belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
25. péntek

Az utolsó vidéki színházat is elfoglalja a Fidesz

Doros Judit, Miskolc| NOL| 2011. október 20. |63 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

laci_54 | 2011. október 21. | 09:26:49

csóka55 | 2011. október 21. | 08:43:29
Nem kell a hárítás!
Igenis kell foglalkozni a kultúrával még akkor is ha a kormánynak ez nem tetszik!
Nem kell elterelni a meglévő gondokról a figyelmet csak azért, mert neked nem tetszik a rendszer!
Nem a fidesztől megszokott "gerjesztett" hanem spontán megmozdulások ezek még akkor is ha nem ehhez vagy szokva!
A baloldali értelmiségről alkotott véleményed tökéletesen fedi a fideszes behódoltakat!

csóka55 | 2011. október 21. | 08:43:29

Falatka | 2011. október 20. | 23:48:21
Igy már jobban értem az MH-t:
"Az úgynevezett „baloldali” értelmiségiek tehát elsősorban hódoltságban, nem pedig törvényekben, pártokban, ideológiában gondolkodnak. A demokrácia díszleteit meghagyják nekünk. Maga a hódoltság örökségvédelmi kérdés: minden eszközzel óvják az elődöktől kapott szellemi vagyont. Ez a portéka lehet kabarétréfa, kőszínház, könyvkiadó, zenekar-menedzselés, fesztiváligazgatás, bármi, de mindenképpen a közös konc része. A „baloldali” értelmiség hatalmi mezőkben gondolkodik, nem hazában, nemzetben. Városrészekkel, utcákkal, színházakkal, klubokkal számol, és egyvalamit nem tűr el: hogy kivegyük kosarából a pénztárhoz cipelt holmit.
Miközben az egész ország fuldoklik a devizaadósságban, és egy egész nemzedék jövője foszlik szét előttünk, mert semmilyen munkához nem jutnak a fiataljaink, miközben külföldre menekülnek az emberek, és rettegnek a közelgő téltől a családok, vajon miért az Új Színház ügye uralja két hete a honi sajtót? Miért gerjesztik a feszültséget, miért vonulnak majd oda tüntetni, miért panaszolják az esetet a baráti világlapoknak?"

Jager László | 2011. október 21. | 02:27:21

Taliga kedves.
Elnézést,de nem kérek védelmet,sem kiállást!
Szeretném,ha megértené.
Magamat bármikor megvédem.
Tisztelettel
J.L.

majus20 | 2011. október 20. | 23:48:55

Elő a szobaszínházakkal.. Meg ott van a bojkott rendszere. Polgárjogi mozgalmat, na persze nem áljogvédőkkel.

Falatka | 2011. október 20. | 23:48:21

Te kis bunkóka itt előttem, valami "Csernus Sándor" álnéven: Pártvezéred életében EGYSZER volt színházban, amikor az ő akaratára a pusztában felépült az új (az eddig legújabb) Nemzeti Színház, annak átadását végig kellett szenvednie. Egyébként ő hetente különböző negyedrangú focimeccseken szotyolázik (a héját persze a földre köpködve), a Fidesz színházaiba nyilván az ingyenjegyes diákokat fogják kényszeríteni a januártól Orbán állama által irányított, azaz uralt iskolákból. No meg majd mennek a szélsőjobbos külön buszok az adófizetők pénzéből. (nem tudom mi az a "kummunista" - ilyet nem ismer az értelmező szótár sem, ha netán a "kommunista" szóval tévesztetted volna össze, nem csoda, a te "műveltségedet" ismerve. Járjál továbbra is focimeccsre és köpködd a szotyolát, nektek az való......)

Csernus Sándor | 2011. október 20. | 23:31:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taliga | 2011. október 20. | 22:54:56

Jager László | 2011. október 20. | 22:31:12
"Talicska azért nem akárki!!
Mondhatnám semmiség"

Most miért bántott, Jager László??
Hiszen pont kiálltam maga mellett..
???

taliga | 2011. október 20. | 22:52:59

józsibá | 2011. október 20. | 22:18:13
"Nem válaszoltál, kitértél, kis
lovag"
"Drága jó Egykerekű! Mi ez a radikállberális argumentáció? Egyeztettél a főnökeiddel?"

