Halasi Zoltánt – aki korábban is tagja volt a VDSZSZ Szolidaritás vezetésének – megkérdeztük, miként lehetséges, hogy ezek a kiadások eddig nem szúrtak szemet. Szerinte ennek egyfelől az az oka, hogy a költségek egy része a VDSZSZ Szolidaritás ernyőszervezeténél, a VDSZSZ Szövetségnél jelentek meg, sok esetben pedig egy nem részletezett költségvetési soron bújtatták el a kétes kiadásokat. A visszás pénzügyek miatt bejelentést tettek a rendőrségen, ahol részint ezért, részint pedig más ügyek miatt nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés gyanúja miatt nyomozást rendeltek el.
Hecckampány?
Gaskó István, a Liga és a VDSZSZ Szövetség elnöke lapunknak mindenekelőtt leszögezte, nem ismeri pontosan azokat a dokumentumokat, számlákat, amelyek alapján Halasi Zoltán és alelnöke, Bárány Balázs Péter hecckampányba kezdett ellene a sajtóban, ráadásul az iratokat jogszerűtlenül tartják maguknál.
|
Halasi Zoltán, Gaskó István és Bárány Balázs Péter 2008-ban még együtt jelentette be a határozatlan idejű vasutassztrájkot Szigetváry Zsolt / MTI |
Ezzel együtt tételesen reagált a vádakra. Mint mondta, 2010-ben valóban vásárolt a VDSZSZ Szövetség egy Audi A6-ost, aminek az ára megközelítőleg 30 millió forint volt, ám ez nem terhelte a szervezet büdzséjét. – Egy külső támogató révén jutott a VDSZSZ forráshoz, azzal, hogy a felajánlott összeget csak szolgálati autó vásárlására használhatjuk fel – mondta Gaskó István,
aki nem kívánta megnevezni a támogatót.
Az öt év alatt majd 15 millióra rúgó benzinszámla kapcsán úgy fogalmazott, ahogy a korábbi alelnöke, Bárány Balázs Péter, úgy ő is használhatta magáncélra is az autót, és üzemanyag-költségtérítést is kaptak. Számításai szerint átlagosan havonta 4-5 ezer kilométert autózik, ennek úgy kilencven százalékát hivatalos ügyekben, vagyis
nem tartja kizártnak, hogy öt év alatt hasonló nagyságrendű összegért tankolt.
Annak kapcsán, hogy a hivatkozott számlák szerint olykor több üzemanyagot vásárolt, mint amennyi a kocsiba belefért, úgy reagált: négy szolgálati autója van a VDSZSZ-nek, és előfordulhatott, hogy egyszerre többet tankoltak meg. Egy alkalommal pedig emlékei szerint a kúton technikai hiba történt, így többször számlázhattak ki egy tételt. Ami az olasz utat illeti: 2014-ben valóban volt az Audival magánúton Olaszországban, ahol tényleg lerobbant a kocsi, s emiatt szállításra, javításra volt szükség, valamint bérkocsira is, hogy folytathassa az előre eltervezett programját. Azt nem tudta felidézni, hogy mindez tényleg 600 ezer forintba került volna, de azt igen, hogy az assistance-szolgáltató kifogástalannak találta a kint kiállított számlákat.
Hivatalos fogyasztás
„Ki van zárva” – fogalmazott Gaskó annak kapcsán, hogy két főre 175 ezres számlát hozott össze egy étteremben. Szerinte inkább tizenketten lehettek, s leszögezte, csak hivatalos ügyekben fogyasztott étteremben a szakszervezet kontójára. Cáfolta, hogy akár csak egyszer is budapesti luxushotelben éjszakázott volna a VDSZSZ pénzén, olyan viszont előfordult, hogy indokolt esetben állták a belföldi vagy külföldi tárgyaló partner szállásköltségeit.
Gaskó megjegyezte: volt, hogy a szállodákban tartott tárgyalásokra
elkísérte egy fontos pozícióban lévő munkatársa, aki egyébként később a felesége lett.
Gaskó István – aki nem tud arról, hogy bármilyen vizsgálat, nyomozás indult volna – fontosnak tartotta elmondani, hogy a VDSZSZ gazdálkodását, beszámolóját évről évre legalább négy szervezet ellenőrizte és találta mindig rendben. A négy szervezet közül pedig legalább kettőben tag volt Halasi Zoltán és Bárány Balázs Péter, vagyis több mint furcsa és hiteltelen a két, „puccsal, jogszerűtlenül” hatalomra jutott vezető fellépése.
Vádak pontról pontra
• Audi A6-os 30 millió forintért
• 14,5 milliós üzemanyagszámla öt év alatt
• Gyanúsan drága tankolások
• Költséges olasz kirándulás
• Horribilis éttermi számlák
• Éjszakázás luxushotelben