Felesleges a 4-es metró második szakasza?
A 4-es metró második - Keleti pályaudvar és Bosnyák tér közötti - szakasza költségvetésileg irreális, szakmailag pedig felesleges, eddig titkolt dokumentum alapján pedig alkalmatlan arra, hogy uniós támogatást lehessen lehívni a beruházáshoz - állítja a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, amely azt kéri, a főváros állítsa le a szakasz előkészületét.
Mint azt lapunk elsőként megírta, a Fővárosi Közgyűlés ma tárgyalna a beruházásról. A tervek szerint már 2010 januárjában kiírnák a szükséges tendereket, a négy megállós szakasz - az eredeti elképzelésekhez képest kisebb és olcsóbb megállókkal - 2014 végére készülhetne el.
A VEKE szerint ezek irreális elvárások, hiszen az első (Kelenföldi és Keleti pályaudvar közötti) szakasz befejezése is „ködbe vész" - annak elkészültét most 2013-ra ígérik -, ráadásul mivel 2010 elejéig uniós döntés még elvileg sem születhet, a városvezetés források nélkül, rendkívül felelőtlen módon köteleződne el a 167 milliárdos projektre.
A civil szervezet szerint ismét kész, visszavonhatatlan helyzetet akar teremteni a városvezetés. Szerintük Budapesten nem a Bosnyák téri metróág hiánya a legnagyobb probléma, sőt, ezt rossz, hibás projektnek tartják. Abban is kételkednek, hogy sikerülne tartani a 167 milliárd forintban meghatározott költségkeretet.
Elemezésük szerint e metrószakasz nem térülne meg, hiszen alig 84 milliárd forint hasznot termelne, szemben a jóval magasabb építési költségekkel. Szerintük Zugló és környéke közlekedését olcsóbb és jobb fejlesztésekkel lehetne javítani, a villamos újraindítása a Thököly úton is kijönne 15 milliárdból, ha pedig a járatot az újpalotai lakótelepig meghosszabbítanák, az sem kerülne többe további 25 milliárd forintnál.