Ezért nem adhatta át Tarlós a kampányban a Bubit

Már a BKK is elmúltnyolcévezik, kiakadtak a szocialistákon, és fogadkoznak, hogy hamarosan indul a MOL Bubi.

Néhány héten belül átadhatják a MOL Bubit, jelenleg a belső tesztek zajlanak.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójának tájékoztatása szerint amint minden szoftveres hiányosság javítása megnyugtató, elindítják a közbringarendszer mintegy ezer toborzott felhasználóval zajló nyilvános próbaüzemét, amely után Tarlós István főpolgármester átadhatja a rendszert a nyilvánosságnak.

A MOL Bubi közbringarendszer kiépítését végző Közbringa Kft., amely mögött a T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. áll, a rendszer működéséhez szükséges egyedi szoftverek végleges illesztését, finomhangolását végzi.

"Egy olyan bonyolult szoftveres rendszer kialakításakor, mint amilyent a T-Systems készített a MOL Bubi működtetéséhez, óhatatlanul előfordulnak a belső tesztelés során felmerülő igazítási igények, melyeknek nagy részét az infokommunikációs cég mostanra már elvégezte" - magyarázta a késlekedés okát a BKK.

A MOL Bubi közbringarendszer nyílt próbaüzemét csak akkor indítják el, ha az a használatkor már minden fontos paraméterében tökéletesen működik. Jelenleg az elkészült, javított szoftver belső tesztelését végzik.

A rendszer belső tesztje eközben továbbra is folytatódik, amely a MOL Bubi kerékpárok utcai jelenléte nélkül aligha lenne lehetséges. "Visszautasítjuk tehát az MSZP azon vádját, amely arra enged következtetni, hogy a kerékpárok kihelyezésének bármi köze lett volna az április 6-ai parlamenti választásokhoz" - tette hozzá Vitézy.

"A közbringarendszerrel kapcsolatban nagy szavakat használni könnyű. Azonban míg az előző városvezetés alatt csak beszéltek róla, addig 2010 óta a Fővárosi Önkormányzat és a BKK érdemi eredményeket ért el a projekt megvalósítása kapcsán, azaz uniós támogatást nyert a beruházásra, nemzetközi piackutatást végzett, összeállította a rendszer működéséhez szükséges részletes műszaki leírást, felülvizsgálta a korábban nem megfelelően kiválasztott gyűjtőállomás helyszíneket, azokat 10 érintett kerülettel a legapróbb részletig egyeztette, majd megszerezte a szükséges hozzájárulásokat és engedélyeket, elvégezte a teljes körű tendereztetést, létrehozta a MOL-lal a jelentős pénzügyi hozzájárulást biztosító szponzori szerződést, és végül, de nem utolsósorban: kiépítette a hálózatot, azaz megvalósította a tervezett projektet".

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.