Röviden, udvariasan, korrekten:
Nincsenek ideológiai "főnökeim" már idestova ca. 40 éve.
Ez magának bizonyára meglepetés, nekem a mindennapi élet volt...
Lehet és lehetett (!!) így is élni és embernek maradni...


Jager László | 2011. október 20. | 22:31:12

Talicska azért nem akárki!!
Mondhatnám semmiség.
Bár nem érti,de nem blöff!
Amúgy!
What do you mean?
Gondolkozni is érdemes,mert az élet nem szinház és ez az igazi dráma!
Szebb jövőt!
Holnapra igazi napfényes jó napot!
J.L.

józsibá | 2011. október 20. | 22:18:13

Nem válaszoltál, kitértél, kis
lovag.

józsibá | 2011. október 20. | 21:59:29

Egykerekű! Én? Te!

taliga | 2011. október 20. | 21:56:36

Drága jó Jagerem!

Hagyja, ilyenek is kommentálhatnak a NOL-on!
Szép estét!
"t"

taliga | 2011. október 20. | 21:54:54

|józsibá 2011. október 20. | 21:10:32
"Drága jó Egykerekű! Mi ez a radikállberális argumentáció? Egyeztettél a főnökeiddel?"

Ennyi, kislovag??
Ez azért mára igen gyenge volt. Erőlködjön ki magából holnapra valamivel többet...


Jager László | 2011. október 20. | 21:49:14

Engem ,még a feleségem sem!
józsibá
Mivel elhunyt!
Remélem megérted!
J.L.

józsibá | 2011. október 20. | 21:18:41

J.L.Téged kik manipulálhatnak, kiknek engeded meg?

csóka55 | 2011. október 20. | 21:16:45

Tarka Barka | 2011. október 20. | 15:21:08
Minden betűjével egyetértek.

Melchior | 2011. október 20. | 21:15:40

Bár nem ismerem a pályázatokat kiírók színházzal kapcsolatos hozzáértését, bizonyára van, aki ért hozzá, van, aki nem, mégis úgy gondolom, a "szakma", (ha létezik még ilyen), talán jobban.
De azzal sincs semmi baj, ha egy polgármester magára vállalja a döntés felelősségét, anélkül, hogy akár kikérné a szakmai szervezetek véleményét, csak akkor egy személyben ő lesz a felelős minden, a színházban történő eseményért, legyenek azok anyagi, vagy személyi természetűek.
Elgondolkodott valaki már azon, hogy mondjuk az Új Színházban (ki tudja, mi lesz a neve) a közönség, amelyet oda szándékoznak vonzani, az előadás végén (minek tartalma, minősége mindegy ebből a szempontból) karlendítéssel üdvözli majd a színészeket taps helyett, vagy után? Mit fog szólni a Főpolgármester úr? (Nem szeretnék tippeket adni a leendő közönségnek! Sem a Főpolgármester úrnak!)

józsibá | 2011. október 20. | 21:15:10

Vagy csak rosszul figyeltél az utolsó szemináriumon, és összekevered az etatizmust a kapitalizmussal?

Jager László | 2011. október 20. | 21:13:42

Tisztára szinház az egész világ!
Nekem ez nem kell!!!!
Maradjon meg ott ahol helye van,de ne avatkozzon be az én életembe közvetlenül még informálisan sem.
Szinészkedésnek is vannak határai.
Van akit manipulálhatnak,van akit nem!
Mindenki maradjon meg a kaptafánál!
Aki sokat akar az keveset markol!!!!
J.L.

józsibá | 2011. október 20. | 21:10:32

Drága jó Egykerekű! Mi ez a radikállberális argumentáció? Egyeztettél a főnökeiddel?

taliga | 2011. október 20. | 20:40:11

T. Laci_54, t. kelemenjanos!

Tök mindegy, hogy mi a politikai hovatartozása Dörnernek, vagy Csurkának, itt egy munkaadó alkalmazta munkaadói mivoltát.

