galéria megtekintése

Elolvad Simicska médiabirodalma

7 komment


Bednárik Imre

Több milliárd forinttal csökkent Simicska Lajos médiabirodalmának értéke és jövedelmezősége is. A Magyar Nemzet példányszáma az elmúlt egy évben jelentősen esett. Nem is esett, hanem zuhant.

Míg 2014 utolsó negyedévében naponta átlagosan 35 ezer példányt értékesítettek belőle, a legutóbbi hivatalosan auditált időszakban, 2015 harmadik negyedévében már csak 25,5 ezret. Az elpártolók többsége nyilvánvalóan ma már az új kormánylapot, a Magyar Időket olvassa. A Heti Válasz viszonylag tartja magát, ugyanezen időszak alatt 15 ezer 800-ról 14 ezer 600 eladott példányra csökkent.

A print média reklámköltéseinek nyilvánosan elérhető adatbázisából az derül ki, hogy az Orbán–Simicska-háború eszkalálódása ­miatt az év elejétől radikálisan csökkentek a kormányzat, az állami hivatalok, a többségében állami tulajdonban lévő nagyvállalatok és kormánypárti vezetésű önkormányzatok hirdetései a Magyar Nemzetben és a Heti Válaszban. Adataink szerint a Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. 2014-ben 3,1 milliárdos árbevételt produkált, ebből 1,8 mil­liárdot tett ki a hirdetés, becsléseink szerint ennek közel fele érkezett az állami és önkormányzati szférából.

Tavalyról még nincsenek pontos mérlegadatok, csak a listaáras hirdetési bevételek érhetők el januártól novemberig. E szerint a Magyar Nemzetben tavaly januártól novemberig egymilliárd forint értékű hirdetést közöltek, amely jelentős esést jelent 2014-hez képest. A tavalyi évben olyan nagy állami hirdetők tűntek el vagy szorultak vissza, mint az Államadósság Kezelő Központ, a Magyar Fejlesztési Bank, a Magyar Turizmus Zrt., a Magyar Villamos Művek. Egy vezetői forrásunk szerint a Magyar Nemzet állami hirdetésállománya több százmillió forinttal csökkent tavaly, a Heti Válaszé több tízmillióval, de Simicska Lajos állítólag azt mondta, akkor is fenntartja a médiabirodalmát, ha az veszteségbe fordulna. Azért van hová nyúlni, a Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. 2012–2014-ben közel kétmilliárd forint nyereséget termelt. Az állam radikálisan csökkentette a Hír TV-nek juttatott hirdetéseket, ami éves szinten több százmil­liós, akár mil­liárdos bevételkiesést is jelenthet.

 

Évente legalább kétmilliárd forintos megrendelésállománytól esett el a Hung-Ister Zrt., a tévés produkciókat beszállító Simicska-cég. A Hung-Ister 2011-től az egyik legfontosabb külsős gyártója volt az állami médiának, a cég éves szinten közel kétmilliárd forintos megrendelést kapott a Magyarország, szeretlek! show-műsorért, A Dal és a Maradj talpon! vetélkedőkért. Az állami média azonban tavaly belső gyártásba vitte ezeket a műsorokat. A szombat délutáni lottósorsolási műsorból még nem tudták kipiszkálni a Hung-Istert, mert arra 2019-ig élő szerződése van a Szerencsejáték Zrt.-vel.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.