Az átrendezés előtti utolsó hétben az M1 a felnőtt lakosságban 6,2 százalékos közönségarányt ért el. Ekkor, de az azt megelőző hetekben is napközben átlagosan 100–300 ezer néző kapcsolt az M1-re. Az esti fél nyolcas Híradóra 300-350 ezer ember volt kíváncsi.
|
Léket kaptak kossuthkifli.hu |
Folyamatosan kiugró nézettséget produkált a Magyarország, szeretlek! show-műsor (több mint 400 ezer nézővel), a Kékfény és a Forma–1-es közvetítés. A hírcsatorna első hete drámai változást hozott. A csatorna közönségaránya azonnal a felére esett vissza: száz, éppen tévét néző emberből átlagosan mindössze 3,2 választotta az M1-et; főműsoridőben mindössze 2,7 százalék. A délután 5 órát követő sávban a hivatalosan mért csatornák közül a következők előzték meg az M1-et: RTL Klub, TV2, ATV, Duna TV, M2, Cool, F+, Viasat3.
Az M1 azóta is rosszul teljesít: a múlt héten már csak a tévézők 3 százaléka választotta, főműsoridőben pedig 2,7 százalékos közönségarányt ért el. Százezer fölé a csatorna nézettsége csupán naponta legfeljebb háromszor kúszik: a reggel 6 órás, a déli és a fél nyolcas Híradó idején.
Az M1 fél nyolcas fő Híradóját a hírcsatorna első hetében átlagosan 202 ezren nézték végig, a múlt héten már csak 188 ezren. Ez azt jelenti, hogy az átalakulással majdnem megfeleződött az amúgy sem túl erős híradós nézettség. Összehasonlításként: a kereskedelmi tévék hírműsoraira manapság 900 ezren, egymillióan kíváncsiak.
Az átalakítás relatív sikerét a Duna TV érte el. A csatorna március 15-e óta a korábbi három helyett hozzávetőleg 6-7 százalék körüli közönségarányt produkál, ez nagyjából megfelel az M1 váltás előtti nézettségének. Az új nemzeti főadó nézettségi motorját a Don Matteo című olasz filmsorozat adja, átlagnézettsége múlt héten meghaladta a 320 ezret.
A korábban az M1-en sugárzott nagy nézettséget hozó produkciók hellyel-közzel hozzák a korábbi számaikat, hétköznapon kiemelkedik a Kékfény, a hétvégén a Gasztroangyal és a Magyarország, szeretlek!. A korábbiaknál kevesebb nézőt vonz a Fábry-show, a humorista múlt heti műsorára mindössze 270 ezren voltak kíváncsiak. Ezért a show-ért adásonként 17 millió forintot fizet az MTVA. Jakupcsek Gabriella Ridikülje is rosszabbul teljesít, februárban naponta jóval 200 ezer fölötti nézője volt, múlt héten már csak 167 ezer.
A Kossuthkifli pedig csúnyán megbukott. A több mint 800 millió forintból forgatott filmsorozat első epizódja 435 ezer nézőt vonzott, a második 267 ezret, a múlt heti már csak 218 ezret. A sorozat néhány rész alatt elveszítette közönsége felét.
A hírcsatorna „bénázása" miatt eddig méltatlanul kevés figyelem irányult az MTVA közszolgálati csodafegyverére, a fiatalok meghódítását célzó Petőfi TV-re. A masszív promócióval és láthatóan nagy költségvetéssel az M2-es csatornán 20 óra után indított Petőfi TV-re mindössze 20-40 ezer felnőtt néző kíváncsi.
A fiatalabb lakosság körében még rosszabb a helyzet.
A 18–49-es korosztályból hozzávetőleg 10-20 ezren nézik. Ez a nézettségmérésben a hibahatáron belül van.