Ha kicsit is körülnéznek a gazdasági környezetben, akkor villámgyorsan rájönnek, hogy ez nem egy újdonság. Sőt, a látszat pályázattal még tovább is mentek a munkaadói jogok azonnali gyakorlásán.

Elhiszem, a kultúrális életben ezt eddig nem szokták meg, de legalább is nem voltak képesek adaptálódni a vadkapitalista módszerekhez...

Ilyen ez a "such is life..."...!
:)

Tarka Barka | 2011. október 20. | 19:33:47

csóka55 ------------- Talált, süllyedt.


Csakhamár, idén pályáztatás mellett döntöttek, akkor hogy volt szabad a döntésnél mellőzni az eredményt ?

Mondjatok már valami elfogadható érvet, hogy miért volt helyes ez a lépés.

csóka55 | 2011. október 20. | 18:40:50

Tarka Barka | 2011. október 20. | 15:24:19
"Tisztelt Miniszter Úr!
A Magyar Színházi Társaság Rendezői Egyesülete megütközéssel értesült arról, hogy pályázat kiírása nélkül nevezte ki a Nemzeti Színház Rt. vezérigazgatóját.
Mint tudja, a Nemzeti Színház felépülése és működtetése kapcsán eddig is számos visszaélés történt - az épület újraterveztetése, helyének megváltoztatása, a kormánybiztos kinevezése stb.
Örültünk annak, hogy miniszteri meghallgatásán kijelentette, hogy bár jogában áll kinevezni a Nemzeti Színház új vezetőjét, Ön mégis a pályázat mellett dönt. Ebben a meggyőződésében nyilván erősítette Önt az a korábbi megbeszélés, ahol a színházi szakma képviselőivel éppen azért konzultált, hogy a Nemzeti új igazgatója széles körű szakmai egyetértéssel kerüljön posztjára.
Ezen a beszélgetésen egységes vélemény alakult ki: pályáztatni kell, egyedül ily módon lehet megszakítani a színház körüli intézkedések sorát.
Sajnálatosnak tartjuk, hogy az ígéretes párbeszéd tökéletesen eredménytelennek bizonyult.
Budapest, 2002. június 3.
Tisztelettel:
A Magyar Színházi Társaság Rendezői Testülete
Ascher Tamás"

csóka55 | 2011. október 20. | 18:37:27

kelemenjanos | 2011. október 20. | 15:38:25
Inkább adna a pajtás 2 milliárdot.
"Mint csütörtökön sajtótájékoztatón közölte, az önkormányzati fenntartású oktatási intézményeket érintő csaknem 900 millió forintos zárolás miatt demonstrációt szerveztek, de időközben elkezdődtek az egyeztető tárgyalások a város vezetésével, így a tüntetés elmaradt.
Mendrey László, a PDSZ elnöke a tájékoztatón úgy fogalmazott: 880 millió forint – amely az oktatás területét érinti – zárolása súlyos veszteség egy Miskolc méretű város esetében.

A város idei költségvetésében összesen kétmilliárd forintot zárolt az önkormányzat."

nonemárt | 2011. október 20. | 17:52:08

Hát Halasinál apolitikusabb, rendesebb szak-polgárt nehéz találni ! Nem is találtak ! Sajnálom, hogy egy ilyen eredendően rendes ember sem tud kimaradni ebből a szarkeverésből !

chili | 2011. október 20. | 16:13:21

Ehhez kepest a Kadar rendszer maga volt a tolerancia birodalma! Nem kene ezekbe az ujfideszes szinhazakba jarni, emberek!

laci_54 | 2011. október 20. | 16:12:19

taliga | 2011. október 20. | 13:37:19
A kinenevezés módja (ellentétes a szakma javaslatával!), azaz akkor is megmutatom, hogy én vagyok a frankógyerek miatt értek egyet a szót emelőkkel.
De CSAK A MÓD miatt!
A tartalom az még nem ismert, miért tiltakoznék ellene?

kelemenjanos | 2011. október 20. | 15:42:11

T. "taliga | 2011. október 20. | 15:04:52"-nél! Ez nem kapitalista módszer, ahogy Ön írá'! Ez vadkapitalista, s mi azért távolodunk Európától, mert párszáz évvel/évtizeddel később bevezetik minden hatalmasságotok ezen "butuska" módszereket, legyen az balról, vagy jobbról!
Mostmár rémlik a különbség, meg az EU-s háborgás???

kelemenjanos | 2011. október 20. | 15:38:25

T. Szerző ! Ha jól értelmezem a cikket, a revizort azért jelölték ki, mert hiányzik forrás, amit az önkormányzat vont meg. Ezért osztán az igazgatónak mennie kellene, de ifgazándibul azért, mert más elképzelései vannak a polgármesternek!
Remélem, hasonlóan nagy érdemű és igen népszerű igazgatót fog kijelölni, akinek visszaadják a most elvont milliókat, ezért a színház gazdálkodása "meg lesz alapozva"!

"Éljen Rákosi!" És üdvözlöm Miskolc népét! Nekik (is)úgy kell!

Tarka Barka | 2011. október 20. | 15:24:19

Továbbá, egy pályázat meghirdetésekor meg kell mondani előre, hogy mik a szempontok, ami alapján majd bírálnak, vagy döntenek. Enélkül, az egeész pályázás zsákbamacska, vagy szemkiszúrás.
Jelen esetben, megmondhatták volna, hogy nép-nemzeti igazgatót szeretnének.

Tarka Barka | 2011. október 20. | 15:21:08

Tarlós élt a jogával, felvett valakit, valamilyen szempontok szerint. Eközben a kukába dobta a pályázat hivatalos bírálóbizottságának a véleményét. Nyilván, jogszabályok szerint megteheti. Csak nem szép tőle. Meg lehet, hogy nem is nagyon politikus, ilyen pitiségekkel kár lejáratnia magát.

ymre | 2011. október 20. | 15:20:06

Doros, b...ki, az Imre, az nagybetű!!!!
Az MSZP meg figyeljen a módszerekre: ha elvesszük a pénzt, utána heteken belül leváltható bárki a vezetői posztról. Polt, a jövendő főbíró Lomniczy, ilyenek.

taliga | 2011. október 20. | 15:04:52

" Arról van itt szó, hogy milyen módszerekkel, és kiket neveznek ki. Ugye, ezeket nem helyesled? "

Ha ellenkezik attól, amilyen alapon mindenkinek részt lehet venni a pályázatokon, akkor ellenzem.

Bár most attól tartok Tarlós élt munkaadói jogával és egyszemélyben döntött. Ezt lehet helyeselni, lehet vele ellenkezni, minden esetre nagy "kapitalista" módszer.
(Persze, ha nem kapitalizmust akarunk, akkor más a helyzet...)

csóka55 | 2011. október 20. | 15:03:41

gabor19741121 | 2011. október 20. | 13:41:54
Én zárolni vagyok kénytelen,akkor Te nem fizeted ki, erre én, biztost nevezek ki,..
és így tovább. Sajnos. Ez nem 1984. 12 egy tucat eladósodott megyei
város.L.Mónika is megmondta.

Tarka Barka | 2011. október 20. | 14:51:20

- Én is Laci vagyok.

- Arról van itt szó, hogy milyen módszerekkel, és kiket neveznek ki. Ugye, ezeket nem helyesled?

taliga | 2011. október 20. | 14:47:16

Tarka Barka | 2011. október 20. | 14:30:22

- Amit írtam, Laci kommentjére írtam és neki.
- Arról volt szó, hogy egy rendező politikai pártállása nem számít, a jó darabok, ill. a rendezés a lényeg, amitől a nézők bemennek a színházba.

Tarka Barka | 2011. október 20. | 14:30:22

Taliga:

Mazsihisz felhördülés nyilván azért lett, mert Csurkát az utóbbi években igencsak antiszemitaként ismerjük.

Enneka felhördülésnek a szinjátszás színvonalához nem volt köze.

Ellenben, hogy gondolod azt, hogy tekintsünk el a pályázatoktól?
Dörner alibi-pályázata erőssen azt mutatja, hogy a jövendő munkája, mármint a színházvezetés, ugyancak csapnivaló lesz. Mit akarsz, hogy várjunk egy-két évet a birálatokkal,amíg ez szégyenszemre nyilvánvalóvá válik?

gabor19741121 | 2011. október 20. | 13:41:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taliga | 2011. október 20. | 13:37:19

laci_54 | 2011. október 20. | 13:10:32

"Kiváncsi vagyok arra, hogy a nézőt érdekli-e egy színigazgató milyen párt kötődésű?
Amíg lesz nézhető előadás addig ne aggodalmaskodjunk."

Egyetértek, magam is ezt vallom.

Akkor maga szerint miért lett ekora felhördülés, tüntetés, MAZSIHISZ felszólalás stb. stb. abból, hogy a Dörner-Csurka párost nevezték ki az Új Színház élére.
(Most nyugodtan tekintsen el a pályázatoktól.)

Csak ketten gondolkodnánk így??

Melchior | 2011. október 20. | 13:32:58

teniszke | 2011. október 20. | 13:24:27

"Hát igen, begőzőlt magyar politikusok mind. Legyen szó bármilyen, "jobbos vagy balos" kormányról, a forgatókönyv ugyanaz volt, van, lesz..."

Azért nem "ugyanaz" és bízom benne, hogy nem is így "lesz" mindig. Más kérdés, hogy ezt már nem valószínű, hogy az én generációm megéli.

Melchior | 2011. október 20. | 13:30:40

papirszobrasz | 2011. október 20. | 13:23:22

"A színház halott! Azt nyugodtan elfoglalhatják, csak az iskolától és a gazdaságtól tartsák magukat távol..."

A színház (hál' Istennek!) nem halott, bár sokszor költik halálhírét. A fű, ha lebetonozzák, előbb utóbb felüti fejét a beton repedéseiben, majd szétporlasztja azt. Ilyen a színház, sőt a kultúra egésze is.

Melchior | 2011. október 20. | 13:26:00

Bamberg | 2011. október 20. | 13:03:43

Egyébként miért hozták volna "sasjózsit" (elnézést kérek az Ön nevében is tőle!), mikor van a színháznak kinevezett, megválasztott igazgatója?

teniszke | 2011. október 20. | 13:24:27

Hát igen, begőzőlt magyar politikusok mind. Legyen szó bármilyen, "jobbos vagy balos" kormányról, a forgatókönyv ugyanaz volt, van, lesz...

papirszobrasz | 2011. október 20. | 13:23:22

A színház halott! Azt nyugodtan elfoglalhatják, csak az iskolától és a gazdaságtól tartsák magukat távol ezek az idióták!

Melchior | 2011. október 20. | 13:23:20

Bamberg | 2011. október 20. | 13:03:43

"A címből csak az a következtetés vonható le, hogy a színházat eddig az MSZP uralta! Erre vall a "sok kifizetetlen számla" is."

A szövegértést - szerintem - még gyakorolnia kéne.
Mit szól a 88 millió zárolásához? Semmit?

katarakt | 2011. október 20. | 13:17:20

A színházakat is politikai alapon kell irányítani? Ez agybaj.

danih | 2011. október 20. | 13:16:00

A kultúrharcot folytatni kell! Szigorúan a nép nevében!

laci_54 | 2011. október 20. | 13:10:32

Kiváncsi vagyok arra, hogy a nézőt érdekli-e egy színigazgató milyen párt kötődésű?
Amíg lesz nézhető előadás addig ne aggodalmaskodjunk.
Ha nem lesz néző akkor kell töprengeni mit tegyenek.
(Gyurcsány Ferenc Miniszterelnök Úr lesz az oka, utólag:)

Бездомный | 2011. október 20. | 13:09:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bamberg | 2011. október 20. | 13:03:43

A címből csak az a következtetés vonható le, hogy a színházat eddig az MSZP uralta! Erre vall a "sok kifizetetlen számla" is. Ebben az esetben viszont jogos a változtatás igénye. Egyébként a fenntartó a város, döntést az önkormányzat hozhat jogosan. Vagyis az önkormányzat valójában az ott élők többségének akaratát képviseli. Mi a probléma? Talán az, hogy nem sasjózsit hívták meg igazgatónak?

