Feljelentés és vizsgálat hirdetőoszlopok miatt

Hűtlen kezelés miatt feljelentést tesz a Párbeszéd Magyarországért a budapesti hirdetőoszlopok és utasváró pavilonok hirdetési felületeinek hasznosításával kapcsolatban. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) úgy reagált erre: már februárban jogi eljárást indítottak a hirdetési felületek előnytelen szerződéseinek ügyében.

A főváros és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) már februárban jogi eljárást indított a fővárosi hirdetési felületek 2006-ban kötött előnytelen szerződéseinek ügyében, és azok felmondását helyezte kilátásba - mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója csütörtökön az MTI-nek.

Vitézy annak kapcsán mondta ezt, hogy Hanzély Ákos fővárosi képviselő, a Párbeszéd Magyarországért politikusa jelezte: hűtlen kezelés miatt feljelentést tesz a budapesti hirdetőoszlopok és utasváró pavilonok hirdetési felületeinek hasznosításával kapcsolatban. Szerinte az elmúlt években több száz millió forintos kár érhette a fővárosi önkormányzatot és az államot.

A BKK vezérigazgatója kijelentette: az Intermédiával - mai nevén Epamediával - kötött, a közlekedési utcabútorokról szóló szerződések rendkívül hátrányosak a főváros számára. Kifejtette: a céggel a 2006-os önkormányzati választások előtt három nappal kötött 25 évre szóló szerződést az előző városvezetés.

A szerződés arról szólt, hogy a reklámcégnek 713 busz- és villamosmegállóba kellett utasvárókat telepítenie, amelyek a tulajdonában is maradtak, vagyis nem a főváros vagy a közlekedési cégek a tulajdonosai. A cég megépítette őket, és övé maradt a reklámozási jog is, ők adják bérbe a felületeket - mutatott rá Vitézy Dávid.

Megítélése szerint a szerződés súlyosan aránytalan, hiszen a reklámcég egy forint közterület-használati díjat sem fizet a főváros értékes területein. Hozzátette: egy építmény 25 év alatt jóval több hasznot termel, mint amennyibe a felhúzása került.

A vezérigazgató elmondta, a reklámcég vállalta, hogy az összes utcabútor javítását, karbantartását, takarítását, graffitimentesítését saját költségén elvégzi, de 2010 előtt ennek teljesítését senki nem ellenőrizte.

Vitézy Dávid arról számolt be, hogy a BKK a szerződések átvilágításakor súlyosan szerződésszegő állapotokat talált, ezért a főváros februárban jogi eljárást indított. Ebben azonnal hatállyal kérték a tapasztalt állapotok megszüntetését, és kilátásba helyezték a szerződés felmondását. Jelezte: nyilvánvalóan nem lehet egy nap alatt a város javára fordítani a 25 éves szerződést, de elindultak ezen az úton, mert nem tűrhették tovább a helyzetet.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.