

Az sem jó tendencia, hogy a Fidesz nem kiközösíteni akarja a rasszistákat, hanem a szavazóik között tartani.

Renia | 2009. május 1. | 13:32:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

imizcy | 2009. május 1. | 13:10:07

Csak a magyar lehet nem magyarnak nyílvánítani, mert nem az O.V.-ra és "csapatára szavazott!" Igaz ez nem rasszizmus, hanem.....?

walsz | 2009. május 1. | 13:00:37

Balog Zoltán egy érdekes figura. Mint református lelkipásztor németországban tanult ahol kapcsolatban volt a németországi neonacikkal. A Fidesz uj jelszavát is onnan hozta: "Wahrheit macht frei!" (Igazság szabaddá tesz)
Balog Zoltán akinek nyilatkozatait, megnyilvánulásait jól hallottuk olvastuk pld a Hír TV-ben, nem voltak mentesek a szélsöséges szemlélettöl.
Balog Orbán lelki gondozója is, aki elhitette Orbánnal, hogy neki istentöl való küldetése van.
Na szóval....

nemistudomnak tökéletes a véleménye. Soha senki nem rasszistázta le az országot, csak a rasszistákat.
Aki meg anno a Magyar Nemzet pártlapot, a Demokratát ajánlotta olvasásra, az bizony a rasszista szellemiséget ajánlotta.

nemistudom | 2009. május 1. | 12:54:17

Tökéletesen igaza van a Fidesznek. Nem az egész országot, a rasszistákat rasszistázzuk.

egy ember | 2009. május 1. | 12:48:43

De nem ám. Kedves barátaim. Úgyhogy térjenek már észhez a sok magyarellenes
szarrágó.

HIRDETÉS

A Fidesz szerint a leghatározottabban fel kell lépni a gyűlöletkeltéssel és a romák ellen elkövetett bűncselekményekkel szemben, de nem lehet egy egész országot rasszistának nevezni - mondta Balog Zoltán, az emberi jogi bizottság fideszes elnöke, miután pénteken Budapesten találkozott Jacques Barrot-val, az Európai Bizottság alelnökével, az unió emberi jogi és biztonsági ügyekben illetékes biztosával.

Balog Zoltán a találkozó után azt mondta, a romákkal szemben elkövetett bűncselekményekkel kapcsolatban Jacques Barrot-val egyetértettek abban, hogy a gyűlöletkeltés és a gyilkosságok megengedhetetlenek, ezeket nem lehet eltűrni egy demokráciában, és minden politikai erőnek össze kell fogni, hogy ezeket megakadályozza.

Ugyanakkor hozzátette: abban is egyetértettek, hogy "nem jó tendencia, ha egy egész országot lerasszistázunk" olyan bűncselekmények kapcsán, amelyekben a tettesek személye még nem derült ki.

HIRDETÉS

 "Lépjünk fel a leghatározottabban mindenfajta gyűlöletkeltéssel, a kisebbségek megalázásával szemben és a velük kapcsolatos erőszakos bűncselekményekkel szemben, másrészt pedig őrizzük meg a józanságunkat, várjuk meg, hogy a rendőrség eredményeket produkáljon, és olyan esetekben, ahol nem egyértelmű a rasszista indíték, vagy kiderült, hogy nem is az volt, akkor ott ne próbáljunk meg hangulatot kelteni, mert az senkinek nem jó" - hangsúlyozta Balog Zoltán. Elsősorban a rendőrség feladata, hogy tetteseket prezentáljon ezekben az ügyekben.

A fideszes politikus szerint Jacques Barrot-val beszéltek arról is, hogy Magyarországon súlyos problémák vannak a roma pénzek felhasználásával, mert csak a támogatások 10 százaléka érkezik meg a címzettekhez. Balog Zoltán szerint Magyarországon a 2006 őszén tapasztalt rendőri brutalitás óta egy rossz tendencia indult el. Úgy gondoljuk, hogy a rendőrség munkáját "mindenféle politikai tehertétel" akadályozza, az emberi jogi elvárásokat a rendőrség nem tudja betartani, részben pont egyfajta "politikai háttérutasítás miatt" - fogalmazott.

Utalt arra, hogy a gyülekezési törvényt adott esetben aggályosan korlátozzák, indokolatlanul betiltanak demonstrációkat, más esetben pedig túlságosan lazán kezelik, például a budai Várban történt gyűlöletkeltő demonstráció esetében. Balog Zoltán emlékeztetett arra, hogy az említett neonáci demonstráció miatt a Fidesz egy vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezte, amely áttekintené, hogy a rendőrség és az igazságügyi és rendészeti miniszter milyen módon hozza meg döntéseit az ilyen rendezvényekkel kapcsolatban.

"Sajnáljuk, hogy a Fidesz olcsó belpolitikai csörtéihez próbálja felhasználni az unió vezető tisztségviselőit, ahelyett hogy a valódi magyar érdeket tartaná szem előtt" - reagált az Országos Sajtószolgálathoz eljuttatott közleményében Veres József, az Országgyűlés európai ügyek bizottságának szocialista tagja. Emlékeztetett arra, hogy Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter és Balázs Péter külügyminiszter azért hívta meg Magyarországra Jacques Barrot-t, hogy előmozdítsák az Európai Unión kívül élő határon túli magyarokkal való kapcsolattartást.

A Fidesz megtehette volna, hogy felsorakozik a kormány kezdeményezése mögé, és kivételesen nem csak kommunikációs kampánycsatájához használja fel a határon túli magyarokat és az Európai Uniót, szomorú, hogy nem élt a lehetőséggel - fogalmazott a kormánypárti politikus.

Címkék: rasszizmus, cigány, roma
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    58 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS