Eltüntetik a nyomát a politikusok, hogy törvényt sértettek
Külföldön ezért megbüntetnék a képviselőket
Több politikus is lekaparta autójáról az eredetileg a diplomáciai testületek autóit megkülönböztető CD-jelzésű matricát, miután szerdán a Blikk arról írt, hogy ezeket jogtalanul használják. A lap csütörtöki száma szerint a korábbi cikkük hatására az MSZP-nél és a Fidesz-nél is azt ígérték, hogy figyelmeztetik politikusaikat, hogy ne használják jogtalanul a megkülönböztető matricát.
A lap szerint Vojnik Mária, az egészségügyi tárca államtitkára már le is vette autójáról a jelzést, Mandur László, a parlament szocialista alelnöke pedig azt ígérte, hogy nem csak a saját, hanem minden parlamenti hivatali autóról leszedeti a CD-s matricát.
Szerdai számában a Blikk azt írta, hogy a diplomaták autóin megszokott "CD" feliratú matrica virít az Országház előtt parkoló kocsik nagy részén, pedig a képviselők autóinak nem jár semmilyen megkülönböztető jelzés. Sőt, a vignetta használatát a diplomáciai testületek kivételével tiltja a KRESZ, vagyis a képviselők jogszabályt sértenek. Akár 10-20 ezer forintra is megbüntetheti a rendőr azt, aki jogosulatlanul használja a matricát, külföldön pedig akár el is vehetik ezért a rendszámot.
Akadozik a pályázatok elbírálása is
Szinte használhatatlanságig lelassult, néhol rövid ideig pedig össze is omlott az Állami Foglalkoztatási Szolgálat január elsejétől üzembe állított új integrált informatikai rendszere - írta csütörtöki számában a Magyar Nemzet. A számítógépes rendszer hibája miatt a munkaügyi központokban a szokásosnál is lassabban, többórás várakozással, alkalmanként pedig egyáltalán nem folyik ügyintézés. Emiatt például sok esetben csak késve, néha pedig egyáltalán nem tudják kifizetni a munkanélküli és az álláskeresési járulékokat - olvasható a napilapban.
Akadozik a különböző pályázatok, így a munkahelymegtartó támogatások elbírálása is, sok esetben pedig nem tudják az új munkanélkülieket regisztrálni. A Magyar Nemzet cikke rámutatott, hogy február elején a kormányzati informatikai rendszer, az Ügyfélkapu omlott össze, januárban pedig a pénztári jogviszony-ellenőrzési rendszer adatbázisában keletkezett hiba.
4-es metró: 'nem tudom megmondani, mikor lesz vége'
Mind a belváros, mind Dél-Buda számára sok lehetőség rejlik a 4-es metró építésében - ezt a két érintett kerület polgármesterei mondták egy Fidesz-közeli alapítvány budapesti konferenciáján, számolt be a Hírszerző. Tarlós István Fidesz-frakcióvezető szerint kétséges, mennyire biztosított a 4-es metró folyamatosan emelkedő költségeinek fedezete.
Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetője szerint az első szakasz problémáinak többségéért a rossz szerződések felelnek, ezen túl a rutin és a tapasztalat hiánya, illetve a hosszadalmas engedélyezési mechanizmus okoz gondokat a beruházás során. Megjegyezte, ezek a problémák világszerte ugyanazok, legfeljebb Magyarországon szokatlanok, tekintve, hogy Budapesten 30 éve nem volt hasonló metróépítés.
A jelenlegi ütemterv szerint a pajzsos alagútfúrás 2009 végére, 2010 elejére befejeződhet, és 2011 harmadik negyedévére a 4-es metró fizikailag készen lesz. Utána következhet az irányítási rendszer kiépítése, amely azonban eddig csaknem mindenütt tovább tartott, mint amennyi időt eredetileg terveztek rá. "Bármennyire is szeretném, nem tudom megmondani, mikor lesz vége" - ismerte el a DBR vezetője.