Együtt: Tarlós vállalja az anyagi felelősséget?

Az Együtt szerint a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) azért engedélyezte a szerződés megkötését a 3-as metró felújítására az orosz Metrowagonmashsal, mert a BKV egy levélben lényegében megzsarolta a szervezetet.
Pataki Márton, a párt elnökségi tagja csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a levél, amelyben a BKV a műszaki állapotokkal indokolta a szerződés aláírásának engedélyezését, legalább annyira szól a Fővárosi Önkormányzat felelősségéről, mint a metróvonalról. Hozzátette: a felújítással kapcsolatban az előző ciklusban semmit nem tettek.

A politikus jelezte, hogy az eljárás nem szűnt meg: a KDB a szerződéskötés engedélyezésétől függetlenül vizsgálja az olcsóbb ajánlatot tevő észt Skinest Rail jogorvoslati kérelmét. Így ha a BKV szerződik az orosz Metrowagonmashsal, majd a későbbiekben a KDB vagy a bíróság helybenhagyja az észtek kifogásait, a főváros milliárdos bírsággal és a szerződés érvénytelenítésétől függően a Metrowagonmash vagy a Skinest jelentős kártérítési követelésével nézhet szembe.

Az Együtt elvárja, hogy Tarlós István csak akkor engedélyezze a BKV számára a jogorvoslati eljárás lezárulása előtti szerződéskötést, ha személyes anyagi felelősséget vállal az esetleges bírságokkal és kártérítéssel kapcsolatban – áll a közleményben.

A BKV szerdán közölte az MTI-vel, hogy a KDB engedélyezte a szerződés megkötését a 3-as metró szerelvényeinek felújítására kiírt tenderen győztes orosz céggel. Korábban a Skinest Rail, amelyet az eljárásból kizártak, megtámadta a közbeszerzési eljárást lezáró határozatot.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.