Melchior | 2011. október 20. | 12:59:33

"mekecske | 2011. október 20. | 12:55:45

magyar_kultúra | 2011. október 20. | 12:48:49
Hiányzik a Sasjóska megy a Székhelyi? Nekem nem:)))"

Nem. Nekem a ki nem fizetett összeg hiányzik, immár több, mint 9 hónapja, de az nagyon!

Melchior | 2011. október 20. | 12:57:39

Mellesleg Egerben, ahol a megye "csődbedöntése" után "adósságrendezés" van, a mai napig nem tárgyalt senki velünk, hogy vajon mennyit és mikor fizetnek ki az elvégzett munkánk után tavaly decembertől. Állítólag januárig meg kellene állapodni velünk. (Kérdem én: miről?) Már az adóját is kénytelenek voltunk kifizetni a KI NEM FIZETETT járandóságainknak! Hogy is van ez?

mekecske | 2011. október 20. | 12:55:45

magyar_kultúra | 2011. október 20. | 12:48:49
Hiányzik a Sasjóska megy a Székhelyi? Nekem nem:)))

Melchior | 2011. október 20. | 12:52:52

xmatyas1443 | 2011. október 20. | 12:44:30

"Nyakunkon a 7 szűk esztendő, de a mi Józsefjeink sajnos nem ezt látták előre - hanem éppen pénzszórásra buzdították a fáraót.
A fele pénzt persze mindig zsebre vágták."

Baromira jó lenne ezeket a vádakat most már bizonyítani is!
Kifizetetlen számlák?
Évadnyitó előtt 88 millió zárolás?
Hogy is van ez?

magyar_kultúra | 2011. október 20. | 12:48:49

"mekecske | 2011. október 20. | 12:40:02"

Nocsak, nyilatkozott a híres színházba járó emberünk. De jó nekünk!

Blama | 2011. október 20. | 12:41:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

mekecske | 2011. október 20. | 12:40:02

Fogalmazhatjuk úgy is, hogy 21 év után elesett az utolsó balos színház.

Egri Károly | 2011. október 20. | 12:38:36

Egyrészt túl magas a ki nem fizetett számlák száma,de ha ki is lennének fizetve azok a fránya számlák,a polgármesternek a színházzal kapcsolatban "más a koncepciója". Félelmetes. Lehet,hogy a jövőben ő fog rendezni és a főszerepeket is magának fogja osztani?

74l45 | 2011. október 20. | 12:24:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

krix | 2011. október 20. | 12:17:23

Ki találta ki azt a baromságot, hogy ki akarják rúgni Halasit? Már megint ezek a bolsik keverik...
Tényleg: miből gondolja ez az áldott jó ember, ez a Kriza, hogy titokban lehet tartani az elbocsátásokat? Egyszer csak kiderül, nem?

HIRDETÉS

Egészen tegnapig úgy tűnt, hogy Halasi Imre, a Miskolci Nemzeti Színház igazgatója, művészeti vezetője kitöltheti 2012. december 31-ig szóló mandátumát: csütörtökön azonban Kriza Ákos fideszes polgármester sürgősségi indítványára a város képviselő-testülete zárt ülésen önkormányzati biztost nevezett ki az intézmény élére. A direktorral pedig szerdán állítólag négyszemközt közölte a polgármester, hogy nem töltheti ki a teljes idejét, mert a város vezetőjének „más a koncepciója”.

Az önkormányzati biztos kinevezését azzal indokolták, hogy túl magas a színház kifizetetlen számláinak aránya. Ezt azonban Halasi tételesen cáfolta.

– Az előterjesztés szerint az államháztartási törvényben előírtnál – vagyis az éves előirányzat kilenc százalékánál – magasabb volt a harminc napon túli, kifizetetlen számláink aránya, ezért vált szükségessé a biztos kinevezése. Nos, a miskolci színház idei költségvetése 917 millió forint, az összes kifizetetlen számlánk 15 millióra rúg, ezen belül az egy hónapon túli tartozásunk 9 millió, vagyis még az egy százalékos arányt sem lépjük túl – magyarázta a direktor. Ráadásul – tette hozzá – 26 millió forintos pénzügyi tartalékkal rendelkeznek, amelyhez csak végső esetben szerettek volna hozzányúlni, az elmúlt hónapokban ugyanis egymást érték a színház működését veszélyeztető intézkedések.

HIRDETÉS

Az idei évadot eleve 58 millió forinttal kevesebbel tervezhették, mint az előzőt, augusztusban azonban hideg zuhanyként érte őket az újabb rossz hír: a visszafogott, és szigorú takarékossággal előkészített büdzséjükből tíz nappal az évadnyitó előtt 88 millió forintot zárolt az önkormányzat. Emiatt a társulat kevesebb új darabbal, és több korábbi előadás felújításával állította össze az idei évad programját, s néhány bemutatót is későbbre halasztottak. 

A Miskolci Nemzeti Színház a budapesti Operaház után a második legnagyobb teátrum, öt játszóhellyel, dráma-, opera és tánctagozattal, évente 420 előadással, 100-120 ezer nézővel, 270 közalkalmazottal és 80 szerződéses, számlás taggal. – Ha egy ekkora „hajó” megfeneklik, azt nem lehet csak úgy továbblendíteni mint egy kis halászbárkát – jellemezte a helyzetet Halasi Imre, aki szerint ebben a drámai helyzetben leginkább a színház jövője a tét. A miskolci teátrum egyébként jó „mutatókkal” rendelkezik, látogatottság szempontjából ötödik helyen áll az országos listán, a vidéki színházak rangsorát pedig évek óta vezeti. A tegnapi önkormányzati döntés előzményeiről az igazgató elmondta: szerdán délben, miközben épp a Bereményi Géza-darab, „Az arany ára” főpróbája zajlott, magához kérette őt a polgármester, s közölte vele: önkormányzati biztost neveznek ki az intézmény élére. Majd hozzátette: tudja, hogy az igazgató szerződése jövő év végéig szól, de azt szeretné, ha az idei évad végén távozna. 

Próbáltuk elérni Kriza Ákos fideszes polgármestert, ám a tegnapi egész napos önkormányzati ülés miatt ez nem sikerült. A város vezetője a boon.hu hírportálnak korábban arra a kérdésre, igaz-e a hír, hogy a színigazgatót elbocsátják, azt felelte: ilyenről szó sincs, szerdán találkozott Halasi Imrével, de színházzal kapcsolatos ügyekről beszéltek.

update: Kriza Ákos este közleményt adott ki az ügyben.

"A Miskolci Nemzeti Színház igazgatója Halasi Imre.

A Miskolci Nemzeti Színháztól - mint minden önkormányzati fenntartású intézménytől - az önkormányzat havonta kötelezően bekéri az intézmény gazdálkodásáról szóló beszámolót. A színház költségvetésének szeptember végéig teljesített adatai az intézmény gazdasági helyzetének jelentős romlását mutatják. Ilyen esetben az államháztartásról szóló törvény, illetve az önkormányzat 2011. évi költségvetésének megállapításáról szóló rendelete értelmében a közgyűlésnek joga van önkormányzati biztost kirendelni az intézménybe. Ez történt a mai napon.

Az önkormányzati biztos gazdasági szempontból támogatja a színház munkáját, a Miskolci Nemzeti Színház előre eltervezett évadtervét, művészeti koncepcióját sem az önkormányzat, sem a kinevezett biztos nem módosítja.

Halasi Imre fizetését az önkormányzat nem csökkentette, hanem 392 ezer forintról 630 ezer forintra növelte 2011. január 1-től. Ezen a napon közös megegyezéssel került felbontásra az a 2008-ban kötött szerződés, amely szerint Halasi Imre cége havi 250 ezer forint + áfa megbízási díjért művészeti-szakmai tanácsadói feladatokat is ellátott.

Halasi Imre tehát jelenleg is a Miskolci Nemzeti Színház igazgatója, így továbbra is feladata a színházi évad színvonalas és biztonságos lebonyolítása."

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    63 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS